02.05.13 | 12:31
אזהרה: טיול מאורגן לבייג'ין הקסומה של אשת טורס

לאחרונה השתתפתי בטיול מאורגן של 8 ימים לבייג'ין של אשת טורס עם המדריך יוסי שרר. המדריך היה על הפנים, לא ידע את החומר ובמקום לתת הסברים רציניים על האתרים חינטרש כל מיני סיפורים שהמציא מהשרוול. בנוסף לזה, חלק גדול של זמן הטיול הוקדש לבילוי בשווקים ומרכזי קניות למיניהם למרות שחלק גדול מהנוסעים ביקשו לאפשר להם לנוח במלון במקום להסתובב בשווקים. בנוסף לכך מסתבר שקיימת מגמה של מדריכי הטיולים להביא את הנוסעים במאורגן לחנויות ונותני שירותים כגון: חנות לממכר פנינים, חנות למוצרי משי, בית מרקחת לתרופות סיניות, אופטומטריסט, חנות לאמנות הקלוזונה ועוד - תחת הכיסוי של "סיור תיירותי" ובפועל חנויות אלה גובות מחירים מופקעים. לדוגמא: ביציאה מבייג'ינג גיליתי בחנות הדיוטי פרי בשדה התעופה פריט שרכשתי בחנות הקלוזונה בחצי מהמחיר שעלה לי. כנ"ל לגבי תרופות ופנינים.

18.04.17 | 18:56

 חוזרת וקוראת את הודעתכם פה משנת 2013!!! ומשתגעת, איך במשך 4 שנים שום דבר לא משתנה.

נסענו בעלי ואני לטיול המאורגן של אשת לבייג'ין, 1-10/4/2017 (כן, 4 שנים אחריכם) את שם המדריך גילינו שלושה ימים לפני היציאה, כשפתחו לנו קבוצת וואטצאפ משותפת איתו ועם חברי הקבוצה. נכנסנו לרשת וכתבנו את שמו, מיד עלו תגובות נזעמות כשלכם ועוד יותר. נבהלנו, ופנינו אליו להסברים בהודעה בקבוצה. כמו כן, מכיוון שכבר לא יכולנו לסגת או לבטל את ההשתתפת בטיול, ביקשנו לקבל את מהלך הטיול בפרוטרוט כדי שנוכל להכין לעצמינו תוכנית המשך לשעות שמעבר לפעילות המתוכננת שלו. יוסי בתגובה התקשר אלינו, הסביר שבאינטרנט כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה ומספיק אחד או שניים קוטרים שלא היו מרוצים, שיכתבו באינטרנט, מתוך מאות של מטיילים שהוא מדריך, אבל זה לא מעיד על הכלל, ואין לו מה לעשות נגד זה, והבטיח כי אין מה לדאוג, ובאותה נשימה סירב לתת פירוט של המסלולים בכל יום בטענות שאינו יכול לדעת מראש וכי המסלול גמיש ונתון לשינויים בהתאם לנדרש במקום. בלית ברירה "קנינו" את טיעוניו, ורצינו להאמין כי אכן הוא צודק ולא כל הטוענים נגדו באתרים השונים.

לצערינו הרב מאד, מצאנו כי כל הטענות שנכתבו היו נכונות ומדוייקות אפילו, וכי יוסי התגלה כמדריך בעל מגז לא נעים, נרגן, ציני וחסר סבלנות. בעל חוסר יכולת ורצון להתאים עצמו לאופי הקבוצה. ויש לציין שהקבוצה היתה נעימה, וחבריה התחברו.

בדיוק כפי שתארתם שקרה לכם 4 שנים קודם. בכל יום ביקרנו באתר תיירותי/הסטורי אחד בלבד, בו ניתנה לנו, במקרה הטוב, כשעה, לטייל בעצמנו, ובנוסף לו בשניים או שלושה מפעלי "סחיטת תיירים" בהם, יוסי, בעצמו, מקדם את המכירות ומסביר בעברית, ועושה בשבילם את העבודה. ובין אם קנינו ובין אם לא, התעכבנו בכל "אתר" כזה שעה ויותר.

למרות ההבטחה של אשת טורס, כי בטיול אין ימים חופשיים, למעשה הטיול המאורגן הסתיים בשעת הצהריים, כאשר בכל יום בסביבות השעה 13:00 הובלנו שוב ושוב לשוק הפנינים או לשוק המשי, לשלוש שעות לפחות. משום שלטענתו של המדריך יוסי, אלו המקומות היחידים בבייג'ין בהם ניתן לעשות הפסקת צהריים. כי רק שם יש שירותים ואוכל(!???) לא  הואילו בקשות חברי הקבוצה  כי יעצור לצהריים במקומות אחרים או אפילו ברחובות מרכזיים ואנחנו נסתדר בעצמינו לעניין האוכל. ובכל פעם נדרשנו כולנו להכנס קודם כל לשוק, שיספרו אנשי השוק את כל הקבוצה, ורק אחר כך יוכל כל אחד ללכת לענייניו, בטענה המגוחכת שאחרת לא תנתן חנייה לאוטובוס. בחלק מהפעמים האוטובוס בכלל לא חנה ולא חיכה במקום, וביתר הפעמים והיתה חשיבות גדולה להמצאו של האוטובוס בקרבת השוק, היות ובזמן שאנו היינו "תקועים" שלוש שעות ויותר בשוק - יוסי המדריך ישן באוטובוס.

מי שלא היה מעוניין לבלות בשוק או להמשיך אחר כך למופע או טיול בתשלום מופקע, אכן נעזב ברחוב להסתובב בעצמו, והמוניות אפילו למלון על חשבונו. וכשרוב הקבוצה לא היתה מעוניינת לרכוש את טיולי או פעילויות האקסטרה 'הוענשו' גם אלו שרצו, וכולם הוחזרו למלון ב16:30 תחת מטר קיטורים והשמצות של יוסי, במיקרופון באוטובוס, 'שאיזה מן אנשים אנו שלא מוכנים לעשות כלום'. אף פעם לא נאמר לנו מה מספר המשתתפים המינימלי הנדרש כדי שפעילות אקסטרה תתקיים, ובכל פעם ששילמו 10 אמר יוסי צריך לפחות 15 אחרת לא יוצאים. בכל פעם ששילמו 15 אז רף המינימום עלה שרירותית ל-20 והפעילות שוב התבטלה. ואם לא די בזאת, אז את שמות המקומות של טיולי הערב או האקסטרה הגו תמיד באופן לא ברור ולא נכון, כדי שלא נוכל להסתייע בעובדי הקבלה או מקומיים לאתר אותם לבדנו, וכן נאסר על המדריך המקומי לכתוב את השם או הכתובת של מקומות אלו בסינית עבורנו, כדי שנוכל להראותם לנהג המונית. כשכבר שילמנו על על אחד ממופעי האקסטרה, מופע אקרובטיקה " מסכת הזהב" שיוסי שיבח והילל, אמר לנו יוסי באוטובוס כי אנו מגיעים לשם יותר משעה לפני תחילת המופע כי הישיבה היא על בסיס מקומות פנויים וצריך לתפוס מקום. נכנסנו לאולם רק החלק המרכזי בו היה פנוי. התיישבנו במקומות הפנויים, רק בכדי שיקימו אותנו בגסות ויפנו אותנו ליציע, כי הקבוצות של אשת יכולות לשבת רק בצדדים (שכבר היו תפוסים ע"י סינים) או ביציע. במרכז ישבו תיירים ממדינות שונות, אך לנו לא אישרו למרות שרוב השורות במרכז האולם נותרו ריקות במהלך ההופעה. לא חשנו שקיבלנו תמורה הולמת ל-40$ לאדם שגבו מאיתנו עבור מופע זה. 

יוסי גם דאג "לבאס" אותנו על כל מיני דברים שהוא עצמו לא אוהב, למשל ביקשנו לקבל המלצה על מסעדה שמתמחה בהכנת ברווז פקין, הוא טרח לנאום ארוכות על כמה שזה סתם ברווז שמעשנים אותו קצת יותר, שזה לא טעים ומיותר, וחבל לנו להתאמץ. למחרת כששמע בארוחת הבוקר שאנו נהננינו וממליצים לחברים. טרח לבא ולהשמיץ ולהוציא את הרוח מהמפרשים. כך גם היה למשל לגבי אזור 798, שחשוב היה לכל חברי הקבוצה לבקר בו, ויוסי שהשתדל מאד שלא נגיע לשם, זלזל במקום, אמר שאלו בסה"כ כמה הנגרים מסכנים ששופצו ויש בהם גלריות. לאחר לחץ רב מצד הקבוצה הואיל לעצור שם לשעה בדרך לשדה התעופה, ואז גילינו שזה מקום מרהיב כיפי עם מסעדות, בתי קפה חברה צעירים ואוירה נעימה, והוא עדיין המשיך לזלזל ולקטרג.

המלון בו שוכנו היה רחוק מהמרכז, במרחק של כחצי שעה נסיעה ללא פקקים, מאזור האתרים המתויירים. שלא לדבר על רמתם הירודה של החדרים, המרופטים, המלוכלכים, עם ריח חריף של עשן סיגריות, וחדרי האמבט מלאי העובשים. צוות הקבלה במלון מתקשה לשוחח באנגלית, הם קצרי רוח ועונים בכעס על כל פנייה. גם כשהובטח לנו בהזמנה כי מדובר במלון של 4 כוכבים איכותי והזמנו חדר עם מיטה זוגית אחת גדולה, שאף אושרה לנו בהזמנה קיבלנו במקום חדר עם מיטות נפרדות ונטען על ידי עובדי המלון כי אין להם בכלל חדרים עם מיטות זוגיות....

הטיול עבורנו היה נפילה, ורק חיכינו לחזור הביתה

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
טיולים בחו"ל
בחר
בחר