17.04.17 | 17:51
ברכות לאחינו ואחיותינו לרגל חג ה"מימונה" המתחיל היום בערב...

ברכות לאחינו ואחיותינו המרוקאים הפרסים וכל עדות ישראל בהם מציינים וחוגגים את החג הזה, חג ה"מימונה" המתחיל היום בערב ומהווה המשך טבעי ויפה לחג הפסח המסתיים הערב. בכל שנה שואלים מה מקור החג היפה הזה מה הרקע שלו ומה משמעות המילה "מימונה"? התשובות הנשמעות בתקשורת מפי מומחים רבות : קשור ב'ממון' (כסף), קשור ברמב"ם (מימון), קשור במזל ואפילו קשור ב'שדה' (עפריט) שבמנהגי החג מנסים לפייס אותה. בכל מיקרה, ברור שהחג הזה הוא בעל ערך תרבותי, הוא מלכד, והוא בעל ערך חינוכי רב בנושאי הכנסת אורחים ועניינים רוחניים ונפשיים בכלל.

 

חג שמח ותרבחו ותסעדו.

17.04.17 | 18:17

לפי המאמר הבא המימונה הוא אפילו חג פמיניסטי

http://www.haaretz.co.il/gallery/mejunderet/.premium-1.4019828

 

17.04.17 | 20:37

לפי המאמר הבא המימונה הוא אפילו חג פמיניסטי

http://www.haaretz.co.il/gallery/mejunderet/.premium-1.4019828

 

לא קראתי את כל הכתבה ( כי אני לא אעשה מנוי לשום אתר באינטרנט ובפרט לא לאתר שמזוהה עם השמאל הקיצוני ),אבל לא הבנתי מה פמיניסטי בזה כאשר הנשים צריכת לעסוק הבענות שגרוכות בבישול ואפיות ואילו בני זוגן נהנים מהתוצר הסופי?

שמאלנות זה חולירע ואם כל החטאים! 


"פלשתינים חפים מפשע" - זה מושג גאוני שהשמאלנים המציאו,במציאות אין חיה כזו. 


פציפיזם הוא מפלטו של הבוגד.

17.04.17 | 22:23

צודק הכותבת לטעמי היא קשקשנית שמנסה למצוא פמיניזם במקום שהוא לא קיים והנה ההסבר שלה על שאלתך

"בכלל, מדובר בהמון עבודה. שנעשית לרוב, אכן, בידי נשים. האומנם עוד עבודה מפרכת היא סמל לחירות נשית? "בדור של האמהות שלנו", משיבה אוחיון, "היו נשים שזה היה ה–show שלהן". בילדותה בדימונה, היא מספרת, "החג היה אינטימי יותר, בניגוד לאופן ההמוני שבו הוא נחגג כיום. מאז שהפכה המימונה למצרך מבוקש אני רואה את אמי עומדת ומטגנת מופלטות שעות על גבי שעות בערב המימונה, לכל האורחים המאושרים ש'מצאו להם מימונה'. הם מגיעים מכל קצוות הארץ, מתיישבים ערב שלם ולא ממש מבינים כלל את מהות החג ואת ההדדיות שמגולמת בחג זה". היא קוראת "לחזור למקורות הסימבוליים של החג ולהפוך אותו לחג של כולם, לחג של אחווה אנושית בין אדם לרעהו, לחג של עוצמה נשית ולחג של שלום ואחווה בין יהודים לערבים ולמוסלמים".

 

אותי ה"עצמה הנשית" הזו  לא שיכנעה...

17.04.17 | 22:29

צודק הכותבת לטעמי היא קשקשנית שמנסה למצוא פמיניזם במקום שהוא לא קיים והנה ההסבר שלה על שאלתך

"בכלל, מדובר בהמון עבודה. שנעשית לרוב, אכן, בידי נשים. האומנם עוד עבודה מפרכת היא סמל לחירות נשית? "בדור של האמהות שלנו", משיבה אוחיון, "היו נשים שזה היה ה–show שלהן". בילדותה בדימונה, היא מספרת, "החג היה אינטימי יותר, בניגוד לאופן ההמוני שבו הוא נחגג כיום. מאז שהפכה המימונה למצרך מבוקש אני רואה את אמי עומדת ומטגנת מופלטות שעות על גבי שעות בערב המימונה, לכל האורחים המאושרים ש'מצאו להם מימונה'. הם מגיעים מכל קצוות הארץ, מתיישבים ערב שלם ולא ממש מבינים כלל את מהות החג ואת ההדדיות שמגולמת בחג זה". היא קוראת "לחזור למקורות הסימבוליים של החג ולהפוך אותו לחג של כולם, לחג של אחווה אנושית בין אדם לרעהו, לחג של עוצמה נשית ולחג של שלום ואחווה בין יהודים לערבים ולמוסלמים".

 

אותי ה"עצמה הנשית" הזו  לא שיכנעה...

זה מה שחשבתי.החג הזה נועד לפי דעתי לעוד סיבה לבלוס כאילו לא הספיק כל השבוע הזה של פסח ואפילו היום שעשינו על האש.אני הוזמנתי לכמה מקומות היום אבל העדפתי להישאר בבית ולא לגרום לעצמי לעלות בעוד קילוגרמים בנוסף למה שצברתי השבוע.

שמאלנות זה חולירע ואם כל החטאים! 


"פלשתינים חפים מפשע" - זה מושג גאוני שהשמאלנים המציאו,במציאות אין חיה כזו. 


פציפיזם הוא מפלטו של הבוגד.

18.04.17 | 12:51

יצאו לי מהאף כל החגים הדביליים האלה ועוד לפנינו ל"ג בעומר עם זיהום אויר סביבתי רציני. מתי יהיה סוף לפורענות? למה לא לחגוג כמו ברוסיה חג נורמלי כמו יום הניצחון?

https://www.youtube.com/watch?v=qijZwhmhNvo

18.04.17 | 12:58

שכחת שלפנינו יום העצמאות שהוא בעצם חג הניצחון הלאומי שלנו ..

18.04.17 | 13:11

באמת ששכחתי על החג הזה שהפך לניצחון לחלק מהאוכלוסייה ולטרגדיה לחלק הפלסטיני. אני זוכר שבזמן מלחמת העצמאות שהיתי בתור ילד במז' גרמניה הכבושה וחיילים רוסיים שצעדו ברחוב צחקו כל פעם שעברו לידי ביודעם שאני ממוצא יהודי וצעקו "פלסטינה" שאני אסע לשם ואקח חלק בקרבות!

18.04.17 | 14:30

שכחת שלפנינו יום העצמאות שהוא בעצם חג הניצחון הלאומי שלנו ..

אינני יודע האם יום העצמאות הוא חג נצחון.

הוא לכל הדעות חג הכרזת העצמאות.

פלישת מדינות ערב החלה רק למחרתו, 15 מאי 1948.

נצחון - אפשר היה לחגוג רק כשנה מאוחר יותר, עם יצוב הגבולות והחתימה על הסכמי שביתת-נשק עם הפולשים, במהלך החדשים הראשונים של 1949...

לו חס-וחלילה לא אלוהים והלוגיקה שממנו, והיינו עבדים לרצונו של הגורל-העיוור שם הטירוף תופס את מקומה של הלוגיקה, מציאות אכזרית מאין כמוה מציאות אחת ויחידה שהיא האכזרית והנוראה מכולם המציאויות, מציאות של אין-חיים מציאותו של הגורל-עיוור...(להמשך ההזיה)

18.04.17 | 14:42

ניצחון לא חייב להיות בקרב -אלא בעצם ההכרזה על הקמת מדינה לאחר מאבק מדיני וצבאי שנמשך עשרות שנים

23.04.17 | 05:37

ניצחון לא חייב להיות בקרב -אלא בעצם ההכרזה על הקמת מדינה לאחר מאבק מדיני וצבאי שנמשך עשרות שנים

emo_45.png

23.04.17 | 07:03

צודק הכותבת לטעמי היא קשקשנית שמנסה למצוא פמיניזם במקום שהוא לא קיים והנה ההסבר שלה על שאלתך

"בכלל, מדובר בהמון עבודה. שנעשית לרוב, אכן, בידי נשים. האומנם עוד עבודה מפרכת היא סמל לחירות נשית? "בדור של האמהות שלנו", משיבה אוחיון, "היו נשים שזה היה ה–show שלהן". בילדותה בדימונה, היא מספרת, "החג היה אינטימי יותר, בניגוד לאופן ההמוני שבו הוא נחגג כיום. מאז שהפכה המימונה למצרך מבוקש אני רואה את אמי עומדת ומטגנת מופלטות שעות על גבי שעות בערב המימונה, לכל האורחים המאושרים ש'מצאו להם מימונה'. הם מגיעים מכל קצוות הארץ, מתיישבים ערב שלם ולא ממש מבינים כלל את מהות החג ואת ההדדיות שמגולמת בחג זה". היא קוראת "לחזור למקורות הסימבוליים של החג ולהפוך אותו לחג של כולם, לחג של אחווה אנושית בין אדם לרעהו, לחג של עוצמה נשית ולחג של שלום ואחווה בין יהודים לערבים ולמוסלמים".

 

אותי ה"עצמה הנשית" הזו  לא שיכנעה...

לדעתי בחברה שמבוססת לא על השכלה אלא על עבודות פשוטות פחות או יותר ועל הנאות בסיסיות, האוכל תופס מעמד מרכזי ביותר, והאמהות, כולל מומחיות בהכנת אוכל, יש לה מעמד מרכזי. לכן הנשים מתגאות במתכונים המיוחדים לכל אחת, ובעבודתן החרוצה המספקת ארוחות גדולות ומגוונות לכל בני המשפחה המרובים. הדבר ניכר ביום יום, ובעיקר בחגים.

23.04.17 | 08:06

אבל זה מנציח את מעמדה של האישה כמי שאמונה בעיקר על המטבח ואת אי השוויון.הרי באותה מידה אפשר להצדיק את וילהלם (הראשון או השני. לא זוכר) שדיבר על שלושת הK "כנסיה ילדים  ומטבח" להעצים תפקידים אלה ובפועל לדחוק את הנשים רק אליהם.

23.04.17 | 09:56

אבל זה מנציח את מעמדה של האישה כמי שאמונה בעיקר על המטבח ואת אי השוויון.הרי באותה מידה אפשר להצדיק את וילהלם (הראשון או השני. לא זוכר) שדיבר על שלושת הK "כנסיה ילדים  ומטבח" להעצים תפקידים אלה ובפועל לדחוק את הנשים רק אליהם.

הענין הוא שבחברות "פשוטות" גם הגבר עושה עבודות פשוטות. כך שאפשר להגיד שמעמדו כמסגר או סנדלר מונצח. האשה היא מרכז הבית.

ברור שכאשר הם מתקדמים למצב של חברה מערבית משכילה, כשמספר מסוים של נשים יכול למלא תפקידים חשובים בחברה הכללית, האשה צריכה לשמוט את עיסוקה הרב בהכנת אוכל. אני מניחה שאותן מרוקאיות המכינות את הררי המופלטות הן לא מן המשכילות בעדה.

23.04.17 | 10:08

במילים אחרות את טוענת שאם החברה אינה מערבית משכילה יש בפועל הצדקה לתפקידים ה"מסורתיים" של האישה. אז מה לך כי תליני -הרי הטענה הבסיסית (שמשום מה את נלחמת בה בעקביות בפורום זה) היא שלפני העידן המודרני הגבר מילא תפקידים כמו :שליט, לוחם, מפרנס וכו' והאישה הייתה בבית -אמונה על האוכל והילדים וברור כי בתנאים כאלה לא יתכן שוויון חברתי ותיפקודים נוספים של האישה.

 

יתירה מזו -את יוצאת בחמת זעם נגד החרדים הטוענים ש"כבוד בת מלך פנימה" ובעצם את מאמצת את טענת הנשים שלהן שהאישה אינה נחותה חברתית או מופלית  כי היא בעצם "מרכז הבית"...

עבור לעמוד
1, 2
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: חיים קאופמן,
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר