וודקה- אבסולוט,פינלדיה או אבסולוט מה עדיף?


לא זה ולא זה בשבילי רק סטולי קריסטל [גולד}

סיכמתי הכל בפוסט ישן

טל גנץ טען כאן שגם אבסולוט עוברת שלושה זיקוקים....

מפנה אותך להודעתו - "קטל 1/רוסקי סטאנדט פלטיניום/פרבדה הם מוכרות והן באותו רמה שהיא"

לא ידעתי לא שמעתי

כנראה שבאמת אני לא מעודכן. בכל אופן אני מסכים לגבי הדיעה שמעט מאוד אנשים יבחינו בהבדלים בטעימה עיוורת בין הסוגים השונים. בנוגע לוודקה בסוף מי שקונה בקבוק ב-400 שקל עושה את זה לרוב בשביל היוקרה, פחות בשביל הטעם. כמה כבר אפשר להנות מאלכוהול חסר טעם שפשוט יורד חלק? בשביל זה המציאו את הוויסקי\קוניאק וחברים אחרים בעלי טעם וארומה. מה שנותר הוא להגיד מברוק למחלקות השיווק של יצרניות הוודקה. ודני דין אל תקחי אותי קשה, אני לא מתיימר להבין יותר מדי באלכוהול.

צוקי כפרה...

אני אגיד לך משהו, לפני הכל אני גם ממש לא מבינה "גדולה", ואף אחד לא מת ועשה אותי מלכה... אבל, קודם כל הפריע לי שכתבת - "הסיבה שאבסולוט גרועה".... כאילו, לא היה נשמע לך אפילו טיפה מוזר לכתוב ככה על חברה שמייצרת משווקת ומרוויחה מיליארדים על מיליארדים של דולרים בשנה? וברור שהשיווק הוא ה-חלק העיקרי מהעניין, שיווק הוא חלק עיקרי מכל מוצר שפונה לצרכן ומשווק ע"י סוכני מכירות (שזה אנחנו מול הצרכן בסופו של דבר...) ואבסולוט מלכת השיווק אם כבר, אבל היא בחיים לא הייתה יכולה להגיע למימדים שלה אם אכן היא הייתה יורדת "שורף" בגרון כמו שאמרת... (בהשוואה לוודקות אחרות באותו המחיר..) ואני לא מסכימה עם הקביעה שלוודקה אין טעם, ("כמה אפשר ליהנות מאלכוהול חסר טעם...") אם ייתנו לך שוט של וודקה תדע שזה וודקה ולא מים או עראק נכון? למה? כי יש לזה טעם של... וזה דניאל דין... ולא דני... ואם תהיה ממש נחמד אני ארשה לך לקרוא לי עירד... וצוקי יקירי, אל תיקח אותי קשה... אני גם לא מתיימרת להיות מבינה גדולה באלכוהול, אבל תשים לב שכל מה שאמרתי עכשיו לא מצריך הבנה גדולה באלכוהול, אלא פשוט חשיבה פשוטה והגיונית...

דניאל-עירד-דין

בואי נתחיל שאני כבר מבולבל בגלל השם אבל נשאיר את הנושא הזה בצד בינתיים. אני לא אתווכח איתך על איך לשתות ומה, בסוף כל אחד שותה מה שהוא רוצה ואיך שטוב לו. ואין לי בעיה עם זה.. אני רק אומר שלפי דעתי (הצנועה) 80% מהחבר'ה שקונים סטולי עלית עושים את זה בשביל הבקבוק שעושה להם את הבר הפרטי קצת יותר יפה. אני מפרגן. אבל בינינו, בכסף הזה אפשר לקנות משהו הרבה יותר טוב. בכל תעשיית האלכוהול יש שימוש נרחב בשיווק, אבל ספציפית בענף הוודקה הם עושים עבודה מצוינת, כשמוכרים לך וודקה שפשוט יורדת יותר חלק וזה הכל. בלי עיסוק ביישון, חביות, השרייה ועוד אלף דברים שאני לא מבין בהם שנותנים למשקאות האחרים את הייחוד שלהם בטעם וריח. (וויסקי, ברנדי, ליקרים מובחרים, תעשיית היין וכ'ו) אם נהיה קצת ציניים, אם לוקחים אלכוהול 95% ומוסיפים לו מים בכמות הנדרשת, מגיעים לתוצר שההבדל בינו לבין סטולי וכל השאר הוא כמה המשקה יורד לי חלק בגרון. בלי הבדל בטעם וארומה. ואני לוקח בחזרה את מה שכתבתי על "אבסולוט", ללא ספק חבר'ה צדיקים. לא התכוונתי להשוות אותם לקגלביץ' או וודקה אלסקה האיכותיות קצת פחות. רק שעל פי מה שידעתי פינלנדיה וסמירנוף איכותיות יותר. עד שגנץ פה בישר לי אחרת.

הופה הופה הופה. ... והופלה עוד פעם...

תראה ה"ניק" שלי הופיע פה היום כבר יותר מדי, כבר מעל ומעבר... אבל להודעה שכזאת אני לא יכולה שלא לענות... אז קודם כל - לבינתיים נשאיר את זה דניאל......... לא התווכחתי איתך על איך לשתות ומה, מאיפה הבאת את היציאה הזאת יקירי? אם הטעיתי אותך או את עצמי באיזה התנסחות אני אשמח אם תתקן אותי... בכיף, אני תמיד מעדיפה ללמוד מאשר ללמד אחרת מה אני עושה פה.. מי זו הגדרת החבר'ה האלה ש-80% מהם קונה סטולי עלית? לקוחות או אנשים למקצוע? יש הבדל רציני בין השניים.. אם אתה מתייחס ללקוחות, ואני אקח את הריזיקה שלזה התכוונת אז אני אומר שאתה לגמרי צודק, (ואם אתה רוצה לומר לי שאיפה שאתה עובד שמונים אחוז מהלקוחות שותים סטולי עלית אז אני רוצה לבוא לעבוד שם...אני רצינית עכשיו ולא צינית) ד"א שמת לב כמה הבקבוק הזה פאלי בכל מהותו? כולל המכסה/פקק......... ומסכימה עם כל שאר מה שאמרת באותו הנושא מי כמונו יודע שכסף ועיצוב מוצר זה נלווה ושולי למהות של המוצר עצמו... עכשיו בקשר לפיסקה השנייה שלך - ההבדל המהותי בין הסטולי קריסטל ובין כל השאר זה שקריסטל/גולד מזוקקת דרך אבץ ולא דרך פחם ואת זה אני יודעת עוד מהאסקובר ממיקי ולא רק עכשיו מהפורום. ואני בהחלט הרגשתי בהבדל כשהייתי שותה כמה עשרות צ'ייסרים של קריסטל במשמרת לעומת אבסולוט או פינלנדייה לפני כן במקומות עבודה אחרים... גם באיך שהיא ירדה לי בגרון, גם בסטלה עצמה וגם ביום שאחרי... ודבר אחרון - וודקה זה באמת אלכוהול "פשוט מאוד" שאין מקור להשוואה ולדיון בינה ובין וויסקי קוניאק ליקרים וכל האחרים... ועדיין תראה איזה שירשור נהיה לנו כאן מאלכוהול כזה "פשוט"... איך אומרים? "אלוהים נמצא בפרטים" ...... אבל לומר אין הבדל בין הוודקות ובין הטעם והארומה? הלו? ויכול היות שקטונתי, אבל אני מרגישה הבדל בין אבסולט/פינלנדייה ובין קטל 1/גריי גוס/ רוסקי סטנדרט... ואולי זה פסיכולוגי לא יודעת... בקיצור לא הבנתי אם אתה מסכים איתי או לא, יכול להיות שאני כבר לא בפוקוס ושהשעה כבר מאוחרת מדי ופשוט לא הבנתי. ואחרי היום אני בהחלט שמחה שמעולם לא עשיתי קורס... בעיניי תמיד עדיף ללמוד מהניסיון החי עם הכבדים והתותחים (כמו שקונטנטה ציין פה באיזה סיפור חיים קטן...) ומפורום שכזה מאשר ממדריכים מדופלמים שמגגבים מיני עובדות תמוהות בקורסים שמסובסדים ע"י הצבא ומה לא... לילה טוב/בוקר טוב/צהריים טובים יקירי..

וודקה- אבסולוט,פינלדיה או אבסולוט מה עדיף?


בריליאנט, סקוטים יודעים לעשות גם וודקה?

הופה הופה הופה. ... והופלה עוד פעם...

תראה ה"ניק" שלי הופיע פה היום כבר יותר מדי, כבר מעל ומעבר... אבל להודעה שכזאת אני לא יכולה שלא לענות... אז קודם כל - לבינתיים נשאיר את זה דניאל......... לא התווכחתי איתך על איך לשתות ומה, מאיפה הבאת את היציאה הזאת יקירי? אם הטעיתי אותך או את עצמי באיזה התנסחות אני אשמח אם תתקן אותי... בכיף, אני תמיד מעדיפה ללמוד מאשר ללמד אחרת מה אני עושה פה.. מי זו הגדרת החבר'ה האלה ש-80% מהם קונה סטולי עלית? לקוחות או אנשים למקצוע? יש הבדל רציני בין השניים.. אם אתה מתייחס ללקוחות, ואני אקח את הריזיקה שלזה התכוונת אז אני אומר שאתה לגמרי צודק, (ואם אתה רוצה לומר לי שאיפה שאתה עובד שמונים אחוז מהלקוחות שותים סטולי עלית אז אני רוצה לבוא לעבוד שם...אני רצינית עכשיו ולא צינית) ד"א שמת לב כמה הבקבוק הזה פאלי בכל מהותו? כולל המכסה/פקק......... ומסכימה עם כל שאר מה שאמרת באותו הנושא מי כמונו יודע שכסף ועיצוב מוצר זה נלווה ושולי למהות של המוצר עצמו... עכשיו בקשר לפיסקה השנייה שלך - ההבדל המהותי בין הסטולי קריסטל ובין כל השאר זה שקריסטל/גולד מזוקקת דרך אבץ ולא דרך פחם ואת זה אני יודעת עוד מהאסקובר ממיקי ולא רק עכשיו מהפורום. ואני בהחלט הרגשתי בהבדל כשהייתי שותה כמה עשרות צ'ייסרים של קריסטל במשמרת לעומת אבסולוט או פינלנדייה לפני כן במקומות עבודה אחרים... גם באיך שהיא ירדה לי בגרון, גם בסטלה עצמה וגם ביום שאחרי... ודבר אחרון - וודקה זה באמת אלכוהול "פשוט מאוד" שאין מקור להשוואה ולדיון בינה ובין וויסקי קוניאק ליקרים וכל האחרים... ועדיין תראה איזה שירשור נהיה לנו כאן מאלכוהול כזה "פשוט"... איך אומרים? "אלוהים נמצא בפרטים" ...... אבל לומר אין הבדל בין הוודקות ובין הטעם והארומה? הלו? ויכול היות שקטונתי, אבל אני מרגישה הבדל בין אבסולט/פינלנדייה ובין קטל 1/גריי גוס/ רוסקי סטנדרט... ואולי זה פסיכולוגי לא יודעת... בקיצור לא הבנתי אם אתה מסכים איתי או לא, יכול להיות שאני כבר לא בפוקוס ושהשעה כבר מאוחרת מדי ופשוט לא הבנתי. ואחרי היום אני בהחלט שמחה שמעולם לא עשיתי קורס... בעיניי תמיד עדיף ללמוד מהניסיון החי עם הכבדים והתותחים (כמו שקונטנטה ציין פה באיזה סיפור חיים קטן...) ומפורום שכזה מאשר ממדריכים מדופלמים שמגגבים מיני עובדות תמוהות בקורסים שמסובסדים ע"י הצבא ומה לא... לילה טוב/בוקר טוב/צהריים טובים יקירי..

קטונתי

כן אנחנו באמת אנשים שאוהבים "לחרטט". גם עכשיו כשאני מתארגן ללכת לים אני בטוח שכשאהיה שם אחשוב על החרטוט הבא שלי בנושא על מנת להאריך את חיי השרשור. גם כתבתי על זה בפורום אחר בעבר, יש הרבה מהעולם הזה שלא בדיוק מבוצע ממניעים ברורים של "טעים לי". יש פה הרבה מאוד פוזה ויוקרה, וזו שאיפתם של רוב האנשים בסוף, בין היתר להסתכל על הבר הביתי ולהרגיש סיפוק. זו הסיבה שאנשים רוכשים בקבוק של לואי טרז ב-1500 יורו (או 17,000$ בגרסת היהלום).. פחות כי הוא קוניאק טוב. שוב אני אומר, אני לא קובע עובדות בשטח אלא רק את דעתי האישית.. סה"כ את יכולה לישון הפעם בשקט, אנחנו מסכימים. רק דבר אחרון בקשר לקורס ברמנים, אני לא מסכים איתך. נראה לי שבבר את פחות לומדת את נושא האלכוהול לעומק, אלא יותר למידת המקצוע באופו מעשי. ולא צריך לזלזל בחבר'ה שמדריכים אותנו, בעיקר כשאני זוכר את רעש הבקבוקים העפים וצעקותיו של גיסר על החניכים בכיתת הלימוד המקבילה. שבת שלום לכולנו

