וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: כ-40 אוהדים התפרעו, ארבעה נעצרו

6.11.2013 / 19:00

במהלך האימון לפני פאוק (ה’, 22:05, ספ’ 1) מספר אוהדים התפרעו מחוץ לקרית אליעזר, צלם הותקף. קטן מחוץ לסגל

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יותם בן דוד

מכבי חיפה מקווה לצאת מהמשבר שפוקד אותה וביום חמישי היא תפגוש במחזור הרביעי של שלב הבתים של הליגה האירופית את פאוק סלוניקי (22:05, ספורט 1 ו-HD) בקריית אליעזר. אלא ששוב האוהדים מצליחים לגנוב את ההצגה.

מהומות מחוץ לאצטדיון קרית אליעזר. יוסי ציפקיס
שוב זה נגמר בעצורים. אוהדי מכבי חיפה בתוך הניידות/יוסי ציפקיס

כ-40 אוהדים התגודדו מחוץ לאצטדיון וניסו ליצור מחאה על מצב הקבוצה. תחילה ניסתה המשטרה לפזר את ההפגנה, אך ללא הועיל. לאחר מספר דקות פרץ עימות בין השוטרים והאוהדים על רקע עיכוב חלק מהם. בסופו של דבר המשטרה החליטה לעצור, ולא לעכב, ארבעה מהם בטענה להתפרעות. הארבעה הובאו בניידות לתחנת המשטרה הקרובה, וניידות נוספות הגיעו בהמשך. לאחר המעצרים הבהירו השוטרים לאוהדים שנותרו במתחם החניה מחוץ לחדר ההלבשה כי מי שלא יעזוב את המקום ייעצר.

במהלך האירועים ניסה אחד האוהדים לפרוץ בכוח את השער המוביל למגרש ונתקל בכוח האבטחה. מיד לאחר מכן הגיעו גם ניידות למקום, והחל גל המעצרים. במהלך המהומות הותקף צלם עיתונות על ידי אוהד שתועד אבל לא נעצר. הצלם התלונן במשטרה בעקבות האירוע והמשטרה מנסה לאתר את החשוד במעשה. גם במהלך המשחק מחר צפויה להיות אבטחה מוגברת סביב קרית אליעזר כדי למנוע מהומות.

אריק בנאדו ניסה לשדר אופטימיות במסיבת העיתונאים והדגיש פעם נוספת כי הוא חש שבכוחו להוציא את הקבוצה מהמצב הקשה שאליו היא נקלעה. הקפטן יניב קטן סובל ממיחושים במפשעה ויעבור בדיקה ביומיים הקרובים כדי לאמוד את חומרת הפציעה, אבל הוא לא צפוי להיכלל בסגל אחרי שהוא לא נטל חלק באימון הערב. גם אביחי ידין ייעדר מהסגל בגלל מיחושים בברך כאשר רן אבוקרט זוכה לעדיפות וצפוי לפתוח. אייל גולסה דווקא מתאמן, אבל לא ייכלל בסגל למשחק. אייל משומר החולה ייבדק היום ולאחר מכן יוחלט אם יפתח בהרכב. אם הוא לא יוכל לשחק, אלעד גבאי יעלה במקומו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"גם בשנה שעברה ידעתי להוציא את הקבוצה מהתקופה הקשה ואני מאמין שאוכל לעשות את זה גם הפעם". אריק בנאדו/יוסי ציפקיס

מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו, אמר בפתיחת הדברים: "אנחנו נמצאים בתקופה לא טובה. אנחנו ננסה לצאת במצב הזה. אמרתי את זה לא פעם ולא פעמיים במהלך העונה. יש מומנטומים בכדורגל, אנחנו נעשה הכול כדי לצאת מזה. גם בשנה שעברה ידעתי להוציא את הקבוצה מהתקופה הקשה ואני מאמין שאוכל לעשות את זה גם הפעם".

על מצבה של הקבוצה באירופה הוסיף המאמן: "זה נכון שאנחנו צריכים ניצחון כדי לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא, אבל כרגע מה שחשוב לנו זה להשיג תוצאה טובה. ביוון התחלנו טוב, עמדנו טוב ועשינו טעויות ששילמנו עליהן ביוקר. אנחנו מסוגלים להוות יריב לפאוק שהיא קבוצה חזקה ומסוכנת. הקהל יהיה פקטור חשוב מאוד מבחינתנו. קבוצת כדורגל הקהל שלה נמדד בימים פחות טובים. אנחנו רוצים להוכיח לקהל שהשחקנים יהיו מחויבים הכי הרבה בעולם. השחקנים מאוד רוצים להצליח ואנחנו צריכים את הקהל איתנו. אנחנו בדרך משותפת, אנחנו לא נפרדים". על השיטה עצמה הוסיף המאמן: "אנחנו משחקים באותה שיטה מתחילת העונה ולא שינינו את זה. אנחנו עובדים עליה כל הזמן. לפעמים תוך כדי משחק זה נכון לשנות את השיטה, אני מאמין בשיטה הזו וחושב שהיא טובה".

על האווירה בקבוצה לאור רצף ההפסדים הוסיף המאמן: "זה לא נעים להיות בתקופה כזו במכבי חיפה, נעשה הכול לשנות את המומנטום. השחקנים חברים, נשארים אחרי האימון ומגיעים לפני. יש לנו חדר הלבשה חזק וזה מה שיוציא אותנו מהתקופה הזו. נכון שהמומנטום לא טוב, אבל שחקני כדורגל במכבי חיפה צריכים להתמודד עם דברים מהסוג הזה. אנחנו מצפים לעצמנו הרבה יותר. כל אחד מודע לכך. השחקנים רוצים מאוד. יש תקופות שפחות הולך כמו עכשיו, אבל אלו שחקנים טובים והם הוכיחו את זה השנה. שיחקנו נגד אלקמאר לפני חודש וחצי והיינו עדיפים עליהם למרות שהפסדנו בסוף. עדיין יש לנו קבוצה טובה ואיכותית שיודעת מה שהיא רוצה מעצמה".

דקל קינן שחקן מכבי חיפה לצד המאמן אריק בנאדו. יוסי ציפקיס
"כל השחקנים לוקחים אחריות". דקל קינן לצידו של בנאדו/יוסי ציפקיס

דקל קינן הוסיף: "המתפרצות הן פקטור שרואים אותו בכל אירופה. כמובן שזה לא מנחם אותנו שאנחנו סופגים מהמצבים האלה, אבל אנחנו עובדים על הדברים האלה, אנחנו עובדים על מצבים נייחים הרבה מאוד, אבל לצערי במשחקים האחרונים אנחנו סופגים יותר מדי שערים. יש לנו קבוצת הגנה טובה מאוד, הוכחנו את זה בשנה שעברה. לצערי זה קצת התפקשש אבל אני מאמין גדול בקבוצה שלנו. כשכולנו מחויבים, רואים את זה גם בהגנה וגם בהתקפה.

"אנחנו רק בתחילתה של העונה", הדגיש הבלם. "זה נכון שפתחנו לא טוב ואנחנו בפיגור די משמעותי בליגה, אבל אנחנו האחרונים שנרים ידיים. כרגע זה לא יהיה חכם לדבר על מטרות של סוף שנה, אבל אני חושב שחשוב שנצא מהמצב הזה דרך שלושה ניצחונות רצופים ואז גם הביטחון יחזור. אני לא חושב שיש איזשהו שחקן שבורח מאחריות. כולנו כל הזמן אומרים שהאשמה היא עלינו. אני לא חושב שאפשר לבוא בטענות למישהו מהצוות המקצועי. אנחנו מקבלים את התנאים הכי טובים. אנחנו מודעים לעובדה שזו קבוצה מצוינת. רק לפני שבועיים ראינו שגם כשהם היו בפיגור של 2:0 הם לא התייאשו. הם איכותיים, אבל גם אנחנו קבוצה איכותית ונוכל מחר להפוך את הערב הזה לערב שלנו. אני מאוד מאמין".

