13.03.17 | 13:10
פורים שמח מאחינו הרדים....

לא משרתים ולא מאפשרים לאחרים לשרת...,

13.03.17 | 13:11

המקור לידיעה

http://www.kikar.co.il/225019.html

 

תיעוד: קיצוני מאה שערים תלו את החיילים החרדים בבתים

סיור בסמטאות מאה שערים ובית ישראל חושף הסתה חמורה נגד חיילים חרדים. בובות בדמות חיילים חרדים נתלו על מרפסות הבתים כזכר לדמותו של המן הרשע, המבקרים הזדעזעו. צפו (חרדים, בארץ)

13.03.17 | 13:13

ובאותו הקשר:

בתכנית על גיוס חרדים (שהתבוננתי לא מכבר בהקלטה שלה) קיים אמנון לוי שיעור עם תלמיד ישיבת פוניבז' בנושא "שור נגח" אמנון לוי לא שאל לדעתי את שאלת המפתח: האם האברך שלמד עמו ראה מימיו שור? יתירה מזו: כמה אנשים מגדלי שוורים הוא וכל חבר הלומדים עמו ראו מימיהם? למי בעצם מיועד הלימוד הזה עם לומדיו לא בדיוק נתקלו בשוורים ולמגדלי השוורים האמיתיים אין שום מושג בתכני הלימוד של אנשים שהלימוד עצמו לגביהם הוא מטרה ולתכניו אין שום רלוונטיות לא לחייהם ולא לחיי אחרים. והרי רוב הסוגיות הנלמדות הן כאלה!

ובקיצור –איזה ערך בכלל יש ללימוד סרק שכזה ? ולמה אף אחד לא מעז לשאול ישירות את השאלה הזו?

13.03.17 | 13:20

חיים

אם לא הייתי יודע כי שתית עד דלאידע הייתי עונה לך אחרת...

האם הקשים לא למדת...

פעם היה שור והיום רכב...

כי יגח שור.. כי תפגע מכונית...

ארבעה אבות נזיקין השור הבור המבעה וההבער...

מה ההבדל בניהם ?

השור מזיק תוך כדי תנועה, כמו רכב מטוס...סוס דוהר..

הבור, מזיק נייח גם כיום מכשול ברשות הרבים כמו אז..

המבעה, כבשים שהלכו ואכלו את הירק בגינה של השכן...

ההבער.. אש שמשהו הדליק לשרוף קוצים...

 

למד והשכל.. כל דורו והמזיקים שלו..

למשל השור בימינו הם השמאלנים ההולכים ונוגחים את מדינת ישראל בכל מקום בעולם.

13.03.17 | 13:42

ובאותו הקשר:

בתכנית על גיוס חרדים (שהתבוננתי לא מכבר בהקלטה שלה) קיים אמנון לוי שיעור עם תלמיד ישיבת פוניבז' בנושא "שור נגח" אמנון לוי לא שאל לדעתי את שאלת המפתח: האם האברך שלמד עמו ראה מימיו שור? יתירה מזו: כמה אנשים מגדלי שוורים הוא וכל חבר הלומדים עמו ראו מימיהם? למי בעצם מיועד הלימוד הזה עם לומדיו לא בדיוק נתקלו בשוורים ולמגדלי השוורים האמיתיים אין שום מושג בתכני הלימוד של אנשים שהלימוד עצמו לגביהם הוא מטרה ולתכניו אין שום רלוונטיות לא לחייהם ולא לחיי אחרים. והרי רוב הסוגיות הנלמדות הן כאלה!

ובקיצור –איזה ערך בכלל יש ללימוד סרק שכזה ? ולמה אף אחד לא מעז לשאול ישירות את השאלה הזו?

"בתכנית על גיוס חרדים (שהתבוננתי לא מכבר בהקלטה שלה) קיים אמנון לוי שיעור עם תלמיד ישיבת פוניבז'..."?

האם נשאל התלמיד לאיזה מחנה הוא משתייך, "מחבלים", או "שונאים"?

פוניבז', הישיבה היוקרתית ביותר, הפכה להיות שדה קרב ושנאה אשר חילוניים "אוכלי שפנים" ו"בועלי נידות" אינם יכולים לדמיין לעצמם את שעורה והקפה...הישיבה למעשה נחצתה לשתיים, וגדרות תיל ומחיצות מפרידות בין טריטוריות הניצים...ולא מדובר במחלוקת לשם שמים, אלא במחלוקת לשם שליטה...

 

זו החרדיוּת במערומיה המוסריים...