בריליאנט, סקוטים יודעים לעשות גם וודקה?


גם הסקוטים וגם האיריים

הופה הופה הופה. ... והופלה עוד פעם...

תראה ה"ניק" שלי הופיע פה היום כבר יותר מדי, כבר מעל ומעבר... אבל להודעה שכזאת אני לא יכולה שלא לענות... אז קודם כל - לבינתיים נשאיר את זה דניאל......... לא התווכחתי איתך על איך לשתות ומה, מאיפה הבאת את היציאה הזאת יקירי? אם הטעיתי אותך או את עצמי באיזה התנסחות אני אשמח אם תתקן אותי... בכיף, אני תמיד מעדיפה ללמוד מאשר ללמד אחרת מה אני עושה פה.. מי זו הגדרת החבר'ה האלה ש-80% מהם קונה סטולי עלית? לקוחות או אנשים למקצוע? יש הבדל רציני בין השניים.. אם אתה מתייחס ללקוחות, ואני אקח את הריזיקה שלזה התכוונת אז אני אומר שאתה לגמרי צודק, (ואם אתה רוצה לומר לי שאיפה שאתה עובד שמונים אחוז מהלקוחות שותים סטולי עלית אז אני רוצה לבוא לעבוד שם...אני רצינית עכשיו ולא צינית) ד"א שמת לב כמה הבקבוק הזה פאלי בכל מהותו? כולל המכסה/פקק......... ומסכימה עם כל שאר מה שאמרת באותו הנושא מי כמונו יודע שכסף ועיצוב מוצר זה נלווה ושולי למהות של המוצר עצמו... עכשיו בקשר לפיסקה השנייה שלך - ההבדל המהותי בין הסטולי קריסטל ובין כל השאר זה שקריסטל/גולד מזוקקת דרך אבץ ולא דרך פחם ואת זה אני יודעת עוד מהאסקובר ממיקי ולא רק עכשיו מהפורום. ואני בהחלט הרגשתי בהבדל כשהייתי שותה כמה עשרות צ'ייסרים של קריסטל במשמרת לעומת אבסולוט או פינלנדייה לפני כן במקומות עבודה אחרים... גם באיך שהיא ירדה לי בגרון, גם בסטלה עצמה וגם ביום שאחרי... ודבר אחרון - וודקה זה באמת אלכוהול "פשוט מאוד" שאין מקור להשוואה ולדיון בינה ובין וויסקי קוניאק ליקרים וכל האחרים... ועדיין תראה איזה שירשור נהיה לנו כאן מאלכוהול כזה "פשוט"... איך אומרים? "אלוהים נמצא בפרטים" ...... אבל לומר אין הבדל בין הוודקות ובין הטעם והארומה? הלו? ויכול היות שקטונתי, אבל אני מרגישה הבדל בין אבסולט/פינלנדייה ובין קטל 1/גריי גוס/ רוסקי סטנדרט... ואולי זה פסיכולוגי לא יודעת... בקיצור לא הבנתי אם אתה מסכים איתי או לא, יכול להיות שאני כבר לא בפוקוס ושהשעה כבר מאוחרת מדי ופשוט לא הבנתי. ואחרי היום אני בהחלט שמחה שמעולם לא עשיתי קורס... בעיניי תמיד עדיף ללמוד מהניסיון החי עם הכבדים והתותחים (כמו שקונטנטה ציין פה באיזה סיפור חיים קטן...) ומפורום שכזה מאשר ממדריכים מדופלמים שמגגבים מיני עובדות תמוהות בקורסים שמסובסדים ע"י הצבא ומה לא... לילה טוב/בוקר טוב/צהריים טובים יקירי..

עלית דווקא ממש לא מסתדר בבר

לא נכנס לי במדף של הוודקות בגלל הגובה!!! אז הייתי חייב לשים למעלה, שבר לי את הסדר של הבר. די ביאס אותי. אבל ברצינות- הייתה לי תקופה של וודקה (חצי שנה בערך) והעלית היא ללא ספק הכי טובה שטעמתי.

וודקה- אבסולוט,פינלדיה או אבסולוט מה עדיף?


לגבי תוכנית השיווק של אבסולוט

אבסולוט. ההספד החלטת הנהלת אבסולוט וודקה לשנות את הקמפיין שליווה את החברה במשך 25 שנה, מהווה מכת מוות למותג. כי כל מהותו וצידוק קיומו של המותג זה הקמפיין שלו פורסם: 14.05.07, 09:21 בשבוע שעבר התקבלה הבשורה המרה על הוצאתו להורג של אחד הקמפיינים הגדולים בכל הזמנים. נשיא חברת אבסולוט, קתיל אריקסן, הודיע על קבורתו של קמפיין אבסולוט אחרי 25 שנות שירות. הקמפיין הייחודי הזה, פורץ הדרך, היצירתי, שהצליח להפתיע, כל פעם מחדש, הראשון שטשטש את הגבולות בין פרסום לאמנות, נרצח. ועל ידי מי? על ידי בעליו. במו ידיהם. בדם קר. על זה נאמר - חבל על דאבדין. האמת , שתחילת גסיסתו של הקמפיין קשורה קשר הדוק לתחילת גסיסתו של המותג. זה קרה ביום ש"חכמי" אבסולוט החליטו להרחיב את בסיס המותג ולהוציא וודקה בטעמים (כמו שאומר אל ריס – בכל מותג מצליח טמון מנגנון השמדה עצמית שנקרא "הרחבת בסיס המותג"). כיום, משווקת אבסולוט 9 טעמים שונים ועוד ידם נטויה. זה התחיל באמצע שנות ה-90 עם וודקה לימון והגיע עד וודקה אגסים!! (מה זה, וודקה או ליקר?). כל טעם חדש היווה מסמר נוסף בארון המתים של המותג. השגיאה, הכל כך בסיסית ועם זאת הכל כך שכיחה, גררה אחריה, בהכרח, גם סטייה מכללי הפרסום הנוקשים שעשו את הקמפיין למה שהוא היה. וכך החל הקמפיין לדעוך ואיתו המותג. אין עוד הרבה מותגים שכל מהותם וצידוק קיומם הוא הקמפיין עצמו. באבסולוט נמזגה סימביוזה מוחלטת. המותג הוא הקמפיין והפוך. ביום שהקמפיין והמותג החלו לאבד את מיקודם, המותג החל את התדרדרותו. גדולתו של הקמפיין נבעה מהאתגרים הבלתי אפשריים שהוא הציב בפני יוצריו. הכללים הנוקשים קבעו שהבקבוק חייב להיות הדמות המרכזית במודעה. חל איסור חמור לעשות שימוש בטריקים מעבדתיים. הכותרת חייבת להיות בת 2 מלים בלבד שאחת מהן היא אבסולוט. המיקום, הפונט והגודל של הכותרת, קבועים. אני לא מכיר, אנשי קריאייטיב רבים, שהיו מוכנים לעבוד בסד המגבלות האלה. לעומת זאת, אני מכיר לא מעט אנשי קריאייטיב שהיו זורקים את הבריף הזה לפח, בחמת זעם ובקול מחאה רמה. ולמרות זאת, ראו לאילו הישגים מדהימים הגיעו יוצרי הקמפיין. כל מודעה פנינה. כל מודעה העלתה חיוך על פני המתבונן. המודעות נעו בין שנונות, לחכמות, למחוכמות, למצחיקות, למפתיעות. יוצרי הקמפיין, התכתבו עם כל רבדי התרבות הקיימים. גדולי האמנים מתחומי הציור, הפיסול ,הצילום והעיצוב ראו לעצמם כבוד גדול