מה ההבדל בין יהודי לא דתי ובין ישראלי מעם ישראל???

מה?

השווה,שניהם נימולו

רוצה להסביר את השאלה? כי על פניו מבחינתי כל יהודי שחי בארץ ישראל הוא ישראלי בין אם הוא דתי ובין אם לאו

לפי דבריך מקום המגורים קובע מיהו יהודי,

לפי הגדרת הרבנות ,מאז ומעולם בן לאשה יהודיה ,הוא יהודי

כלומר יהודי יכול לגור גם בהודו

רוצה להסביר את השאלה? כי על פניו מבחינתי כל יהודי שחי בארץ ישראל הוא ישראלי בין אם הוא דתי ובין אם לאו

ישראלי במובן בן יעקב אבינו ותורתו?

או ישראלי בתור גר ותושב?

כי אם כולם שייכים לעם היהודי עקב ישיבתם בארץ הרי שגם הלא יהודיים נכללים בהגדרה לא?

רוצה להסביר את השאלה? כי על פניו מבחינתי כל יהודי שחי בארץ ישראל הוא ישראלי בין אם הוא דתי ובין אם לאו

אין הבדל.

ולכן יהודי הוא רק זה שדתי... 

ההלכה היהודית קובעת שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה . התיחסותו לעשיית מצוות לא מעלה ולא מורידה.

ישראלי הוא מי שאזרח במדינת ישראל בין אם הוא יהודי או אחר.

גר תושב זה טמטום דתי גזעני.

ההלכה היהודית קובעת שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה . התיחסותו לעשיית מצוות לא מעלה ולא מורידה.

ישראלי הוא מי שאזרח במדינת ישראל בין אם הוא יהודי או אחר.

גר תושב זה טמטום דתי גזעני.

טועה..

הרמב"ם פסק שמי מעם ישראל  שכופר בהלכה  דינו מוות...

במדינתהלכה כבר היו מראים לך "התייחסות לעשיית מצוות לא מעלה ולא מורידה..."

ישראלי הוא מי ששייך לעם ישראל...השייכות לעם גוברת על השייכות לארץ. ומדוע?

כי השייכות לארץ היא על תנאי...נשוב ונעשה תועבות ותקיא אותנו הארץ שוב מפה.

אכן צבי צודק....

ויקרא פרק יח

א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  ג כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם-בָּהּ, לֹא תַעֲשׂוּ; וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה, לֹא תַעֲשׂוּ, וּבְחֻקֹּתֵיהֶם, לֹא תֵלֵכוּ.  ד אֶת-מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת-חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ, לָלֶכֶת בָּהֶם:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  ה וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-חֻקֹּתַי וְאֶת-מִשְׁפָּטַי, אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם:  אֲנִי, יְהוָה.  {ס}  ו אִישׁ אִישׁ אֶל-כָּל-שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ, לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה:  אֲנִי, יְהוָה.  {ס}  ז עֶרְוַת אָבִיךָ וְעֶרְוַת אִמְּךָ, לֹא תְגַלֵּה:  אִמְּךָ הִוא, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָהּ.  {ס}  ח עֶרְוַת אֵשֶׁת-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה:  עֶרְוַת אָבִיךָ, הִוא.  {ס}  ט עֶרְוַת אֲחוֹתְךָ בַת-אָבִיךָ, אוֹ בַת-אִמֶּךָ, מוֹלֶדֶת בַּיִת, אוֹ מוֹלֶדֶת חוּץ--לֹא תְגַלֶּה, עֶרְוָתָן.  {ס}  י עֶרְוַת בַּת-בִּנְךָ אוֹ בַת-בִּתְּךָ, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָן:  כִּי עֶרְוָתְךָ, הֵנָּה.  {ס}  יא עֶרְוַת בַּת-אֵשֶׁת אָבִיךָ מוֹלֶדֶת אָבִיךָ, אֲחוֹתְךָ הִוא--לֹא תְגַלֶּה, עֶרְוָתָהּ.  {ס}  יב עֶרְוַת אֲחוֹת-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה:  שְׁאֵר אָבִיךָ, הִוא.  {ס}  יג עֶרְוַת אֲחוֹת-אִמְּךָ, לֹא תְגַלֵּה:  כִּי-שְׁאֵר אִמְּךָ, הִוא.  {ס}  יד עֶרְוַת אֲחִי-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה:  אֶל-אִשְׁתּוֹ לֹא תִקְרָב, דֹּדָתְךָ הִוא.  {ס}  טו עֶרְוַת כַּלָּתְךָ, לֹא תְגַלֵּה:  אֵשֶׁת בִּנְךָ הִוא, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָהּ.  {ס}  טז עֶרְוַת אֵשֶׁת-אָחִיךָ, לֹא תְגַלֵּה:  עֶרְוַת אָחִיךָ, הִוא.  {ס}  יז עֶרְוַת אִשָּׁה וּבִתָּהּ, לֹא תְגַלֵּה:  אֶת-בַּת-בְּנָהּ וְאֶת-בַּת-בִּתָּהּ, לֹא תִקַּח לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ--שַׁאֲרָה הֵנָּה, זִמָּה הִוא.  יח וְאִשָּׁה אֶל-אֲחֹתָהּ, לֹא תִקָּח:  לִצְרֹר, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ עָלֶיהָ--בְּחַיֶּיהָ.  יט וְאֶל-אִשָּׁה, בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ--לֹא תִקְרַב, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ.  כ וְאֶל-אֵשֶׁת, עֲמִיתְךָ--לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְזָרַע:  לְטָמְאָה-בָהּ.  כא וּמִזַּרְעֲךָ לֹא-תִתֵּן, לְהַעֲבִיר לַמֹּלֶךְ; וְלֹא תְחַלֵּל אֶת-שֵׁם אֱלֹהֶיךָ, אֲנִי יְהוָה.  כב וְאֶת-זָכָר--לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה:  תּוֹעֵבָה, הִוא.  כג וּבְכָל-בְּהֵמָה לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְטָמְאָה-בָהּ; וְאִשָּׁה, לֹא-תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ--תֶּבֶל הוּא.  כד אַל-תִּטַּמְּאוּ, בְּכָל-אֵלֶּה:  כִּי בְכָל-אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם.  כה וַתִּטְמָא הָאָרֶץ, וָאֶפְקֹד עֲו‍ֹנָהּ עָלֶיהָ; וַתָּקִא הָאָרֶץ, אֶת-יֹשְׁבֶיהָ.  כווּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם, אֶת-חֻקֹּתַי וְאֶת-מִשְׁפָּטַי, וְלֹא תַעֲשׂוּ, מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה:  הָאֶזְרָח, וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם.  כז כִּי אֶת-כָּל-הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל, עָשׂוּ אַנְשֵׁי-הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם; וַתִּטְמָא, הָאָרֶץ.  כח וְלֹא-תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם, בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ, כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת-הַגּוֹי, אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם.  כט כִּי כָּל-אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה, מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה--וְנִכְרְתוּ הַנְּפָשׁוֹת הָעֹשֹׂת, מִקֶּרֶב עַמָּם.  ל וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-מִשְׁמַרְתִּי, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת מֵחֻקּוֹת הַתּוֹעֵבֹת אֲשֶׁר נַעֲשׂוּ לִפְנֵיכֶם, וְלֹא תִטַּמְּאוּ, בָּהֶם:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.  {פ}

על תערבו את יהוה בחיינו כאן. ישראלי הוא מי שאזרח בישראל כמו שצרפתי הוא אזרח צרפת.

ההלכה היהודית קובעת שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה . התיחסותו לעשיית מצוות לא מעלה ולא מורידה.

ישראלי הוא מי שאזרח במדינת ישראל בין אם הוא יהודי או אחר.

גר תושב זה טמטום דתי גזעני.

טועה..

הרמב"ם פסק שמי מעם ישראל  שכופר בהלכה  דינו מוות...

במדינתהלכה כבר היו מראים לך "התייחסות לעשיית מצוות לא מעלה ולא מורידה..."

ישראלי הוא מי ששייך לעם ישראל...השייכות לעם גוברת על השייכות לארץ. ומדוע?

כי השייכות לארץ היא על תנאי...נשוב ונעשה תועבות ותקיא אותנו הארץ שוב מפה.

הרמבם פוסק עבור מי שרוצה לחיות על פי פסיקותיו. הרמב"ם ראה את תרבות הקמעות כעבודת אלילים אז מי שרוצה פסיקות של הרמב"ם שילך עד הסוף.

בתקופה יותר קדומה היהדות החרימה את הרמבם ואת דעותיו

אם אין הבדל הרי שיהודי וישראלי כרוכים זה בזה ולכן יהודי הוא זה שמקיים מצוות וזה שאינו שומר מצוות (חילוני כמוני)

הדיון הזה נשמע ממש כתורת הגזע. מעלה בחילה. ממש. 

במקום להיות ישרים,הגונים,הומניים,מכבדים......רוצים בטוב, מבקשים שלום ורודפים אחריו....

עולות כל מיני תאוריות לפרטי פרטים, והעיקר נשכח מזמן כשגזענות,רדיפה,עושק,משפט שהופך משפח....

אבל, כל הסעיפים ותת הסעיפים,הדקדוקים....לא יכסו על הבושה,העוולות,ההתדרדרות הערכית הנוראה שלנו !!

מנהל הפורום
10,000+

אם אין הבדל הרי שיהודי וישראלי כרוכים זה בזה ולכן יהודי הוא זה שמקיים מצוות וזה שאינו שומר מצוות (חילוני כמוני)

אז בשביל מה הכינוי יהודי?

די לנו ב-ישראלי (מעם ישראל)

ויהודי הוא ישראלי שמאמין בהלכה היהודית.

עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
אקטואליה ופוליטיקה
בחר
בחר