3 המכשולים שמונעים ממך להיכנס כושר – וכיצד להתגבר עליהם

מהם המכשולים שתמיד עוצרים אותך מלעשות כושר, וכיצד להתגבר עליהם כדי לנהל אורך חיים בריא?
כולנו נתקלים במגוון מעצורים בחיי היום יום שלנו, שעוצרים אותנו מלצאת לאימון כושר אפקטיבי ומשאירים אותנו על הספה עם הנטפליקס ושקית של חטיפים מלוחים. אין מי שלא יודע שפעילות גופנית תורמת כמעט לכל תחום בחיים – פיתוח הכושר, חיטוב הגוף, רמת אנרגיה גבוהה לאורך כל היום, אפקטיביות מוגברת - אך רבים עדיין בוחרים לבצע כמעט כל פעילות אחרת, שלא רק לא תורמת לבריאותם, אלא אף מזיקה להם. אז מה מונע ממך להתאמן בקביעות וליהנות מכל היתרונות המלווים לאורח חיים בריא?
בשורות הבאות נחשוף את המכשולים הנפוצים שגורמים לרובנו להתנחל בכורסא במקום להתחיל בתוכנית האימונים שכבר שנים נדחית ליום ראשון הבא, ונבין כיצד להתגבר עליהם בדרך לחיים בריאים ומלאי אנרגיות.
שנתחיל להיכנס לכושר?
הנה 3 המכשולים המרכזיים, והדרכים להתגבר עליהם כדי להכניס אנרגיות התלהבות, ושרירים חדשים לחיים שלך:
מכשול 1#: חוסר מוטיבציה
המכשול השכיח ביותר הוא כמובן חוסר המוטיבציה. למה ללבוש בגדי ספורט ולצאת החוצה, להזיע ולהעלות את הדופק – כאשר אפשר לרבוץ מול הטלוויזיה או לשבת שעות מול הטלפון הנייד?
כולנו יודעים כמה ניהול אורך חיים בריא יתרום לנו בעתיד, בין עם העתיד הקרוב – בו השומנים ישרפו, השרירים יתחזקו וההרגשה הפנימית תשתפר – ובין אם בעתיד הרחוק – סיכוי נמוך יותר לפיתוח לחץ דם גבוה, סכרת ושלל מחלות ומצבים גופניים המלווים לגיל הזהב. אך מה העושים כשהיתרונות העתידיים לא מצליחים להזיז אותנו בהווה אל חדר הכושר (או אפילו לעשות אימון כוח קצר בלי לצאת מהבית)?
כדי להתמודד עם חוסר מוטיבציה, מומלץ להתחיל את הכניסה לכושר עם חבר או חברה קרובים, אשר יעודדו אתכם (ואתם תעודדו אותם) לצאת מהבית ויעקבו אחר ההתקדמות שלכם. אתם יכולים לקבוע ריצות משותפות, להירשם לקבוצת כושר או לעשות מנוי בחדר הכושר הקרוב לביתכם. כאשר יש לכם מישהו שידחוף אתכם קדימה ויקבע אתכם אימוני כושר, הרבה יותר קל לצאת מהבית – כי מאוד קל לשכנע את עצמכם שאימון כושר לא מתאים עכשיו, אבל יותר קשה לאכזב חבר שפינה במיוחד זמן עבורכם.
קשה למצוא חבר שישתף איתך פעולה? מאמן כושר אישי יאפשר לך לקבל חיזוקים, להיות מחויב לאימון ולהתמיד לאורך זמן.
מכשול 2#: חוסר ידע
אחד המכשולים שעוצרים אותנו מלצאת ולהתאמן, הוא כמובן חוסר בידע: איך אדע אילו תרגילים לעשות? וכמה סטים? וגם אם אמצא מידע כללי באינטרנט – איך אדע שאני מבצע את כל התרגילים נכון ולא פוגע בעצמי?
אנשים רבים נכנסים לסרטונים ביוטיוב או מורידים תכניות אימון באינטרנט, הבעיה היא שלא כל תכנית שתמצאו באינטרנט תהיה אפקטיבית ויעילה עבורכם, ולא כל סרטון ביוטיוב יציג בפניכם את הדרך והכמות הנכונה לבצע כל תרגיל. למעשה, חוסר ידע או ידע שגוי, עשויים לגרום נזק רב למתאמן המתחיל, בין אם מדובר בחוסר התקדמות לאורך זמן או בפציעה ממשית.
פתרון מצוין לחוסר ידע הוא כמובן ביצוע מחקר ובניית תכנית אימון אישית ואפקטיבית עבורכם. אפשר לתשאל אנשי מקצוע בקבוצות הפייסבוק השונות או להתייעץ עם מאמני כושר בחדר הכושר, לקרוא באינטרנט ולהשיג את המידע הדרוש לכם על השרירים, העצמות, והגידים המשתתפים באימון הכושר שלכם.
הבעיה: לא לכולם יש את הרצון או הזמן להשקיע בבניית תכנית אימון אישית המותאמת לצרכים שלהם. בנוסף, רבים ממאמני הכושר בחדרי הכושר (במיוחד בחדרי כושר עמוסים), נוהגים להקדיש זמן מועט בבניית תכנית אימון איכותית עבור המתאמן. וכאשר התכנית לא מותאמת לצרכי המתאמן התוצאות דלות, המוטיבציה נפגעת ובסופו של דבר קל מאוד לוותר ולהפסיק להתאמן.
אחד הפתרונות לחוסר ההתאמה הוא לפנות למאמן כושר מוסמך, לו כל הידע והזמן הדרוש לבניית תכנית אימון אישית התפורה עבורכם. היתרון באימון כושר אישי טמון לא רק בבניית התכנית המתאימה עבורך, אלא גם ביכולת להתאים את התכנית תוך כדי תנועה ליכולות והמאפיינים הפיזיולוגיים שלך, בצורה שתוביל למקסימום תוצאות.
מכשול 3#: חוסר זמן
"הייתי עושה כושר, אבל פשוט אין לי זמן". נשמע לכם מוכר?
בין העבודה, הזוגיות ולפעמים גם גידול הילדים, רבים מאתנו מתקשים למצוא את הזמן כדי לדאוג לגוף שלהם. הם נכנעים לעייפות והתשישות שמאיימת לגבור עליהם לאורך כל היום. איך מתגברים על מחסום הזמן?
בעיניי, חוסר זמן הוא יותר אשליה מאשר מכשול אמיתי.
מעטות הפעמים שבאמת אין לאדם זמן לצאת לפארק ליד הבית ולקחת שעה עד 40 דקות כדי לעשות כושר. אז נכון, עבדת עד 17:30 ואחר כך היית תקוע בפקק, וכל מה שאתה רוצה הוא להוריד נעליים ולשבת על הספה בפוזיציה כמעט נוזלית ולבלות את שארית היום בהתאוששות והכנה ליום של מחר – אבל אם תחשוב על זה לעומק, תבין שכל יום שעובר בישיבה במשרד ובישיבה באוטו ובישיבה על הספה, רק מובילים אותך לעתיד שהוא רחוק מוורוד. עתיד של תשישות כרונית, התעייפות מהדברים הקטנים וחוסר חשק לכל פעולה הדורשת מאמץ פיזי או מנטאלי.
גם אם אתה עומד רוב שעות היום או אפילו הולך ממקום למקום, עמידה והליכה לא מפעילות את אותם השרירים שאימון כושר מפעיל, הן אינן מעלות את קצב הלב ומזרימות את הדם בגופכם כפי שריצה מבוקרת עושה – ולכן תמיד שווה לפנות זמן כדי לדאוג קצת לעצמך.
אפשר לקבוע לו"ז מראש, בו אתם מקדישים שעה ביום (או בשבוע) לאימון כושר ואפשר לקום קצת יותר מוקדם כל יום ולשלב אימון מרענן לפני העבודה – מכשול הזמן הוא המכשול הפשוט ביותר להתגבר עליו, כל שעליכם לעשות הוא לרצות.
עד כאן בפינתנו,
תשקיעו מעט בגופכם הוא יעניק לכם יותר ממה שאתם חושבים.

מנטור - מאמן כושר בכיר | מדריך שחייה מוסמך | יועץ לקידום הבריאות


https://mentorfit.blogspot.com

מאמר כ"כ נכון!

אכן יש קשיים להיכנס לכושר. אני גיליתי שהדרך הטובה ביותר בשבילי להישאר בכושר היא לקנות בובת איגרוף הביתה- אני מתאמנת עליה ונשארת בכושר מעולה! כדאי לנסות.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
כושר גופני
בחר
בחר