13.03.17 | 16:27

חיים

אם לא הייתי יודע כי שתית עד דלאידע הייתי עונה לך אחרת...

האם הקשים לא למדת...

פעם היה שור והיום רכב...

כי יגח שור.. כי תפגע מכונית...

ארבעה אבות נזיקין השור הבור המבעה וההבער...

מה ההבדל בניהם ?

השור מזיק תוך כדי תנועה, כמו רכב מטוס...סוס דוהר..

הבור, מזיק נייח גם כיום מכשול ברשות הרבים כמו אז..

המבעה, כבשים שהלכו ואכלו את הירק בגינה של השכן...

ההבער.. אש שמשהו הדליק לשרוף קוצים...

 

למד והשכל.. כל דורו והמזיקים שלו..

למשל השור בימינו הם השמאלנים ההולכים ונוגחים את מדינת ישראל בכל מקום בעולם.

נניח. אז למה לומדים את מסכת זרעים? כמה חרדים ראו מימיהם שדה? מה ערך לכך שחברה שלמה עוסקת בלימוד חוקים חקלאיים מבלי שאף אחד מהם עוסק בחקלאות?

ברגע שאתה לומד מהבוקר והערב כיצד לנהוג בחיים שאתה לא חי אותם -לימודיך הם לימודי סרק.

 

ואגב גם ללמוד כל היום על דיני מכוניות מבלי שבפועל אתה נוהג בהם זה מיותר...

13.03.17 | 16:37

חיים 

גם לימודי מתימטיקה שאתה לא עוסק בהם מיותרים.

גם לימודי היסטוריה ספרות משפטים הם המקצועות שלא עוסקים בהם.

אז לימוד מסכת זרעים ומסכת קורבנות הם מסכתות המכינים את היהודים לבניית בית המקדש בעתיד.

ומי שהולך להיות רב חייב להיות בקי גם במסכת זרעים שמה יבוא חקלאים לידון בפניו.

13.03.17 | 16:49

מתמטיקה היא אמצעי לכל מדע יישומי. מי שלומד משפטים לא לומד על דיני דינוזאורים אלא מתכוון להיות משפטן או להכשיר משפטנים. מי שלומד היסטוריה מתכוון להנחיל ידע זה להשכלה כללית של החברה כולה שלא עוסקת בתחום זה.

 

בכל מקרה לא יתכן שחברה שלמה תעסוק נניח בלימודי היסטוריה בלבד. ולא יתכן שכל החברה תלמד משפטים מבוקר עד ערב מבלי שתוכל ליישם הלכה למעשה את למודיה . לא יתכן למשל שילמדו דיני תעבורה מבוקר עד ערב מבלי שלאף אחד יש אפילו רשיון נהיגה.

 

חרדים שלומדים על דיני בית מקדש ועל דיני חקלאות בחברה שאף אחד לא עוסק בחקלאות לומדים לימודי סרק. בערך כמו ללמוד מבוקר עד ערב איך נוהגים בסוס ועגלה.

בקיצור רוב הלימודים בישיבה הם מיותרים וחסרי כל ערך.

13.03.17 | 17:10

נהגתי לשאול חרדים (כשעוד דיברתי איתם) מה הרלוונטיות של דיני עבדים שכתוב על זה בתורה בכמה מקומות והרמב"ם עסק בזה רבות.

 

מה הרלוונטיות של מה שכתוב על זה בתורה? שאחרי 7 שנים הוא יכול לצאת לחופשי? ואם לא רוצעים את אוזנו לדלת והוא נשאר? זה בעל איזו משמעות היום? ברור הרי שהרלוונטיות של זה = 0...

 

אבל תתפלאו, למרות שהם נבוכים שכאילו 'מתקיפים' אותם בשאלה הזו, הם לא מתביישים לענות כל מיני תשובות שטותיות מטומטמות ומגוחכות, עובדים בשכר מינימום והרבה שעות שהם מקבילים ומשווים לעבדים וכל מיני הבלים מעין אלה. גם את 'דובשי' שאלתי על זה בזמנו והוא ענה לי שטויות שלא נדעemo_41.png

13.03.17 | 17:11

ובאותו הקשר:

בתכנית על גיוס חרדים (שהתבוננתי לא מכבר בהקלטה שלה) קיים אמנון לוי שיעור עם תלמיד ישיבת פוניבז' בנושא "שור נגח" אמנון לוי לא שאל לדעתי את שאלת המפתח: האם האברך שלמד עמו ראה מימיו שור? יתירה מזו: כמה אנשים מגדלי שוורים הוא וכל חבר הלומדים עמו ראו מימיהם? למי בעצם מיועד הלימוד הזה עם לומדיו לא בדיוק נתקלו בשוורים ולמגדלי השוורים האמיתיים אין שום מושג בתכני הלימוד של אנשים שהלימוד עצמו לגביהם הוא מטרה ולתכניו אין שום רלוונטיות לא לחייהם ולא לחיי אחרים. והרי רוב הסוגיות הנלמדות הן כאלה!

