מוכנות לכיתה א

בתי ילידת נובמבר אמורה לעלות לכיתה א עפ"י השנתון שלה אולם הגננת חושבת שיש להשאירה שנה נוספת בשל אי בשלות רגשית. אני מאוד מתלבטת מאוד ואיני יודעת מה עלי לעשות על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה. תודה

מוכנות לכיתה א'

שלום רב, מומלץ לפנות לפסיכולוגית הגן ולבצע אבחון בשלות לקראת העלייה לכיתה א'. באבחון ינתנו המלצות האם להשאיר את בתך בגן או להעלותה לכיתה א'. שירות זה ניתן במסגרת השירות הפסיכולוגי ואינו כרוך בתשלום, כשהגננת מפנה את המשפחה. את ממצאי האבחון אנו ממליצים לקבל בשיחה פנים מול פנים כדי שתוכלו לשאול את כל השאלות הרלוונטיות. ולסיום, להורים יש משקל משמעותי ביחס להחלטה, היות והפסיכולוגית ניזונה גם מדיווחיהם. בכל מקרה, גם אם יומלץ להשאיר את הילדה שנה נוספת בגן, זוהי המלצה בלבד ולהורים שמורה זכות ההחלטה, כך שאין צורך לחשוש מתוצאות האבחון. בהצלחה, מיכל

לאפי.

1. שאלת את הגננת מה זה אומר "אי בשלות רגשית"? זאת אומרת, במה זה בא לידי ביטוי. יתכן והיא מתכוון לכך שילדים אחרים דורכים עליה ואז מה? לתת לה להיות עם ילדים צעירים ממנה יגרום לה להיות פחות ותרנית? לא. יתכן והיא מתכוונת לכך שהילדה לא יודעת להסביר את עצמה או מתביישת, נו ואז מה? לתת לה להיות עם ילדים יותר צעירים ממנה יגרום לה להתבייש פחות או לדעת להסביר את עצמה יותר טוב? לא. יתכן והיא מתכוונת לכך שהילדה לא מראה סימנים של "הקשבה מלאה לגננת", אז? זה שהיא תהיה עם ילדים יותר צעירים ממנה יגרום לה להיות יותר קשובה? לא. לא, לא, לא!!! אם רוצים שאדם כלשהו יאמץ דרך פעולה כלשהי צריך לשים אותו יחד עם הקבוצה שמתנהגת כך ולא עם קבוצה שמפגרת בהתנהגותה. אם אתה רוצה שהילד שלך יהיה מחונן שים אותו עם מחוננים ואם אתה רוצה שהילד שלך יהיה ילד מכה שים אותו עם ילדים מכים, ילדים ומבוגרים כאחד מחקים זה את התנהגותו של זה. איזה מין פיתרון זה לשים ילד ש"אינו בוגר" עם ילדים שהם בוודאי לא בוגרים כדי לפתור את הבעיה, ממש טמטום. 2. אני גם מדבר מתוך ניסיון אישי, אותי הורידו כיתה כשהייתי בכיתה א' בגלל ידיעה בלתי מספקת של עברית, לא נולדתי כאן, כל חיי כתלמיד הפריעה לי העובדה שאני לא נמצא עם השנתון שלי, חייתי כל הזמן בתקוות שווא לעלות כיתה וכלום, נדה, זה כל כך שובר אותך מכניס אותך למופנמות שלא עזבה אותי עד כיתה ז' שם דברים התחילו להשתנות אבל לא בגלל בית הספר אלא בגלל תחביב שרק אני ועוד תלמיד מכיתה מקבילה עסקנו בו. קיצורו של עניין לי זה פגע בדימוי העצמי, זה לא מצב נעים. גם אי אפשר לתקן מצב שכזה, בעיה גדולה. שני אחיינים שלי גם נשארו בגן חובה. נראה לך שזה עזר להם? לא! אפילו אחותי שקיבלה את עמדת הצוות חושבת היום בדיעבד שזו טעות, אני לא יודע מה האינטרס של בית הספר אולי זה כמות הילדים בכיתות, אבל ראבק, באמת, מה זה עוזר להשאיר כיתה? בכלום!! אל תסכימי! הפגיעה בדימוי העצמי של ביתך לא שווה את זה. ילדים מקבלים את זה מאוד קשה. אמיתי. קובי.

אי מבינה את אפי אבל לא מסכימה איתו,מכיוון שכל ילד

מגיב אחרת לסיטואציות אלה .אם הילדה שלך תשאר עם קבוצה של ילדים שקטנים ממנה קצת היא תרגיש על הסוס,אני הגדולה,החזקה,המובילה ואין בזה שום דבר רע .שנה שלמה שהיא תחזק את הבטחון העצמי שלה ,תשחק עוד קצת (מה הלחץ להגיע לביה"ס?),תתחזק מבחינת אינטילגנציה רגשית,ביננו, הגננת אומרת לך את זה מכיוון שאנו כהורים לא מוכנים להודות לפעמים בבעיה הקיימת וגם הגננת יותר שעות עם הילדה מאשר אנחנו עם הילדים שלו,בדר"כ.אני חושבת כאמא שאת לא צריכה להיות לחוצה מההצעה של הגננת,תשבי עם עצמך ובעלך ותחשבו האם באמת הילדה שלכם תיפול בין הכסאות בביה"ס - להזכירך יש 37 ילד בכיתה עם מורה אחד.ואולי כדאי להשאיר אותה עוד שנה בגן .בסה"כ מחכות לה 12 שנות לימוד, אין לאן לרוץ.

אני נשארתי שנה בגן(:

אני ילדית דצמבר והשאירו אותי שנה בגן כי הייתי ילדותית מידי ולא הייתי מוכנה לכיתה א' ואת האמת אני אומרת עד היום צודה על זה כי עדיף ליהיות מהגדולים שבשיכבה מאשר מהקטנים של השיכבה. ילדים יכולים ליהיות די אכזריים לפעמים וזה תמיד טוב שיש את יתרון הגיל הזה הוא עוזר המון בהתמודדות חברתית בבית הספר

אם הילדה שלך חכמה ונבונה יודעת את האותיות ומזהה אותם יודעת לספור עד 10 ומטה

ורק בגלל בשלות רגשית אני הייתי מעלה לכיתה א' ושם הילדה תתבגר. בכל מקרה תבקשי אבחון פסיכולוגי ולפי זה תחלטי בהצלחה.

אני בעד להשאיר שנה נוספת.

אם זה לא יועיל זה בטח לא יזיק.

שלום

אני לא חושב שהגננת היא זאת שצריכה להחליט אם להעלות את ה ילדה כיתה או לא . את יכולה ללכת ליעוץ עם הילדה לפסיכולוגית אולי היא תוכל לייעץ לך יותר טוב , בכל מקרה אני חושב שאם הילדה חכמה יודעת לקרוא או בשלבים וכו , זה לא דבר שצריך לעצור אותה . בהצלחה

אף אחד לא ניזוק מלהישאר עוד שנה בגן - לאחדים זה ממש מועיל ומאפשר להם להיות הראשונים בכיתה מאוחר יותר.
בדיקת המוכנות לכיתה א' כוללת את הערכותיה של הגננת, אך כדאי לעשות מספר בדיקות פשוטות כדי לוודא שאין הפרעה של גורמים אחרים.
בין הבדיקות הכי בסיסיות לקראת כיתה א' נמצאות בדיקת שמיעה ובדיקת ראייה.
ליקויי שמיעה וראייה עלולים להתפרש כלקויות למידה וכחוסר מוכנות ולהפריע לילד לרכוש את מיומנויות הכתיבה והקריאה.
בכל הנוגע לבדיקת ראייה - מומלץ לפנות לרופא עיניים לילדים שיכול לשלול פזילה, עין עצלה והפרעה במיקוד הראייה.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר