לא, אין לי בעיה לקבל דברים וכן אני במשבצת. משבצת היושרה לטוב ולרע ואת? באיזו משבצת את?
במשבצת המבדילה בין טוב ורע, בין נכון ללא נכון, בין צודק למעוות.......
ובמשבצת הזו הדברים נראים כך.
אזרח המדינה הקורא לפעול נגד המדינה ומוסדותיה ומשתתף באופן פעיל בפעולה שכזו שמטרתה בין אם היא מוצהרת ובין אם לאו - יש למצות כנגדו את כל האמצעים החוקיים, בין אם הוא משלום עכשיו/שלום אחר כך/שלום ולהתראות/סע לשלום.
ובעיני שלילת אזרחות היא צעד ראשון, מתבקש וחיובי כנגד "יונתן שפירא" כזה שכן אין כל סיבה הגיונית ואחרת שאני אממן אדם שקורא לחיסולי.
חוק החרם רע בעיני מכיוון שהוא אינו ברור ואינו מבחין, בין אם במכוון ובין אם בגין היותו לא אפוי מספיק בין אלה לבין גלישה לסתימת פיות שמשמיעים דעות שאינן מקובלות על ציבור כזה או אחר.
ולתפישתי האישית כאשר חוק אינו ברור וניתן לפרשנות של קצוות, וזה לא רק על דעתי אלא נסמך על דעת גדולים וחכמים ממני הבקיאים לאין ערוך ממני ברזי המשפט החוקתי - הוא לא טוב, ויש בו פתח רחב לגלישה למקומות שיכולים להיות מסוכנים לנו כחברה דמוקרטית.
זה מעבר לעניין של שמאל-ימין.
זה מעבר לעניין של התנחלות כזו או אחרת.
זה עניין שצריך להבדק לגופו, האם זהו חוק דמוקרטי או שיש בו נימים של משהו אחר.
ושוב, להבהיר, אני נסמכת ומדגישה את ההבחנה שעשה הפרופ' גידי ספיר שתפישותיו הפוליטיות מן הסתם שונות משלי ביחס למי מתייחס החוק.