תגובה לישעיהו טנצר

זה לא משנה מה חושבים הקוראים של אמאזון. משנות העובדות המדעיות. הגוף האנושי בנוי לאכילת פחמימות. ככל שהפחמימה מורכבת יותר כך יותר טוב. אין אפשרות "להתרגל" לא לאכול פחמימות מכיוון שהדרישה לפחמימות היא פיסיולוגית. חוץ מזה דיאטת אטקינס אינה נותנת פיתרון ל"מה קורה אחרי הדיאטה?" אני אגיד לך מה קורה: אחרי הדיאטה אוכלים המון מתוקים כפיצוי על הרעב לפחמימות בזמן הדיאטה ומעלים את כל המשקל בחזרה עם ריבית. שלא לדבר על נזקים בלתי הפיכים אחרים שהיא גרמה. בכל מקרה דיאטות עושים בפיקוח דיאטנית ולא בגלל כתבה בלתי מוסמכת בעיתון או דעות של אנשים שאין זה מקצועם. הישמרו מפתרונות קסם. כאלה אינם קיימים.

זהו, שהעובדות המדעיות שונות לגמרי ממה שהצגת,

והן עולות מכל מחקר השוואתי בין דיאטות מסוגים שונים.

אטקינס - מה קורה אחרי הדיאטה?

שיטת ד"ר אטקינס מגדירה את עצמה כשיטה לכל החיים. השאלה "מה קורה אחרי הדיאטה" היא פשוט לא לענין - מנקודת ראותה של השיטה, אף פעם לא גומרים את הדיאטה ותמיד נשארים בתוך המסגרת. מה שכן נגמר מנקודת ראותה של השיטה, הוא שלב הירידה - ואז, כמובן, עוברים לשלב השמירה. במסגרת שלב השמירה, שיטת ד"ר אטקינס מעלה בהדרגה את כמות הפחמימות, עד שכל אדם אוכל בדיוק את כמות הפחמימות המכסימלית שלא תגרום לו להשמין מחדש.

טענה קצת מוזרה "הגוף בנוי לאכילת פחמימות"

נכון מופרשים אנזימים ברוק, מופרשים אנזימים מהלבלב. איי לנגנהרס מייצרים אינסולין אבל פחמימות מספקות אנרגיה ואת אותה עבודה מבצעים גם השומנים. אז...כל הטיעון הזה מתמוטט קלות. הייתי אומרת שיש צורך באכילת פחמימות שאי אפשר לפרקם כלומר צלולוז (סיבים) אבל הטיעון שלך לא נגע בבפחממות ההן.

ציניקו, אני עוקב אחרי קרב האיתנים על אטקינס ועם כל הכבוד איני מבין מדוע הציניות בקשר לפחמימות. לא בכדי

סידרה לנו האבולציה את המנגנונים שמנית בעצמך כדי לטפל בפחמימות... מה שדי ברור זה שתזונה המבוססת רק על חלבונים גורמת לעומס גדול על הכליות העלול לגרום להן נזק בלתי הפיך. התזונה הנכונה היא כנראה תזונה מאוזנת בה אוכלים חלבונים, פחמימות וגם שומנים בתנאי שהם מהצומח כמו שמן זית ואבוקדו. אני מסכים לחלוטין שצריך לשאוף להפחתת כמות האינסולין בדם אך זאת כדאי להשיג ע"י אכילת פחמימות בעלות אינדקס גליקמי נמוך. אני מכיר לא מעט עדויות של אנשים שעשו אטקינס, ירדו יפה אבל (כרגיל...) חזרו לאכילה רגילה והחזירו הכל חזרה עם ריבית. הרזיה מושגת רק ואך ורק אם מגיעים למשטר אכילה מאוזן ושפוי אתו ניתן להמשיך לתמיד. זה אומר להתרגל לכמויות מזון מופחתות אך סבירות של כל אבות המזון. זה אומר לעשות פעילות גופנית וזה אומר לאכול פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך. האם אטקינס היא דיאטה שניתן להמשיך לתמיד? אני חושב שזו דיאטה קשה מדי לרוב רובם של האנשים.

כל מה שאמרת נכון אבל יש דוגמאות שמתאימות לכל מקרה.

לגופו של עניין, אני לא אוהבת, בלשון המעטה, התנסחויות גורפות ויוצאת נגדן בכל מקרה. הפעם זה היה בנושא הפחמימות. פעם הבאה זה יכול להיות על טיעון אחר.

גידי, תיקון טעות קטן

לאדם עם כליות תקינות, לא יגרם נזק בדיאטה עשירה בחלבונים. נעשה מחקר מאוד רציני על הנושא, שלצערי החל מלפני מספר שבועות החלו לגבות עליו תשלום. תוכל לקרוא את הסיכום שהוא קצת פחות מרשים. המחקר לקח יותר מ 1600 נשים שהיו בקורס אחיות ובדק תפקודי כליות לפני ואחרי דיאטה עתירת חלבונים ארוכה. התוצאות היו ברורות, אצל בעלות תפקודי כליות תקינים לא היתה ירידה בתפקוד הכליות, אצל אלה עם תפקודי כליות גבוליים, היתה ירידה קלה בתפקוד.

כל הכבוד לגידי אהרוני בעניין דיאטת אטקינס

זה מה שאני אומרת כל הזמן אבל אנשים שעשו להם שטיפת מוח עם דיאטת אטקינס לא מוכנים לשמוע. ולעניין הטענה של קישורים התומכים בדברי: הקישורים שאביא הם מקצועיים ויהיו קשים להבנה לאנשים שאין זה מקצועם. פשוט בגלל שמי שלא למד ביולוגיה יתקשה להתמצא בסבך המושגים.

גידי, תיקון טעות קטן

לאדם עם כליות תקינות, לא יגרם נזק בדיאטה עשירה בחלבונים. נעשה מחקר מאוד רציני על הנושא, שלצערי החל מלפני מספר שבועות החלו לגבות עליו תשלום. תוכל לקרוא את הסיכום שהוא קצת פחות מרשים. המחקר לקח יותר מ 1600 נשים שהיו בקורס אחיות ובדק תפקודי כליות לפני ואחרי דיאטה עתירת חלבונים ארוכה. התוצאות היו ברורות, אצל בעלות תפקודי כליות תקינים לא היתה ירידה בתפקוד הכליות, אצל אלה עם תפקודי כליות גבוליים, היתה ירידה קלה בתפקוד.

המאמר על המחקר באחיות

ראשית, לא נכתב בשום מקום שתזונת האחיות התבססה רק על חלבונים ושומנים כמו בדיאטת אטקינס. לפיכך, נכון שהם בודקים נושא של חלבונים אבל לא בדקו את דיאטת אטקינס בכללותה. שנית, הם טוענים בעצמם שאחיות עם בעיות בתפקודי כליה כן ניזוקו. היות שאנשים רבים עושים דיאטות על דעת עצמם בלי פיקוח רפואי ובלי בדיקות מקדימות הרי שלפי מאמר זה הם עלולים להינזק.

זהו, שהעובדות המדעיות שונות לגמרי ממה שהצגת,

והן עולות מכל מחקר השוואתי בין דיאטות מסוגים שונים.

ישעיהו, תביא מאמר אחד רציני שתומך בדעתך על מנת לשכנע אותי ואל תזרוק הצהרות סתם

הפניתי אותך לרשימה שלמה של מחקרים, אבל

אם את רוצה שאבחר מחקר אחד - הנה: Brehm, B.J., Seeley, R.J., D’Alessio, D.A., et al., "Effects of a Low Carbohydrate Diet on Body Weight and Cardiovascular Risk Factors", College of Nursing and College of Medicine, University of Cincinnati.

הנה גם שם כתב העת

Brehm, B.J., Seeley, R.J., Daniels, S.R., et al., "A Randomized Trial Comparing a Very Low Carbohydrate Diet and a Calorie-Restricted Low Fat Diet on Body Weight and Cardiovascular Risk Factors in Healthy Women," The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 88(4), 2003, pages 1617-1623.

ישעיהו היקר, במדע כמו במדע, תמיד אפשר להביא המון מאמרים שכנגד . דוגמאות בהמשך.

הנה גם שם כתב העת

Brehm, B.J., Seeley, R.J., Daniels, S.R., et al., "A Randomized Trial Comparing a Very Low Carbohydrate Diet and a Calorie-Restricted Low Fat Diet on Body Weight and Cardiovascular Risk Factors in Healthy Women," The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 88(4), 2003, pages 1617-1623.

אין לי גישה למאמר. הוא אינו נמצא בספריה אליה יש לי גישה. תשלח קישור למאמר אחר. תודה.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דיאטה
בחר
בחר