לא עוד טיולים עם 'נוה-אקדמיה' !!!

* בטיול ל'יפן בניצת הדובדבן' - קיבלנו מדריך בינוני ומטה, שלא טרח הרבה - אכזבה !!!

* בטיול נוסף של חברים ל- י פ ן - הוציאו 3 קבוצות ביחד = בלגן אימים בבתי המלון ובחדרי האוכל בנוסף ל- 3 מדרכים בינוניים !

* בטיול לקובה - חברים התאכזבו קשות...וכשחזרו לישראל קיבלו  פ י צ ו י  !!!

* בטיול לוויטנאם וקמבודיה - חברים התאכזבו - שוב מדריך בינוני !

* אני שומע שגם בטיול להודו ונפאל - המטיילים  התאכזבו !

* וכן בטיול לאירלנד היפיפיה - המדריך לא היה מקצועי !

* ובטיול לסין - המטיילים לא ביקרו ב'עיר האסורה', למרות שהיה בתוכנית -  ב י ז י ו ן  !!!

עצה טובה: תבדקו כל פרט שחשוב לכם ותחתימו אותם שזה מה שאתם הולכים לקבל-אין עם מי לדבר אחרי ששילמתם!!! שימו לב לצורת התשלום (מאד דרקוני)-שבשבילי זה היה צריך להיות תמרור הזהרה!!! כדאי מאד לבדוק עם חברות אחרות אני ממש לא ממליצה על החברה הזאת! חברה שמסמנת וי. 

נסענו חברה של 6 אנשים לרוסיה סנט פטרסבורג  טיול מאורגן ב- 7/2016

החברה לקחה לנו מחיר יקר מאד יחסית לחברות האחרות וחשבנו שכנראה יהיה טיול מיוחד- אבל התאכזבנו מאד!!!

התברר שהם לקחו מאתנו מחיר יותר יקר מכל הקבוצה-שחזרתי להתלונן שיפצו אותי -ערבבו, שמה לעשות.. (נווה אקדמיה) היה צריך לכסות את הוצאות הטיול..  בקיצר אכלת אותה, פריירים

חברה שלא יודעת לתת שירות. ולא יודעת להסתכל על הדברים הקטנים. לקחו לנו כסף על סבלות, בסוף אנחנו היינו הסבלים.                                                                                                                                                  ביחס למחיר ששלמנו המלונות היו בינוניות.  היה לנו שייט של כמה ימים בספינה הנוף היה מהמם, אבל הספינה האוכל, היה ריח בשירותים בקיצר היה מתחת כל ביקורת, ממש לא נעים...

ממליצה לכם לבדוק בחברות אחרות, מוכנה לתת יותר פרטים מדוייקים

 

אני לא נוהג לטייל מאורגן. עשיתי טעות השנה ויצאתי עם נווה אקדמיה לסקנדינביה. כתבתי את המכתב להלן. לא הגיבו ולכן אני מרשה לעצמי לפרסמו. תוכלו להסיק ממנו מה אני חושב על הטיול שערכנו.

אם יש לכם כוונה לטפס לצוק הדרשן כנראה שנוה אקדמיה יעשו כול מאמץ לא להביא אתכם לשם.

שלום נווה אקדמיה.
מביא לידיעתך סיכום טיול מנקודת מבט אישית.                                                                                               אפתח ואומר שאנו מטיילים כבר שנים רבות, בעיקר טיולים מאורגנים עצמית. אשתי ואני לבד. נהג/מדריך, רכב. מצאנו שזאת הדרך הטובה לנו.
טיילנו בעבר הרחוק עם החברה הגיאוגרפית. סין, הודו, טורקיה.
היו טיולים קסומים. הארגון והמדריך היו משובחים.
החלטנו הפעם להצטרף לטיול מאורגן. מנוחה מהכנת טיולים, מנוחה מהצורך לנהל את הטיול.
שמענו שבין כול החברות נווה אקדמיה נחשבת לאחת הטובות ולכן החלטנו להצטרף לטיול של 17 ימים.
ערב אחרון לטיול התיישבנו לשיחת סיכום וחולקו טפסים למילוי. הקולות שנשמעו בשיחת הסיכום הם לא מה שנשמע במהלך הטיול. טבעי. אף אחד לא אוהב להתפלש ברפש ועוד יותר אומר לעצמו מה התועלת באמירת האמת על הרגשתו. אז חולקו מחמאות בלבד.
ברור לי שהמדריך לא יעביר מסרים שהמטיילים מדווחים בשיחת הסיכום ואני בספק איזה משקל יש למילוי הטפסים. מניח שגם אף אחד לא עובר על הטפסים. אתם מבצעים טיולים כאלה כבר שנים ואם זו הרמה, כנראה לא הפנמתם ויישמתם הערות מטיילים. או שבאמת טיול ומדריך מסוג זה אינם מתאימים לי (כלומר אני הבעיה) כי אם מתאימים לרוב הציבור. אני שלם עם זה.
אני חושב שגם למכתבי יהיה משקל נמוך, אם בכלל, בהתחשבות שלכם בתכנוני הטיולים בעתיד ולכן בסיכום הפתיחה אני אומר מראש שמכתב זה הוא בעצם לצורך הסרת הנושא מעל סדר יומי והמשך חיי הפנסיה העליזים שלנו.
במסלול הטיול שחולק לנו מופיעים הרבה מאד סופרלטיבים: מרשים, היפה ביותר, נפלא, מדהים, עוצר נשמה, טובה, אינטנסיבי, ספינת אהבה, חמישה כוכבים, חוויה מהממת ועוד הרבה.
מה תורם השימוש הנרחב בתיאורים אלה. אפשר להשתמש בביטויים יותר מתונים. ההנאה או אי ההנאה יהיו זהים. השימוש בהם תורם רק דבר אחד. אכזבות. אם עלית על מעבורת לילה ומצאת שהיא "ספינת אהבה ומלון 5 כוכבים" – אם הרגשת כך – הרי טוב. ואם לא – יצאת מאוכזב.
עדיף לשמור את שמות התואר למטיילים בסיכום שיישלחו ולא להלעיטם מראש.
מלוננו תמיד נמצא "באזור". האם יש סיבה שלא מציינים את שם היישוב בו נמצא המלון? חושב שכן.
נכון. מחלקים רשימת מלונות. מי טורח לבדוק היכן ממוקם המלון.
המדריך שלנו רוני – בחור נעים, סימפטי. העביר הטיול טוב בכול הקשור לסדר וארגון. עזר למטיילים שהתקשו בכול מני משימות ואף החליף חדרו עם מטיילים בעת תקלות במלונות כולל אתנו. אדם טוב מאד אבל לא יצא מגדרו לתת לקבוצה ערך מוסף. ולכן מוסיף משקל לכך, שזה עושה אתכם חברת טיול רגילה כמו כל חברות הטיולים שקיימות היום בארץ.
אם ראינו משהו מעבר לתוכנית המקורית – איזו גאווה על יכולת האלתור. למשל האנדרטה של סיבליוס אינה מופיעה בתוכנית שלכם!!!! (הכיצד? נווה אקדמיה!!! כמה אתרי חובה יש בהלסנקי?) והמדריך "מפתיע" ולוקח אותנו למקום מופלא זה. זה על מנת לתת קרדיט?
מדריך אמור ליידע את צאן מרעיתו,  ברגע שמשחרר אותם לקניות, אוכל, שירותים (לדעתי הגזים בזמנים החופשיים, אבל ייתכן שזה ניסיון נרכש מרוב המטיילים) מה עוד יכולים לראות  בטווח הזמן החופשי.
בהכנת הטיולים הפרטיים שאני עושה אני בונה תחילה על נקודות העניין המרכזיות ולאחר מכן מציין לעצמי כול נקודת עניין משנית נוספת בתחום 30 – 50 ק"מ לאורך הצירים ובתוך הערים.
לרובם לא מגיעים. אבל רשומים, קיימת אופציה. אנו לא קיבלנו יותר מידי אינפורמציה.
ומה עם מי שלא רוצה לבזבז זמנו על אוכל וקניות? לא מגיעה לו הדרכה?
אני שואל את עצמי (ויש לי גם תשובות שלא אפרטם) מדוע נחסכה מאתנו אינפורמציה זו. בכול מקרה, אם המדריכים לא מורשים להוסיף או לגרוע מתכנית הטיול של נווה אקדמיה, רצוי מאד שתופיע רשימת (2 – 3) נקודות עניין לכול מקום בו עוצרים לכמה שעות  בצהריים או באזור המלון.
כמה דוגמאות:
עיירה אולסונד. תצפית נפלאה. חובה לדעתי (מדוע לא מופיע במסלול נווה אקדמיה) המדריך מציין קיום התצפית – אי אפשר להתעלם מנקודה זו, ולא ממליץ כנקודת חובה!!! איך אפשר להגיע לאולסונד ולא לטפס לתצפית? למעט 2 זוגות אף אחד לא עולה (מייצג את עצמת השכנוע של המדריך) המלצות על אוכל וקניות קיבלנו בשפע ואכן זה מה שעשו 25 חברי הקבוצה. אחרי שחזרנו והראנו תמונות כולם ביקשו לעלות. למחרת בבוקר  עלינו עם האוטובוס. יצא שטיילתי פעמיים באותו מקום.
חברה שמגיעה לאולסונד ולא מחליטה לעלות לתצפית, (מדוע נווה אקדמיה לא כתבו את זה בתוכנית) חוטאת לתפקידה. אני מגיע לשם פעם בחיים. לא חשוב שאעלה?!
מדוע התצפית על העיר ברגן לא במסלול הטיול. לא מצליח להבין. חיסכון של הרכבת? כיצד זה נמנע ממטילים שמגיעים פעם בחיים לברגן? לעניות דעתי זו התאכזרות למטייל שלא בדיוק יודע היכן הוא נמצא. וכמה זמן חופשי דרוש לטייל בשוק הדגים, לאכול ושירותים? אנו הספקנו לבצע ארבעת המשימות בניחותא.
עצרנו לשירותים ותצפית על מפל התאומים. המדריך ציין שיש אבני גרניט יפות בירידה לכיוון תחתית המפלים. רק 3 מטיילים ירדו לראות. תערוכת אבני גרניט מופלאה. לדעתי חובה. מדוע רק 3 מטיילים ירדו?
אני לא רוצה לחשוב כמה נקודות עניין פספסתי בטיול הזה.

רוני מכיר את המסלול טוב, אבל הוא לא מסוגל/לא רוצה/לא מורשה לסתות ימינה או שמאלה?!.
יש אפשרות לעלות לראש מגלשת הסקי באוסלו. ביקשנו מהמדריך. תשובתו: זה לא בתוכנית (מפנה אותנו למדריכה המקומית. "יש תור ארוך ולוקח זמן רב."הלכתי לראות. לא תור ולא דובים. למה זה לא בתוכנית? כי צריך להשאיר שפע זמן לקניות....
מגלשה הסקי בלילהאמר. לא בתוכנית???מדוע? מגיעים. מקום ששווה להגיע אליו. נראה שיש שפע זמן. אני עוסק בסקי ולכן לא חשוב לי לעלות למעלה. חלק מהמטיילים מבקשים לעלות. שוב דחייה בתשובה שזה לא בתכנית.
קיבלנו שעות זמן חופשי בקופנהגן. בסדר. יש אנשים שזה חשוב להם. מה עם 2 – 3 נקודות עניין שיש בסביבה הקרובה. אולי נסיים הקניות והאוכל ועוד ייוותר זמן?  5 דקות הליכה מנקודת המפגש שלנו כנסייה עם מגדל מצפה כוכבים צמוד אליה. למה לא לגלות לנו על קיומו?  המגדל יפה, תערוכה, כנסייה די יפה, העלייה לראש המגדל קלה ומעניינת, תצפית יפה על כול קופנהגן. זה לא מוכר לנווה אקדמיה, למדריך? ואם כן מדוע לא מגלים לנו?
תחנת כוח הידרואלקטרית. יש הבדל בין טורבינה לגנרטור. לא כולם יודעים. מהיכן נכנסים המים לטורבינה? זה פרט לא חשוב! יש באולם מאיץ של טורבינת המים. צריך ללכת עוד 30 מטר. למה לטרוח? החלק הכי חשוב בכול הסיפור – מפגש המים עם המכונה. כמה קבוצות עברו הדרכה מבלי לקבל הסבר מדויק?                                                                                                        "נצא לסיור בקופנהגן היפה בלילה שבעתיים". למה להבטיח ולא לקיים? אולי בגלל שעדיף מלון הרחוק ממרכז העיר מעל 5 ק"מ ואולי זול יותר. או המדריך המנוסה והמקצועי שלנו כבר עשה כול כך הרבה סיורים כאלו שאין לו חשק להוציא את הנהג, האוטובוס והמטיילים להם הובטח הסיור שחור על גבי לבן.
חברת נווה אקדמיה: האם יש לכם הגדרת תקן לאוטובוס שאתם דורשים? אם כן, מדוע לא מקפידים שהאוטובוס יעמוד בתקן? שירותים פעילים (אפשר לבקש מהמטיילים להשתדל להימנע משימוש בו ואם כן רק להשתנה)  , WiFi  , חיבור חשמל לטעינת סלולאריים, רדיודיסק תיקני שמאפשר שמיעת מוסיקה בדרכים הארוכות, חיבור USB  , חיבור AUX  , מיזוג/חימום תקין.
מה כול כך מסובך? בכול אוטובוס זה קיים היום. הנהג שלנו החליט מה פועל ומה לא תקין. אם יש תקן כזה יש לוודא שהמדריך מקפיד שיקויים? (גם אם הוא Freelancer).בדנמרק היה לנו אוטובוס שעונה לכול הדרישות הנ"ל.


בזיון צוק הדרשן.
אין בנורבגיה, גם באוגוסט, הרבה ימי שמש. הצילומים מנורבגיה, המפרסמים אותה בעולם התיירות – כולם בוצעו באחד משלושים ימי השמש בשנה. תמונות מדהימות. בשבילם שווה להגיע לנורבגיה.
ציטוט ממסמך נווה אקדמיה: "את מראות הנוף שתראו מראש המצוק אין סיכוי שתשכחו".
התכוונתם ברצינות?
מדריכנו רמז לנו כבר בתחילת הטיול שהסיכוי לעלות לצוק הדרשן קלוש. נראה בעליל שחברת נווה אקדמיה, הסוכן המקומי (לא נראה לי) ובעיקר המדריך המקצועי החליטו שלא לסכן את הקבוצה והטיול ולעשות כול מאמץ לא לטפס לצוק. אפשר להבין. בקלות אפשר להרוס טיול אם מישהו נופל ונוקע רגל או חמור מכך שובר אותה.   זה שבעונת הקיץ הקצרה עולים לצוק מעל 100,000 מטיילים (בהנחה שרק % 50 מהימים אין גשם זה אומר בערך 50 ימי טיול ובין 2000 – 3000 מטפסים ביום – תלוי במזג האוויר) לא בהכרח אומר שמטיילים של חברת נווה אקדמיה יעלו לשם ביום מזג אוויר טוב.
אז בכול הזדמנות קיבלנו תזכורת שיורד שם גשם, האתר סגור, קל להחליק אם יורד גשם, יש בוץ, בוצע פינוי בהליקופטר ועוד הפחדות. אכן, רוב המטיילים אכן היו מוכנים לוותר אחרי כול ההפחדות. לא היה אמור להיות הפוך? לשדר שייעשה כול מאמץ לעלות לצוק השטן?
בערב הטיול הודיע (שיקר) המדריך שהאתר סגור בגלל גשמים. הסיכוי לטפס למחרת שואף לאפס.
לאורך כול הטיול השתמשתי בתוכנת מזג אוויר נורווגית yr.no.  גם העברתי לידיעתו של רוני. עקבתי אחרי מזג האוויר כול יום. התוכנה מדויקת ביותר. הראתה שאכן ביום ראשון היה גשם חזק באזור צוק הדרשן שהלך ונחלש בשני ושלישי וביום רביעי צפוי יום שמש לאורך כול היום. רוני היה אמור לראות זאת כמוני.
מאחר ותחושתי הייתה שחברת נווה אקדמיה מנחה את מדריכיה להשתדל לא לטפס לצוק הדרשן, והמדריך מחויב לחברה, החלטתי לבדוק את הנושא בעצמי.
בערב שלפני הטיול פניתי לפקידת הקבלה במלון בו התאכסנו ובקשתי לבדוק באינטרנט מה התחזית. למחר.  בדיקתה העלתה שהאתר היה סגור ביום ראשון אך נפתח בשני ושלישי ולמחרת, יום רביעי, צפוי מזג אוויר נאה. ביקשתי אותה לבדוק עם גורם מוסמך. הרימה טלפון, דיברה עם משהו וחזרה ואמרה שהאתר פתוח כבר יומיים ומחר צפוי מזג אוויר, אני מצטט:  "נפלא, אידיאלי".
שמח וטוב לב הלכתי לישון. מקווה שמדריכנו שישנה דעתו עד לבוקר. נמנעתי מלשוחח אתו במהלך ההתארגנות בבוקר.
עולים על האוטובוס ואחרי 5 דקות נסיעה מדריכנו המנוסה והמקצועי,  פותח ואומר ש"לצערו האתר סגור, יורד (או ירד) גשם, יש סכנת החלקה ואנו לא עולים. זאת לא החלטה שלי (כמובן!), כך הודיעו לי ממשרד הסוכן המקומי.  הם לא שולחים מדריך שילווה אותנו ואנו לא מטפסים".
מאד, מאד לא מדויק. לא סביר שדבר כזה נאמר ע"י סוכן מקומי המכבד את עצמו.
התפרצתי עליו בזעם ואמרתי לו שאני דורש להביא אותי למקום ולאפשר לי לעלות.
היה וויכוח ובסופו הודעתי לו שאם אני לא מטפס לצוק הדרשן אני אתבע אותו באופן אישי ואת חברת נווה אקדמיה. הוא היה מופתע מדוע אני מפנה זעמי כלפיו באופן פרטי. הרי "זו החלטה של נווה אקדמיה להישמע לסוכן המקומי שלא לסכן את המטיילים .הוא רק מבצע את מה שהם דורשים". לאחר 10 דקות של נסיעה חזר המדריך והודיע שקיבל אישור מהסוכן המקומי לעלות לצוק הדרשן. "המדריכה" שנשלחה הייתה מחליפה של המחליף של מי שהיה צריך ללוות אותנו במקור (בררתי אתה).
ברור. למה להכין מדריך אם ידוע מראש שלא מטפסים!!!
בחורה נחמדה. נראה בעליל שלא ידעה כלל מה לעשות עם הקבוצה. ירדנו מהאוטובוס, לא נתנה כול הנחייה מה לעשות עד לסיום הטיול והחזרה לאוטובוס. רק לחשוב אם באמת היה קורה משהו. "המדריכה" לא הייתה יכולה להושיע. אה. כן. יש לה טלפון נורווגי. כבוד לאחריות שהפגינה במקרה זה נווה אקדמיה.
יום שטוף שמש. 25 מתוך 29 מטיילים טיפסו, נהנו מאד, חזרו בריאים.
משהו יכול להסביר מה היה כאן? מי מקבל בונוסים על אי סיכון מטיילים וחיסכון במדריכים מקומיים?
באחד הימים הטובים יותר לטיפוס לצוק הדרשן המדריך שלנו טוען שהתנאים אינם מאפשרים טיפוס!!!
זאת חוצפה בלתי רגילה, להביא מטיילים עד לאבוס ולטעון שהוא ריקואני שואל את עצמי כמה טיולים של נווה אקדמיה לא עלו לצוק הדרשן בשנים  האחרונות בנימוק של מזג אוויר לא מתאים למרות שאפשר היה לעלות.                                                       יהיה מעניין לבדוק אם זו תופעה של חברות טיולים בארץ או מדריכים מסוימים.

