פייפאל (PayPal) היא חברה ותיקה המאפשרת העברת כספים דרך רשת האינטרנט. היא מציגה את עצמה בתור חברה מאובטחת המעניקה ללקוחותיה ביטוח למקרים בהם המוצר שנרכש לא סופק. כל זה נשמע טוב ויפה על הנייר, אך האם בפועל ניתן באמת לסמוך על זה?
התשובה היא חד-משמעית: לא!
במאמר זה אשתף אתכם במקרה אישי המוכיח כי לא תמיד ניתן לסמוך על פייפאל ואם בכל זאת החלטתם להשתמש בשירותיה, כדאי מאוד שתישארו תמיד עם יד על הדופק.
לפני מספר חודשים רכשתי באתר לא ישראלי קופון הנחה לפרסום בפייסבוק + לייקים לקבוצת הפייסבוק של אתר האינטרנט. תוך זמן קצר קיבלתי את השירות ועד כאן הכל היה טוב ויפה. לאחר ארבעה ימים החלטתי לרכוש חבילת לייקים נוספת + קופון פרסום בפייסבוק + עוקבים בטוויטר, אלא שבמקרה הזה לא קיבלתי את השירות למרות שהעברת התשלום כבר בוצעה. במשך שבועיים שלחתי למוכר מיילים שבהם ניסיתי לברר מדוע לא קיבלתי את המוצר, אך לא קיבלתי מענה.
התקשרתי לחברת פייפאל וביקשתי להשתמש בביטוח שהם מבטיחים ללקוחותיהם ולקבל את כספי בחזרה. נציגת החברה טענה שהמקרה הזה הועבר לחקירה. המתנתי במשך שבועיים לתשובה מחברת פייפאל ובינתיים גיליתי גם שהלייקים שכבר קיבלתי ברכישה הראשונה הוסרו. לאחר שבועיים של המתנה התקשרתי ביוזמתי לחברת פייפאל וגיליתי שהתיק נסגר ושהוחלט כי אינני זכאי להחזרי הביטוח, כיוון שהמוצר שרכשתי היה מוצר וירטואלי שאינו מאפשר לי ליהנות מהביטוח כפי שמצוין בתקנון שלהם, אך באותיות הקטנות כמובן. הופתעתי מאוד מחוסר המקצועיות שלהם ומהעובדה שהם אפילו לא טרחו לעדכן אותי בסגירת התיק.
בתחושת חוסר אונים שלחתי מייל מאיים למוכר וכתבתי לו שאם לא ישיב לי את כספי אאלץ לשכור האקרים שיפרצו לאתר האינטרנט שלו ויפילו אותו ובמקביל אציף את תיבת המייל שלו בספאם ואכן התחלתי להציף אותו בהודעות. המוכר נבהל ובפעם הראשונה השיב לי במייל שבו התנצל, כתב שהחברה שלו נקלעה לקשיים ולכן אין ביכולתו לספק לי את השירות ושלח אותי לדבר עם פייפאל ולבקש מהם להשיב לי את הכסף במסגרת הביטוח. התקשרתי שוב לפייפאל וביקשתי להציג בפניהם את המייל שבו מודה המוכר כי אינו מסוגל לספק לי את השירות ששילמתי עבורו, אך הנציגה סירבה וטענה שהתיק סגור ואין עוד מה לעשות בנידון.
המשכתי לשלוח למוכר מיילים שבהם איימתי עליו שוב כי אם לא ישיב את 120 הדולרים שמגיעים לי אשכור האקרים שיפילו לו את האתר. כיוון שהמוכר לא טרח להגיב, המשכתי להציף את תיבת המייל שלו ואת תיבת ה"צור קשר" שבאתר שלו בעשרות מיילים שהכילו קללות ואיומים. בסופו של דבר המוכר נכנע. הוא ביקש ממני לחדול משליחת מיילים והבטיח שיזכה אותי בסכום שמגיע לי.
כאן תם ונשלם הסיפור שמסקנתו הסופית היא שלא ניתן לסמוך על חברת פייפאל ברגע האמת ולעיתים צריך להפסיק לנהוג בנימוס והתחיל לנקוט בצעדים חריגים על מנת לקבל את מה שמגיע לנו.
נשאלת השאלה, האם באמת אנחנו זקוקים לשירותיה של חברת פייפאל? המקרה שלי הוכיח שניתן לקבל את הכסף גם בלי עזרתה של פייפאל ושאם במילא לא ניתן לבטוח בה, אז כדאי לבצע את התשלום דרך כרטיס האשראי בלי לערב גורם שלישי. למרבה ההפתעה, אינני היחיד שנפגע מפייפאל ואם תערכו חיפוש ברשת האינטרנט תגלו שלל סיפורים אישיים של נפגעי פייפאל.
המלצה אישית שלי, התרחקו מפייפאל כל עוד אתם יכולים!
לעוד סיפורים, חדשות, מדריכים בעולם המחשבים בקרו ב- www.9comp.com
יש באתר את הסיפור המלא באורך 7,000 מילים כולל תמונות מחשבונות הבנק שלי, תאריכים מדויקים של הפעולות, התכתבויות עם הספק ושיחות עם פייפל.