ברהמס, הלן גרימו (יהודיה)

בהבדל מהסולניות הגויות (המוכשרות אמנם) המופיעות חצי עירומות על הבמה, חושבות שצריכות להראות "שואו" של גופן העירום לקהל המתאווה, חושבות שהופעה כזו היא "שוס", הלן גרימו מכבדת את עצמה ומופיעה תמיד באופן אצילי. כשרונה הרב מדבר בעדה.....

אני מכירה כל תו בקונצ'רטו לפסנתר הזה ובאחר של ברהמס, מס' 2. ואני יכולה לשמוע אותם אלפי פעמים מבלי שזה ימאס אף פעם. בשניהם 'משקל'\ת'פקיד' התזמורת - ביחס לסולן\פסנתר גדול במיוחד, ביחוד בקונצרטו הזה מס' 1, שהפסנתר נכנס לתמונה רק לאחר פתיחה תזמורתית די ארוכה - אבל זה נפלא, כי ברהמס כתב מעולה לתזמורת.

טוב, הקשבתי עד עכשיו, ואני מפסיקה, משום מה לא כ"כ מתחברת לביצוע, לנגינה שלה : הקונצ'רטו די 'דרמטי' באופיו, והפסנתרנית ניגנה את כל הפרק הראשון (שהסתיים כעת) בכוחניות רבה, מוגזמת לטעמי, וזה פלוס זה נתן תוצאה של נוקשות מוגזמת - אולי אקשיב לדקה או שתיים מהפרק השני והרושם הנ"ל יתוקן?

 

לא, צר לי, גם בפרק השני בולטת הנוקשות, אפילו כשהיא משתדלת להיות 'עדינה'...

 

שמעתי ביצועים טובים יותר לטעמי של הקונצ'רטו הזהemo_19.png

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

קצת חבל שאת לא יורדת לסוף דעתי, כי מדובר בדבר מהותי בהקשר של מידת ה'חיבור' של אנשים למוסיקה...

 

את לא צריכה לקחת את זה אישית ולהתרגז (כתבת לי "את סתם מקשקשת"). מדובר בבהבנת המושג "להכיר" יצירה מוסיקלית...

 

ול"הכרות" הזו של יצירה מוסיקלית יש סולם די רחב של דרגות...

 

אני כתבתי כאן בעבר בנושא 'מה הדבר שקובע אם מאן דהוא מתחבר למוסיקה קלסית או לא?' - והסברתי שזה חד משמעית 'זיכרון לתוים\טונים'\ 'זיכרון לצלילים' - מורה שלנו לזמרה בחנה תלמידים, ואני בינהם, בכיתה ד' אני חושבת, כל אחד בנפרד פרטה על הפסנתר משפט\מלודיה כאילו סתמית, משהו לא ידוע, והתלמיד היה אמור לחזור ולפזם את זה, בפה. אחרי שבדקה אותי ביקשה שאשאר, שחררה את האחרים אחד אחד וחזרה אלי, ניגנה משפטים יותר ויותר ארוכים ומורכבים, וידעתי לחזור עליהם, ראיתי שהיא מתפעלת מאד, וביקשה ממני מס' הטלפון בבית התקשרה אחרי יום יומיים ואמרה שאני חייבת ללמוד על כלי נגינה, וכך היה בהמשך.

 

את למשל לא הצלחת לקלוט לעכל וליצור הכרות עם הסימפוניות של גוסטב מהלר, למרות שניסית שוב, לא נורא, זה לא כ"כ בושה - אני כן (מלבד הסיפוניה 8, שסתם לא הקשבתי לה מספיק).

 

אנשים שמקומם בסולם הזיכרון לצלילים\טונים לא גבוה במיוחד, כושרם לקלוט ולעכל משפטים מוסיקליים ארוכים ומורכבים מוגבל, וכך גם מידת עומק היכרותם עם יצירות מוסיקליות.

 

ומי שאין לו הזיכרון הזה - הצלילים חולפים לו מעל לראשו מבלי להשפיע עליו\ה במלוא הפוטנציאל.

 

את לא חייבת לענות לי, ובעיקר אל לך להתרגז ולכעוס.