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
התנצל. אלון תורג'מן/יוסי ציפקיס

העיסוק העיקרי של אנשי המועדון אתמול היה שיחות פיוס עם האוהדים, שהחליטו להקטין את רמת המחאה. בשבוע שעבר הופצו סטיקרים ("המחאה הזאת חייבת לעזור! בשבת עולים על הנוער. אוהדים שאכפת להם, בניגוד לשחקנים") כמחאה על היכולת של הקבוצה במשחקים האחרונים, אך אתמול הוחלט להוציא כרזות חדשות ("לעולם לא תצעדי לבד, כל ארגוני האוהדים ביחד"), הנוגעות לתמיכה בקבוצה. במועדון לא אהבו את ההחלטה של "הקופים הירוקים" לארגן מחאה בעשר הדקות הראשונות של המשחק. "המחאה הזאת לא משדרת כלום. אולי היה עדיף שיארגנו את המחאה במחצית, העידוד בפתיחה הכי חשוב לנו", אמר אחד השחקנים אתמול בעקבות ההודעה של הארגון.

החלוץ אלון תורג'מן התנצל אתמול בפני האוהדים, וזאת לאחר שכבר נלקח לשיחה על ידי המועדון, וגם בה התנצל על דבריו. חיפה תעמוד היום לדין בעקבות אירועי המשחק מול הפועל רעננה, במהלכם סונוור השוער גל ניר באמצעות לייזר. חיפה צפויה לספוג קנס כספי בלבד, משום שאין מדובר בסעיף של התפרעות אוהדים.

אגב, המשחק מול פאוק צפוי להסתיים סמוך לחצות, ולכן מכבי חיפה הגיעו להסדר עם רכבת ישראל בנוגע לאוהדים המגיעים מכיוון דרום. הרכבת המיועדת לאוהדים תצא בשעה 00:50 מבת גלים ותעצור בתחנות נתניה (01:26), הרצליה (01:35) ותל אביב סבידור מרכז (01:44).

הרכב משוער, מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, סארי פלאח, דקל קינן, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, רובן ראיוס, חן עזרא, עידן ורד (רן אבוקרט), אלון תורג'מן, שמעון אבוחצירא (דינו אנדלובו).

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יחזור לכבוש? רובן ראיוס/יוסי ציפקיס

פאוק סלוניקי מוליכה את הבית עם מאזן של שני ניצחונות ותיקו אחרי שלושה מחזורים כשיש לה שבע נקודות, שתיים יותר מאלקמאר. גם בליגה מצבם של היוונים מצוין. הקבוצה של הוב סטיבנס מדורגת שנייה כשהיא עם רצף של ארבעה ניצחונות.

מאמן פאוק הוב סטיבנס הוסיף: "אנחנו לא בשיא היכולת שלנו ונעשה כל מאמץ לשחק יותר טוב. יש לנו הרבה עבודה ואני לא צריך לחשוב על מה שקורה במכבי חיפה. אנחנו מתייחסים ברצינות למשחק הזה. יש לחיפה קבוצה טובה שמשחקת מהר. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו מהדקה הראשונה. אמנם יש לנו שחקנים שחסרים אבל כל אחד צריך לתת מעצמו יותר. אני חושב שיש לנו את הפתרונות להתמודד עם החיסורים. אני מאמין שנצליח כי יש לנו קבוצה טובה. אנחנו לא חושבים כרגע על המשחק הבא נגד אולימפיאוס".

חלוץ פאוק סטפנוס אתנסיאדיס אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מסתכלים קודם כל על המשחק נגד מכבי חיפה והמטרה שלנו היא להשיג שלוש נקודות. אנחנו חייבים לשחק קבוצתי כדי להשיג תוצאה טובה. כדי לא להיקלע לפיגור כמו שקרה לנו במשחק הקודם מול חיפה, אנחנו נהיה חייבים לשחק קבוצתי".

השחקן היחיד שחסר בסגל של פאוק הוא הבלם מיגל ויטור, שכבש במשחק הראשון וכעת סובל מפציעה. למרות זאת, סטיבנס צפוי לבצע רוטציה לפני המשחק הגדול מול אולימפיאקוס ולאפשר מנוחה לכמה מכוכביו, ביניהם ככל הנראה המגן הברזילאי לינו והכוכב דימיטריס סלפינגידיס.

הרכב משוער, פאוק סלוניקי: חאקובו, יואניס סקונדראס, קוסטאס קצוראניס, יורגוס קציקאס, סטליוס קיציו, קונסטנטין לזר, אלכסנדרו ציוליס, לוקאס, מירוסלב סטוך, סוטיריס ניניס, סטפנוס אתנסיאדיס.

הוב סטיבנס מאמן שאלקה. GettyImages
"אנחנו לא בשיא היכולת שלנו". הוב סטיבנס/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully