תודה + תוספת
(אנסה להתקשר שוב מחר, אבל בכ"ז...)
א. תודה על הרעיון של משלוח אימייל ליצרן הכסא. לא חשבתי על זה. כדאי לי לשאול שם לפני שאני משליכה את הכסא...
ב. בחוברת של הכסא כתוב רק בעברית - חגורות סטטיות או חוזרות.
בספר הרכב כתוב שהן יכולות להיות גם ELR וגם ALR אבל בפועל אינני מצליחה להעביר אותם ל ALR (ופניתי ליבואן אבל הם לא ענו לי ובאולם התצוגה גם לא הצליחו להעביר ל ALR). אז ז"א שאם החגורות שלי הן ELR אז זה בסדר, נכון?
(למרות שלי אישית לא ברור איך אפשר "לנעול" את הכסא עם חגורות ELR. בהוראות הכסא לא כתוב אם צריך לנעול את החגורות במשיכה או לא)
וסתם לידע כללי - מה זה חגורות סטטיות ?
ג. בדקתי שוב כשהיא יושבת בכסא מה קורה: החגורות בעצם לא קצרות, אבל החריץ הכי נמוך עדיין טיפה גבוה מהכתפיים שלה. בדקתי בספר של הכסא והם כותבים שהחגורות צריכות לצאת מחריץ שמעל הכתפיים (גם בישיבה עם כיוון הנסיעה וגם נגד כיוון הנסיעה). לפי מה שזכור לי, בישיבה נגד כיוון הנסיעה, החגורות צריכות לצאת מחריץ שמתחת לכתפים... האם הוראות יצרן הכסא נכונות ? האם חריץ מתחת לכתפים זה נכון רק לסלקל ?
ד. שאלה חדשה נוספת: יש לי ילדה בת ארבע+ שמתקרבת ל- 15 ק"ג. אני תוהה אם להעביר אותה לבוסטר עם רצועות הרכב מיד בהגיעה ל- 15 ק"ג או לחכות. אני יודעת שההמלצה היא להשאיר את הילד כמה שיותר בכסא בטיחות (או בוסטר עם רצועות פנימיות). מצד שני, כיון שהחגורות שלי באוטו הן ELR, אני מרגישה שלפי הוראות היצרנים, בהעדר locking clip החגורה בעצם לא נועלת את הכסא ב- 100% אלא יכולה להיות סטיה של כמה סנטימטרים במקרה עצירת פתאום, עד שהחגורות יינעלו. האם לאור זה כדאי להעבירה לבוסטר רגיל עם חגורות הרכב, או שהכמה סנטימרים עד נעילת חגורות ה- ELR לא משמעותיים בעיגון הכסא לרכב ?
שוב תודה,
נעה