טפול אחר, תשובה לנעמי
שלום לך נעמי,
בגישה הנוירולוגית- התפתחותית- תפקודית, מעריכים את רמת תפקודיו של הילד. במקום בו יש קושי עובדים עם הילד בעזרת תרגולים, משחקים ועיסויים. כך מרגיעים את הילד ועוזרים למוח לפענח נכון את הגרויים המגיעים לגוף הילד/ מבוגר.
התוצאה היא שילד מסויים הסובל למשל מחוסר בתחושה עמוקה לגופו, יקבל תרגולים ועיסוים המתאימים לצרכיו. מוחו ילמד אז שהילד מקבל מספיק תחושה עמוקה לגופו ויפסיק לדרוש מהילד לספק לו עוד ועוד תחושה עמוקה.
ללא העבודה שתעשה עם הילד, יהפוך הילד ל"עבד" למוח וימשיך לחפש לו תחושות עמוקות. ילד שעסוק כל העת בחיפוש אחר גירויים המספקים לו תחושה עמוקה לגופו, אינו ילד הפנוי ללמידה. זהו הרקע להרבה בעיות בתפקודו.
כמובן שהתחושה העמוקה בגוף היא רק אחת מכמה תחושות אחרות והובאה כאן כדוגמא. להתראות