תראה זה נכון. . .

אבל כמדומני ה"שמועה" שנשמעה מפי בן-גוריות היתה..."על הקמת מדינה יהודית"... ולא "מדינת היהודים" אלא אם כן היתה נקראת מדינת יהודה או יהודיה ידידי היקר זה לא היחוד שלנו שאנו יהודים? ודרך אגב לא כל חוק מאזן אותנו ואף הפוך חוקים רבים גורמים לחוסר צדק ושוויון .

על משחקי מילים

בל קשר לבן גוריון, מדינת ישראל אינה מדינה יהודית במובן הדתי של המילה מכמה סיבות, במדינת ישראל יש מיעוטים בעלי משקל שיש להם זכויות אזרחיות מלאות. עדיין מדינת ישראל אינה מתנהלת לפי חוקי ההלכה, וכל זמן שהמצב הוא כזה יש זכויות גם לכאלה שאינם דתיים. בתי המשפט בישראל אינם כפופים לרבים. המטרה של חוקים אינה להעניק צדק ושיוויון אלא לקיים חוק אחד לכולם.

מה אתם חושבים על הפסיקה בעניין מכירת חמץ בפסח?

אני חושב שסוף סוף נעשה צדק בפסיקה ושהחוק רק גרם נזקים להתקרבות דתיים וחילוניים. הנה, ליום כיפור אין חוק מדינה שאוסר עליך לנסוע בכבישים אבל כולם מכבדים את רגשות הדתיים ובפסח זה הפוך בגלל שעצם החוק הוא כפייה, אז בהתרסה רואים בתל אביב בתי קפה שממש מגישים לחם על שולחנות בחוץ. גם יש בארץ המון לא יהודים שסובלים מהחוק הזה. אני חושב שאם יתנו לחילוניים לקנות ולאכול חמץ לא רק שזה לא יהיה "להצמיד אקדח לרקה היהודית" כמו שאומרים בש"ס אלא אותן מסעדות יקפידו יותר על עניין "ההצגת חמץ" וישמרו אותה בין הקירות ולא מוצג לראווה בפנים של אלו ששומרים את המסורת. מה אתם חושבים?

החוק הנ"ל הוא חוצפה אבל לא זו הבעיה

האיוולת שבחוק היא שאם מסעדה זה מקום פרטי אז שיהיה מותר גם לעשן בה! זה צביעות לא לאפשר לעשן בטוענה של מקום ציבורי אך כן לאפשר מכירת חמץ בפסח בטוענה של מקום פרטי. מעבר לחוצפה של החוק הבעיתיות היא שמדינת ישראל מאבדת את זכות קיומה. היות שהיא מנסה ליצור את הפרדוקס הבא להיות מדינה יהודית בעודה פועלת ב - 180 מעלות נגד עקרונות היהדות. המצב הוא כזה שלצערי הרב קיומה של ישראל כמדינה כפי שהיא היום הוא זמני בלבד, חבל. הקמת מדינת ישראל הייתה יכולה להיות הזדמנות אמיתית לעם היהודי אך מה שקרה בפועל זה אשליה שמחזיקה בנתיים 60 שנה אך יש לי ספק רב אם תחזיק עוד שנים רבות

שלומלום


מייל  shlomloms@walla.com 


 

חוק זו לא חוצפה

לא נטען כי מסעדה היא מקום פרטי, בחוק מסעדה היא מקום ציבורי. במקום ציבורי אסור לעשן לכן במסעדה אסור לעשן. בניגוד לאיראן בה שולט החוק הדתי, בישראל יש חוקים שוים לכל האזרחים. למעט השתמטות החרדים משירות צבאי ותשלום מיסים. מה יהיה עתידה של מדינת ישראל אין לדעת, מה שאנו כן יודעים שממשלת הכהנים מבית החשמונאים לא החזיקה מעמד.

לא הבנת שום דבר

כאשר אתה מכנה מישהו קראי אתה לא עונה על השאלה העומדת לדיון. התורה היא הבסיס גם לתורה שבע"פ, אבל התורה היא המקור ואם בתורה אין זכר ל'עולם הבא' אין צורך לרוץ לפרשנים.

פרק חלק

אתה מוזמן לעיין בפרק חלק במסכת סנהדרין ולראות איפה בתנ"ך (כלומר גם בתורה גם בנביאים וגם בכתובים) מופיעה תחיית המתים. כבדרך אגב, אפשר שם לשים לב לדבר מאוד עצוב. השאלות של חלק, אולי אפילו רוב, הגויים היו שאלות של מאמינים על התורה שלנו, ואילו כאן יש שאלות של יהודים שמכחישים את התורה שלנו.

ותשובה יותר לענין יש לך?

מה לעשות ולא כולם חושבים שהגישה האורטודוקסית המיושנת היא הנכונה. ולא כולם מאמינים לפנטזיות של חז"ל. רש"י כותב שאדם הראשון בא על כל חיה ובהמה, לי לא מתחשק להאמין שבן אדם יכול לקיים יחסים עם עכבר או עם פיל,

הגישה האורתורדוכסית הישנה היא התשובה שלי.

לפי מה שאת אומרת היהדות צריכה להתחדש כל הזמן. יהדות מודרנית. זו שטות גמורה. ככה כל אחד יכול להמציא לו דת. מזכיר מאוד עבודת אלילים.. אני נשאר ואשאר עם היהדות האורתודוכסית (אגב, אני מעדיף לא להשתמש במונח יהדות אורתודוכסית כי כך נשמע לכאורה שיש יהדויות אחרות. להלן יהדות= יהדות אורתודוכסית. לא יהדות= נצרות, אסלאם, בודהה או יהדות רפורמית, קונסרבטיבית וכו'..).

מה אתם חושבים על הפסיקה בעניין מכירת חמץ בפסח?

אני חושב שסוף סוף נעשה צדק בפסיקה ושהחוק רק גרם נזקים להתקרבות דתיים וחילוניים. הנה, ליום כיפור אין חוק מדינה שאוסר עליך לנסוע בכבישים אבל כולם מכבדים את רגשות הדתיים ובפסח זה הפוך בגלל שעצם החוק הוא כפייה, אז בהתרסה רואים בתל אביב בתי קפה שממש מגישים לחם על שולחנות בחוץ. גם יש בארץ המון לא יהודים שסובלים מהחוק הזה. אני חושב שאם יתנו לחילוניים לקנות ולאכול חמץ לא רק שזה לא יהיה "להצמיד אקדח לרקה היהודית" כמו שאומרים בש"ס אלא אותן מסעדות יקפידו יותר על עניין "ההצגת חמץ" וישמרו אותה בין הקירות ולא מוצג לראווה בפנים של אלו ששומרים את המסורת. מה אתם חושבים?

חמץ בפסח

לדעתי צריך לשמור לפחות על המסורת ולכבד את האנשים הדתיים בארצנו.

פרק חלק

אתה מוזמן לעיין בפרק חלק במסכת סנהדרין ולראות איפה בתנ"ך (כלומר גם בתורה גם בנביאים וגם בכתובים) מופיעה תחיית המתים. כבדרך אגב, אפשר שם לשים לב לדבר מאוד עצוב. השאלות של חלק, אולי אפילו רוב, הגויים היו שאלות של מאמינים על התורה שלנו, ואילו כאן יש שאלות של יהודים שמכחישים את התורה שלנו.

מסכת סנהדרין היא לא התורה

אני לא מכחיש תורה. התורה אינה מקור לעובדות היסטוריות היות ואינה כתב מקורי, למרות היות התורה קדושה לדת היהודית נוצרית ומוסלמית. התורה גם אינה מקור לערכים. המסרים המרכזיים המוקנים על ידי התורה הם גזענות, חוסר סובלנות, התרת דם, רצח והשמדה של אוכלוסיות בני אדם ללא הבחנה בין אשמים לחפים כולל עוללים, כל זאת במו ידיה או במצוותו של אלוהים. כבר במעמד הר סיני, עם קבלתה של התורה, נרצחים אלפי בני אדם באופן אקראי, על כך שרקדו סביב עגל, שארגן אהרן אחיו של משה. שמות לב 27"ויאמר(משה רבנו) להם כה אמר יהוה אלוהי ישראל שימו איש חרבו על ירכו עברו ושובו משער לשער במחנה והירגו איש את אחיו ואיש את רעהו ואיש את קרובו: 28 ויפל מהעם ביום ההוא כשלשת אלפי איש:". מסקנות: 1. ההרג בוצע מתוך חוסר סובלנות לאמונה אחרת ובניגוד לדיבר 'לא תרצח', הדיבר 'לא תרצח' מופר מיד עם ההכרזה על ידי אלוהים. 2. ההרג בוצע סתמית ואקראית ללא בדיקה מי באמת רקד. 3. מארגן האירוע אהרן אחיו של משה, מקבל פרס ומתמנה לכהן גדול.

הגישה האורתורדוכסית הישנה היא התשובה שלי.

לפי מה שאת אומרת היהדות צריכה להתחדש כל הזמן. יהדות מודרנית. זו שטות גמורה. ככה כל אחד יכול להמציא לו דת. מזכיר מאוד עבודת אלילים.. אני נשאר ואשאר עם היהדות האורתודוכסית (אגב, אני מעדיף לא להשתמש במונח יהדות אורתודוכסית כי כך נשמע לכאורה שיש יהדויות אחרות. להלן יהדות= יהדות אורתודוכסית. לא יהדות= נצרות, אסלאם, בודהה או יהדות רפורמית, קונסרבטיבית וכו'..).

נא לא לסטות מהנושא

אשאל שוב, מדוע אלוהים כתב פרשיות שלמות בתורה על תחתוני הכהן, כיצד לצלות לו את הבשר,12 פעמים (לא פחות) חוזרת התורה על עצמה מילה במילה ומסבירה לראשי השבטים מה להקריב ומתי, כמו כן הקללות ובברכות בתורה מדברות אך ורק על העולם הזה. על שכר ועונש בעולם הבא אלוהים לא טרח לכתוב אפילו מילה אחת. ותעשה טובה אל תשלח אותי לעיין במסכת סנהדרין או במאור ושמש. אני שמחה לראות שאתה מתחיל לקלוט, כל אחד יכול להמציא דת, כמו שהדת המורמונית היא המצאה שהומצאה בידי בני אדם כך גם הדת היהודית.

החוק הנ"ל הוא חוצפה אבל לא זו הבעיה

האיוולת שבחוק היא שאם מסעדה זה מקום פרטי אז שיהיה מותר גם לעשן בה! זה צביעות לא לאפשר לעשן בטוענה של מקום ציבורי אך כן לאפשר מכירת חמץ בפסח בטוענה של מקום פרטי. מעבר לחוצפה של החוק הבעיתיות היא שמדינת ישראל מאבדת את זכות קיומה. היות שהיא מנסה ליצור את הפרדוקס הבא להיות מדינה יהודית בעודה פועלת ב - 180 מעלות נגד עקרונות היהדות. המצב הוא כזה שלצערי הרב קיומה של ישראל כמדינה כפי שהיא היום הוא זמני בלבד, חבל. הקמת מדינת ישראל הייתה יכולה להיות הזדמנות אמיתית לעם היהודי אך מה שקרה בפועל זה אשליה שמחזיקה בנתיים 60 שנה אך יש לי ספק רב אם תחזיק עוד שנים רבות

ידידי בחוק נכתב כי אסור למכור חמץ בפומבי כלומר בגלוי

אין קשר לשאלה האם המקום ציבורי או לא אלא האם המכירה נעשית בצנעה או בגלוי. האם מישהו שלא מעוניין לאכול חמץ יכול סתם ללכת ברחוב ולהנזק ע"י ראיית חמץ. הערת אגב - השופטת בחרה בדרך היהודית המסורתית של הצמדות למילים של החוק כדי לפרש את משמעו ולא כדרך בתי המשפט בארץ המכוונים לרוח החוק (שהרי המטרה היא איסור מכירת חמץ בציבור ואם היה כתוב ציבור במקום פומבי לא היתה השופטת יכולה לעשות את התעלול). כך שהפעם לפחות, השיטה יהודית מנצחת את היהודים אחת אפס. קצת חומרל מחשבה לכל הרבנים שלא זזים מהלכות מופרכות (מישהו אמר עגונות?) רק כי ככה כתוב.

תראה זה נכון. . .

אבל כמדומני ה"שמועה" שנשמעה מפי בן-גוריות היתה..."על הקמת מדינה יהודית"... ולא "מדינת היהודים" אלא אם כן היתה נקראת מדינת יהודה או יהודיה ידידי היקר זה לא היחוד שלנו שאנו יהודים? ודרך אגב לא כל חוק מאזן אותנו ואף הפוך חוקים רבים גורמים לחוסר צדק ושוויון .

מדינה יהודית היא מדינה של היהודים, מדינה פלשתינאית היא מדינה של הפלשתינאים וכן הלאה.

אתה לא טוען שיש דת פלשתינאית במדינה הפלשתינאית (לכשתקום) והיא צריכה לשמור עליה נכון?

מה אתם חושבים על הפסיקה בעניין מכירת חמץ בפסח?

אני חושב שסוף סוף נעשה צדק בפסיקה ושהחוק רק גרם נזקים להתקרבות דתיים וחילוניים. הנה, ליום כיפור אין חוק מדינה שאוסר עליך לנסוע בכבישים אבל כולם מכבדים את רגשות הדתיים ובפסח זה הפוך בגלל שעצם החוק הוא כפייה, אז בהתרסה רואים בתל אביב בתי קפה שממש מגישים לחם על שולחנות בחוץ. גם יש בארץ המון לא יהודים שסובלים מהחוק הזה. אני חושב שאם יתנו לחילוניים לקנות ולאכול חמץ לא רק שזה לא יהיה "להצמיד אקדח לרקה היהודית" כמו שאומרים בש"ס אלא אותן מסעדות יקפידו יותר על עניין "ההצגת חמץ" וישמרו אותה בין הקירות ולא מוצג לראווה בפנים של אלו ששומרים את המסורת. מה אתם חושבים?

ההגדה, החמץ, המרור - הפרוש שלא הכרנו

אנו מוכי הלם מהפסיקה החדשה ואולי אם היינו יודעים קצת יותר על המשמעות העמוקה של החמץ ושאר מנהגי החג, היתה תשומת ליבנו עוברת להקפדה יתרה כל אחד על עצמו.. קראתי כאן הסבר הנותן משמעות עמוקה לכל ספור ההגדה, מעבר לספור ההסטורי של יציאת מצרים. מדובר על ההזדמנות לגאולה שכל אחד מאתנו אמור להגיע אליה בעולמו הפנימי , ביציאה מהאגו , האגו המונע מאתנו להיות דומים לבורא ולהרגיש אותו. אז שיהיה לכולנו פסח שמח ואחדות בעם

אנו לא מוכי הלם יש עדיין תקווה לדמוקרטיה

למסורת אין שום משמעות מעבר לקיומה, זו המסורת שעוברת מדור לדור ללא הירהור ועירעור, זה כוחה וחולשתה. יציאת מצריים היא מעשיה יפה בעלת משמעות של שחרור מבית עבדים, ושאיפת בני האדם לחרות, היסטורית אין לה שום אחיזה במציאות. את לא יכולה להיות דומה לבורא כי לא הייתה בריאה ולכן כנראה אין בורא.

מכירת חמץ

על פי ההלכה, יש לבער את החמץ לפני פסח, ואסור שיהיה אפילו מעט ממנו ברשותו של יהודי. עם זאת, מכירתו לגוי יכולה לפתור את הבעיה, שהרי עליו לא חל איסור זה. אלוהים ציוה לבער את החמץ ואסר להחזיק חמץ, הלכו חז"ל וסללו כביש עוקף בשם "מכירת חמץ" כאילו מוכרים את החמץ לגוי ולאחר הפסח הגוי כאילו מחזיר את החמץ ליהודי, (עובדים עליו). מדוע אם כן שהרבנים לא ימכרו את החילונים במדינת ישראל לגוי ולאחר הפסח יחזיר הגוי את החילונים ובא לציון גואל. ובזכות זה נזכה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים, אמן ואמן.

ובכן?עם התורה(בלי מאור ושמש) כבר הסכמת?

החוק הנ"ל הוא חוצפה אבל לא זו הבעיה

האיוולת שבחוק היא שאם מסעדה זה מקום פרטי אז שיהיה מותר גם לעשן בה! זה צביעות לא לאפשר לעשן בטוענה של מקום ציבורי אך כן לאפשר מכירת חמץ בפסח בטוענה של מקום פרטי. מעבר לחוצפה של החוק הבעיתיות היא שמדינת ישראל מאבדת את זכות קיומה. היות שהיא מנסה ליצור את הפרדוקס הבא להיות מדינה יהודית בעודה פועלת ב - 180 מעלות נגד עקרונות היהדות. המצב הוא כזה שלצערי הרב קיומה של ישראל כמדינה כפי שהיא היום הוא זמני בלבד, חבל. הקמת מדינת ישראל הייתה יכולה להיות הזדמנות אמיתית לעם היהודי אך מה שקרה בפועל זה אשליה שמחזיקה בנתיים 60 שנה אך יש לי ספק רב אם תחזיק עוד שנים רבות

שלוםלום? שמעת על "חוק הקסדה"?

מישהו מקיימו? אבל אנשים אחראיים יקיימו אותו גם ללא אותו חוק מצחיק לי אישית לא מפריע אם לא יבוא לפי חמץ במשך שבוע, לכן אין קופים בחוק דבר שנוגד את ערכי הדמוקרטיה אלא רק בהסברה ובדרכי נועם כאשר מדברים על מדינה יהודית "כשרה" אז מחר יאסרו בחוק גם לנסוע בשבת, אין סוף לכפיה דתית, דרכי התורה הם בדרכי נועם ובטח לא בכפיה דתית, נהפוך הוא כפיה תביא רק התרחקות מהדת, לכן אין מקום לחוקים דתיים כאלה, לחלופין הסברה ובקשה, יראו טוב יותר ובכבוד הדדי, אם למשל, יש לי שכן דתי אני לא אעשה מנגל ליידו בחצר המשותף בשבת, לא מכח חוק אלא רק ממה שציינתי מעלה, עם החוק הקיים חיינו שנים ולא קרה דבר, אסור למכור חמץ במקום גלוי,עם ציבור רוב יהודי, זה כמדומני מספיק ומרצה. לגבי עשן סיגריות הוכך שזה מזיק והורג, לחם לא, לכן במקומות ציבור, חייבים ובצדק להסתיר את החמץ, כלפי חוץ, לא בתוך העסק ואז כל אחד יחליט לעצמו.

להנות היום מה שתפסידו למחר

עבור לעמוד
... , , , , , , ...
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: ג'קו .
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר