02.08.17 | 21:32
'אמריטוס', אני רוצה לשאול אותך שאלה מרצון להבין אותך טוב...

'אמריטוס', אני רוצה לשאול אותך שאלה מתוך רצון להבין אותך טוב יותר, ורק אקדים ואגיד שאין לי כוונה להתנגח אתך ואפילו לא להתווכח, כי בבחירות האחרונות בחרתי ליכוד ונתניהו, כך שאנחנו לא מקוטבים ומנוגדים בדעות, ואני מניחה שאני די קרובה בדעותי לחלק מדעותיך.

 

וזאת השאלה שלי : אתה עוסק ומדבר כאן הרבה ובעיקר על "זכויות". כשיחיד או קבוצה או מפלגה או עם מדברים על זכויות - הם עושים את זה בהקשר של מצב מעשי קונקרטי בשטח, מצב אליו הם שואפים, ורוצים שיתקיים, ואם המצב הזה לא מתקיים בהווה - הם יחתרו לשינוי כדי שהוא יווצר ויתקיים בעתיד...

 

אז האם יש לך בראש את המטרה המעשית או התסריט או המצב המעשי, שאולי או בודאי שונה מהמצב כעת, שאתה חותר אליהם, שאתה רוצה שיתקיימו?

 

כי אם אין לך מטרה מעשית - הדיבורים על "זכויות" יהיו בעיקר עיסוק באגו ובכבוד או בענייני דת (שהם דבר ערטילאי, לא מעשי).

 

נו, בקיצור, מעניין אותי איזה שינוי מעשי במצב אתה רוצה ואיך העיסוק "בזכויות " שלנו מקדם את זה ?

 

תודה.

03.08.17 | 14:17

היי אריאלה.

כל מה שמנחה אותי אלו שיקולי הישרדות והבטחת קיומנו כאן, ומעל הכל, שלומם של בני משפחתי

וכל יקיריי החיים כאן.

 

ולכן, ההכרה בזכות קיומנו כאן, ומן הבחינה ההיסטורית, הינה חיונית מאין כמותה לצורך ביסוס יכולות העמידה שלנו מול האיומים שמולם אנו עומדים, וכל זמן שאיומים אלו מתקיימים, הרי יש צורך באתוסים, מיתוסים ונרטיבים התורמים לכך.

 

והיה, ופעם, כשקיומנו כאן יובטח באופן מוחלט, אשקול להתפנות ברצון ובשמחה למלאכת שבירת המיתוסים והנרטיבים.

03.08.17 | 16:08

היי אריאלה.

כל מה שמנחה אותי אלו שיקולי הישרדות והבטחת קיומנו כאן, ומעל הכל, שלומם של בני משפחתי

וכל יקיריי החיים כאן.

 

ולכן, ההכרה בזכות קיומנו כאן, ומן הבחינה ההיסטורית, הינה חיונית מאין כמותה לצורך ביסוס יכולות העמידה שלנו מול האיומים שמולם אנו עומדים, וכל זמן שאיומים אלו מתקיימים, הרי יש צורך באתוסים, מיתוסים ונרטיבים התורמים לכך.

 

והיה, ופעם, כשקיומנו כאן יובטח באופן מוחלט, אשקול להתפנות ברצון ובשמחה למלאכת שבירת המיתוסים והנרטיבים.

אמריטוס, תודה על התשובה.

 

תראה, בשרשור האחר והקודם, כתבת שהם לא מכירים בבית המקדש, וכאן אתה מדגיש את החשיבות של "ההכרה בזכות קיומנו כאן,... "...

 

לא כתבת 'הכרה' של מי, אבל אני מניחה שהתכוונת ל"הכרה" של הפלסטינאים. תראה, לדעתי אין לנו אפשרות להכנס לראש של הפלסטינאים ולרום להם להאמין שהיו לנו שני בתי מקדש, והם כנראה לעולם גם לא יתלהבו ויצהירו ויכירו בשירה ובריקודים "בזכות קיומנו כאן..." - וזה גם הרבה פחות חשוב מהמצב המעשי והמציאותי בשטח, שחשוב שהפלסטינאים יהיו מורתעים ויפחדו להתעסק איתנו, עם ישראל, ויגיעו למסקנה שכדאי להם להגיע אתנו להסכם. 

