סלקום היא האויב

בן דודה שלי מאבטח ראשי בסניף של צומת חולון

צריך עזרה?

תודה...

אני אזכור את זה. בינתיים אני מארגן צוות של נתנייתים ורמת עמידרים... נראה לי שאני אסתדר איתם.

סלקום היא האויב

לזכר הפוסטים ההם של "יומנו של פנטזיסט" (במיני פורום, למי שלא מכיר) וכיון שנושא המפגש עם סלקום ושאר החברות הסלולריות עלה שם לדיון מספר פעמים בשנה האחרונה, הנה עוד פוסט עדכני בנושא, חשבתי שיהיה מי שימצא בזה עניין כאן. לינק

התפתחות דרמטית...

נציג סלקום התקשר היום ואמר שכל מה שאמרתי שנאמר לי אכן נאמר לי, והם יעמדו מאחורי הבטחת המנהל מלפני כעשרה ימים, כלומר הנושא אמור להינעל על פי הסיכום המקורי. זה כמובן משמח, בהנחה שאכן אין כאן קאץ' מיוחד, ועל פי הסיכום שלי עם הנציג אני אקבל סמסונג גלקסי S2 כאשר יושק, ככל הנראה בימים הקרובים, שבוע שבועיים. אני אסכם את הנושא כאשר העסק יסתיים סופית, אך כמובן שאני מרוצה מן הסיכום כפי שהוא כרגע. אמרתי לנציג שהכל יכול היה להפתר בקלות רבה יותר במספר שלבים מוקדמים יותר, אבל משום מה זה לא קרה. אין לי מושג למה, ואיך בכלל הגענו עד הלום, אבל אני שמח שמישהו בסלקום התעשת, רגע לפני שזה נעשה לגמרי ביזארי. הנושא אמור לרדת מן הפרק בימים הבאים, עד הפרשה הבאה...

איפה תגובת המלצר להתפתחות הדרמטית הזו?

תדרוש הכל בכתב לקרוא בעיון לפני שאתה חותם על משהו

שלא רק יגישו לך מסמך באורך הגלות ביום החתימה שברור שאין לך זמן לקרוא אותו בעיון. ספציפית, תדרוש מהם מכתב רשמי מהם במייל שמציין בדיוק מה אתה מקבל אחד לאחד ומה אתה משלם אחד לאחד ומה ההתחיבויות שלך כלפיהם ומה שלהם כלפיך. כשזה כתוב ,הם לא יכולים להתחמק מזה אחרי זה. בהצלחה. (אני סקפטי אבל אופטימי ) ובשעה טובה.

תשובה לך וגם לליאור חובב

המנהל ביקש לא לשלוח לי שום דבר במייל, למרות שכמובן ביקשתי פירוט מדויק של מה שהוא הציע לי, בכתב. הוא אמר שמבחינה משפטית הוא לא יכול לשלוח לי את זה במייל, כיוון שמדובר בדברים שאינם לפי הנהלים או וואט אבר. יעני, הטבות שמלפנים משורת הדין, ומעבר למה שהם בדרך כלל מציעים, ובלה בלה בלה. אז הוא לא שלח לי כלום. מצד אחד- זה בדיוק הלחם שגורם למלצר לפתח תיאבון ואז הוא מיד אומר ש...כידוע... הם משקרים. מצד שני, עובדה שהוא באמת הציע את זה, ולא התכחש לשיחת הטלפון ההיא מלפני עשרה ימים ונתן פירוט מאד מדוייק של מכלול ההתחייבויות שלי, וזה היה נשמע סביר. אני יכול לעשות סקנדל גם מזה ששום דבר לא "רשמי" ונשלח אלי לבקשתי, ואני יכול גם לתת את שארית האמון האפשרית באיזושהי הגינות בסיסית אחרונה. הכל אמור להיות מתועד במערכת שלהם, בכרטיס שלי, לדראון עולם. אני חושב שהקייס שלי יכול להיות מוכח יחסית בקלות בבית משפט, ביום הדין, אז גם ללא המייל הזה שהם שולחים לי יש מספיק עדויות למה שהוצע לי ולמה שנאמר לי. אני חושב ש(בלתי ברירה) אני מקבל נכון לעכשיו את הדין ומקבל את הסיכום שלהם כפי שהוצע לי. נעקוב כמובן אחרי החשבונית, ואם יהיה צורך אז בחודש הבא נפתח מחדש במלחמה... בינתיים הם עשו מאמץ להביא לסיום הפרשה ולעשות שביעות רצון. המנהל אמר שמעבר לסיכומים יתן לי 10 שקלים החזר נוספים לשנה הקרובה (או כל התקופה, לא זוכר) וכן יזכה אותי על החשבונית החודשית הנוכחית, והכל ברוח טובה וכדי שאהיה מרוצה ואראה שבסלקום לא מתחכשים לסיכומי עבר ודואגים לשביעות רצוני ולאינטרסים שלי. כך דבריו של הנציג... זה אמנם כסף קטן, אבל כן מרגיש שיש מצדם רצון לסיים את הפרשה בטוב. ובסוף בסוף- זה פשוט נשגב מבינתי איך באמת הגענו עד הלום, ומה היה כל כך מסובך מבחינתם לקחת את המכשיר שלי, לפני כמעט חודשיים ולהחליף אותו בחדש ולגמור את כל הסיפור. מדהים איך שירות לקוחות אימפוטנטי וכל כך לא יצירתי מתחיל טיפול בתקלה במכשיר ומסיים את הסיפור בהתחייבות לתת סמארטפון במחיר מוזל מאד כדי להתגבר על אותה תקלה בסמארט פון המקורי. מה יש להם נגד החלפת מכשיר פשוטה? למה זה כל כך מסובך? הנציג, אגב, לא ידע לענות על זה.

תקשיב

לפני כמה ימים קראתי על מישהו שחברה כלשהי הייתה חייבת לו פיצוי על חיוב ייתר שעשו לו במשך שנתיים כמעט, החברה הייתה מוכנה לשלם לו חצי בתמורה לויתור על סודיות, הוא לא וויתר, ובסוף הם ויתרו על הסעיף של ויתור הסודיות וגם נתנו לו את כל הסכום. לפני שבועיים אני עמדתי להתנתק מהוט, ברגע האחרון האפשרי הם התקשרו וניסו לשכנע אותי להישאר עם איזה שהוא מבצע (שבדיעבד הסתבר שזה מבצע ישן שהסתיים לא מכבר). חשבתי על זה, ואמרתי, לא, זה עדיין לא מספיק טוב, אני רוצה שהמחיר יהיה נמוך בעוד כ-20 שקלים לחודש, אז הוא בדק, והצליח לתת לי זיכוי בחשבון על סך כמה מאות שקלים, בפועל זה כאילו אני לא משלם כלום בחודשיים הקרובים ואחרי זה משלם את המחיר כולל 20 שקלים לחודש, אבל בממוצע זה יוצא המחיר שרציתי, והוא שלח לי את הכל בכתב במייל, כתוב שם בדיוק ככה, המחיר הגבוה, ואז לצידו זיכוי בחשבון. אין דבר כזה לא יכולים לכתוב במייל כי זה בניגוד לנהלים, אני נוטה לחשוב כמו מלצר שמנסים שוב לרמות אותך, ברגע שתחתום, מה שקובע זה מה שכתוב בחוזה, ולך תוכיח שאין לך אחות ושהבטיחו לך את מה שאתה טוען שהבטיחו לך. הייתי אומר "לפחות הקלטת את השיחה"? אבל סביר להניח שלא הקלטת. נהלים או לא, גם אם עשו לך מבצע/הנחה/חבילה חורגת נהלים, הם יכולים לכתוב את זה, מצידך שיכתבו שהסכומים שמזכים/מחזירים/נותנים לך הנחה הם בגין עגמת נפש שנגרמה לך או פיצוי על חיוב שגוי בעבר, אבל שיכתבו בדיוק מה הם נותנים.

סלקום היא האויב

לזכר הפוסטים ההם של "יומנו של פנטזיסט" (במיני פורום, למי שלא מכיר) וכיון שנושא המפגש עם סלקום ושאר החברות הסלולריות עלה שם לדיון מספר פעמים בשנה האחרונה, הנה עוד פוסט עדכני בנושא, חשבתי שיהיה מי שימצא בזה עניין כאן. לינק

דרך אגב, לי יש את הS2 מיום שבת

אחלה טלפון, אם תקבל אותו ותרצה להתקין סקייפ וידאו, תגיד הסקייפ שבמארקט לא תומך בסקייפ וידאו לS2 ישראל, כאב ראש רציני, כולם תחמנים, כולם שקרנים אתה מצפה מחברה גדולה כזאת, ששירות לקוחות ואמת זה יהיה אלף בית שלהם, אבל כנראה שכמו שאתה הולך למוסך ויודע שעובדים עליך והם יודעים שאתה יודע שהם עובדים עלייך כך גם החברות הגדולות חבל שאי אפשר להעניש אותם כמו שעשיתם עם הקוטג'

ובכן

הגלקסי S2 הוא פשוט מכשיר יותר חדש ועל כן יותר מתקדם מהאייפון 4 (ומן הסתם גם מהגלקסי S המקורי). יש לו מעבד כפול ליבה, מסך טוב יותר (לפחות באספקט של בהירות תמונה וניגודיות, אם כי לא בהכרח ברזולוציה), מצלמה יותר טובה, וכן, גם אני מעדיף אנדרואיד על פני המערכת הסגורה של אפל, שגם מכריחה אותך להשתמש באיי-טיונז כדי להעתיק שירים. בספטמבר יצא לשוק האייפון 5, אבל לפי הציפיות הוא יהיה רק שידרוג קל יחסית על פני האייפון 4 ועדיין כנראה יהיה פחות טוב מהגלקסי S2, במקביל, סמסונג עובדים על הנקסוס S2 שאמור להיות טוב יותר משניהם, אבל זה כבר חשיבה רחוק יותר קדימה. החסרון אולי הגדול ביותר של ה-S2 הוא הגודל הפיסי שלו, מסך 4.3 אינץ' עושה אותו מכשיר גדול פיסית בצורה ברורה מהאייפון 4 והגלקסי S, אבל מצד שני, האייפון 5 כבר יהיה גדול יותר כנראה, והסנסיישן של HTC הוא באותו גודל כמו הגלקסי S2, ככה שזה כנראה הכיוון שכל המכשירים הולכים אליו, במקביל, הגלקסי S2 נותן פיצוי על הגודל שלו בכך שהוא מאוד דק. עוד יתרון ברור של המכשירים של סמסונג על פני אלו של אפל, זה שבאפל יש לכם זכרון מובנה של 16 או 32 גיגה אבל בלי שום אפשרות להרחבה, בעוד שבמכשירים של סמסונג אפשר להרחיב בעזרת כרטיסי זיכרון. גם הסוללה של אפל מובנית במכשיר ולא ניתנת להחלפה שלא ע"י טכנאי, בעוד שעד כמה שאני יודע את הסוללה של הסמסונג ניתן להוציא ולשים סוללה חלופית במקומה. ולבסוף יש בעקרון 3 סוגים של אנשים: 1. מכורי אפל (להל"ן: "משתמשים") שלא משנה מה אפל ימכרו להם, הם יקנו ויגידו שזה הכי טוב בעולם, גם אם זה בבירור לא. 2. שונאי אפל, שלא יקנו אפל גם אם זה אשכרה יהיה הכי טוב בעולם. 3. שאר האנושות שאין לה דעה נחרצת לכאן או לכאן. ואני אתוודא, אני יותר שייך למחנה של שונאי האפל, אבל אם זאת, אם הייתי צריך לבחור בין הגלקסי S (הראשון, לא 2) ובין האייפון 4 הייתי מתלבט קשות בין ה-2 כי בכל זאת יש לאייפון כמה יתרונות על פני הגלקסי (לדוגמא, מצלמה טובה יותר שמצוידת בפלאש, בגלקסי S המקורי אין פלאש, ב-S2 כבר יש). אבל ה-S2 פותר את הדילמה הזו כי הוא בבירור ובוודאות טוב יותר משניהם. ובתקווה, אם הכל ילך כצפוי, בעוד שבוע וחצי גם אני אהיה בעלים גאה של סמסונג גלקסי S2.

