חיים קאופמן כתב:
לא אני ציטטתי. אני לא שולל שפיטה הדדית כל עוד לא מדובר בכפיה הדדית ולמרות הלל הזקן אני לא חושב שאני צריך תמיד לעבור את המסלול ה שאני שופט אותו כדי להביע עמדתי. אני לא צריך להתנסות בכל דרך חיים שאני שולל מתוך התבוננות . אני מניח שאתה שולל אורגיות מבלי להתנסות בהם או שולל את הדת הנוצרית מבלי להיות נוצרי...
חיים , מה שהכתוב אומר : אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו, הכוונה היא ליהודי כמוך ולא התכוון הלל לנוצרים או לאורגיות. אלא כשאתה בא לשפוט חברך היהודי חשוב שאתה שופט את עצמך ומה היית אומר לו אם אתה היית צריך לדון את עצמך על דבר שחברך עשה או אמר. תהיה במקומו ורק אחר כך תוכל לדון אותו. לא חכמה לחרוץ דין על כל אחד ללא בדיקה מעמיקה כי הדין צריך להיות דין אמת אחרת הוא לא שווה כלום ואף מזיק.
בטח. הבעלי חיים האלה נהנים מעבודתה הקשה של האשה כל יום חמישי וששי, מה שנקרא אצלה "להכין את השבת". הם כמובן הולכים להם בנחת לבית כנסת, "מפייטים", כפי שיהודה ברוריה הבעל חיים מתבטא (הנשים לא "מפייטות", כי "מה לנקבות ולמוסיקה"), מקשקשים בחברותא, על ענייניהם הפעוטים, וחוזרים כאמור הביתה ליהנות מהנקיון ומהמאכלים הרבים שהאשה בעמלה הקשה הכינה.
אגב, גם בפסח חוזר הענין. בשביל נשים זה גיהינום. בשביל בעלי החיים שהם ה"בעלים" שלהן, זה גן עדן של מנוחה. ולהם עוד נותנים לשבת בראש השולחן, מעשה "בוס", ולנהל את השבתות ואת הסדר בפסח. הסמרטוטה שלהם מאמינה שהם "ראש המשפחה", ולהם הזכות לנהל כל דבר הקשור בדת.....
לפחות האשה החילונית (והגבר החילוני) מאמינים בשיוויון...... ואפילו לילדים החילוניים יש אמירה במשפחה, לא שטפו את מוחם שצריך להרכין ראש בהכנעה לפני ההורים , בעיקר לפני האבא משום מה, ולספוג את כל הגחמות שלו. גם האלימות....
ל- 1407or
אני מזמן הפסקתי להתייחס ללביאה ושכמותה שמלבד להעליב לעקוץ לשקר ולדמיין ולהביע דעות קדומות אין בה דבר שאפשר להחכים ממנו. ליצנים היו בכל דור - והדור שלנו לא יתום.
חיים , נא לדייק. כתוב בפרקי אבות(הלל אומר): אין בור ירא חטא, ולא עם הארץ חסיד, ולא הבישן למד, ולא הקפדן מלמד, ולא כל המרבה בסחורה מחכים, ובמקום שאין אנשים השתדל להיות איש (עד כאן ציטוט). לפעמים הניתוק של חלק מהרעיון מפספס את המטרה ולא תמיד משרת את העיקר ואת כוונת הכותב בעיקר אם הציטוט לא מדויק.
נכון אמרת שהחרדים שופטים אותך וזה הדדי הלא כן? ובאמת לא כל החרדים שופטים את החילוניים ולא כל החילוניים שופטים את החרדים. לכן אסור לעשות הכללות .
אני יכול רק להוסיף (מתוך פרקי אבות) הלל אומר אל תפרוש מן הצבור, ואל תאמן בעצמך עד יום מותך, ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו וכו': כלומר לא לשפוט את הזולת כל עוד אתה לא עברת את המסלול בו הוא עבר בחייו אשר גרם לו לאמר את מה שאמר או כתב, וזה נכון לגבי כל מגזר ולגבי כל אדם כל עוד הוא אומר וכותב בצורה מכובדת ונאותה.
bereshitbara כתב :
חיים...
החרדים חייבים תדרעק של האיסורים המנוייקים שלהם,הרי בימות החול אינם עובדים...
אז איך יבדילו בין הבטלה הזאת לבטלת השבת?
בראשית ברא התמהוני. מי שיכול להוציא מילים כאלה מפיו בעצם חושף את החינוך שהוא קיבל מביתו מבית ספרו ומסביבתו בה גדל כצמח פרא קוצני ללא תועלת. אני במקומך הייתי מאד נזהר מלהכליל הכללות גסות ומרושעות . אני לא יודע בן כמה אתה אבל אני יכול לנחש שאתה יותר צעיר ממני והיות וכך, בזמן שינקת משדי אמך חלב מורעל ורווי שנאה ליהדות וליהודים, אני כחרדי יצאתי למלחמות ישראל ולמבצעים שונים ונלחמתי בחזית הסורים והלבנונית כדי שאמך תוכל להזרים לפיך, ללא הפרעה ובבטחון , מדדיה את הרעל שאתה מוציא מפיך הטמא. וכמוני יש אלפים ואולי עשרות אלפי חרדים ששרתו,משרתים , אף בחילות קרביים ומסכנים חייהם בשביל מסכנים שכמותך ועובדים קשה למחייתם ומשלמים מיסים ושומרי חוק.לא מעשנים סמים ולא אלכוהוליסטים ולא אלימים כמוך. על זה כבר אמר חכם אחד : שתיקה יפה לחכמים , קל וחומר לטפשים (כמוך). אם אין לך דבר חכמה לאמר עדיף שתשתוק.
אמוץ ידידי אני יכול להבין אותך ושבשבילך השבת היא מנוחה - ומנוחה כל אחד יפרש כפי הבנתו. אבל אני רוצה שתדע שאני חרדי מאושר כפי שציינת ולא רק מפני שחיי השתנו לבלי הכר ,לטובה,מאז הפכתי לחרדי אלא התועלת שאני מפיק מהתורה והמסורת היא ללא גבול. כידוע התורה נקראת כך משום שהיא מורה (מלשון הוראה)איך אדם ינהג על כדור הארץ הזה ויהיה מאושר . בתורה כידוע טמונים ומוצפנים כל סודות היקום כולל כל החכמות והמדעים. בזכות ידיעת חלק מסודות אלה החלמתי מסרטן,מיגרנות קשות ופסוריאזיס שהמדע לא מצא לו תרופה ואני כן מצאתי תודה לאל. הצלחתי בזכות התורה לפתור את כל המחלוקות ואי ההבנות שהיו ביני לבין אשתי והיום ממרום גילי המופלג אנני חי בזוגיות כזו שכל חילוני היה יכול להתקנא בה .אם חילוני היה מבין כמה הוא מפסיד בחילוניותו הוא לא היה חילוני . במקום לרוץ לרופאים אני רץ לתורה ומפשפש בה ומוצא תרופה לכל מחלה שיש לי ולכל בעיה שאני נקלע אליה. אשרי המאמין. השבת בשבילי היא חוק וכמו כל חוק כשמצייתים לו לא נפגעים כך השבת מי ששומר שבת השבת שומרת עליו. כתוב בתפילת ליל שבת:לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה. כמובן שאני נגד כפיה דתית כמו לכל כפיה אחרת . על התורה והמסורת נאמר: דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.
לא ציטתתי נכון את הפסוק אני מקווה שהוא מובן לכולם: יום הששי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם .ויכל אלהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה . ויברך אלהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות.
לא ציטתתי נכון את הפסוק אני מקווה שהוא מובן לכולם: יום הששי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם .ויכל אלהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה . ויברך אלהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות.
לא ציטתתי נכון את הפסוק אני מקווה שהוא מובן לכולם: יום הששי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם .ויכל אלהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה . ויברך אלהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות.
אילן יקירי , גם אתה מחטיא את המטרה. התפילה היתה מאז ומתמיד. אברהם יצחק ויעקב התפללו לבורא עולם..
חוץ מזה בזמן שבית המקדש היה קיים ישראל הקריבו קרבנות והקרבנות כיפרו על חטאיהם. מאז חרב בית המקדש קבעו חכמים שבית הכנסת יהיה "מקדש מעט" במקום בית המקדש ותפילות באו במקום הקרבנות. בעניין השבת שכחנו את העיקר : "יום השישי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלהים ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו " וכו' . כלומר אני שובת ביום השבת לא רק כדי לאכול ולשמוח ולשיר אלא העיקר בשמירת השבת שלי הוא להוכיח את נאמנותי לבורא עולם ושובת ביום השבת מכל מלאכה כמוהו כפי שהוא מצווה אותי. לדעתי כל הויכוחים עם החילוניים האטאיסטים הם ויכוחים עקרים בעיקרם כי מי שלא רוצה לדעת את האמת לא יידע לעולם מהיא אמת.ומי שחי בשקר החמים שעוטף אותו נוחה לו עטיפת הכחש לנשמתו ואינו מסוגל להתמודד עם צווי התורה לא יעזרו לו כל השיחות ונסיונות השכנועים שלנו. אני מבין שהוא אינו מסוגל לאמר לידידיו , למכריו ולמשפחתו טעיתי עד הנה ומכאן ואילך אני משנה הכל כולל אישיותי ואמונתי ואפילו לבושי.
מה לעשות ולא כל האנשים שווים. יש אמיצים כמונו ויש אמיצים פחות או בכלל לא. תן להם שישכילו ויחכימו בתאוריות ואמונות שונות ומשונות . מהמפץ הגדול ועד השכפ"ץ הקטן. שיבושם להם. היות ומר קאופמן לא אוהב שמאריכים בדברים אסתפק בזה.
הלו מישהוא פה שכח להזכיר את אלטלנה !!!! מי רצח יהודים שם?? זה לא נקרא מחבל ורוצח ??הוא אפילו התגאה בזה ש"דפק אותם גם במים". אח אח איזה זכרון עלוב יש לכם.זכרון סלקטיבי מאוס ורדוד