ובקיצור –איזה ערך בכלל יש ללימוד סרק שכזה ? ולמה אף אחד לא מעז לשאול ישירות את השאלה הזו?

emo_04.png

13.03.17 | 17:13

חיים 

גם לימודי מתימטיקה שאתה לא עוסק בהם מיותרים.

גם לימודי היסטוריה ספרות משפטים הם המקצועות שלא עוסקים בהם.

אז לימוד מסכת זרעים ומסכת קורבנות הם מסכתות המכינים את היהודים לבניית בית המקדש בעתיד.

ומי שהולך להיות רב חייב להיות בקי גם במסכת זרעים שמה יבוא חקלאים לידון בפניו.

ישמור אלהים! בית המקדש במתכונתו הישנה לעולם לא יקום. החילונים לא יתנו ולא יאפשרו, אפילו אם בעוד 100 שנה הערבים יסכימו שבין מסגד אל אקצה לבין כיפת הסלע יקום משהו כמו בית מקדש  יהודי. 

13.03.17 | 17:14

מתמטיקה היא אמצעי לכל מדע יישומי. מי שלומד משפטים לא לומד על דיני דינוזאורים אלא מתכוון להיות משפטן או להכשיר משפטנים. מי שלומד היסטוריה מתכוון להנחיל ידע זה להשכלה כללית של החברה כולה שלא עוסקת בתחום זה.

 

בכל מקרה לא יתכן שחברה שלמה תעסוק נניח בלימודי היסטוריה בלבד. ולא יתכן שכל החברה תלמד משפטים מבוקר עד ערב מבלי שתוכל ליישם הלכה למעשה את למודיה . לא יתכן למשל שילמדו דיני תעבורה מבוקר עד ערב מבלי שלאף אחד יש אפילו רשיון נהיגה.

 

חרדים שלומדים על דיני בית מקדש ועל דיני חקלאות בחברה שאף אחד לא עוסק בחקלאות לומדים לימודי סרק. בערך כמו ללמוד מבוקר עד ערב איך נוהגים בסוס ועגלה.

בקיצור רוב הלימודים בישיבה הם מיותרים וחסרי כל ערך.

emo_45.png

13.03.17 | 17:15

מתמטיקה היא אמצעי לכל מדע יישומי. מי שלומד משפטים לא לומד על דיני דינוזאורים אלא מתכוון להיות משפטן או להכשיר משפטנים. מי שלומד היסטוריה מתכוון להנחיל ידע זה להשכלה כללית של החברה כולה שלא עוסקת בתחום זה.

 

בכל מקרה לא יתכן שחברה שלמה תעסוק נניח בלימודי היסטוריה בלבד. ולא יתכן שכל החברה תלמד משפטים מבוקר עד ערב מבלי שתוכל ליישם הלכה למעשה את למודיה . לא יתכן למשל שילמדו דיני תעבורה מבוקר עד ערב מבלי שלאף אחד יש אפילו רשיון נהיגה.

 

חרדים שלומדים על דיני בית מקדש ועל דיני חקלאות בחברה שאף אחד לא עוסק בחקלאות לומדים לימודי סרק. בערך כמו ללמוד מבוקר עד ערב איך נוהגים בסוס ועגלה.

בקיצור רוב הלימודים בישיבה הם מיותרים וחסרי כל ערך.

יגידו לך : 'בסדר, אולי קצת פחות רלוונטי היום, אבל 'מחדד את המוח' ומשפר את החשיבה ואת האינטלגנציה...'

13.03.17 | 17:29

גם חידוד מוח הוא אמצעי. למה צריך מוח מחודד אם כל היום רק מחדדים אותו ללא שימוש?

13.03.17 | 19:12

גם חידוד מוח הוא אמצעי. למה צריך מוח מחודד אם כל היום רק מחדדים אותו ללא שימוש?

מה השימוש?

לא לעבוד, לא צבא, לקבל קיצבה...

שימושי או לא?

עבור לעמוד
1, 2
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: , --אלינור--, חיים קאופמן
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר