פרופסור מאירה וייס - הדימוי של "הגוף הפורדיסטי"

זוהי תקופה שחוקי המשחק הכלכליים שלה השתנו מאחידות וכמות לגיוון לפי הזמנה. בתקופה זאת מואץ קצב הזמן החברתי והמרחב "מתקפל פנימה" בעקבות התקדמות התקשורת והתחבורה.

על-פי חזונו של מרשל מקלוהן, שינויי הטכנולוגיה המפליגים הללו היו אמורים ליצור "כפר גלובלי" שיחליף את הגבולות הלאומיים הקורסים. אולם כפי שלמדנו מהדוגמאות של בוסניה והרצגובינה, הזולו והטוטסי, או מדינות חבר העמים לשעבר, עדיין קיימים גבולות וסכסוכים לאומיים שאינם נעלמים בקלות.

על-פי מרטין, ניתן להמשיל את המעבר מפורדיזם לקפיטליזם מאוחר למעבר מפרדיגמה של ביולוגיה של הרבייה (reproductive biology) לפרדיגמה של תורת החיסון immunology)). 

בתורת החיסון, הגוף נתפס כמערכת שלמה שכל הנקודות בה מחוברות במידה שווה. הגוף הוא מערכת מבוססת-תקשורת הנשלטת בידי רשת נוזלית ומפוצלת של שליטה, פיקוח ובקרה.

בניגוד למודל פס הייצור של בית החרושת הפורדיסטי, הגוף בקפיטליזם המאוחר הוא גוף אינדיווידואליסטי, "תפור לפי מידה". כמו מערכת החיסון, זהו גוף מגוון בתגובותיו, המוערך על-פי מהירות תגובתו ויכולתו להשתנות בהתאם לאתגרי הסביבה.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
ייעוץ בנושא זוגיות והורות בפרק ב'
בחר
בחר