אולי זה לא שייך לפורום הזה ובכל זאת התייעצות כללית

אין לי את מי לשתף בסוגיה הזו וחשבתי לפרסם את התלבטותי כאן ואולי למי מכם יהיו עצות טובות. אשמח לקבלן. אני מנהלת בכירה בחברה גדולה. שכירה. לא עצמאית. נחשבת ומוערכת בחברה. במסגרת תפקידי אני אחראית על כ-30 בעלי תפקידים בכירים לא שכירים אלא נותני שירות , ברמת פיקוח, בקרה, קבלת דוחות מהם ואף דיווח לשם תשלום עבור השירות שהם נותנים לחברה. מערכת היחסים שלי עם בעלי התפקידים האלה היא מצוינת. מערכת יחסי עבודה מצוינת של כבוד הדדי. במסגרת תפקידי אני קולטת אותם לחברה ואף רשאית להפסיק את ההתקשרות עמם. יחד עמי בארגון יש יועץ בכיר [דר' בתחומו] אשר עושה חלק מתהליך הבקרה המקצועי שלנו, אם כי בסופו של דבר האחריות היא שלי. לפני כמה חודשים החלטתי להפסיק העסקתו של אחד מנותני השירות משום שלא היינו שבעי רצון ממנו. בתגובה, הוא החליט לכתוב מכתב להנהלת החברה וקבל על כך שהפסקתי את העסקתו ללא ביצוע שימוע למרות שלמעשה הוא לא עובד שכיר אלא ספק או נותן שירות לכל דבר ועניין ואין לנו חובה להסביר לו. את הצעד הזה עשיתי לאחר התייעצות ותיאום עם אותו "דר' בתחומו". הוא הסכים עם ההחלטה שלי. הנהלת החברה ביקשה לברר את פשר הפסקת ההתקשרות. פירטתי אחד לאחד את הסיבות. ה"דר' בתחומו" קיבל רגליים קרות וטען שאינו מסכים עם טענותיי. בלשון פשוטה הוא פשוט שיקר. אותו ספק ביקש לנהל ישיבה עם מנכל החברה, אשר מן הסתם רוצה לשמור על שמה לנוכח התחרות בשוק. מנכל החברה מעדיף לשמור על שקט תעשייתי. היום הייתה לי ישיבה עם מנכל החברה בה הסברתי לו את שיקוליי להפסקת העסקתו, פירטתי לאחד לאחד. יותר מכל קוממה אותי העובדה שהדר' בתחומו שיקר במצח נחושה שלא היה שותף להחלטה להפסיק את ההתקשרות עמו והשאיר אותי להתמודד לבד עם הבעיה. הדר' בתחומו טען שאני כוחנית והייתי צריכה להתנהל אחרת וכו' למרות שהוא היה שותף להחלטה. ביום ראשון אמורה להיות לנו ישיבה משותפת עם מנהל החברה והדר' בתחומו כדי לגבש עמדות. אין לי ספק שהוא ימשיך לשקר ולהתחמק מאחריות. אני לא מוכנה להתקפל. אני בטוחה בעמדתי ובדרך שלי. אני מרגישה שכמי שעשתה את עבודתה נאמנה בשטח, שמרה על האינטרסים של הארגון וזכתה לשבחים רבים לאורך התקופה פתאום כשההנהלה נמצאת במצב מביך אני צריכה לחזור בי מהחלטתי. זה נוח לחברה כשאני מקבלת החלטות קשות וזה מצליח אבל כשזה לא מצליח פתאום אני נשארת יתומה. אני חוששת ממצב שאדרש להתקפל למען השקט התעשייתי. איני חוששת מכך מפאת כבודי אבל אני לא מוכנה לוותר על עקרונות העבודה שלי.

היי לך

ני חושבת שאם אותו דר ממשיך לשקר במצח נחושה ואת לבד במערכה אז ככה חייבת להתקפל עכשיו כדי לקום טוב יותר אח"כ אבל בפעם הבאה החלטה שבאה בצורה כזו של עוד שותף צריכה להיות מתועדת כרגע את לבד במערכה ועלייך לנהוג נכון ובחוכמה כדאי שתחזרי בל מהחלטתך מאשר לקום ולעזוב כי העבודה חשובה לך. ומכאן ואלך לתעד כל נזק או חוסר תועלת של אותה חברה כולל אותו דר עם החברים המתאימים ולחכות לרגע הנכון לשים את הדברים על השולחן במקום ובזמן הנכון ז"א שיש לך את כל הכלים חוצ מהניסוח שלך לפרטיו אלא רווח מול הפסד למפעל כאשר את אוספת ומתעדת כל דבר אפשרי עם חברייך הטובים אם יש כאלו.... תחזרי בך מהחלטתך רק בשביל השקט התעשייתי הזמני כדי לאגור כוחות וחומר לזמן שבו ידיך תהיה שוב על העליונה לא הייתי מציעה להתפטר בגלל משב רוח קל שכזה בתור מנהלת בהצלה!

שלום אתי.

אני מבין שתגובתי באה באיחור מסויים, ואולי בכל זאת בתזמון המתאים. אני עובד בתעשיה כבר יותר מ20 שנה. במגוון של תפקידים ומקומות עבודה. המבט שלי על המצב הוא לא מי צודק, אלא מה התועלת שאפשר להפיק מהמקרה. את תארת מצב של כשל בהתנהלות בהליך מסויים. איתור נקודות הכשל וגיבוש התיקונים הם הקוים שלפיהם אגיב להודעה שלך. 1. המומחה בתחומו. הוא בוודאי מכין את הדוחות שלו ומציג אותם לך או להנהלה. הרי הוא לא מספר את חוות דעתו בעל פה ללא שום תעוד. המסמכים האלא אמורים (לדעתי) להצטרף להחלטות שלך כנספח הכרחי. מעבר לזה, כשאתם מקיימים פגישות עבודה, אני מניח שאתם מנהלים פרוטוקולים של הישיבות ולאחר מכן מפיצים את סיכומי הישיבה. גם זה חומר חשוב לבסס עליו את ההחלטות. 2. נותן שרות\ספק. שרשרת ספקים היא חשובה בכל עסק. לאבד ספק זה מצב שדורש הערכות למצוא ספק חלופי, לסגור אתו חוזה וליישם עבודה משותפת. תהליך שיכול להמשך זמן עד שמסיגים את הרמה הנדרשת. ברוב המקרים פעולת תיקון עם הספק הקיים תדרוש פחות מאמצים מאשר השמה של ספק חדש. אז באמת, למה לא לנסות למצאות את ניסיון התיקון. ואפילו אם זה נכשל, אז בטוחים שאין מנוס מזה. דרישת תיקון תהליכים היא מבורכת וגם "משפרת" את הרקורד המקצועי שלך. 3. הנהלה. כדאי שתציגי להנהלה את מצב הכשל שהתגלה ותציעי הצאות שיפור הליכים. מצד אחד תצברי נקודות זכות אצלהם. ומצד שני אם לא יושמו שיפורים, אחראיות על כך תחול על ההנהלה. 4. את. בכל הסעיפים הקודמים יש בשבלך חומר למחשבה והצעות מעשיות לגבי תפקוד שלך כבעלת התפקיד. בהצלחה.

אתי שלום!

לדעתי עלייך ליזום שיחה עם אותו ד'ר בתחומו ולהתעמת איתו ובו בזמן להקליט אותו ולגשת עם הממצאים להנהלה ובכך תחזירי את כבודך. ניתן להקליט היום מכל טלפון סלולרי. בהצלחה.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
40 פלוס
בחר
בחר