לא מרגישים את גודל המסך של הS2

כי הוא מאוד קל ומאוד דק הנקסוס 1 עם ה3.5 אינץ הרבה יותר כבד ממנו

דרך אגב, לי יש את הS2 מיום שבת

אחלה טלפון, אם תקבל אותו ותרצה להתקין סקייפ וידאו, תגיד הסקייפ שבמארקט לא תומך בסקייפ וידאו לS2 ישראל, כאב ראש רציני, כולם תחמנים, כולם שקרנים אתה מצפה מחברה גדולה כזאת, ששירות לקוחות ואמת זה יהיה אלף בית שלהם, אבל כנראה שכמו שאתה הולך למוסך ויודע שעובדים עליך והם יודעים שאתה יודע שהם עובדים עלייך כך גם החברות הגדולות חבל שאי אפשר להעניש אותם כמו שעשיתם עם הקוטג'

הבעיה בישראל

שיש רק 2-3 חברות גדולות בכל תחום, ככה שאין תחרות של ממש, הן משוות מחירים זו לזו, והמחירים תמיד גבוהים בטירוף, והן לא דואגות שתברח מהן בגלל היחס הרע, כי בחברה המתחרה היחס רע באותה המידה, ועל כל לקוח שלהם שבורח, בא אליהם לקוח שבורח מחברה אחרת. עד לפני 3-4 שנים אורנג' וסלקום עבדו לפי אמנת השירות האמריקאית, והשירות בהן היה טוב (ביחס לרמת השירות הנהוגה בישראל) אבל אז מנהלי החברות הבינו שחבל להם להשקיע משאבים בלעשות את לקוחותיהם מרוצים, והחלו להשקיע במכירתיות במקום בשירותיות (היו ראיונות עם מוקדנים של חברות שונות שסיפרו איך שלחו אותם לסדנאות שבהן הסבירו להם איך למכור מוצרים ושירותים על פני נתינת שירות ללקוח). לאחרונה יש ניסיון של המחוקקים לעצור את הטירוף הזה באמצעות חוקים כאלו ואחרים, אבל אלו חוקים חלשים שלא מספיקים מול הכח של חברות התקשורת (שבסופו של דבר קשורות כולן למספר משפחות בודדות בישראל). ותתחדש :)

לי מה שהכי מפריע, זה השקרים

בלי בושה משקרים לו בפרצוף, רק כידי למכור זה חייב להיות עבירה

אה, זה עבירה

רק שלך תוכיח שהבטיחו לך... אלא אם כן היה לך שכל להקליט בעצמך את השיחה, כי הם מקליטים אבל לא ימסרו את ההקלטה אלא אם כן תיקח אותם לבית משפט, ובתי המשפט כל כך עמוסים שזה ייקח לך שנים להגיע למיצוי הדין, ולא בטוח שלטובתך, השופטים עמוסים ורק רוצים לסגור תיקים, הצדק הוא afterthought.

הבעיה בישראל

שיש רק 2-3 חברות גדולות בכל תחום, ככה שאין תחרות של ממש, הן משוות מחירים זו לזו, והמחירים תמיד גבוהים בטירוף, והן לא דואגות שתברח מהן בגלל היחס הרע, כי בחברה המתחרה היחס רע באותה המידה, ועל כל לקוח שלהם שבורח, בא אליהם לקוח שבורח מחברה אחרת. עד לפני 3-4 שנים אורנג' וסלקום עבדו לפי אמנת השירות האמריקאית, והשירות בהן היה טוב (ביחס לרמת השירות הנהוגה בישראל) אבל אז מנהלי החברות הבינו שחבל להם להשקיע משאבים בלעשות את לקוחותיהם מרוצים, והחלו להשקיע במכירתיות במקום בשירותיות (היו ראיונות עם מוקדנים של חברות שונות שסיפרו איך שלחו אותם לסדנאות שבהן הסבירו להם איך למכור מוצרים ושירותים על פני נתינת שירות ללקוח). לאחרונה יש ניסיון של המחוקקים לעצור את הטירוף הזה באמצעות חוקים כאלו ואחרים, אבל אלו חוקים חלשים שלא מספיקים מול הכח של חברות התקשורת (שבסופו של דבר קשורות כולן למספר משפחות בודדות בישראל). ותתחדש :)

יש פתרון

הבעיה היא שהוא מנוגד לאופי החשיבה הכלכלית הישראלי. המדינה מקימה עמותה שמפעילה חברת סלולרי. היות ואין לה מטרות רווח היא לא תעשוק את הלקוחות, מצד שני - היא לא מקבלת מימון מהמדינה (פרט לנסיונות התרחבות וכד') אז היא חייבת להיות רווחית. האוצר מפקח על כל העסק ואם זה לא רווחי מפטרים את המנכ"ל. כך המדינה דואגת שיש מינימום מסויים של שירות והמחירים לא מופקעים מדי.

נו באמת

יש כל כך הרבה צדדים גרועים לרעיון הזה שקשה לדעת מאיפה להתחיל. עמותה של המדינה שמתנהלת כחברה פרטית? מתי בפעם האחרונה היתה חברה ממשלתית ששמה לנגד עיניה את טובת הלקוחות? פיקוח של האוצר? זה אותו אוצר שאמור היה לפקח על הקוטג'? חוץ מזה - מצד אחד אין לה מטרות רווח אבל מצד שני היא חייבת להיות רווחית? תשאיר לממשלה את מה שהיא טובה בו (במה היא טובה אתה שואל? שאלה טובה. חוקי חרם למיניהם?). אולי כדאי שהיא תפתח את השוק לתחרות קצת יותר מהר. הסיבה היחידה שדן יקבל מה שהובטח לו ( כמובן, אם יקבל...) זו שחברות הסלולר חושבים שתיכף תהיה פו תחרות רצינית יותר וכדאי קצת יותר להשקיע בלקוחות.

ידעתי שמישהו יקפוץ

כל כך הרבה צדדים גרועים? עד עכשיו לא העלת שום צד, פרט לדעה קדומה נגד דברים שהמילה ממשלתי חתום עליהם. מתי בפעם האחרונה חברה פרטית שמה לנגד עיניה את טובת הלקוחות? לא ברור לי מה הקשר. אפילו לשיטתך - אם כבר עושקים אותך, מרמים אותך ולא שמים עליך פס, לפחות שהרווח יחזור אליך בחזרה (כשהמדינה מרוויחה כל האזרחים מרוויחים). יש חברות ממשלתיות שמתנהלות כמו שצריך, לדוגמא נמל אשדוד. שלא לדבר על כימיקלים לישראל שהיתה מאוד רווחית כשהיא נמכרה לאחים עופר בזמנו. שאני אבין - חדש לך העניין של עמותות? קודם כל עמותה מתנהלת כעסק כלכלי לכל דבר (הכנסות מול הוצאות). חוץ מזה עמותות גם יכולות לנהל חברות. אתה יכול לשאול איך זה נעשה בסקנדינביה. אגב העובדה שהקוטג' עולה היא לא תוצאה של פיקוח אלא של חוסר התערבות בשוק אז זה ממש לא קשור. הקשקוש הזה שמדינה לא יודעת לעשות כלום הוא בדיוק כזה, קשקוש. שתפתח את השוק לכמה תחרות שתרצה, זה לא יפתור את הבעיה. אז פעם בכמה שנים החברות ישקיעו ואחרי כן הקרטל יחזור. כמה חברות סלולר אתה חושב שיכולות לחיות על השוק הישראלי בלי שהמחירים יהיו גבוהים מאוד? (שהרי לכל חברה כזו יש מתקני שירות משלה, מזכירות משלה, הנהלה משלה וכן הלאה). הנסיון בינתיים מראה שפתיחת השוק לתחרות היא פתרון זמני בלבד. אגב - במדינה בעלת תרבות צרכנית נורמלית דן בכלל לא היה עובר את מה שהוא עובר ובפעם האחרונה שבדקתי סלקום אינה חברה ממשלתית.
עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
NBA
בחר
בחר