לעצב מודעה לאבסולוט. הראשון היה אנדי וורהול ואחריו באו כל השאר. המודעות הפכו לפריטי אספנות והן נמכרות לצד יצירות אמנות אחרות ,במכירות פומביות. חלק בלתי נפרד מכוחו של הקמפיין המונומנטלי הזה היה הדבקות האדוקה בקונספט. מתחילת הקמפיין בשנת 79 במשך כ-15 שנה, הלך הקמפיין מחיל אל חיל. ככל שעברו השנים והמודעות הוכיחו שלא נס ליחן ,כן צברו הקמפיין והמותג כוח. נסיגתו של המותג, עקב הרחבת בסיסו, הביאה את הנהלת החברה לצורך בקבלת החלטות כואבות. הברירה שעמדה בפניה היתה, לדעתי, בין ביטול כל הטעמים וחזרה לליבת המותג, הוודקה הקלסית, לבין זניחת הקמפיין ותליית כל התקוות בקמפיין חדש. כמקובל במרבית המקרים, הם בחרו באופציה השניה. אין לי נתונים אבל בהסתמך על מקרים דומים, אני מניח שהטעמים לא תרמו למכירות החברה יותר מ-15% מהמחזור. לעומת זאת הם אשמים באובדן המיקוד של המותג ומכאן באובדן כוחו ונתח השוק שלו. הנהלה אמיצה היתה חותכת את הטעמים ודבקה בקמפיין המקורי שהוא חלק מובנה ובלתי נפרד מאישיות המותג. אבל כמה הנהלות אמיצות אתם מכירים? בהודעה לעתונות, בישר קתיל אריקסן, על הקונספט החדש תחת הכותרת "בעולם אבסולוטי" המנסה להראות את העולם האידיאלי בעיניו של צרכן הוודקה, באמצעות מודעות פרובוקטיביות,(לכאורה) כגון: גבר בהריון, פוליטיקאי משקר שאפו גדל וכ"ו. ההודעה מוסרת עוד: "אנו מקווים ליזום כך דיון בנושאים אוניברסליים ויומיומיים כאחד וכמו כן לאתגר את הצרכן כדי שיבטא את השקפותיו על העולם" הציטטה הזאת היא בדיוק הבריף של בנטון (הקמפיין שהוציא שם טוב לפרובוקציה). אז למה אבסולוט רוצה להיות בנטון? למה שהצרכן הנאמן של אבסולוט שרוצה לשדר תחכום ואנינות ירצה פתאום לבטא את השקפותיו על העולם? קתיל אריקסון ממשיך ואומר "הקמפיין החדש שובר מוסכמות פעם נוספת, אנו רוצים לעורר השראה באנשים כדי לדון ולגלות את החזון הפנימי שטמון בהם" אז פרט לעובדה שהם לא שוברים שום מוסכמות (בנטון עשו את זה לפניהם ובהצלחה גדולה) כל השאר נשמע כמו ממבו-ג'מבו של כל מיני מאמנים/ מדריכים רוחניים ו/או פרסומאים במצוקה. עכשיו, נותרנו רק עם קמפיין אחד שדוהר, כבר למעלה מ-70 שנה, ובהצלחה רבה. הלא הוא הקמפיין של מרלבורו. עוד קמפיין שהוא המותג. הקמפיין שעשה מודעה את מרלבורו לאחד המותגים החזקים בעולם. וכל זאת בזכות העובדה שמנהלי המותג לא התפתו למתוח את בסיסו ודבקו בנאמנות שאין לה אח ורע, בעולם הפרסום, בקונספט של הקאובוי שהביא אותה לאן שהביא. צריך הרבה מאוד אומץ, נחישות, סבלנות, הבנה ודבקות במטרה כדי לדבוק באותו קמפיין כל כך הרבה שנים, אבל הם כנראה יודעים את מה שאנשי אבסולוט לא ידעו ש"לא מחליפים סוסים מנצחים" הכותב הוא מנכ"ל ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

בריליאנט, סקוטים יודעים לעשות גם וודקה?


בריליאנט הוודקה הסקוטית מעולה!

ניסיתי את הוודקה הסקוטית:"בריליאנט" ואני אומר בכנות שזה הוודקה אולי הטובה ביותר שניסיתי. עוברת חלק בגרון ולא משאירה הנגאובר למחרת. אני ממליץ בחום על בריליאנט וודקה מעולה! הרבה יותר טובה משאר הוודקות במחיר שלה(כמו סמירנוף,פינלדניה,אבסולוט וכה')

לגבי תוכנית השיווק של אבסולוט

אבסולוט. ההספד החלטת הנהלת אבסולוט וודקה לשנות את הקמפיין שליווה את החברה במשך 25 שנה, מהווה מכת מוות למותג. כי כל מהותו וצידוק קיומו של המותג זה הקמפיין שלו פורסם: 14.05.07, 09:21 בשבוע שעבר התקבלה הבשורה המרה על הוצאתו להורג של אחד הקמפיינים הגדולים בכל הזמנים. נשיא חברת אבסולוט, קתיל אריקסן, הודיע על קבורתו של קמפיין אבסולוט אחרי 25 שנות שירות. הקמפיין הייחודי הזה, פורץ הדרך, היצירתי, שהצליח להפתיע, כל פעם מחדש, הראשון שטשטש את הגבולות בין פרסום לאמנות, נרצח. ועל ידי מי? על ידי בעליו. במו ידיהם. בדם קר. על זה נאמר - חבל על דאבדין. האמת , שתחילת גסיסתו של הקמפיין קשורה קשר הדוק לתחילת גסיסתו של המותג. זה קרה ביום ש"חכמי" אבסולוט החליטו להרחיב את בסיס המותג ולהוציא וודקה בטעמים (כמו שאומר אל ריס – בכל מותג מצליח טמון מנגנון השמדה עצמית שנקרא "הרחבת בסיס המותג"). כיום, משווקת אבסולוט 9 טעמים שונים ועוד ידם נטויה. זה התחיל באמצע שנות ה-90 עם וודקה לימון והגיע עד וודקה אגסים!! (מה זה, וודקה או ליקר?). כל טעם חדש היווה מסמר נוסף בארון המתים של המותג. השגיאה, הכל כך בסיסית ועם זאת הכל כך שכיחה, גררה אחריה, בהכרח, גם סטייה מכללי הפרסום הנוקשים שעשו את הקמפיין למה שהוא היה. וכך החל הקמפיין לדעוך ואיתו המותג. אין עוד הרבה מותגים שכל מהותם וצידוק קיומם הוא הקמפיין עצמו. באבסולוט נמזגה סימביוזה מוחלטת. המותג הוא הקמפיין והפוך. ביום שהקמפיין והמותג החלו לאבד את מיקודם, המותג החל את התדרדרותו. גדולתו של הקמפיין נבעה מהאתגרים הבלתי אפשריים שהוא הציב בפני יוצריו. הכללים הנוקשים קבעו שהבקבוק חייב להיות הדמות המרכזית במודעה. חל איסור חמור לעשות שימוש בטריקים מעבדתיים. הכותרת חייבת להיות בת 2 מלים בלבד שאחת מהן היא אבסולוט. המיקום, הפונט והגודל של הכותרת, קבועים. אני לא מכיר, אנשי קריאייטיב רבים, שהיו מוכנים לעבוד בסד המגבלות האלה. לעומת זאת, אני מכיר לא מעט אנשי קריאייטיב שהיו זורקים את הבריף הזה לפח, בחמת זעם ובקול מחאה רמה. ולמרות זאת, ראו לאילו הישגים מדהימים הגיעו יוצרי הקמפיין. כל מודעה פנינה. כל מודעה העלתה חיוך על פני המתבונן. המודעות נעו בין שנונות, לחכמות, למחוכמות, למצחיקות, למפתיעות. יוצרי הקמפיין, התכתבו עם כל רבדי התרבות הקיימים. גדולי האמנים מתחומי הציור, הפיסול ,הצילום והעיצוב ראו לעצמם כבוד גדול לעצב מודעה לאבסולוט. הראשון היה אנדי וורהול ואחריו באו כל השאר. המודעות הפכו לפריטי אספנות והן נמכרות לצד יצירות אמנות אחרות ,במכירות פומביות. חלק בלתי נפרד מכוחו של הקמפיין המונומנטלי הזה היה הדבקות האדוקה בקונספט. מתחילת הקמפיין בשנת 79 במשך כ-15 שנה, הלך הקמפיין מחיל אל חיל. ככל שעברו השנים והמודעות הוכיחו שלא נס ליחן ,כן צברו הקמפיין והמותג כוח. נסיגתו של המותג, עקב הרחבת בסיסו, הביאה את הנהלת החברה לצורך בקבלת החלטות כואבות. הברירה שעמדה בפניה היתה, לדעתי, בין ביטול כל הטעמים וחזרה לליבת המותג, הוודקה הקלסית, לבין זניחת הקמפיין ותליית כל התקוות בקמפיין חדש. כמקובל במרבית המקרים, הם בחרו באופציה השניה. אין לי נתונים אבל בהסתמך על מקרים דומים, אני מניח שהטעמים לא תרמו למכירות החברה יותר מ-15% מהמחזור. לעומת זאת הם אשמים באובדן המיקוד של המותג ומכאן באובדן כוחו ונתח השוק שלו. הנהלה אמיצה היתה חותכת את הטעמים ודבקה בקמפיין המקורי שהוא חלק מובנה ובלתי נפרד מאישיות המותג. אבל כמה הנהלות אמיצות אתם מכירים? בהודעה לעתונות, בישר קתיל אריקסן, על הקונספט החדש תחת הכותרת "בעולם אבסולוטי" המנסה להראות את העולם האידיאלי בעיניו של צרכן הוודקה, באמצעות מודעות פרובוקטיביות,(לכאורה) כגון: גבר בהריון, פוליטיקאי משקר שאפו גדל וכ"ו. ההודעה מוסרת עוד: "אנו מקווים ליזום כך דיון בנושאים אוניברסליים ויומיומיים כאחד וכמו כן לאתגר את הצרכן כדי שיבטא את השקפותיו על העולם" הציטטה הזאת היא בדיוק הבריף של בנטון (הקמפיין שהוציא שם טוב לפרובוקציה). אז למה אבסולוט רוצה להיות בנטון? למה שהצרכן הנאמן של אבסולוט שרוצה לשדר תחכום ואנינות ירצה פתאום לבטא את השקפותיו על העולם? קתיל אריקסון ממשיך ואומר "הקמפיין החדש שובר מוסכמות פעם נוספת, אנו רוצים לעורר השראה באנשים כדי לדון ולגלות את החזון הפנימי שטמון בהם" אז פרט לעובדה שהם לא שוברים שום מוסכמות (בנטון עשו את זה לפניהם ובהצלחה גדולה) כל השאר נשמע כמו ממבו-ג'מבו של כל מיני מאמנים/ מדריכים רוחניים ו/או פרסומאים במצוקה. עכשיו, נותרנו רק עם קמפיין אחד שדוהר, כבר למעלה מ-70 שנה, ובהצלחה רבה. הלא הוא הקמפיין של מרלבורו. עוד קמפיין שהוא המותג. הקמפיין שעשה מודעה את מרלבורו לאחד המותגים החזקים בעולם. וכל זאת בזכות העובדה שמנהלי המותג לא התפתו למתוח את בסיסו ודבקו בנאמנות שאין לה אח ורע, בעולם הפרסום, בקונספט של הקאובוי שהביא אותה לאן שהביא. צריך הרבה מאוד אומץ, נחישות, סבלנות, הבנה ודבקות במטרה כדי לדבוק באותו קמפיין כל כך הרבה שנים, אבל הם כנראה יודעים את מה שאנשי אבסולוט לא ידעו ש"לא מחליפים סוסים מנצחים" הכותב הוא מנכ"ל ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

כפי שאני נוהג לאמר על אבסולוט- אלופים במיתוג, גרועים בוודקה.

לפי דעתי פינדלדיה הרבה יותר איכותי


לדעתי פינלנדיה זה וודקה מצויינת

כשאני שותה אותה עם אשכוליות אני ממש נהנית. הרצאות

וודקה- אבסולוט,פינלדיה או אבסולוט מה עדיף?


תקשיב לעצה טובה

תקשיב לעצה טובה מניסיון ארוך עם פאדיחות .... תקנה אך ורק אצל מי שמוכר מוצרים אורגינליים ... תבדוק שאכן ישנה תעודת מקוריות למוצרים שבעסק . אני יכולה לומר לך בוודאות שאני קונה אצל שר המשקאות ברח' שלבים 4 מול בלומפיד ביפו, ואני מאוד מאוד מרוצה.. בוא נאמר רק שהכיסלא נפגע ושאני לא מתעוררת עם כאב ראש בבוקר... שיהיה בהצלחה מותק :))
עבור לעמוד
, , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
אלכוהול
בחר
בחר