 

כי אתה פה לדעתי מתעסק יותר מדי בסיסמאות ובאידאולוגיות וברצונות שהסיכוי לממש אותן נמוך, כמו שהאידיאולוגיה של ז'בוטינסקי על שתי גדות לירדן לא התממשה ומראש הסיכוי שתתממש היה אפסי. אז למה לדבר בכלל על 'הכרה' של הפלסטינאים שהיה לנו על הר הבית בית מקדש, שניים אפילו, זה נראה לך ציפיה מציאותית? תחשוב רגע, זה נראה לך מעשי שהם יאמצו את ההיסטוריה שלנו? והאם זה מה שבאמת חשוב?

 

בקיצור ולסיכום : לדעתי ולטעמי פחות להתעסק בסיסמאות אידיאולוגיות ודרישה ל'הכרות' של הפלסטינאים בהיסטוריה ובזכויות שלנו - ויותר להתעסק בצדדים המעשיים שיהוו יסודות להסדר שיאפשר לנו (וגם להם) לחיות כאן חיים סבירים.

04.08.17 | 12:44

אריאלה.

 

אני לא דורש או שמצפה להכרה פלסטינית בזכות קיומנו כאן.


אני מצפה בהחלט להכרה שכזו בצדנו ובקרבנו, הנובעת מזכותנו ההיסטורית.

כי כל זמן שישנם כאן יהודים השוללים ומערערים על זכותנו זו, הרי המוטיבציה של הפלסטינים וערביי ישראל לפעול לחיסולנו

גוברת ומתעצמת.

04.08.17 | 13:52

האם לא קיימת אפשרות שלשני הצדדים יש "זכות"? הרי זאת היא בדיוק ליבת הסכסוך!

04.08.17 | 15:23

חיים ידידי.

 

בדיוק עמדתי לפרסם הודעה עם מאמר חשוב מאוד בנושא,

אז קרא המאמר בקישור שאביא בהודעה חדשה.

04.08.17 | 20:03

אריאלה.

 

אני לא דורש או שמצפה להכרה פלסטינית בזכות קיומנו כאן.


אני מצפה בהחלט להכרה שכזו בצדנו ובקרבנו, הנובעת מזכותנו ההיסטורית.

כי כל זמן שישנם כאן יהודים השוללים ומערערים על זכותנו זו, הרי המוטיבציה של הפלסטינים וערביי ישראל לפעול לחיסולנו

גוברת ומתעצמת.

emo_45.png

04.08.17 | 20:03

אריאלה.

 

אני לא דורש או שמצפה להכרה פלסטינית בזכות קיומנו כאן.


אני מצפה בהחלט להכרה שכזו בצדנו ובקרבנו, הנובעת מזכותנו ההיסטורית.

כי כל זמן שישנם כאן יהודים השוללים ומערערים על זכותנו זו, הרי המוטיבציה של הפלסטינים וערביי ישראל לפעול לחיסולנו

גוברת ומתעצמת.

emo_45.png

12.08.17 | 08:19

האם לא קיימת אפשרות שלשני הצדדים יש "זכות"? הרי זאת היא בדיוק ליבת הסכסוך!

ה"זכות" היא רק שלנו, כי זה לא דיון פילוסופי.

עם אדמה אין פילוסופיה.

גם שיקולי פשרה הם בגלל שיקולי האם אנו יכולים לבלוע הכל או לא...

(כמו שאתמול ראיתי צפע קטן מנסה לבלוע עכברון ומוותר...)

איך אני מסתדר עם פילוסופיה ואדמה נטולת פילוסופיה?

שילוב ניגודים.

12.08.17 | 09:18

הדיון על מהי "זכות" הוא הדיון הכי פילוסופי שיש.

12.08.17 | 09:34

הדיון על מהי "זכות" הוא הדיון הכי פילוסופי שיש.

נכון.

אבל את הדיון הזה נעשה כשאנו יושבים על האדמה ולא זזים ממנה.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: חיים קאופמן, הלביאה
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר