טום אני מסכימה, עם מה שכתבת , שכל הערסים קדושים פתאום ביום הכיפורים. אבל אם תסתכל סביבך, אנחנו בכלל עם, שאוהב לעשות פוזות של יותר קדושים מהאפיפיור הערסים והפרחות. מבינים בכל עניני הדינים וההלכות. בכל מיני, מובנים . אבל הכאב,  והעוגמת נפש. שהשאירו לך בלב. במשך שנים. לא מענינים אותם.

אז יום אחד בלי זהום אויר מה קרה מלחמה

 

חוץ מזה מה קשור ערסים?

 

חברה, חלאס עם "איש באמונתו יחיה", הפסוק הוא "צדיק באמונתו יחיה", 

יענו-מי שצדיק(ובמקור מתייחסים כאן למי שמאמין בה') יכול לעבוד את השם בדרך הנראית לו נכונה ביותר (בלי לעבור על חוקי התורה, כמובן)

איש באמונתו יחיה זה רעיון נחמד-אבל אל תעוותו פסוקים בשבילו.

מספרים על חסיד אחד שהיה סוחר עם הגויים. בכל שנה בהגיעו לחגים לחצר רבו היה מגיע בלבושו החסידי, וזוכה לשעות של קורת רוח חסידית. בשאר ימות השנה, בשל מסחרו עם הגויים, נוהג היה להתלבש בלבוש כפרי כדרך הסוחרים, ובלבושו זה ניהל את מסחרו. שנה אחת בהתקרב ימות החגים הקדושים, תכנן להגיע כהרגלו לחצר רבו. כשהכין את בגדיו החסידיים נתקף לפתע ברגשות מעורבים, מה זה שרוב ימות השנה הוא מתהלך ככפרי גס, ובבואו אל רבו הוא מתחפש בלבוש חסידי, את מי הוא מרמה? סופו שהחליט שהפעם יבוא אל רבו בלבוש הכפרי, לא עוד יעמיד פנים ויתחפש לחסיד. כשנכנס אל רבו, שאלו הרב מדוע זה הוא לבוש בבגדים אלו? ענה החסיד: כל השנה לבוש הוא בבגדים אלו לצורך מסחרו, ורוצה הוא שרבו יכיר אותו כמו שהוא, ולא בתחפושת חסידית. ענה רבו: יש לעיין היטב אימתי לבוש אתה בתחפושת ואימתי בלבוש הראוי לך. כיוון שמהותו של היהודי הוא שייכותו לרוחניות ולקדושה, הרי שכאשר הוא לבוש בבגדים חסידיים נמצא שהוא לבוש בבגדים הראויים לו, ואילו כאשר בשל אילוצי פרנסתו הוא נאלץ ללבוש בגדי איכר, הרי שדווקא אז הוא מתחפש כדי שלא לקפח פרנסתו. בבואך אליי אינך צריך להתחפש. - סיפור נפלא זה אותו קראתי בעיתון 'בשבע' ממחיש בדרך הטובה ביותר את העניין שהועלה פה. מהותו האמיתית של כל יהודי, היא הרוחניות שלו הנקודה היהודית השוכנת בליבו גם אם עטף אותה בעטיפות רבות (ולצורך העניין אין זה משנה אם אלו עטיפות של בריונות וגסות הרוח, או עטיפות של השכלה כפרנית), ועל כן דווקא כאשר מתעוררת בו הנקודה היהודית, ומתוך עטיפותיו מבצבצת הנשמה שחשה שגם היא שייכת לרגש הזה שמתעורר בה, הרי מצד האמת דווקא אז באה צהותו האמיתית לידי ביטוי, דווקא אז זה הוא ולא מישהו בתחפושת של ערס או של משכיל כופר. אין בזה אפילו לא שמץ של רמאות, הרמאות היא דווקא באיך שהוא חי בין יום כיפור אחד למשנהו.

רב התגובות של החילונים פה נובעות פשוט מבורות וחוסר הכרה של היהדות וחבל. חוץ מזה מאיפה ההמצאה הזאתי שהכבישים סגורים? אני תל אביבית ושום כביש לא סגור. מי שרוצה לנסוע יכול לנסוע (אבל צריך להזהר שלא לעלות על ילדים עם אופניים...) הרגשתי היא שככל שרבה הבורות ביחס ליהדות כך גדלה השנאה וחוסר הסובלנות כלפי אנשים דתיים. פעם חילונים יכלו להתווכח עם דתיים כי הם הכירו את התנ"ך וההלכה טוב (הם באו מבתים שבמקור היו דתיים) היום הם בקושי יודעים מה כתוב בסידור או בתנ"ך ואין להם שום ויכוחים ערכיים אלא רק בסגנון : תנו לי סרטים תנו לי לישון תנו לי לאכול ...תנו לי לרקוד.. אם אתם באמת רוצים תשובות תפנו למקומות המתאימים ואל תתקפו כל הזמן את שומרי המצוות והמסורת.אתם לא צריכים להרגיש מאויימים מהדת בגלל שטיפת המח של התקשורת והפוליטיקאים.

אם יש משהו שמעצבן אותי ביום הכיפורים זה הצביעות סביבו.
פתאום כל הערסים והעבריינים הכי גדולים לובשים לבן, הולים עם כיפה על הראש, מבקרים בבית הכנסת וכאילו מה? כל העוול שהם גרמו בשנה האחרונה ימחק? מה עם בקשת סליחה מזה שקיללתם אותו בכביש או מזה ששלפתם עליו סכין?
מצאו יופי של פטנט. יום בשנה נתחפש למלאכים טובים, ונוכל להמשיך בדרכנו הקלוקלת בדיוק שעה אחרי שהצום יצא.
ואני כבר לא מדבר על אלו שצמים, אבל רואים סרטים, או גולשים באינטרנט.
איש הישר בעיניו יעשה.
יש פה צביעות איומה.
והגיע הזמן שיפתחו את הכבישים גם ביום כיפור (משנה לשנה ממילא נוסעות יותר ויותר מכוניות), הרי גם ככה אין פה צום והתענות כהילכתו.
ודווקא אנחנו - אלו שלא צמים - מתענים שאנחנו לא יכולים פשוט להתניע את האוטו ולנסוע לאן שאנחנו רוצים.

יותר ויותר מכוניות סע מפה לפי מה שאתה אומר אז עדיף שיהיו כבר גויים גמורים? לפחות שיקיימו  קשר קלוש עם הדת  זה עדיף מכלום בלי יהדות אין שום הצדקה להיותנו פה

תום אם יפתחו את הכבישים ביום כיפורים מה הצעד הבא? לא מספיק ביום שישי שבת כל החילויינים הולכים ופורעי חוק ולא מכבדים את יום השבת כשם שאבות אבותם כן כיבדו את השבת ואפילו אם הם לא שומרים שבת אז לפחות שיכבדו את אלו שכן שומרי שבת

אדם יהודי זה לא אדם שיש לו כיפה על הראש וזקן בלבד כמראה חיצוני אלא זה אדם שבנוסף לכיפה לזקן ולציצית הולך לפי התורה מרבה בקיראת תורה ומוסר והולך לפי התורה ולא הולך לפי מה שבא לו, יכול להיות שיש גם כאלו אנשים כמו שתיארת אך לא צריך לעשות הכללה שמא כולם יהיו כאלו כמו שאפשר לומר שכל העורכי דין גנבים או כל השופטים מושחטים ככה אפשר לעשות סייגים כמו שיש הרבה עורכי דין גנבים יש גם הרבה עורכי דין ישרים וצנועים אני מכיר אחד כזה שהוא חבר שלי עורך דין טוב ישר והגון לא כולם כאלו ולכן אפשר לתמוך בתשובה הזו גם לגבי דתיים כשם שיש כאלו שעושים מה שבא להם והם גם יקבלו עונשים יש יהודים אמיתיים שהולכים לפי התורה והמצוות ולכן לא צריך לבוא עוד בטרם שאנחנו קובעים איזו שהיא דעה על ציבור מסוים אלא כל פרט ופרט נחשב בדבר ההחלטה

בברכה,
פרסום ברשת האינטרנט זו המומחיות שלנו
כתיבת תוכן, כתיבת מאמרים, קידום אתרים

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
חוזרים בשאלה
בחר
בחר