יופי יופי יופי....

אני מבקשת הסבר. אם הפחמימה הראשונה שהושמדה מביאה אחריה את כל חברותי - איך זה שאתה אוכל בצהריים פחמימות? הלא זה בניגוד לכל מה שהבנתי עד היום מהתיאוריה (שאגב - עושה שכל, מה גם שמוכיחה עצמה השכם והערב). טנצר - ללוח!

טנצר?

את בטח מתכוונת לפתגם הידוע שלי -

"הפחמימה הראשונה מזמינה את השניה, השניה את השלישית, והשלישית את כל המקרר". נכון? ובכן, הפתגם הזה מתאר את הבעיה. זה מה שקורה בהתקף זלילה אופייני. מה שאני עושה, זו לא הבעיה - זה הפיתרון. מה שגורם לבעיה, זו רמה גבוהה מדי של אינסולין בדם. כל פעם שאת מתחילה לאכול פחמימות, מופרשת לזרם הדם מנה של אינסולין. אכלת פחמימות שש פעמים ביום - הופרשו שש מנות. אכלת פחמימות פעם אחת ביום - הופרשה מנה אחת. "דיאטת המכורים לפחמימות" שומרת על רמה נמוכה של אינסולין בדם באמצעות אכילת פחמימות רק פעם אחת ביום, במסגרת ארוחת הפרס. אמפירית - ככל שאוכלים פחמימות פחות פעמים ביום, כך אוכלים בסך הכל פחות פחמימות.

הגבול שהספר נותן הוא 4 גרם פחמימות ל-100 גרם מוצר...

גבינות - ככל שהן שמנות יותר, יש בהן פחות פחמימות. הגבינה שמתוארת בספר כבעייתית היא גבינת קוטג'. ההמלצה היא לבדוק על עצמך - אם היא מעוררת אצלך תגובת התמכרות, לא לאכול אותה. כיוון שהספר הוא אמריקאי, הוא לא מתייחס בכלל לגבינות הרכות שנפוצות כאן ולא שם. אני מניח שצריך להחיל עליהן את הכלל של הקוטג' ולא לראות אותן כאסורות לגמרי. יוגורטים וכאלה - לא מופיעים ברשימת המאכלים דלי הפחמימות, אז למה להתעקש?

האם הכוונה לא לאכול דברים המכילים יותר מ- 4% פחמימות או שבארוחה שאינה ארוחת פרס לא לאכול יותר מ- 4 גרם פחמימות בלבד?

אני הבנתי בזמנו ש-4%, אבל כרגע אני לא מוצא את המקום בספר

אם אתה לוקח בחשבון גם את הפחמימות שיש בירקות, לא יכול להיות שמדובר על 4 גרם בכל הארוחה. אם אתה לא בטוח - תסתפק ברשימת המאכלים המותרים שמופיעה בעמוד 104 והלאה. לפחות בימים או בשבועות הראשונים, עד שתיכנס למסלול ותתפוס ביטחון. אל תשחק על השוליים כבר בהתחלה. חוץ מזה, מה כבר ההבדל? הרי מדובר על מנות גבינה של 55 עד 85 גרם.

דיאטת המכורים לפחמימות - הסיבוב הנוכחי

כל כך הרבה אנשים כאן התחילו בימים האחרונים את דיאטת המכורים לפחמימות, שאני יכול להחשב ותיק גם אם נתעלם מכל הניסיון הקודם שלי, ונתיחס רק לשלושה וחצי השבועות של הסיבוב הנוכחי. ראשית - כבר ההתאפסתי. בחמשת ימי המעשה אני אוכל את ארוחת הפרס בצהריים, בעבודה - ארוחה רגילה לגמרי, מתוגברת לכל היותר בעוד שתי פרוסות לחם. בשישי שבת - תלוי בנסיבות. בשבת האחרונה אכלתי את ארוחת הפרס בבוקר. היתה לי רק נפילה אחת, קרוב לחצות, ולמחרת בבוקר כבר חזרתי לתוכנית הרגילה. אני מצמצם בקפה - ברוב הימים שתי כוסות, לפעמים שלוש. שנית - המאזניים בהחלט משתפים פעולה. כבר ירדתי ארבעה קילו, והגעתי למשקל שהייתי מוכן להודות בו לפני שהתחלתי את הדיאטה - 93 קילו. אני מקווה לחזור לקצב של קילו לשבוע, כמו בימים הטובים ההם. שלישית - מוטיבציה. יש לי כמה סיבות טובות לרדת במהירות לפחות עד למשקלי בתקופת השמירה המוצלחת, לפני שנה בערך. אולי ממש עד המינימום המיתולוגי שלי מאוגוסט 2000 - 82 קילו. אחת מהן - כל חולצות החורף שנשארו לי, למעט ארבע גדולות יחסית שעולות עלי כיום, הן בגודל M.

טנצר אתה לא רק ותיק, אלא המומחה שלנו והשיאן של המכורים

שמח שזה בא לך עכשיו לחזור לתלם בהצלחה בכיוון מטה

רד והצלח!

כל הכבוד !

ארוחת הפרס אמורה להיות ארוחה מאוזנת והגיונית!

בספר הראשון מסתפקים באמירה די כללית - ראי פרטים בעמודים 110 עד 113. את רוצה שתי מנות קינוח? כתוב שם שזה בסדר. מצד שני, את אמורה לאכול לשובע אבל לא יותר מזה.... בהדרגה השובע יגיע מוקדם ומוקדם יותר. את המונח "חטיף" - תרגום של snack - מצאתי בספר רק במשמעות של "ארוחה קלה", ותמיד מדובר על "חטיף דל פחמימות". זה מה שמוסיפים כשעושים את תוכנית א'. לכן, אין שם ממתקים. אם מצאת אותו במקום כלשהו במשמעות אחרת - תני לי מספר עמוד, ואוכל להתייחס.

בספר החדש

שהם מצהירים עליו, שנכתב לאחר הפקת לקחים מהספר הראשון, לא אומרים לך לאכול רק עד שתגיע לשובע מכיון שהם יודעים נפש בהמתם... אנחנו (טוב לא כולם, אבל הרוב) לא יכולים לשים את האצבע על הנקודה בה שבענו. ובכלל מי מאיתנו אוכל מתוך רעב?. לכן באה מסגרת השעה שהם קבעו. ישנה סיבה נוספת למיגבלה של השעה: תוך קצת יותר משעה מהביס הראשון מופרש גל חדש של אינסולין, ואם הוא תופס אותנו בעיצומה של חגיגת פחמימות, הרמות שוב מתחילות להשתולל. בכל אופן, ארוחת הפרס אינה מוגבלת בכמויות אבל ישנן ההגבלות הבאות: 1. סלט ירוק כמנה ראשונה. 2. שליש חלבונים, שליש ירקות מתוך הרשימה המותרת, שליש פחמימות. מותר עוד ועוד מנות פחמימות אולם יש לשמור על שווי המשקל כך שאם מתחשק לחסל חבילת גלידה, חיבים לאכול כמות דומה של חלבון וכמות דומה של ירקות. 3. וכאמור, לסיים הכל תוך שעה. כפי שטנצר מתאר, כך גם אצלי, בהתחלה הארוחות האלה נראות כחגיגה אחת גדולה, אולם כעבור מספר ימים נרגעים.

דיאטת המכורים לפחמימות - הסיבוב הנוכחי

כל כך הרבה אנשים כאן התחילו בימים האחרונים את דיאטת המכורים לפחמימות, שאני יכול להחשב ותיק גם אם נתעלם מכל הניסיון הקודם שלי, ונתיחס רק לשלושה וחצי השבועות של הסיבוב הנוכחי. ראשית - כבר ההתאפסתי. בחמשת ימי המעשה אני אוכל את ארוחת הפרס בצהריים, בעבודה - ארוחה רגילה לגמרי, מתוגברת לכל היותר בעוד שתי פרוסות לחם. בשישי שבת - תלוי בנסיבות. בשבת האחרונה אכלתי את ארוחת הפרס בבוקר. היתה לי רק נפילה אחת, קרוב לחצות, ולמחרת בבוקר כבר חזרתי לתוכנית הרגילה. אני מצמצם בקפה - ברוב הימים שתי כוסות, לפעמים שלוש. שנית - המאזניים בהחלט משתפים פעולה. כבר ירדתי ארבעה קילו, והגעתי למשקל שהייתי מוכן להודות בו לפני שהתחלתי את הדיאטה - 93 קילו. אני מקווה לחזור לקצב של קילו לשבוע, כמו בימים הטובים ההם. שלישית - מוטיבציה. יש לי כמה סיבות טובות לרדת במהירות לפחות עד למשקלי בתקופת השמירה המוצלחת, לפני שנה בערך. אולי ממש עד המינימום המיתולוגי שלי מאוגוסט 2000 - 82 קילו. אחת מהן - כל חולצות החורף שנשארו לי, למעט ארבע גדולות יחסית שעולות עלי כיום, הן בגודל M.

שמחה שהתאפסת על עצמך.......

ועוד משהו קטן..... ההיסחפות הזאת של רבים מהפורום שעושים את המכורים, בעקבותך.לא?! ב ה צ ל ח ה אתי

חדש ימיך כקדם ומה עים התערובת של ספרא ממשיך עדיין ?

אם אני רוצה לקיים את הכללים של "דיאטת המכורים לפחמימות", אני

רשאי לאכול את התערובת של ספרא רק כחלק מארוחת הפרס. אני לא עושה את זה, הפסקתי לגמרי.

בספר החדש

שהם מצהירים עליו, שנכתב לאחר הפקת לקחים מהספר הראשון, לא אומרים לך לאכול רק עד שתגיע לשובע מכיון שהם יודעים נפש בהמתם... אנחנו (טוב לא כולם, אבל הרוב) לא יכולים לשים את האצבע על הנקודה בה שבענו. ובכלל מי מאיתנו אוכל מתוך רעב?. לכן באה מסגרת השעה שהם קבעו. ישנה סיבה נוספת למיגבלה של השעה: תוך קצת יותר משעה מהביס הראשון מופרש גל חדש של אינסולין, ואם הוא תופס אותנו בעיצומה של חגיגת פחמימות, הרמות שוב מתחילות להשתולל. בכל אופן, ארוחת הפרס אינה מוגבלת בכמויות אבל ישנן ההגבלות הבאות: 1. סלט ירוק כמנה ראשונה. 2. שליש חלבונים, שליש ירקות מתוך הרשימה המותרת, שליש פחמימות. מותר עוד ועוד מנות פחמימות אולם יש לשמור על שווי המשקל כך שאם מתחשק לחסל חבילת גלידה, חיבים לאכול כמות דומה של חלבון וכמות דומה של ירקות. 3. וכאמור, לסיים הכל תוך שעה. כפי שטנצר מתאר, כך גם אצלי, בהתחלה הארוחות האלה נראות כחגיגה אחת גדולה, אולם כעבור מספר ימים נרגעים.

מיכל - המגבלה של השעה באה אך ורק משום

שאם הארוחה נמשכת יותר משעה (המספר שניתן הוא 75 דקות, אז לקחו קצת מרחק ביטחון), מופרשת לדם מנה נוספת של אינסולין. היא לא באה בשום אופן להגביל כמויות - מי שאוכל ברציפות ולא לאט במיוחד, יכול לשבוע ואף להתפוצץ כעבור 20 דקות ואפילו פחות מזה.

אני הבנתי בזמנו ש-4%, אבל כרגע אני לא מוצא את המקום בספר

אם אתה לוקח בחשבון גם את הפחמימות שיש בירקות, לא יכול להיות שמדובר על 4 גרם בכל הארוחה. אם אתה לא בטוח - תסתפק ברשימת המאכלים המותרים שמופיעה בעמוד 104 והלאה. לפחות בימים או בשבועות הראשונים, עד שתיכנס למסלול ותתפוס ביטחון. אל תשחק על השוליים כבר בהתחלה. חוץ מזה, מה כבר ההבדל? הרי מדובר על מנות גבינה של 55 עד 85 גרם.

מצאתי! מצאתי!

מדובר על 4 גרם במנה בינונית - ראה עמוד 237. כלומר, באותה מנה חלבונית בינונית שאתה אוכל בארוחה דלת פחמימות, אתה מוגבל למכסימום 4 גרם פחמימות. סה"כ הגרמים פחמימות בארוחה יכולים להיות יותר, כי זה לא כולל את מה שיש בירקות שאתה אוכל. לגבי יוגורט - ראה עמוד 239 למעלה. ממש אסור!

בהצלחה טנצר

קניית חולצות חדשות קטנות יותר זוהי בהחלט מוטיבציה גדולה! בהצלחה, שרית.

שרית - כשקניתי אותן הן התאימו לי!

אם לא הייתי משמין הן היו ממשיכות להתאים לי!
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דיאטה
בחר
בחר