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

קצת חבל שאת לא יורדת לסוף דעתי, כי מדובר בדבר מהותי בהקשר של מידת ה'חיבור' של אנשים למוסיקה...

 

את לא צריכה לקחת את זה אישית ולהתרגז (כתבת לי "את סתם מקשקשת"). מדובר בבהבנת המושג "להכיר" יצירה מוסיקלית...

 

ול"הכרות" הזו של יצירה מוסיקלית יש סולם די רחב של דרגות...

 

אני כתבתי כאן בעבר בנושא 'מה הדבר שקובע אם מאן דהוא מתחבר למוסיקה קלסית או לא?' - והסברתי שזה חד משמעית 'זיכרון לתוים\טונים'\ 'זיכרון לצלילים' - מורה שלנו לזמרה בחנה תלמידים, ואני בינהם, בכיתה ד' אני חושבת, כל אחד בנפרד פרטה על הפסנתר משפט\מלודיה כאילו סתמית, משהו לא ידוע, והתלמיד היה אמור לחזור ולפזם את זה, בפה. אחרי שבדקה אותי ביקשה שאשאר, שחררה את האחרים אחד אחד וחזרה אלי, ניגנה משפטים יותר ויותר ארוכים ומורכבים, וידעתי לחזור עליהם, ראיתי שהיא מתפעלת מאד, וביקשה ממני מס' הטלפון בבית התקשרה אחרי יום יומיים ואמרה שאני חייבת ללמוד על כלי נגינה, וכך היה בהמשך.

 

את למשל לא הצלחת לקלוט לעכל וליצור הכרות עם הסימפוניות של גוסטב מהלר, למרות שניסית שוב, לא נורא, זה לא כ"כ בושה - אני כן (מלבד הסיפוניה 8, שסתם לא הקשבתי לה מספיק).

 

אנשים שמקומם בסולם הזיכרון לצלילים\טונים לא גבוה במיוחד, כושרם לקלוט ולעכל משפטים מוסיקליים ארוכים ומורכבים מוגבל, וכך גם מידת עומק היכרותם עם יצירות מוסיקליות.

 

ומי שאין לו הזיכרון הזה - הצלילים חולפים לו מעל לראשו מבלי להשפיע עליו\ה במלוא הפוטנציאל.

 

את לא חייבת לענות לי, ובעיקר אל לך להתרגז ולכעוס.

ממש לא. כאמור, לי אין זכרון מוסיקלי טוב, אך קליטת המוסיקה על ידי היא מצוינת, הרבה יותר טובה מזו של אנשים עם נטיות מכאניות. וכאמור, אני גם מחברת מוסיקה. מה שאנשים לא יצירתיים לא מסוגלים לו.

ואני לא כועסת - אני סתם סבורה שאת מקשקשת.

אני אוהבת מאד את הביצוע שלה.

ואגב: מה חשוב מה שאת מתייהרת לגביו - שאת "זוכרת כל תו"? מה זה חשוב בכלל לזכור בפרטות כל יצירה, אפילו אם איננו מנגנות אותה? מה את, מלחינה? (אני כן: אני מלחינה מנגינות שלמות). לי אין זכרון מוסיקלי טוב: זוכרת בע"פ רק יצירות שלמדתי לנגן, והיה עליי לשנן אותן בע"פ. אז מה? אז ההנאה שלי מיצירה, והבנתי אותה, פחותות? את סתם מקשקשת.

קצת חבל שאת לא יורדת לסוף דעתי, כי מדובר בדבר מהותי בהקשר של מידת ה'חיבור' של אנשים למוסיקה...

 

את לא צריכה לקחת את זה אישית ולהתרגז (כתבת לי "את סתם מקשקשת"). מדובר בבהבנת המושג "להכיר" יצירה מוסיקלית...

 

ול"הכרות" הזו של יצירה מוסיקלית יש סולם די רחב של דרגות...

