דומיננטיות

אני אמא לילד בן 5 בגן חובה ומרב"ע בעיסוק בגנים בגיל זה. בני היה שמאלי מובהק לאורך השנים אך השנה החל לפתע לאכול ביד ימין בעקביות. לאט לאט נוספו פעולות נוספות אותן הוא מבצע גם ביד ימין. כיום הוא משתמש בעכבר ב 2 הידיים וכותב רק בשמאל. לפי הגננת המוטוריקה העדינה לא כל כך טובה וגם קצב העבודה בתחום זה הוא איטי. מעולם לא נתקלתי במקרה כזה שבו יש דומיננטיות מבוססת ואז נסיגה, אשמח לרעיונות לגבי התערבות מתאימה.

שלום לך,

יש אנשים שהם דו- דומיננטיים, יכול להיות שכעת מישהו עודד אותו להשתמש יותר ביד ימין, או שהסביבה היתה מותאמת לימניים ופחות לשמאליים ( כמו מספריים למשל)- דבר אשר אילץ אותו להשתמש ביד ימין יותר.

עם זאת, חשוב לעודד את הילד לכתוב ביד אחת כדי שלא תיווצר איטיות בתפקודו.

אם את מרגישה שדבר זה מפריע לתפקודו בגן או בבית, את יכולה לפנות לטיפול ריפוי בעיסוק או להדרכה ספציפית לילדך.

תודה.

 

צוות מכון ריפוי בעיסוק,
מרכז רפואי העמק

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
ריפוי בעיסוק
בחר
בחר