יש כאן 2 נושאים שונים :
1. מספר הנוסעים המורשה ברכב.
2. מספר נוסעים חגורים.
ברכב פרטי - אין מגבלה רשומה ברשיון הרכב על מספר הנוסעים במושב האחורי. מגבלת הנוסעים היא בהתאם לדרגת רשיון הנהיגה.
ברכב מסחרי - יש מגבלה ברשיון הרכב (לצורך העניין, בסיטרואן ברלינגו מותר כמדומני 3 נוסעים במושב האחורי. יותר מכך - זאת עבירה על החוק).
במידה וברכב פרטי, מספר הנוסעים במושב האחורי גדול ממספר חגורות הבטיחות - כמספר חגורות הבטיחות -> זהו מספר הנוסעים שחייבים להיות חגורים. שאר הנוסעים - שיגידו את תפילת הדרך... :)
לא חוקי
יעקבי שלום, לעיתים אני עובד עם סייר תנועה/בוחן וזה עדכן אותי שמערכת פנסי קסנון בחזית הרכב יכולה להיות מותקנת רק ברכב שיוצר אחרי 2007 וההתקנה היא מקורית של יצרן הרכב. כל התקנה אחרת דינה הורדה מהכביש על ידי בוחן לתיקון הליקויים. אתה יכול לקחת לו את רשיון הרכב ולזמן לשימוע אצל קצין התנועה. עשיתי את זה לבחור שנסע עם לוחיות רישוי לא תקניות (פלסטיק עם מדבקה).
יחסי שוטרים מתנדבים £90£
שלום עמיתי, אני קורא את הדברים (וגם באתר 'חשופים בניידת') ואני נדהם מהטינה בין אנשי המשטרה למתנדבים כפי שמתגלית כאן ושם. אולי אני תמים ואולי חי בבועה אך לא כך הדברים בתחנתנו (אשדוד). בתגובתי אני מבקש להתייחס רק לשוטרי ומתנדבי התנועה. היחס בין מספר השוטרים למתנדבים אצלנו הוא 1:11 והיחס בין מספר השוטרים למספר המתנדבים הבאים באופן קבוע הוא 1:5. מתנדבי התנועה פועלים מתוך אותו משרד של שוטרי התנועה ומשתמשים באותם כלי-נשק, מכשירי קשר ופנסים. יש מתנדבים שפועלים באופן קבוע עם שוטרים בהיותם צמדים קבועים והמשלימים זה את זה ככפפות. רוב המתנדבים פועלים בצמדים או בשלשות עם מתנדבים שהם חבריהם. כך נוצרו אצלנו צוותים קבועים הפועלים בהרמוניה ומוכרים ע"י שאר השוטרים כצוותים קבועים. פעמים רבות אנו (ביזמתנו) מערבבים את הצוותים ע"מ להעמיק את ההיכרות ולהפרות את הידע והניסיון של המתנדבים (בייחוד עם החדשים). האווירה בין השוטרים למתנדבים חיובית ביותר ומוצאת ביטוי בתחומים רבים: א. אנו המתנדבים פועלים באופן עצמאי. מצתוותים ומתחמשים בנשק, מכשירי קשר ודו"חות באופן עצמאי. עולים על ניידת שלנו (יש לנו 3), מודיעים למוקד על תחילת פעילות ועושים את עבודתנו מכוח השגרה והכרת המטלות. כך גם לגבי סיום המשמרת. ב. פעמים רבות השוטרים מבקשים לעבוד עם המתנדבים כצוותים. ג. כאשר אנו מבקשים בדיקות מסוף מהמוקד ולא נענים אזי השוטרים שלנו מבקשים מאיתנו לעבור גל ומסייעים לנו ברצון. ד. השוטרים שלנו בקיאים בחומר ובעבודה ומסייעים, לנו המתנדבים, בעצה והדרכה לכל שואל ומבקש והכל מתוך רצון כן ויחס קולגיאלי. ה. הפיקוד (הקצונה) דואגים לחיבור החברתי ואנו חוגגים יחדיו בכנסים ואירועים. ו. יוצאים יחדיו לטיולים ונופשונים. ז. אוכלים יחדיו בחדר האוכל. שותים קפה במשרד. ח. מסיעים זה את זה בחפץ לב ובהדדיות. טוב, אצלנו זה בעיר. ט. בגלל מספרם המועט של השוטרים יש משמרות שבהן פועלים רק מתנדבים וסומכים עלינו. י. יש פירגון ויש אמפטיה בין השוטרים למתנדבים. יא. יצא לי פעמים רבות מספור לעבוד עם שוטרים. אין התנשאות ועובדים כצוות. אדרבא למדתי מהם רבות והחכמתי. יב. ללא ספק השוטרים רושמים יותר דו"חות מן המתנדבים. גם אצלנו הרבה מתנדבים אינם רושמים ואלה שרושמים לא עוברים את השוטרים. אין תחרותיות בנושא זה. יג. במשמרת ערב יש אצלנו נוהג קבוע מזה שנים. בשעה 20:00 מתכנסים כל הצוותים במקום קבוע להפסקת תה וסיגריה ו… גיבוש. כל פעם מישהו מביא עוגיות, ופלים, קרואסונים לפי ימי הולדת או כל סיבה למסיבה. אני מביא באופן קבוע את התה והכוסות. אין כמו מפגש כזה (15-20 דקות) לגיבוש טוב, צחוקים, שיתוף בחוויות וגם… החלפת מידע, ייעוץ ותיקון דו"חות אם צריך. אנו קוראים לזה "קונגרס". לכן בשעה 19:55 אפשר לשמוע בקשר את התזכורת "קונגרס" וכולם מגיעים. יד. המצב נראה אידילי והוא כזה או לפחות כך אני מרגיש. לכן אני נהנה להגיע למשמרת. טו. גם בחדר האוכל יש אוירה טובה עם שאר השוטרים, מברכים לשלום איש את רעהו ואתם יודעים למה? כי אני נותן תחושה שאני בא לסייע. אם אני שומע בקשר דיווח על אירוע מסויים (ת"ד, חפץ חשוד, הפרעה לתנועה, רכב חוסם, קבצן בכביש, נפצים, רכב משתולל וכד') ואני נמצא בסמוך, אינני מחכה שישאלו מי פנוי. אני מודיע מיידית ש'אני לוקח'. התודה מגיעה לאחר מכן. טז. אפשר לראות את האידיליה גם באירועים המוניים כאשר מתנדבים ושוטרים מוצבים יחדיו במחסומים ובסיורים ופועלים בהרמוניה. יז. מניתי את האיפיונים הטובים בתחנתנו. לאמר שהכל מאה אחוז – אחטא לאמת, אבל השאר בטל בשישים. יח. מזה כמה שנים הנהגתי קשר מיילי בין שוטרי התנועה והמתנדבים כשאני היוזם והמקשר. דואג להעברת מידע בכל נושא הקשור להתנדבות (עידכוני תנועה, כתבות על שוטרי התחנה, שמחות, אבלות, מחלות, פציעות וכל מידע רלוונטי). הפורום שלנו הולך וגדל והצטרפו רבים משוטרי התחנה והמפקדים שאינם קשורים לתנועה. כיום מקושרים כ- 60 מתנדבים, כל שוטרי התנועה וכ- 30 משוטרי התחנה האחרים. זה פורום מלכד!!! יט. הכי חשוב זה החברות, ההערכה ההדדית והפירגון.