השפעת האימונים על ההורמונים קובי עזרא

השפעת האימונים על ההורמונים האנאבולים - קובי עזרא

https://www.youtube.com/watch?v=J3vfFZXQHRE

שבעה גברים המאומנים בהתנגדות ביצעו שש התקפי התנגדות, שכל אחד מהם הופרד בשבוע לפחות, בתכנון מוצלב. נעשה שימוש בכמויות פעילות גופנית גבוהות, בינוניות ונמוכות, כל אחת בוצעה פעמיים ובאה מיד לאחר התעמלות על ידי פלצבו או תוסף חלבון לפחמימות. כל ההתמודדות עם תרגילי ההתנגדות בוצעה תוך שימוש בעומס השווה ל 100% מכל עשרה החזרות המקסימאליות של כל אחד מהנבדקים (10-RM), וכל תקופות המנוחה בין קבוצות התרגיל היו דקה. דם הושג לפני ובמרווחים לאחר האימון עד 120 דקות לאחר האימון. רמות הלקטטים הוגדרו באופן משמעותי (P <0.05) מיד לאחר האימון, ובמידה רבה יותר משמעותית לאחר נפח האימונים הגדול ביותר. רמות הורמון הגדילה עלו משמעותית לאחר נפח האימונים הגדול ביותר בלבד. אלה של אינסולין וגלוקוז עלו באופן משמעותי לאחר תוספי מזון בלבד. רמות הקורטיזול נטו להיות גבוהות יותר לאחר נפח האימונים הגדול ביותר, אך ההבדלים לא היו משמעותיים. לתוסף לא הייתה כל השפעה על תגובות הלקטט, הורמון הגדילה או הקורטיזול לתרגיל התנגדות. מהנתונים עולה כי נפח פעילות גופנית ותוספי חלבון ופחמימות יכולים לשנות את התגובות המטבוליות וההורמונליות לתרגיל התנגדות באופן עצמאי. עם זאת, רמות הקורטיזול נשארות גבוהות לאחר נפח גבוה של פעילות גופנית עמידה, ללא קשר לשאלה אם משתמשים בתוסף חלבון לפחמימות לאחר האימון.

קובי עזרא פתרונות בריאות. לערוץ היוטיוב: קובי דיאט לאתר: דיאטה לחיטוב הגוף 


לאינסטגרם: kobisport


לדף הפייסבוק: Diet2All

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
כושר גופני