כסא לתינוק

שלום. נולדה לי תינוקת חדשה וברשותי צבר כסאות מהילדים הקודמים, אבל: א. על הסל קל ועל כסא הבטיחות מתוצרת אוונפלו כתוב לשימוש עד סוף 2009. אז אני מניחה שאין להשתמש בהם עוד, נכון? אני מניחה שגם לא כדאי לתרום אותם, המאנם? או שבשימוש חד פעמי זה לא כ"כ נורא ? ב. יש לי כסא בטיחות reversible שחשבתי להשתמש בו כי כתוב בו שהוא מ 0-18 ק"ג. בהוראות כתוב שהמושב מתאים ברכבים עם חגורות בטיחות סטטיות או חוזרות. החגורות ברכב אצלי הן ELR. ז"א הן ננעלות במשיכה (נעילת חירום). האם זה נקרא חגורות סטטיות ? (אני מניחה שחגורות חוזרות זה Automatic locking ואת זה אין לי ברכב.) במילים אחרות: האם החגורות מתאימות לכסא זה ? ג. במידה והחגורות מתאימות: הושבתי את התינוקת במושב וכשהנמכתי את גובה רצועות הכתפיים, החגורה עדיין היתה ארוכה לה מידי... יש פתרון? (המושב אמור להיות מגיל לידה) ג. במידה והחגורות לא מתאימות: יש במושב הנ"ל אבזמי פלסטיק בצדדים שנןעדו "לנעול" את החגורה. אבל זה אפשרי רק כשהמושב מותקן עם כיוון הנסיעה. האם ניתן להשתמש במושב זה עם החגורות ELR עבור ילד גדול יותר שיושב עם כיוון הנסיעה ? ד. בהנחה שאצטרך בכ"ז לרכוש כסא חדש לתינוקת (בגלל הסעיפים הקודמים): ראיתי בחנויות סלקלים וכסאות, חלק עם איזופיקס וחלק בלי. ברכב יש לי מושבים עם איזופיקס, אבל סלקל איזופיקס שראיתי היה רק עם 3 נקודות קשירה... מהו סדר העדיפויות: סלקל / כסא בטיחות שמתאים מ- 0 ק"ג / 3 נקודות קשירה / 5 נקודות קשירה / איזופיקס / בלי איזופיקס ?

מושב בטיחות

נעה שלום, לא הצלחתי להשיגך טלפונית ולכן עונה לך באמצעות הפורום. א.אם היצרן קבע תאריך שלאחריו אסור להשתמש במושב הבטיחות - מומלץ להישמע להוראותיו ולהשתמש במושב הבטיחות עד לתאריך המומלץ על-ידיו. אדם המעוניין להשתמש במושב הבטיחות שלו זמן ארוך יותר מהמצוין על-ידי היצרן, צריך לבדוק זאת מול היצרן (ניתן לשלוח שאלה במייל דרך אתר החברה). מושב בטיחות שאינו בתוקף יש לזרוק ולגזור את הרצועות על מנת ולא ישתמשו בו עוד. ב. כתבת שכתוב בהוראות שהמושב מתאים ברכבים עם חגורות בטיחות סטטיות או חוזרות. בדקי את הרשום בחוברת באנגלית- ALR ו-ELR הינן חגורות חוזרות. ג. השימוש בהתאם להוראות היצרן בלבד.יכול להיות שהמושב אינו מתאים לביתך למרות שהוא מגיל לידה. ד. o סל-קל: התקן מחייב 3 נקודות. מכיוון שבתאונה נגד כיוון הנסיעה גב מושב הבטיחות הוא זה שסופג את מירב האנרגיה והוא זה שמגן על התינוק, ההבדל בין 3 נקודות לעומת 5 נקודות פחות משמעותי. ייתכן שיש יתרון מסוים ל-5 נקודות. o 3 נקודות חגירה מול 5 נקודות חגירה: מושב בטיחות: התקן האירופי מחייב 5 נקודות, התקן האמריקאי מחייב 5 נקודות או מושב עם פגוש (שנחשב 3 נקודות). מושב בטיחות עם 3 רצועות בלבד יצא מהתקן. LATCH/Isofix המושג LATCH הוא מושג שמקובל בארה"ב ופירושו: Lower Anchors and Tethers for Children, מושג מקביל הוא Isofix המקובל באירופה. בשיטת עיגון זו לא עוגנים את מושב הבטיחות באמצעות חגורת הבטיחות של הרכב אלא באמצעות רצועות מיוחדות ונקודות עיגון ייעודיות. על-מנת להשתמש בשיטת עיגון זו – יש צורך שיהיו נקודות עיגון ברכב עצמו ואביזרים מתאימים במושב הבטיחות (הם קיימים בכלי רכב חדישים ובמושבי בטיחות חדישים, שיוצרו בשנות ה-2000). נקודות העיגון ברכב נמצאות בחיבור שבין מושב הרכב לגב המושב, והרצועות מגיעות יחד עם מושב הבטיחות. כדאי לעיין בחוברת הרכב והוראות יצרן מושב הבטיחות על-מנת לוודא הימצאות של אמצעי עיגון אלו והוראות השימוש בהם. לרוב, ניתן לחגור באמצעות בשיטה זו במושבים הצדדיים האחוריים. מצורף קישור לאתר NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration לעמוד הסבר על שיטת ה-LATCH כולל תמונות. http://www.nhtsa.dot.gov/portal/site/nhtsa/template.MAXIMIZE/menuitem.9f8c7d6359e0e9bbbf30811060008a0c/?javax.portlet.tpst=4427b997caacf504a8bdba101891ef9a_ws_MX&javax.portlet.prp_4427b997caacf504a8bdba101891ef9a_viewID=detail_view&itemID=b0a732a8c484c110VgnVCM1000002fd17898RCRD&viewType=standard בסופו של דבר ההחלטה אם לרכוש מושב עם או בלי ISOFIX הינה עפ"י שיקוליך, עפ"י סוג הרכב שברשותך, נוחות ומושב הבטיחות שתרכשי. בברכה, יפית

תודה + תוספת

(אנסה להתקשר שוב מחר, אבל בכ"ז...) א. תודה על הרעיון של משלוח אימייל ליצרן הכסא. לא חשבתי על זה. כדאי לי לשאול שם לפני שאני משליכה את הכסא... ב. בחוברת של הכסא כתוב רק בעברית - חגורות סטטיות או חוזרות. בספר הרכב כתוב שהן יכולות להיות גם ELR וגם ALR אבל בפועל אינני מצליחה להעביר אותם ל ALR (ופניתי ליבואן אבל הם לא ענו לי ובאולם התצוגה גם לא הצליחו להעביר ל ALR). אז ז"א שאם החגורות שלי הן ELR אז זה בסדר, נכון? (למרות שלי אישית לא ברור איך אפשר "לנעול" את הכסא עם חגורות ELR. בהוראות הכסא לא כתוב אם צריך לנעול את החגורות במשיכה או לא) וסתם לידע כללי - מה זה חגורות סטטיות ? ג. בדקתי שוב כשהיא יושבת בכסא מה קורה: החגורות בעצם לא קצרות, אבל החריץ הכי נמוך עדיין טיפה גבוה מהכתפיים שלה. בדקתי בספר של הכסא והם כותבים שהחגורות צריכות לצאת מחריץ שמעל הכתפיים (גם בישיבה עם כיוון הנסיעה וגם נגד כיוון הנסיעה). לפי מה שזכור לי, בישיבה נגד כיוון הנסיעה, החגורות צריכות לצאת מחריץ שמתחת לכתפים... האם הוראות יצרן הכסא נכונות ? האם חריץ מתחת לכתפים זה נכון רק לסלקל ? ד. שאלה חדשה נוספת: יש לי ילדה בת ארבע+ שמתקרבת ל- 15 ק"ג. אני תוהה אם להעביר אותה לבוסטר עם רצועות הרכב מיד בהגיעה ל- 15 ק"ג או לחכות. אני יודעת שההמלצה היא להשאיר את הילד כמה שיותר בכסא בטיחות (או בוסטר עם רצועות פנימיות). מצד שני, כיון שהחגורות שלי באוטו הן ELR, אני מרגישה שלפי הוראות היצרנים, בהעדר locking clip החגורה בעצם לא נועלת את הכסא ב- 100% אלא יכולה להיות סטיה של כמה סנטימטרים במקרה עצירת פתאום, עד שהחגורות יינעלו. האם לאור זה כדאי להעבירה לבוסטר רגיל עם חגורות הרכב, או שהכמה סנטימרים עד נעילת חגורות ה- ELR לא משמעותיים בעיגון הכסא לרכב ? שוב תודה, נעה

נסיעה בטוחה

ניתנה תשובה טלפונית בברכה איילת צוות מומחי בטרם
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
בטיחות ילדים - "בטרם"
בחר
בחר