[ גבע אלון והלהקה - "לבונטין 7", תל אביב: 10 באוקטובר, 2006 ]
"אמרתי לגבע, 'כשהילדים שלי יגדלו, אני אגיד להם שהייתי בהופעה שלך'."
היה זה נועם רותם בהופעה שלו ב"לבונטין 7" שלשום, קצת אחרי שגבע אלון סיים את הופעתו שלו; אומנם לא הייתי שם כדי לשמוע זאת בעצמי, אך כך דיווח לי ידיד שכן נכח במקום, אחרי שביצענו את טקס חילוף המשמרות בינינו - אני יצאתי מההופעה של אלון כשהוא הגיע להופעה של רותם. סידור לעניין.
כבר שנה שגבע אלון מהווה חלק משגרת החיים היומיומית שלי; אני לא זוכרת מתי בדיוק הפסקתי לספור את ההופעות שלו שיצא לי להיות בהן, המספר כבר מפחיד גם אותי. את רוב השנה הזאת העברתי עוד כחיילת, ואני זוכרת איך מדי שבוע הייתי נמנעת בכוח מלהשתבץ במשמרות ותורנויות של ימי רביעי בערב כדי שהדבר לא ימנע ממני מלהגיע להופעה הקבועה ב"רוטס" (ז"ל) - או להגיע מוקדם בימי חמישי בבוקר כי הייתי שפוכה מדי מכדי להתעורר אחרי ההופעה של לילה לפני.
אני מניחה שזה מה שגורם לאנשים לתהות איך לעזאזל אני לא מרגישה שכבר מיציתי את העניין, שכבר ראיתי הכל ושמעתי כל שיר בכל צורה אפשרית שרק קיימת. "תבואו ותבינו בעצמכם," אני עונה להם בחיוך - חלקם נאנחים בתגובה, חלקם אכן לוקחים את העצה שלי ברצינות ובאים, ובסופו של דבר גם מבינים; אבל אני מניחה שלעולם אני לא אצליח לשחזר את ההרגשה הזאת, של חצים מורעלים שנתקעו לי אחד אחרי השני בלב, בליל רביעי לפני כשנה והשאירו אותי משותקת. אני לא יודעת למה בדיוק ציפיתי כשחברה שלי לקחה אותי איתה להופעה אינטימית של "הסולן של הפליינג בייבי", אבל בהחלט לא ציפיתי לראות את עצמי, שנה אחר כך, עדיין מגיעה לאותו המקום, שוב ושוב, רק כדי לחזות בפלא פעם אחר פעם. בחיי שלא ציפיתי לזה.
אז נכון, שנה אחר כך וה"רוטס" כבר שבועיים סגור. שנה אחר-כך, וברשותי עשרות פעמים של "גבע אלון לייב" ברזומה. הייתי אומרת שכבר ראיתי את גבע מופיע בכל צורה אפשרית, אבל אני יודעת שלא מעט אנשים כאן מבינים שאין "מספיק" כשמדובר בבחור הזה. תמיד יש עוד, תמיד רוצים עוד - ותמיד גם נקבל.
הייתי שקועה לא מעט בהרהורים, אז אני מניחה שלא הייתי בפוקוס מי-יודע-מה. יושבת לי לא רחוק מהבמה של "לבונטין 7" עם קבוצת חברים, התחלתי להריץ במוחי בפאסט-פורוורד את השנה האחרונה: הישיבות ב"רוטס" עם מספר מצומצם של אנשים, בתקופה שעוד היה מקום לנשום בלי להידחס ובלי הצורך להקדים בשעתיים כדי לתפוס מקום ישיבה; לילות החורף הקשים, שמרוב גשם אי אפשר היה לראות את הכביש והרוחות טלטלו את הרכב מצד לצד (ואני מדברת איתכם על שברולט קוואליר - חתיכת טנק!), ושוב ושוב לנעול נעליים עם עקב גבוה במיוחד כדי לא לשקוע בשלוליות ולחזור הביתה עם מכנס ספוג במים - רק כדי להגיע להופעה ולשמוע שוב את אותם השירים שלעד ייזכרו לי כ"שירי חורף 2006" - הרבה יותר טוב מכל ספל שוקו חם, אם תשאלו אותי.
מספר פעמים בחנתי את הקהל מאחוריי וכבר לא יכולתי לאמוד מספר מדוייק. איך גדלנו, אני חושבת לעצמי. מצחיק איך שוב ושוב האולמות מתמלאים - בין אם זה "לבונטין 7", "הייניקן הבימה" או אפילו "קפה ביאליק". בדיוק כמו שמגיע לו.
אבל משהו היה חסר הפעם. בעצם, שני דברים - אור זובלסקי ושגיא אילנד. הלהקה אמש הייתה בהרכב חלקי, וקשה היה לא להתגעגע לשתי הצלעות החסרות - כנראה כחלק מאילוצים טכניים, שכן רק הפסנתר כנף השחור תפס מחצית מהבמה, ואפילו החמישייה כשלעצמה נראתה צפופה למדי.
למרות שמיקה שדה ניסתה למלא את חסרונו של זובלסקי על ידי הקשה על מצילתיים בתוף מריים שוב ושוב בצורה חיננית למדי, קשה היה שלא להתגעגע למתולתל הממושקף והחמוד. אפילו בלי התופים - רק שב שם מאחור וסיימנו!
ואי-אפשר להתווכח על התרומה של שגיא אילנד ללהקה - הבחור עם מפוחית הזהב (כך היא נשמעת בפיו, בכל אופן) וגיטרת ליווי שחשובה לא פחות מהגיטרה הראשית (את התפקיד לקח הפעם לידיו - תרתי משמע - מתן אשכנזי, יחד עם הנבל autoharp וקרש הכביסה הקבוע), וישר כשהבחנתי בחסרונו, נשבר ליבי שכן הבנתי כי הפעם לא נזכה לשמוע את הקאבר המצויין בניצוחו ל-Folsom Prison Blues מבית ג'וני קאש, שיר שהלהקה החלה להתלבש עליו לאחרונה (קאבר נוסף שחסר לי היה "שיירת הרוכבים" שכה חיכיתי לו).
אך גבע אלון הוא בכל זאת גבע אלון, וכן המרבה בתוספות - הרי הוא משובח; אז קיבלנו הפעם צ'ופרים שכאלו, בדמות יערה איילון על הפסנתר השחור המוזכר לעיל במקום הקלידים - שנשמע מדהים לדעתי, שידרוג לעניין (רק חבל שהם לא יכולים לסחוב את הפסנתר איתם לשאר ההופעות); ומר אלון זונח למספר שירים את הגיטרה האקוסטית השחוקה והאהובה לטובת lap guitar מגניבה למדי. גם כשהוא חזר לאקוסטית, הגברת זכתה לתגבור של אפקטים מגניבים לא פחות - מי אמר שבימינו גברים כבר לא יודעים לפנק?
אז על מה בעצם יש לבכות פה?, אני שואלת את עצמי ונאנחת. לא יודעת, באמת שלא. אולי ההופעה הייתה קצרה מדי (ככה זה כנראה שיושבים לך על הראש לא לעכב יותר מדי את ההופעה שאחר-כך), אולי היה זה המצב רוח המהורהר שלי... ואולי באמת ראיתי כבר "יותר מדי" הופעות, שכן יש "יותר מדי" השוואות. נדמה כי אני היחידה שהרגישה שונה, ולא בגלל שגבע התבלבל שוב ושוב במילים (להיפך, זה דווקא שיעשע).
למרות הכל, אני חייבת לציין את A Girl Like You שזכה לביצוע הכי טוב שלו שיצא לי לשמוע עד היום. השיר המקסים הזה, שכל כך קרוב לליבי לאחרונה, עם הפזמון האינסטרומנטלי שמכניס אותי לטראנס בכל פעם מחדש... ומשום מה, אחד הדברים שאני הכי אוהבת בו הן קולות הרקע שעושה אלרן דקל בסופו. כבר מאות פעמים שהשיר הזה נוגן לי באוזן עד היום, אך הפעם הביצוע התעלה על כל דימיון. מה לא הייתי עושה כדי לשמוע אותו שוב... או את Relaxation, שכבר באמת אין מה להוסיף על השיר הזה שעוד לא נאמר עד היום. איזו עוצמה, איזה כאב, איך יש לו אנרגיות לבצע את השיר הזה שוב ושוב ושוב ושוב... לא פלא שהוא תמיד השיר שסוגר את ההדרנים (למי יש כוח לנגן עוד אחר כך?)
עכשיו כשהבחור בחו"ל (שוב) לחודש הקרוב, זה הזמן לטעון מחדש את המצברים ולהתגעגע. סך הכל, אולי אני זאת שאשמה - לפי שאר הביקורות והתגובות שיצא לי לעבור עליהן, אני גם יודעת שאני נמצאת בדיעת מיעוט פה.
והנה, גם נועם רותם יצא מרוצה.