ירידה מהירה במשקל

מהיום שבו התחלתי את דרכי המקצועית בהדרכת כושר הן כמדריך בחדר הכושר והן כבעלים של מועדון כושר לאימון פונקציונלי, תמיד נשאלתי את השאלה- איך ניתן לגרום לירידה מהירה במשקל? לפעמים אני שומע על מתאמנים שעושים דיאטות כאלו ואחרות, ולפעמים על אחרים הדואגים להשקיע את רוב הזמן הפנוי שלהם באימוני כושר כדי לשרוף כמה שיותר קלוריות, אבל בפועל כולם מפספסים את הנקודה- סובלנות, רצון והתמדה.ירידה מהירה במשקל יכולה להתקיים במספר מקרים שאציין בהמשך, אך ברוב המקרים, זו לא דרך לשמירה על אורך חיים בריא ומשקל תקין לאורך זמן.


אז איך ניתן לרדת מהר במשקל באופן תקין?
ראשית כל, קיים צורך בשמירה על תפריט תזונה מאוזן לירידה במשקל המורכב מכל אבות המזון- פחמימות, חלבונים ושומנים. ברגע שאדם המעוניין לרדת במשקל ישמור על תפריט תזונה מאוזן לירידה במשקל המתבסס על מאזן קלוריות שלילי- מצב שבו כמות הקלוריות הנצרכות נמוכה מכמות הקלוריות הנדרשות לגוף על מנת לשמר את הקיים, תתקיים ירידה במשקל כיוון שהגוף יפרק, בין היתר, מאגרי שומן למטרות אנרגיה. אם אותו אדם יהיה בעל עודף משקל גבוה, סביר להניח שבחודשים הראשונים הוא יחווה ירידה מהירה במשקל עקב עודפי שומן גבוהים. ככל שאותו אדם ירד במשקל, כך הירידה במשקל תהפוך למתונה יותר ויותר. כלומר, ככל שעודף המשקל גדול יותר, כך גדל הסיכוי לרדת במשקל ובאחוזי השומן בזמן מהיר יותר ולהיפך. 

אם אינכם סובלים מעודף משקל גבוה ורוצים בירידה מהירה במשקל, כדאי שתשקלו זאת שוב ותמנעו מטעויות נפוצות של מתאמנים רבים המתייעצים איתי באופן אישי וברשתות החברתיות. על אילו טעויות מדובר?

 

1. חוסר סובלנות- הרצון לתוצאות כאן ועכשיו, אשר מוביל להתנסות בדיאטות כסאח כאלו ואחרות שברוב המקרים לא תורמות דבר מלבד פגיעה בחילוף החומרים, עייפות, תשישות, חולשה, סחרורות וכאב ראש עקב חוסר במרכיב תזונתי חיוני אחד או יותר. כדי לחוות תוצאות אמיתיות לירידה במשקל (ובכל דבר בחיים) המפתח להצלחה הוא- סובלנות, רצון והתמדה. תדאגו לשמור על תפריט תזונה מאוזן, התמידו בו ורצוי שגם בפעילות גופנית מתאימה ואני מבטיח לכם שאתם תראו את התוצאות הנחשקות.

 

2. אובססיביות לאימון- לא מעט מתאמנים מבצעים פעילות כושר יומיומית הכוללת ברובה פעילות אירובית במטרה לשרוף כמה שיותר קלוריות על מנת לרדת במשקל. כאשר אינם רואים ירידה במשקל, הם חושבים שאינם מתאמנים מספיק ומעלים את נפח האימון שלהם ובדרך כלל גם מפחיתים את כמות האוכל שהם צורכים ביום. ע"י כך הם פוגעים בקצב חילוף החומרים שלהם אשר משפיע ישירות על הירידה במשקל וכמו כן, גם על הבריאות הכללית והסיכון לפציעות ספורט. הבעיה הזו מתחילה בחוסר מודעות, שבה מתאמנים חושבים שככל שהם יתאמנו יותר, כך הירידה במשקל (אם תתרחש) תהיה מהירה יותר. מה שקורה בפועל הוא, שההוצאה הקלורית אכן גבוהה יותר, אבל היא לא בהכרח תורמת לירידה במשקל ובטח שלא מזרזת תהליכים. להיפך, ככל שתתאמנו יותר- קיים הצורך בצריכת קלוריות גדולה יותר, מה שלא קורה בפועל כי פסיכולוגית, זה לא מובן לאדם הממוצע. בנוסף, קיים חשש לאימון יתר ובו הגוף איננו מספיק להתאושש מהאימונים עקב אי מנוחה שבין אימון לאימון וברוב המקרים גם בתזונה לקויה.

לסיכום, ירידה מהירה במשקל צריכה להתקיים במתאמנים בעלי עודף משקל בינוני-גבוה, אך צריכה להתמתן ככל שמתקדמים אל עבר המטרה- משקל היעד שהצבתם לעצמכם. בנוסף, חשוב לציין שירידה תקינה במשקל מחייבת שמירה על תפריט תזונה מאוזן ורצוי לשלב את התהליך יחד עם תכנית אימון מסודרת אשר תמקסם את תוצאות הירידה במשקל ותתרום לאורח חיים בריא ושמירתו לאורך זמן.

איתן קטן, בעל מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות, מתמחה באימון פונקציונלי, אימון כושר אישי ויועץ לתזונת ספורט.


נייד: 0548892339


דוא"ל: ftr.fit@gmail.com


לתכנים נוספים אתם מוזמנים לגלוש באתר FTR אימון פונקציונלי

מנהל הפורום
משתמש חדש

נייס

אני אורית קרובינר - אשה אנלוגית בעולם דיגיטלי
מוזמנים לבקר באתר שלי - אורית קרובינר - הבלוג
ובפייסבוק - אורית קרובינר

הי

ואו מעניין מה שאתה כותב. אני בהחלט חושב שדבקות במטרה ורצון עז יכולים לזרז משמעותית את התהליך, אבל שום דרך לא מחליף את הדרך של תזונה נכונה ופעילות גופנית מוקפדת. אגב, מי שמעוניין לזרז עוד קצת את הדרך מוזמן לקישור לקרוא על מידע על הקפאת שומן מחירים, תהליך הטיפול והתוצאות הצפויות.

היי איתן, emo_01.png

אתה כל כך צודק בדברים שכתבת, במיוחד בכל נושא האובססיה. אני משתדלת ללמד את כל לקוחותי לשנות את דפוסי החשיבה "הלא בריאים" במטרה להרגיל אותם לחשוב בריא, ולהפוך את כל זה לחלק משגרת החיים היומיומית שלהם. בנוסף, מזכירה להם להתאמן נכון ומסודר ולהקשיב כל פעם מחדש לגוף שלהם.

בברכה, רוית אייזנשטיין - מאמנת כושר אישית  

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
כושר גופני
בחר
בחר