עזרה בתכנות בתלת מימד (לא דירק איקס!)

אני יודע לבצע טרנספורמציות בתלת מימד על אובייקטים מסויימים , הבעייה שלי היא להוסיף מצלמה שמהווה נקודת מבט , כל מי שיכול לעזור עם עצה או קישור לאנשהו יבורך! תודה וביי

"הוספת מצלמה"

אם אתה יודע לעשות טרנספורמציות אז תחשוב על זה : הוספת מצלמה\נקודת מבט היא בעצם ביצוע טרנספורמציה נוספת וקבועה. אם למשל יש לך אובייקט קובייה סביב 0,0,0 ואתה לוקח את כל הקורדינאטות\הוקטורים ומוריד לערך הZ שלהם 100 , למשל , אז בעצם יצרת "מצלמה" שמסתכלת על האובייקט ממרחק של 100 יחידות. כמובן שכאשר אתה מבצע את החישוב הזה - עדיף שתשמור את הקורדינאטות המקוריות של האובייקט במבנה נתונים נפרד כי אין בכונתך באמת לשנות את האובייקט. אתה יכול כך להמשיך לסובב את האובייקט סביב 0,0,0 וגם להסתכל עליו ממצלמה שונה.

תודה רבה , עוד שאלה קטנה

אחרי שניסיתי את מה שהצעת הבנתי שהבעייה שלי היא במקום אחר , אולי תוכל לעזור לי? איך אתה מבצע את המעבר מתלת לדו מימד? בכל מקרה , תודה רבה על העזרה

טרנספורמציה מתלת מימד לדו מימד .

לפי הידוע לי יש שתי שיטות. אבל אני מעדיף את האמיתית יותר - שימוש בנוסחאות הפרספקטיבה : אני מקווה שזה ייצא טוב : X2d = ( x3d * D ) / Z3d y2d = ( y3d * D ) / Z3d כלומר - כדי לקבל קורדינטה של דו מימד (X דו מימד ,למשל) צריך לקחת את ה X התלת מימדי, לכפול ב D ולחלק ב Z .. התלת מימדי ...כמובן . כל זאת כאשר D הוא מקדם הפרספקטיבה - מספר חיובי , שקובע את חדות הפרספקטיבה. עם עצמים קטנים שאני עובד איתם אני בדר"כ מציב ב D=50 אבל זה נתון שכדאי לשחק איתו עד שמגיעים למצב הרצוי. בי , שנה טובה . שלומי.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
תיכנות
בחר
בחר