כיצד מתבטאת התנהגותו של אדם בוגר המאובחן ADHD ? האם היא דומה לזה של ילד שאובחן ADHD ?

אני קראתי את כל מה שנכתב ונאמר על התנהגותם של ילדים וכאמא לילד ADHD אני בהחלט יכולה היום להגדיר בדיוק כיצד מתבטאת התנהגותם. הינה מספר דוגמאות: 1. מוסח בקלות 2. עושה עצמו לא שומע כשפונים אליו 3.לא מסוגל למלא אחר הוראות 4. איננו מסודר 5.נוגע בכל דבר וזז הרבה 6. יש לו קושי באינטרקציה עם ילדים 7. איננו מוכן להמתין בסבלנות לתורו 8.מפיל הרבה דברים מהיד ויש עוד הרבה.... מה מתוך כל מה שתארתי למעלה נמשך וקיים אצל אדם בוגר? האם גם אדם בוגר שאובחן כ ADHD נוגע וזז כל הזמן? בעל קושי באינטרקציה ? או שמא ההתנהגיות באות לידי ביטוי בצורה שונה מזו של ילד. אשמח אם מישהו, בין הבוגרים שמבינכם יוכל להבהיר לי יותר. תודה. שרון.

הפרעות קשב במבוגרים

תשובתי אליך איננה מקצועית, מנסיוני כאם לשני בנים הסובלים מבעיית קשב, שמתי לב שהתופעות שציינת אצל ילדים חוזרות גם אצל מבוגרים, אלא שאז אנחנו מייחסים אותם לחוסר נימוס, קוצר רוח, גסות רוח, שלומיאליות לדעתי אלו בדיוק אותן התופעות. מנסיון אישי אני יכולה לומר שאומנם לא היו לי בעיות בלימודים. (אני בת 43) ואף למדתי באוניברסיטה. אבל הייתה לי נטייה לחולמנות מה שבהחלט פגע בהישגים שלי. היום אני יודעת שחולמנות גם היא בעיית קשב וריכוז אבל ללא ההיפראקטיביות. הנחמה היא שעם השנים למדתי לאסוף את עצמי יותר ולהתרכז, ואף לבצע משימות שבעבר תעבתי כי היה לי מאוד קשה לבצע אותן, כמו אירגון וטיפול בניירת. אני לא מוותרת לעצמי יותר ומסתבר שככל שאתה מאמן את עצמך במשהו מסוים הוא הופך קל יותר ויותר, כך שלדעתי יש תקווה וצריך הרבה מודעות ותרגול ובטוח משתפרים.

הי שרון , יש לי כמה דברים לאמר לך וגם לשאול.....

קודם כל בקשר למה שאמרת שאנשים עם הפרעת קשב נותנים עיצות לפעמים מבלי שהם נשאלו כי הם רגשנים או משהוא כזה , אז אני מודה באשמה לפחות בקשר אלי כי הרגשתי שקצת ניסחפתי אז ... שאמרתי לך בקשר לריטלין , אבל כמו שאמרת הכוונות טובות. דבר שני , שכחתי בן כמה הבן שלך , אז בן כמה הוא? דבר שלישי , בקשר למה ששאלת , זה די דומה , אבל קצת אחרת , קודם כל לא כל האנשים הם בדיוק אותו הדבר כלומר אם יש נאמר 100 מאפיינים ולכל אחד יש נאמר 50 אז הרי לא לכולם יש את אותם החמישים מתוך המאה וגם לא כל המאפיינים מתבטאים באותה עוצמה אצל כולם , למשל במכינה שאני לומדת יש הרבה אנשים עם ADHD , לכמה מהם מאוד קשה להצביע לפני שהם מדברים והם מתפרצים באופן קבוע , אפילו באמצע הסבר של המורה והם גם די צועקים מרוב התרגשות בעיקר אם הם יודעים איזו תשובה וזה מאוד אופייני לאנשים עם ADHD גם ילדים וגם מבוגרים אבל בכל זאת יש כאלה אחרים בכיתה עם ADHD , שבכלל לא מתפרצים או מעט מאוד . מכיון שחלק גדול מהטיפול בADHD הוא למידה , (לדעתי זה ממש כמו ללמוד ללכת , בדרך כלל זה קורה לכל ילד בצורה טבעית , אבל אם למשל קורית תאונה למישהוא לפעמים הוא צריך מחדש ללמוד ללכת או אפילו לדבר נכון? אז אצלנו דברים שבאים למישהוא אחר באופן טיבעי - אנחנו צריכים ללמוד) , לא תמיד מה שמאפיין אותנו כילדים, מאפיין אותנו כמבוגרים או לפחות לא באותה המידה , אבל כל הרשימה שרשמת בעיקרון מאפיינת גם מבוגרים וגם ילדים. אבל שוב בכל זאת זה לא בדיוק אותו הדבר , חלק קשור לגיל , גם ילדים בלי הפרעת קשב שמרותקים לטלויזיה ואמא שלהם אומרת להם למשל להיכנס למקלחת לא תמיד עונים מייד , אז בילדים עם ADHD ,זה מאוד בולט . חלק אחר זה מודעות ולמידה ואימון ותרגול , כלומר לכל אחד שחי יש ניסיון חיים כלשהוא , ניסיון חיים משפר את המצב . גם לפני שידעתי שיש דבר כזה הפרעת קשב בכל זאת השתפרתי בכל מיני גורמים שקשורים להפרעת הקשב , אבל מאז שאני יודעת השתפרתי בקצב הרבה יותר מהיר ויעיל. הבעיה לא תעלם לחלוטין כי היא פיזית ולפעמים קשה לשלוט כי זה מפתיע אותנו ואנחנו לא מספיקים למנוע את מה שעומד לקרות . אני מתכוונת שאני למשל מאוד שלומיאלית ואני מודעת לזה ואני מאוד משתדלת להיזהר וזה עוזר אבל לא במאה אחוז וגם לא באחוזים גבוהים , יום יום אנימליחה להמנע משלומיאליות ויום יום אני שופכת משהוא או נתקלת המשהוא ולא מבינה איך זה שלא הצלחתי להמנע מזה. אבל בקשר לעמידה בתור , זה ממש מורט לי את העצבים ואני כל הזמן פוסעת הלוך וחזור , אבל אם אני לוקחת משהוא לקרוא , משהוא שאף פעם לא משעמם אותי ואני יושבת וקוראת או עסוקה במשהוא , זה לא מפריע לי , אז הבעיות עדיין קיימות אבל יש דרכים לעקוף אותן . אני מקווה שעזרתי לך , אני בטוחה שיהיה לבן שלך יותר ויותר קל ואם זה לא מסתדר לפעמים , זה חלק מהעיניין , זה מה יש ועם זה בהחלט ננצח! כל טוב ! טל.

התנהגות מבוגרים

נתון מעודד: בדרך כלל ההיפראקטיביות נעלמת או יורדת מאוד אך משינוי זה תהנה אשתו ולא את. האמת שהפרעת קשב שונה מאדם לאדם בעוצמתה ובפרמטרים שבאים לידי ביטוי כך שלא ניתן להכליל, בעיקרון התכונה נשארת אך משנה גוונים בהתאם להיתנסויות האישיות והחויות האישיות של כול אחד ואחד. לא לשכוח לרגע המון אהבה - גם כשקשה. תמיד תעמידו לנגד עינכם את העובדה שהילד לא רע אלא יש לו תכונה שפוגמת באורח חיו התקין.ויש המון צדדים יפים וטבים. לפני כניסה לכול ויכוח יש להחליט מראש מה רוצים ולא לשנות את הדיעה במהלך הויכוח. באים מחליטים לאפשר לילד את שרוצה להסכים מיד וכך יחסך ויכוח. ישר כח
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הפרעות קשב וריכוז
בחר
בחר