 

אני כתבתי כאן בעבר בנושא 'מה הדבר שקובע אם מאן דהוא מתחבר למוסיקה קלסית או לא?' - והסברתי שזה חד משמעית 'זיכרון לתוים\טונים'\ 'זיכרון לצלילים' - מורה שלנו לזמרה בחנה תלמידים, ואני בינהם, בכיתה ד' אני חושבת, כל אחד בנפרד פרטה על הפסנתר משפט\מלודיה כאילו סתמית, משהו לא ידוע, והתלמיד היה אמור לחזור ולפזם את זה, בפה. אחרי שבדקה אותי ביקשה שאשאר, שחררה את האחרים אחד אחד וחזרה אלי, ניגנה משפטים יותר ויותר ארוכים ומורכבים, וידעתי לחזור עליהם, ראיתי שהיא מתפעלת מאד, וביקשה ממני מס' הטלפון בבית התקשרה אחרי יום יומיים ואמרה שאני חייבת ללמוד על כלי נגינה, וכך היה בהמשך.

 

את למשל לא הצלחת לקלוט לעכל וליצור הכרות עם הסימפוניות של גוסטב מהלר, למרות שניסית שוב, לא נורא, זה לא כ"כ בושה - אני כן (מלבד הסיפוניה 8, שסתם לא הקשבתי לה מספיק).

 

אנשים שמקומם בסולם הזיכרון לצלילים\טונים לא גבוה במיוחד, כושרם לקלוט ולעכל משפטים מוסיקליים ארוכים ומורכבים מוגבל, וכך גם מידת עומק היכרותם עם יצירות מוסיקליות.

 

ומי שאין לו הזיכרון הזה - הצלילים חולפים לו מעל לראשו מבלי להשפיע עליו\ה במלוא הפוטנציאל.

 

את לא חייבת לענות לי, ובעיקר אל לך להתרגז ולכעוס.

ממש לא. כאמור, לי אין זכרון מוסיקלי טוב, אך קליטת המוסיקה על ידי היא מצוינת, הרבה יותר טובה מזו של אנשים עם נטיות מכאניות. וכאמור, אני גם מחברת מוסיקה. מה שאנשים לא יצירתיים לא מסוגלים לו.

ואני לא כועסת - אני סתם סבורה שאת מקשקשת.

תחשבי מה שאת רוצה, אין לי שום בעיה עם זה, ואין לי בעיה עם אנשים שלא יודעים או סתם טועים אם לא מדובר בנושאים קריטיים או דיני נפשות.

עובדה שהרפרטואר של יצירות מוסיקה קלאסית שאת מכירה מצומצם יחסית - וזו תוצאה ישירה של מה שהסברתי.

עובדה שהרפרטואר של יצירות מוסיקה קלאסית שאת מכירה מצומצם יחסית - וזו תוצאה ישירה של מה שהסברתי.

מטומטמת. איזה מצומצם? יש לי מאות תקליטורים, כולל די.וי.די, והמחשב שלי מלא מוסיקה שהורדתי בזמנו.

להכיר המון יצירות לא אומר שאדם הוא באמת מוסיקלי. מוסיקליות אינה הכרה טכנית של יצירות ומידע הקשור אליהן, אחרת כל משתתפי "החידון המוסיקלי" ברדיו בזמנו היו באמת מוסיקליים. יש טכנאים, ויש אנשים בעלי יכולת אמנותית אמיתית - היכולת לספוג רגשית וחושית את האמנות. אמנות היא קודם כל אמצעי רגשי וחושי (להבדיל מפילוסופיה ומדע וסתם פקידות). כמובן יש הצד הטכני, אבל זוהי השפחה של מלכת האמנות עצמה.

נהדרת, גרימו. עוצמתית אך לא נוקשת. Female Power . עוצמה פנימית, כמו גל . נהדר.

יש לי הרגשה שהלן גרימו, כמוני, היא מזל טלה (Aries ). צריך לבדוק.

יש לי הרגשה שהלן גרימו, כמוני, היא מזל טלה (Aries ). צריך לבדוק.

וואו, ממש לא! נולדה בנובמבר. מזל עקרב?!

https://www.youtube.com/watch?v=e52IMaE-3As

שוברט-נפש-עדינה. (אך אם זכור לי נכון, הזין הוליך אותו, והוא מת מסיפיליס.....)

אמנם כשנגמרים לו הרעיונות המלודיים, הוא יכול להיות ניג'ס משעמם. בטהובן היה הגיבור שלו, אבל, מה לעשות, בטהובן הוא לא היה.

עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר