מדוע קר יותר בהרים?

!!!

המדבריות ברצועת המדבריות העולמית קשורות למערך הרוחות הגלובלי, ומופיעים באותם קווי רוחב בשתי ההמיספרות. בקשר להסבר שלך הנוגע לקרינה הוא לצערי טאוטולוגי. מדוע אין עננות במדבר ? כי הוא "מדבר" מטבע הוויתו ?

ההסבר אינו טאוטולוגי

המדבר הוא מדבר עקב צחיחות, כלומר מיעוט משקעים, עפ"י הגדרה. מיעוט המשקעים מתבטא בין היתר במיעוט אדי מים באויר, כך שאין התעבות עננים. זה מוביל להבדלי טמפ' קיצוניים בין היום והלילה, כפי שהסברתי בהודעה קודמת.

עוד דוגמא: משאבת אופניים, זוכר? כשמנפחים (דוחסים) הפיה מתחממת


המשאבה ודוגמאות דומות נכונות רק בתהליך אדיאבטי

כלומר בתהליך בו חום לא זורם אל או מהסביבה למערכת. אם תרשה לחום לזרום בין המערכת, כלומר המשאבה בדוגמה שלך, לסביבה, תוכל לגרום לטמפ' לרדת, לעלות, או להשאר אותו דבר, תוך כדי דחיסת אויר. גוש אויר באטמוספירה רחוק מלהיות מערכת אדיאבטית, ולכן כל הדוגמאות של מזגן, משאבה וכו' אינן רלבנטיות.

סוף דבר

ע"פי תמונתך שבראש הפורום הערכתי שאתה כבן 45.(שהוא כגילו של בני.) לסיכום-בעזרת אינציקלופדיה עשיתי סדר בדברים.עכשיו הכל נהיר לי,ובכל זאת אני עדין סבור שכבודך לא היה נפגע אם היתי מקבל את התשובה ממך. בכבוד רב ארן

הצעה קונסטרוקטיבית.

אנא קרא את : ההנחיות למשתתף חדש כאן: http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=7937959 דבר שני, סליחה על פרץ הגילוי האישי. אני נימצא כרגע באחד השיאים של מסע גילוי וחשיפת שורשים, כך שניגנת אצלי על עצב רגיש. ד ו ד

המשאבה ודוגמאות דומות נכונות רק בתהליך אדיאבטי

כלומר בתהליך בו חום לא זורם אל או מהסביבה למערכת. אם תרשה לחום לזרום בין המערכת, כלומר המשאבה בדוגמה שלך, לסביבה, תוכל לגרום לטמפ' לרדת, לעלות, או להשאר אותו דבר, תוך כדי דחיסת אויר. גוש אויר באטמוספירה רחוק מלהיות מערכת אדיאבטית, ולכן כל הדוגמאות של מזגן, משאבה וכו' אינן רלבנטיות.

אולי,

אבל בחישובי מודל אטמוספריים מתחשבים בגושי אויר כאילו הם עוברים תהליכים אדיאבטיים.

מה קורה לתיאוריה בימי שרב

התחזית-שרב ב ע י ק ר ב ה ר י ם ובפנים הארץ.

ההסבר אינו טאוטולוגי

המדבר הוא מדבר עקב צחיחות, כלומר מיעוט משקעים, עפ"י הגדרה. מיעוט המשקעים מתבטא בין היתר במיעוט אדי מים באויר, כך שאין התעבות עננים. זה מוביל להבדלי טמפ' קיצוניים בין היום והלילה, כפי שהסברתי בהודעה קודמת.

ומדוע המדבר צחיח ?

תודה


פעולת המזגן

האם הקור שיוצא מהמזגן כשהטרמוסטט מכוון ל-16 מעלות זהה לקור שיוצא מהמזגן כשהטרמוסטט מכוון ל26 מעלות

מדוע קר יותר בהרים?

הרי אויר קר יורד ואויר חם עולה. אם כן מדוע קר יותר בהרים?

מה שנכנס ומה שיוצא

או במילים אחרות מאזן חום: החום הנכנס מגיע מהשמש שמחממת בקרינה את האדמה. בכדור הארץ תהליכים גרעינים ששומרים את ליבתו בטמפרטורה חמה של כששת אלפים מעלות. שוב, חום הליבה נפלט קרוב לפני הים. לעומת זאת כשנעלה בגובה, אנו מתקרבים לחלל הקר עד מאוד. נדמה לי שיש באטמוספירה שכבה כלשהיא שהטמפרטורה עולה עם הגובה,אבל באופן כללי היא יורדת

המורה שלי מת מזמן!!!

דר' נכבד אני בגילו של אביך,ואולי יותר.אני בא מתחום מדעי ההתנהגות ולכן לא כל ההסברים נהירים לי דים.לתומי חשבתי שתפקידו של מנהל פורום מדעי הוא לסכם את הדיוןולתת תשובה מסודרת ומוסמכת.יתכן שההגיון שלי שיך לדור אחר,וההגיון של הדור הצעיר פועל אחרת,יתכן גם שחלק מהנוער מנצל את הפורום לרעה.(מה שמסביר במקצת את תשובתך הנזעמת.)כאיש מדעי ההתנהגות אני מעדיף להמנע מהבעת דעה על סיגנונך.יתר על כן, גם תלמיד זכאי לתשובה יותר מכובדת.לא כל התלמידים מבינים הכל בהסבר הראשון,אם תשובתך היתה פוקחת את עיני התלמיד הרי שאת שלך עשית,שנאמר המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו.(במקרה זה מכשלון בלימודים.)וגם מבהיר לעשרות או מאות גולשים(כמוני למשל.)את התשובה.אם בכל זאת מדובר בתלמיד עצל ותחמן,הרי שלתלמיד כזה אין ביכולתך להואיל וגם לא להזיק והמבין יבין.אחרי שהורדתי כל זאת מליבי,עדין אודה לך מאד אם בכל זאת אקבל תשובה. בכבוד רב ארן

הדרון ואחרים הרגישו חושפיים לשאול כל שאלה, כולל משיעורי הבית

הדרון שלום, אכן יש לנהוג בכבוד בתלמידים ובשואלים. בואו נזכור שלאינשטיין היה מספיק פנאי לענות לתלמידת בית ספר ששלחה אליו מכתב עם בעיה בטריגונומטריה.
עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מדע
בחר
בחר