30.08.16 | 10:01
מאירה וייס על הקולנוע הישראלי הצעיר

מאירה וייס מסבירה כי הקולנוע הישראלי הצעיר שימש כז'אנר נוסף לגילום הקולקטיביזם.

 

סרטים משנות ה- 30, ה- 40 וה- 50 מראים את החלוצים תמיד בקבוצות, ובאותה פעילות: עובדים ביחד, אוכלים ביחד (בחדר האוכל), קוראים עיתון ביחד, מעשנים ביחד. הביחד הזה מייצר אוניפורמיות ואנונימיות. אין אלה אנשים פרטיים אלא ארכיטיפים, חברים ב"צבא העבודה". אגב, העבודה עצמה,  מצולמת בדרך כלל מרחוק. נתן גרוס (סופר  אצל בורשטין 1990:68), אחד הצלמים המפורסמים של התקופה, נזכר כיצד נדרש לחתוך  מסרטו קלוז-אפ של נעליים בלויות שהונחו על הרצפה בצריף חלוצים. התקריב הפריע למפקח מטעם ההסתדרות, שאמר כי לא יעלה על הדעת שפועל עברי יעבוד בנעליים בלויות כאלה.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
קולנוע