מכללות להוראה מכשירות לעבודה בבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים. אוניברסיטאות מכשירות להוראה בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה.
בהכללה במכללות יש יותר התנסות בעבודה מעשית מאשר באוניברסיטאות.
המסלול הקרוב ביותר למה שאתה מבקש נקרא פסיכולוגיה עסקית במכללה למינהל: נלמד ברשל"צ. בחוג למינהל עסקים התמחות בפסיכולוגיה עסקית.
לפי נתוני למ"ס, נדרש ציון פסיכומטרי ממוצע של 725 כדי להתקבל ללימודי רפואה ו-710 לתוכנית המשלבת פילוסופיה. עוד נמצא שחלה עלייה בשיעור המועמדים הנדחים באוניברסיטאות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) נתונים על מועמדים ללימודים באוניברסיטות ובמכללות. מהנתונים מתברר כי המקצועות האקדמיים שדורשים את הנתונים האישיים הגבוהים ביותר הם רפואה כללית, התוכנית המשולבת של פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה ומדעי המוח.
כדי להתקבל ללימודי רפואה נדרש ציון פסיכומטרי ממוצע של 725, לתוכנית המשולבת בפילוסופיה 710 ולמדעי המוח 694. עוד מקצועות שדורשים ציונים גבוהים באופן יחסי הם פיזיקה (682), הנדסה ביו רפואית (679) ורפואת שיניים (675).
בין 2014 ל-2015 היתה עלייה בשיעור המועמדים שנדחו באוניברסיטאות מ-22.3% ל25% לעומת ירידה במכללות האקדמיות מ-21% ל-15%. יש לציין כי היצע המקצועות שאותם ניתן ללמוד באוניברסיטאות כפול מאשר במכללות, אך ההיצע של מספר המקומות לסטודנטים בלימודי משפטים, כמו גם בעסקים ובמדעי הניהול גבוה יותר במכללות האקדמיות.כמו כן, בין האוניברסיטאות לבין המכללות האקדמיות קיים פער משמעותי בממוצעי הציונים הפסיכומטריים של המתקבלים בעדיפות ראשונה: 617 באוניברסיטאות לעומת 517 נקודות במכללות - פער של 100 נקודות בממוצע. הפער גדול במיוחד בביולוגיה - 157 נקודות בממוצע.
לפי הנתונים, 54.7% מהמועמדים לאוניברסיטאות היו נשים. שיעורן בקרב מועמדי המכללות האקדמיות עמד על 57.6%. המקצועות המבוקשים כמעט רק על ידי נשים היו חינוך עיוני ומחקרי, חינוך מיוחד, תולדות האמנות, עיצוב אופנה, עיצוב טקסטיל, עיצוב תכשיטים, צורפות, עיצוב פנים, הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק והנדסת פרמצבטיקה תרופות. לעומת זאת, המקצועות שבהם הביקוש הוא בעיקר של גברים היו הנדסת מכונות, הנדסת חשמל והנדסת אלקטרוניקה.
בלמ״ס מציינים גם כי ישנה עלייה משמעותית מאוד בשיעור המועמדים הערביים במכללות האקדמיות, מ-15.3% ב-2014 ל-19.9% ב-2015. ישנה גם עלייה קלה בשיעור המועמדים הערביים באוניברסיטאות, מ-19.4% ל-19.8%. אך שיעורי הקבלה בעדיפות ראשונה של הערבים נמוכים יותר בהשוואה ליהודים והאחרים הן באוניברסיטאות ועומדים על 49.4% לעומת 70.3%, בהתאמה.
כדי להיות גננת בטרום חובה או חובה עליך ללמוד במכללה להוראה במסלול 4 שנתי. המסלול השני מיועד למי שרוצה לפתוח גן פרטי לגילאי עד 4. במכללות להוראה שכר הלימוד הוא כמו באוניברסיטאות.
אם ברצונך ללמד בחטיבה העליונה (י-יב) עליך ללמוד לתואר ראשון+תעודת הוראה באחת האוניברסיטאות או המכללות האקדמיות. הם יקנו תעודה שמאפשרת ללמד בכיתות ז-יב.
מכללות להוראה מקנות רשיון להורות ביסודי או חטיבת הבינים בלבד.
יש ביקוש סביר למוסמכי חקר ביצועים. נכון שחלק ניכר מהקורסים עיוניים , אבל זה נכון גם במסלולי לימוד אחרים (כלכלה למשל), והיישום נרכש בתוך תהליך העבודה ורכישת הנסיון המעשי.