ברהמס, הלן גרימו (יהודיה)

אני מכירה כל תו בקונצ'רטו לפסנתר הזה ובאחר של ברהמס, מס' 2. ואני יכולה לשמוע אותם אלפי פעמים מבלי שזה ימאס אף פעם. בשניהם 'משקל'\ת'פקיד' התזמורת - ביחס לסולן\פסנתר גדול במיוחד, ביחוד בקונצרטו הזה מס' 1, שהפסנתר נכנס לתמונה רק לאחר פתיחה תזמורתית די ארוכה - אבל זה נפלא, כי ברהמס כתב מעולה לתזמורת.

טוב, הקשבתי עד עכשיו, ואני מפסיקה, משום מה לא כ"כ מתחברת לביצוע, לנגינה שלה : הקונצ'רטו די 'דרמטי' באופיו, והפסנתרנית ניגנה את כל הפרק הראשון (שהסתיים כעת) בכוחניות רבה, מוגזמת לטעמי, וזה פלוס זה נתן תוצאה של נוקשות מוגזמת - אולי אקשיב לדקה או שתיים מהפרק השני והרושם הנ"ל יתוקן?

 

לא, צר לי, גם בפרק השני בולטת הנוקשות, אפילו כשהיא משתדלת להיות 'עדינה'...

 

שמעתי ביצועים טובים יותר לטעמי של הקונצ'רטו הזהemo_19.png

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

קצת חבל שאת לא יורדת לסוף דעתי, כי מדובר בדבר מהותי בהקשר של מידת ה'חיבור' של אנשים למוסיקה...

 

את לא צריכה לקחת את זה אישית ולהתרגז (כתבת לי "את סתם מקשקשת"). מדובר בבהבנת המושג "להכיר" יצירה מוסיקלית...

 

ול"הכרות" הזו של יצירה מוסיקלית יש סולם די רחב של דרגות...

 

אני כתבתי כאן בעבר בנושא 'מה הדבר שקובע אם מאן דהוא מתחבר למוסיקה קלסית או לא?' - והסברתי שזה חד משמעית 'זיכרון לתוים\טונים'\ 'זיכרון לצלילים' - מורה שלנו לזמרה בחנה תלמידים, ואני בינהם, בכיתה ד' אני חושבת, כל אחד בנפרד פרטה על הפסנתר משפט\מלודיה כאילו סתמית, משהו לא ידוע, והתלמיד היה אמור לחזור ולפזם את זה, בפה. אחרי שבדקה אותי ביקשה שאשאר, שחררה את האחרים אחד אחד וחזרה אלי, ניגנה משפטים יותר ויותר ארוכים ומורכבים, וידעתי לחזור עליהם, ראיתי שהיא מתפעלת מאד, וביקשה ממני מס' הטלפון בבית התקשרה אחרי יום יומיים ואמרה שאני חייבת ללמוד על כלי נגינה, וכך היה בהמשך.

 

את למשל לא הצלחת לקלוט לעכל וליצור הכרות עם הסימפוניות של גוסטב מהלר, למרות שניסית שוב, לא נורא, זה לא כ"כ בושה - אני כן (מלבד הסיפוניה 8, שסתם לא הקשבתי לה מספיק).

 

אנשים שמקומם בסולם הזיכרון לצלילים\טונים לא גבוה במיוחד, כושרם לקלוט ולעכל משפטים מוסיקליים ארוכים ומורכבים מוגבל, וכך גם מידת עומק היכרותם עם יצירות מוסיקליות.

 

ומי שאין לו הזיכרון הזה - הצלילים חולפים לו מעל לראשו מבלי להשפיע עליו\ה במלוא הפוטנציאל.

 

את לא חייבת לענות לי, ובעיקר אל לך להתרגז ולכעוס.

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

קצת חבל שאת לא יורדת לסוף דעתי, כי מדובר בדבר מהותי בהקשר של מידת ה'חיבור' של אנשים למוסיקה...

 

את לא צריכה לקחת את זה אישית ולהתרגז (כתבת לי "את סתם מקשקשת"). מדובר בבהבנת המושג "להכיר" יצירה מוסיקלית...

 

ול"הכרות" הזו של יצירה מוסיקלית יש סולם די רחב של דרגות...

 

אני כתבתי כאן בעבר בנושא 'מה הדבר שקובע אם מאן דהוא מתחבר למוסיקה קלסית או לא?' - והסברתי שזה חד משמעית 'זיכרון לתוים\טונים'\ 'זיכרון לצלילים' - מורה שלנו לזמרה בחנה תלמידים, ואני בינהם, בכיתה ד' אני חושבת, כל אחד בנפרד פרטה על הפסנתר משפט\מלודיה כאילו סתמית, משהו לא ידוע, והתלמיד היה אמור לחזור ולפזם את זה, בפה. אחרי שבדקה אותי ביקשה שאשאר, שחררה את האחרים אחד אחד וחזרה אלי, ניגנה משפטים יותר ויותר ארוכים ומורכבים, וידעתי לחזור עליהם, ראיתי שהיא מתפעלת מאד, וביקשה ממני מס' הטלפון בבית התקשרה אחרי יום יומיים ואמרה שאני חייבת ללמוד על כלי נגינה, וכך היה בהמשך.

 

את למשל לא הצלחת לקלוט לעכל וליצור הכרות עם הסימפוניות של גוסטב מהלר, למרות שניסית שוב, לא נורא, זה לא כ"כ בושה - אני כן (מלבד הסיפוניה 8, שסתם לא הקשבתי לה מספיק).

 

אנשים שמקומם בסולם הזיכרון לצלילים\טונים לא גבוה במיוחד, כושרם לקלוט ולעכל משפטים מוסיקליים ארוכים ומורכבים מוגבל, וכך גם מידת עומק היכרותם עם יצירות מוסיקליות.

 

ומי שאין לו הזיכרון הזה - הצלילים חולפים לו מעל לראשו מבלי להשפיע עליו\ה במלוא הפוטנציאל.

 

את לא חייבת לענות לי, ובעיקר אל לך להתרגז ולכעוס.

ממש לא. כאמור, לי אין זכרון מוסיקלי טוב, אך קליטת המוסיקה על ידי היא מצוינת, הרבה יותר טובה מזו של אנשים עם נטיות מכאניות. וכאמור, אני גם מחברת מוסיקה. מה שאנשים לא יצירתיים לא מסוגלים לו.

ואני לא כועסת - אני סתם סבורה שאת מקשקשת.

תחשבי מה שאת רוצה, אין לי שום בעיה עם זה, ואין לי בעיה עם אנשים שלא יודעים או סתם טועים אם לא מדובר בנושאים קריטיים או דיני נפשות.

עובדה שהרפרטואר של יצירות מוסיקה קלאסית שאת מכירה מצומצם יחסית - וזו תוצאה ישירה של מה שהסברתי.

יש לי הרגשה שהלן גרימו, כמוני, היא מזל טלה (Aries ). צריך לבדוק.

וואו, ממש לא! נולדה בנובמבר. מזל עקרב?!

את מאמינה בהבלים הללו?

איזה קשר של אופי משותף יכול להיות למי שנולד באותו החודש?שתי בנותי נולדו בנובמבר ומן הסתם יש להם מטען גנטי דומה וחינוך כמעט זהה -ובכל זאת הן שונות זו מזו. 

ואחר כך אתם אומרים על המרוקאים שהם מאמינים בהבלים..

קשוט עצמך ואחכ קשוט אחרים

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר