דיאטת אטקינס

דיאטת אטקינס

אני רוצה לשתף אתכם וכל אחד יחליט לעצמו מה הוא חושב על כך. לפני 7 שבועות התחלתי את הדיאטה של אטקינס, כלומר דיאטה דלת פחמימות. אני יורד קילו בשבוע ללא שום בעיה. אני מתאמן בחדר כושר כל שאני לא יורד במסת השריר אלא במסת שומן. עם זאת היו שבועים שלא הלכתי לחדר כושר ובהם מסת השריר שלי ירדה. שכן הגוף קודם מפרק פחמימות אם אין לו הוא יפרק שריר ואם הוא ךא יכול כי משתמשים בשרירים בצורה אינטנסיבית אז הגוף מפרק שומן. בכל אופן בהתחלה אכלתי המון חלבון והמון שומנים כולל רווים והיום אני אוכל מעט חלבון יחסית אבל המון שומנים כולל רווים.לפני שבועיים עשיתי בדיקות דם. התוצאה החריגה היחידה שהיתה לי היתה הכולסטרול. ליתר דיוק הכולסטרול LDL המכונה "הרע". התוצאה היתה 78 כאשר על פי הבדיקות הנורמה היא 108-188. לא להאמין אבל עד הבדיקות אוכלתי ביצים וגבינה צהובה בכמיות מאוד גדולות בין 100-200 גרם גבינה צהובה ביום ו2-3 ביצים ביום. מסקנתיעל פי הנסיון האישי המוגבל שלי הוא: דיאטת אטקינס עובדת אבל חובה לעסוק בפעילות ספורטיבית בונת שריר אחרתיורדים במסת השריר ולא בשומן. דבר שני ואולי יותר חשוב דיאטה דלת פחמימות תורמת להורדת כולסטרול על אף השומנים והכלוסטרול הרב שנאכלים באופן חופשי בדיאטה זו. כלומר: פרמידת המזון פשטה את הרגל. (שימו לב העולם המערבי רק הישמין מאז שהפרמידה הזו נתקבלה על ידי המימסד הרפואי בשנות החמישים ומחלות לב רק הפכו נפוצות יותר בהצלחה לכולם

רם, אם אתה רוצה לרזות ולהפחית את השומן שכבר יושב עליך, מדוע אתה אוכל עוד שומנים? איני מעוניין

להכנס כרגע לויכוח על הפירמידה אבל אכילת שומנים כדרך להרזיה נראית כדבר והיפוכו. שומנים רווים מתיישבים על כלי הדם וגורמים לטרשת עורקים שגורמת למחלות לב, לחץ דם גבוה ואף אירועים מוחיים. לא מומלץ. אכילת חלבונים בעודף (כמות גבוהה מהנדרש) מעמיסה את הכליות ופוגעת בהן אם היא נמשכת לאורך זמן. ראוי שתשוחח בנושא זה עם הרופא שלך. שבעה שבועות הם פרק זמן קצר יחסית. כדי לרזות ולשמור על ההישג יש לשנות את ההרגלים, לאמץ הרגלי אכילה חדשים ולשמור עליהם לאורך זמן. מעטים האנשים שמסוגלים להתמיד בדיאטת אטקינס לאורך זמן. הגוף זקוק לפחמימות, לויטמינים ומינרלים שבחלקם לא קיימים במזון מהחי כך שאכילת ירקות ופירות פשוט חיוניים. אנשים יורדים עם דיאטת אטקינס אבל כאשר הם נשברים וחוזרים להרגלים הישנים הם מחזירים לעצמם את מה שירדו, לעיתים עם ריבית. אבל, כמו שאמרת, כל אחד יפעל לפי הבנתו. אגב אטקינס עצמו נפטר לפני כמה חודשים אחרי שמעד ברחוב בגיל די מבוגר ועם עודף משקל רציני... מה שבטוח זה שהפעילות שלך בחדר הכושר מצויינת ואני יכול רק לאחל לך שתתמיד בה - לתמיד.

כל הכבוד

או הנה סוף סוף בנאדם שמבין עיניין ויודע על מה הוא מדבר אז מה גידי מה קרה אתה שותק? אין מה לעשות הדיאטה פשוט עובדת והיא מצויינת אז לא משנה מה תגיד התוצאות מדברות בעד עצמן.

רם, אם אתה רוצה לרזות ולהפחית את השומן שכבר יושב עליך, מדוע אתה אוכל עוד שומנים? איני מעוניין

להכנס כרגע לויכוח על הפירמידה אבל אכילת שומנים כדרך להרזיה נראית כדבר והיפוכו. שומנים רווים מתיישבים על כלי הדם וגורמים לטרשת עורקים שגורמת למחלות לב, לחץ דם גבוה ואף אירועים מוחיים. לא מומלץ. אכילת חלבונים בעודף (כמות גבוהה מהנדרש) מעמיסה את הכליות ופוגעת בהן אם היא נמשכת לאורך זמן. ראוי שתשוחח בנושא זה עם הרופא שלך. שבעה שבועות הם פרק זמן קצר יחסית. כדי לרזות ולשמור על ההישג יש לשנות את ההרגלים, לאמץ הרגלי אכילה חדשים ולשמור עליהם לאורך זמן. מעטים האנשים שמסוגלים להתמיד בדיאטת אטקינס לאורך זמן. הגוף זקוק לפחמימות, לויטמינים ומינרלים שבחלקם לא קיימים במזון מהחי כך שאכילת ירקות ופירות פשוט חיוניים. אנשים יורדים עם דיאטת אטקינס אבל כאשר הם נשברים וחוזרים להרגלים הישנים הם מחזירים לעצמם את מה שירדו, לעיתים עם ריבית. אבל, כמו שאמרת, כל אחד יפעל לפי הבנתו. אגב אטקינס עצמו נפטר לפני כמה חודשים אחרי שמעד ברחוב בגיל די מבוגר ועם עודף משקל רציני... מה שבטוח זה שהפעילות שלך בחדר הכושר מצויינת ואני יכול רק לאחל לך שתתמיד בה - לתמיד.

היי גידי

ההגיון, גידי, הוא דבר חמקמק. שים לב לעובדות ולא לתיאוריות: אני אוכל שומנים בכמויות גדולות מאוד (חלבונים לא כל כך) ומה קורה? 1)אני יורד במשקל ויורד בשומן שיש לי ולא במסת שריר.2) בבדיקות הדם שלי הטריגליצרידים שלי קרובים לגבול התחתון והכולסטרול הכללי גם כן. הכולסטרול ה"רע" ה LDL שלי נמוך מאוד, מחוץ לתחום הנורמה, וה HDL שלי ממוצע. אני מבין אותך למדת שמי שאוכל שומן ובמיוחד שומן רווי פוגע בכלי הדם שלו ואכן זה נכון לגבי מי שאוכל תזונה רווית פחממות. אבל אין זה נכון אם אתה אוכל מעט פחממות. דרך אגב המחקרים שיצאו בשנתתים האחרונות בנושא מצצדים בעמדה זו - אתה יכול לעשות חיפוש על הנושא. אם זאת אתה צודק שאנחנו זקוקים לויטמינים ומינרלים שנמצאים בדגנים ופחממות אחרות ולכן ההמלצה היא לצרוך תוספים כל עוד עושים את הדיאטה במתכונת ירידת המשקל. לאחר מיכן ישנה דיאטה ל"שארית החיים" שהיא כידוע המבחן האמיתי. בדיאטה זו , על פי אטקינס, אוכלים פחממות בעיקר מלאות (כפי שאתה יודע רוב הפחממות שבני החברה המערבית אוכלים הם ריקות -לא ויטמינים ומעט מינרלים- למשל, לחם לבן) וכל אחד מתאים את הכמות לעצמו - לרוב האנשים זה יהיה 60-70 גרם ביום אבל אצל אחרים זה יכול להיות אפילו 40 או 100. ואכן אתה צודק שקשה להתמיד בדיאטה הזו, ואני מוסיף, בכל דיאטה!!! אז תשמע מי שסובל למודף משקל כרוני יודע שהבעיה היא לשמור ולא לרדת. בזאת לא חידשת כלום. לסיכום: תשאל את עצמך: איך יכול להיות שהוא אוכל שומנים וכולסטרול ללא סוף והוא יורד בכמות השומן (מרזה) והטריגליזרידים ולכולסטרול שלו כלכך נמוכים? (ולא אם אתה רוצה לרזות מדוע אתה אוכל שומנים שכן אני אוכל ומרזה). ועוד שאלה: איך זה שאותם אנשים שהמליצו לא ליצרוך שומן רווי המליצו ליצור את המרגרינה בכדי להוות תחליף לחמאה ולשומן הרווי ובכך הם מרעילים אותנו במולקולות טרנס שנצברות בגוף ולא מתפקרות ומרעילות אותנו? מדוע הממסד שאת דעותיו אתה מייצד בנאמנות כזו לא יוצא חוצץ נגד המרגרינה שהיא הרבה יותר מזיקה משומן רווי? האם זה בגלל שהוא המליץ עליה לפני 50 שנה ולא יודע איך לחזור ולהודות בטעותו? אשמח לקרוא את תשובתך

שלום רם. איני חושב שאני מייצג איזה שהוא מימסד. עשיתי בחיי שגיאות רבות בנושא הרזיה והשמנה והשמנתי

בעיקר מחוסר ידע. בשנים האחרונות, עקב בעיה רפואית חמורה מאוד התחלתי להתעמק בנושא זה, ללמוד ולהבין את הטעויות שעשיתי. לגופו של עניין, אני מסכים אתך לחלוטין שמרגרינה היא מוצר גרוע ומזיק. אני שמח מאוד שתוצאות בדיקת הדם שלך טובות ושהצלחת לרדת יפה. איני יודע להסביר הרזיה שמבוססת על אכילת שומנים אבל צריך תמיד לזכור שרפואה מתבססת על סטטיסטיקה. קיימים כל כך הרבה דוגמאות הפוכות (אנשים שאכלו הרבה שומן והשמינו) שנדרש לדעתי יותר ממקרה הפוך ומוצלח אחד כדי להפריך דעה זו. הערה נוספת שאני מרשה לעצמי לומר לך היא שהמשקל אינו הפרמטר היחידי שצריך לקחת בחשבון. שומנים דרכם להצטבר בכלי הדם ולגרום עם הזמן בעיות רפואיות חמורות. עדיף (לדעתי) להתרגל לצרוך מהם כמויות מינימליות בלבד, הכמות הדרושה לגוף ותו לא. אגב, איני יודע אם זה נכון, אבל קראתי היכן שהוא שאטקינס עצמו, כאשר נפטר, סבל מעודף משקל רציני. אני מאחל לך המשך הרזיה והרבה בריאות.

ד"ר אטקינס ז"ל החליק ברחוב, שבר את הראש, ונפטר אחרי שבועים בטיפול נמרץ,

ללא הכרה. "המשקל העודף" שאתה מדבר עליו היה נוזלים שנצברו במהלך תקופת הגסיסה. אתה בחרת לצטט מישהו ממתנגדי אטקינס - כנראה צמחונים מיליטנטים - שפרסם מספרים נטולי הקשר שהודלפו (בניגוד לחוק) מתוך התיק הרפואי. בפעם האחרונה שמשקלו נרשם לפני התאונה (פורסם בתגובה, אלא מה) הוא היה תקין. כל הענין כבר הוסבר בפורום לפחות פעם אחת, וחבל שזכרת רק את החלק הראשון של הסיפור. חוץ מזה - יש כבר מספיק מחקרים שבדקו את דיאטת ד"ר אטקינס ברצינות, והתוצאות בהחלט לטובתה. אני מציע שתקרא עליהם (אם לא ממש אותם) ותבין אותם. אני לא יודע אם אחרי שתקדיש לענין כמה שעות יחלפו כל ההסתיגויות שלך, אבל לפחות תפסיק לצטט טענות שכבר מזמן הוכח שהן לא נכונות.

להנהלת הפורומים - מה קרה לנו ששם המשפחה מופיע פתאום לפני השם הפרטי?

שכרתם מתכנתים מהונגריה?

טנצר חביבי, ידעתי שהודעה על אטקינס תוציא אותך מהמחילה... מה שלומך? מה שלום הקטנות?

להנהלת הפורומים - מה קרה לנו ששם המשפחה מופיע פתאום לפני השם הפרטי?

שכרתם מתכנתים מהונגריה?

הלואי שהיו שוכרים תכנתים. המימשק גרוע וכל מאמצי ומאמצי מנהלי פורומים אחרים להניע את וואלה לשפרו

עלו בתוהו. אני כבר די מיואש מהם.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דיאטה
בחר
בחר