היו שמחים.

רון שרצר

 

נסעתי עם נוה אקדמיה לאירופה. היתה אכזבה גדולה ביותר .מחירים גבוהים יותר מכל חברה אחרת .עניין 2 נהגים חרטה

לא הופעלו ולא הוארכו הטיולים . המדריך רון החסיר מספר אתרים בטענות כי המקום סגור . חיפף ומרח את הטיול

חבל היה לנסוע עם חברה במאורגן . אירופה נגישה וקלה להיתמצאות עם כל הטכנולוגיה ותחבורה נוחה ניתן לעשות באופן עצמאי

בשליש מחיר וחופשי לבקר ולהתעכב ע"פ רצונך.

חזרנו לפני כשבועיים מטיול 22 יום לויאטנם וקמבודיה ואנו עדיין מעכלים את החוויות הנפלאות שכללו ביקורים במקדשים עתיקים וייחודיים, שבטי מיעוטים מקומנים, כפרים אותנטיים, שווקים מקומיים ועריםהמשלבות ישן וחדש, מסלולי הליכה למפלים ושייט בין נקרות, תעלות, מפרצים ותופעות קרסטיות מרהיבות - בקיצור טיול מגוון ומקיףץ

אנו רוצים להודות לנוה אקדמיה על טיול מרתק וארגון למופת על ה"צופרים" שנינתנו ללא תשלום - ארוחות צהריים קלות מדי פעם, עודיות שהובאו במיוחד מהארץ ובקבוקי המים שסופקו חינם לאורך כל הטיול, האוטובוסים היו ממוזגים ונוחים ובסיומיו של יום עמוס חוויות הגענו לבתי מלון מעולים ברמתםץ הכל עבד ללא תקלות כמכונה משומנת היטב.

תודה מיוחדת למדריך המעולה והמקצועי עמי הפנר שנסיונו הרב תרם רבות להצלחת הטיול, הידע בהנרחב שלו והסבריו המאלפים על תרבויות העתיקות והשבטים השונים, ריתקו את כולנו.

 

אנו ממליצים בחום לכל קוראי הפורום וחבירנו להצטרף לטיולים המאורגנים של נוה אקדמיה ומקווים להתראות שוב בהקדםץ

אנחנו עדיין בתוך חלום :-)

נסעתי עם נווה אקדמיה וזו היתה אכזבה המדריך חיים גרוע 0 ביחסי אנוש. לא ידע לאחד את הקבוצה.

השקענו במיטב כספנו והחברה אפילו לא מתייחסת לבעיות שהיו. העיקר שקיבלה את הכסף שלה.

אני הייתי מצפה מחברה גדולה שתבדוק כדי לברר את הכשלים אבל זה כבר לא מעניין אותם כנראה

אנחנו נוסעים הרבה ולא היה לנו מצב שכזה. אם החברה לא יודעת לברר ולהתנצל נצתרך אנחנו 

להפיץ בכל דרך כדי להזהיר לא לנסוע לטיולים עם נווה אקדמיה.

בצלאל גייניס

 

האם  מישהו  יכל   לתת  אינפורמציה   לטיול  של 23 יום  שייט  בספינה  מנמל  גנואה  לדרום  אמריקה.  

שלום רב

אנחנו מתכוונים לצאת לטיול מאורגן לפרו ובוליביה בסוף ספטמבר.

כרגע עומדת על הפרק יציאה עם חברת נוה אקדמיה.

האם מישהו יצא אתם לטיול זה? האם יש המלצות או מידע על המדריכים : יובל דותן או פרדי פוקס.

אפשרות נוספת שעומדת על הפרק היא יציאה עם חברת איילה גיאוגרפית עם יוסי הרצוג.

אשמח לשמוע חוות דעת.

תודה

מאד נהנינו. עובדה שמתעניינים שוב

שלום לכם 
אנחנו כהן בטי ופנחס אנחנו נרשמנו לטיול לדרום אמריקה שיוצא ב 9  לינואר  2018 שילמנו דמי רישום 300 דולר לאדם.
בחודש יולי ביקשנו לבטל את הטיול לאחר שיחה עם גלינה היא ניסתה לשכנע אותנו לא לבטל ואמרה תשלחו מכתב ביטול. שלחנו את מכתב ביטול ולהתפעתנו תחייבם אותנו 3080 דולר . 
אנו מבקשים לבטל את החיוב הזה בהקדם.
זה לא אתי ולא נכון לפעול כך חברה שמכבדת את עצמה לחייב לקוחות על לא עול בכפם, לומר שהחיוב של ה 300 דולר על ביטול ולחייב 3080 דולר בטענות שווא.
כמובן שאנחנו לא נוותר על עוגמת הנפש שגרמתם לנו ע"י כל המשחקים שלכם באם לא יבוטל החיוב ניאלץ לפנות למוסדות אמון הציבור על מנת להראות ולגלות את העיוותים המתרחישים בשעת הזמנה.

שוקלת לצאת ....האם זכור לכם שם המדריך ? אודה לכם.

אני לא נוהג לטייל מאורגן. עשיתי טעות השנה ויצאתי עם נווה אקדמיה לסקנדינביה. כתבתי את המכתב להלן. לא הגיבו ולכן אני מרשה לעצמי לפרסמו. תוכלו להסיק ממנו מה אני חושב על הטיול שערכנו.

אם יש לכם כוונה לטפס לצוק הדרשן כנראה שנוה אקדמיה יעשו כול מאמץ לא להביא אתכם לשם.

שלום נווה אקדמיה.
מביא לידיעתך סיכום טיול מנקודת מבט אישית.                                                                                               אפתח ואומר שאנו מטיילים כבר שנים רבות, בעיקר טיולים מאורגנים עצמית. אשתי ואני לבד. נהג/מדריך, רכב. מצאנו שזאת הדרך הטובה לנו.
טיילנו בעבר הרחוק עם החברה הגיאוגרפית. סין, הודו, טורקיה.
היו טיולים קסומים. הארגון והמדריך היו משובחים.
החלטנו הפעם להצטרף לטיול מאורגן. מנוחה מהכנת טיולים, מנוחה מהצורך לנהל את הטיול.
שמענו שבין כול החברות נווה אקדמיה נחשבת לאחת הטובות ולכן החלטנו להצטרף לטיול של 17 ימים.
ערב אחרון לטיול התיישבנו לשיחת סיכום וחולקו טפסים למילוי. הקולות שנשמעו בשיחת הסיכום הם לא מה שנשמע במהלך הטיול. טבעי. אף אחד לא אוהב להתפלש ברפש ועוד יותר אומר לעצמו מה התועלת באמירת האמת על הרגשתו. אז חולקו מחמאות בלבד.
ברור לי שהמדריך לא יעביר מסרים שהמטיילים מדווחים בשיחת הסיכום ואני בספק איזה משקל יש למילוי הטפסים. מניח שגם אף אחד לא עובר על הטפסים. אתם מבצעים טיולים כאלה כבר שנים ואם זו הרמה, כנראה לא הפנמתם ויישמתם הערות מטיילים. או שבאמת טיול ומדריך מסוג זה אינם מתאימים לי (כלומר אני הבעיה) כי אם מתאימים לרוב הציבור. אני שלם עם זה.
אני חושב שגם למכתבי יהיה משקל נמוך, אם בכלל, בהתחשבות שלכם בתכנוני הטיולים בעתיד ולכן בסיכום הפתיחה אני אומר מראש שמכתב זה הוא בעצם לצורך הסרת הנושא מעל סדר יומי והמשך חיי הפנסיה העליזים שלנו.
במסלול הטיול שחולק לנו מופיעים הרבה מאד סופרלטיבים: מרשים, היפה ביותר, נפלא, מדהים, עוצר נשמה, טובה, אינטנסיבי, ספינת אהבה, חמישה כוכבים, חוויה מהממת ועוד הרבה.
מה תורם השימוש הנרחב בתיאורים אלה. אפשר להשתמש בביטויים יותר מתונים. ההנאה או אי ההנאה יהיו זהים. השימוש בהם תורם רק דבר אחד. אכזבות. אם עלית על מעבורת לילה ומצאת שהיא "ספינת אהבה ומלון 5 כוכבים" – אם הרגשת כך – הרי טוב. ואם לא – יצאת מאוכזב.
עדיף לשמור את שמות התואר למטיילים בסיכום שיישלחו ולא להלעיטם מראש.
מלוננו תמיד נמצא "באזור". האם יש סיבה שלא מציינים את שם היישוב בו נמצא המלון? חושב שכן.
נכון. מחלקים רשימת מלונות. מי טורח לבדוק היכן ממוקם המלון.
המדריך שלנו רוני – בחור נעים, סימפטי. העביר הטיול טוב בכול הקשור לסדר וארגון. עזר למטיילים שהתקשו בכול מני משימות ואף החליף חדרו עם מטיילים בעת תקלות במלונות כולל אתנו. אדם טוב מאד אבל לא יצא מגדרו לתת לקבוצה ערך מוסף. ולכן מוסיף משקל לכך, שזה עושה אתכם חברת טיול רגילה כמו כל חברות הטיולים שקיימות היום בארץ.
אם ראינו משהו מעבר לתוכנית המקורית – איזו גאווה על יכולת האלתור. למשל האנדרטה של סיבליוס אינה מופיעה בתוכנית שלכם!!!! (הכיצד? נווה אקדמיה!!! כמה אתרי חובה יש בהלסנקי?) והמדריך "מפתיע" ולוקח אותנו למקום מופלא זה. זה על מנת לתת קרדיט?
מדריך אמור ליידע את צאן מרעיתו,  ברגע שמשחרר אותם לקניות, אוכל, שירותים (לדעתי הגזים בזמנים החופשיים, אבל ייתכן שזה ניסיון נרכש מרוב המטיילים) מה עוד יכולים לראות  בטווח הזמן החופשי.
בהכנת הטיולים הפרטיים שאני עושה אני בונה תחילה על נקודות העניין המרכזיות ולאחר מכן מציין לעצמי כול נקודת עניין משנית נוספת בתחום 30 – 50 ק"מ לאורך הצירים ובתוך הערים.
לרובם לא מגיעים. אבל רשומים, קיימת אופציה. אנו לא קיבלנו יותר מידי אינפורמציה.
ומה עם מי שלא רוצה לבזבז זמנו על אוכל וקניות? לא מגיעה לו הדרכה?
אני שואל את עצמי (ויש לי גם תשובות שלא אפרטם) מדוע נחסכה מאתנו אינפורמציה זו. בכול מקרה, אם המדריכים לא מורשים להוסיף או לגרוע מתכנית הטיול של נווה אקדמיה, רצוי מאד שתופיע רשימת (2 – 3) נקודות עניין לכול מקום בו עוצרים לכמה שעות  בצהריים או באזור המלון.
כמה דוגמאות:
עיירה אולסונד. תצפית נפלאה. חובה לדעתי (מדוע לא מופיע במסלול נווה אקדמיה) המדריך מציין קיום התצפית – אי אפשר להתעלם מנקודה זו, ולא ממליץ כנקודת חובה!!! איך אפשר להגיע לאולסונד ולא לטפס לתצפית? למעט 2 זוגות אף אחד לא עולה (מייצג את עצמת השכנוע של המדריך) המלצות על אוכל וקניות קיבלנו בשפע ואכן זה מה שעשו 25 חברי הקבוצה. אחרי שחזרנו והראנו תמונות כולם ביקשו לעלות. למחרת בבוקר  עלינו עם האוטובוס. יצא שטיילתי פעמיים באותו מקום.
חברה שמגיעה לאולסונד ולא מחליטה לעלות לתצפית, (מדוע נווה אקדמיה לא כתבו את זה בתוכנית) חוטאת לתפקידה. אני מגיע לשם פעם בחיים. לא חשוב שאעלה?!
מדוע התצפית על העיר ברגן לא במסלול הטיול. לא מצליח להבין. חיסכון של הרכבת? כיצד זה נמנע ממטילים שמגיעים פעם בחיים לברגן? לעניות דעתי זו התאכזרות למטייל שלא בדיוק יודע היכן הוא נמצא. וכמה זמן חופשי דרוש לטייל בשוק הדגים, לאכול ושירותים? אנו הספקנו לבצע ארבעת המשימות בניחותא.
עצרנו לשירותים ותצפית על מפל התאומים. המדריך ציין שיש אבני גרניט יפות בירידה לכיוון תחתית המפלים. רק 3 מטיילים ירדו לראות. תערוכת אבני גרניט מופלאה. לדעתי חובה. מדוע רק 3 מטיילים ירדו?
אני לא רוצה לחשוב כמה נקודות עניין פספסתי בטיול הזה.

רוני מכיר את המסלול טוב, אבל הוא לא מסוגל/לא רוצה/לא מורשה לסתות ימינה או שמאלה?!.
יש אפשרות לעלות לראש מגלשת הסקי באוסלו. ביקשנו מהמדריך. תשובתו: זה לא בתוכנית (מפנה אותנו למדריכה המקומית. "יש תור ארוך ולוקח זמן רב."הלכתי לראות. לא תור ולא דובים. למה זה לא בתוכנית? כי צריך להשאיר שפע זמן לקניות....
מגלשה הסקי בלילהאמר. לא בתוכנית???מדוע? מגיעים. מקום ששווה להגיע אליו. נראה שיש שפע זמן. אני עוסק בסקי ולכן לא חשוב לי לעלות למעלה. חלק מהמטיילים מבקשים לעלות. שוב דחייה בתשובה שזה לא בתכנית.
קיבלנו שעות זמן חופשי בקופנהגן. בסדר. יש אנשים שזה חשוב להם. מה עם 2 – 3 נקודות עניין שיש בסביבה הקרובה. אולי נסיים הקניות והאוכל ועוד ייוותר זמן?  5 דקות הליכה מנקודת המפגש שלנו כנסייה עם מגדל מצפה כוכבים צמוד אליה. למה לא לגלות לנו על קיומו?  המגדל יפה, תערוכה, כנסייה די יפה, העלייה לראש המגדל קלה ומעניינת, תצפית יפה על כול קופנהגן. זה לא מוכר לנווה אקדמיה, למדריך? ואם כן מדוע לא מגלים לנו?
תחנת כוח הידרואלקטרית. יש הבדל בין טורבינה לגנרטור. לא כולם יודעים. מהיכן נכנסים המים לטורבינה? זה פרט לא חשוב! יש באולם מאיץ של טורבינת המים. צריך ללכת עוד 30 מטר. למה לטרוח? החלק הכי חשוב בכול הסיפור – מפגש המים עם המכונה. כמה קבוצות עברו הדרכה מבלי לקבל הסבר מדויק?                                                                                                        "נצא לסיור בקופנהגן היפה בלילה שבעתיים". למה להבטיח ולא לקיים? אולי בגלל שעדיף מלון הרחוק ממרכז העיר מעל 5 ק"מ ואולי זול יותר. או המדריך המנוסה והמקצועי שלנו כבר עשה כול כך הרבה סיורים כאלו שאין לו חשק להוציא את הנהג, האוטובוס והמטיילים להם הובטח הסיור שחור על גבי לבן.
חברת נווה אקדמיה: האם יש לכם הגדרת תקן לאוטובוס שאתם דורשים? אם כן, מדוע לא מקפידים שהאוטובוס יעמוד בתקן? שירותים פעילים (אפשר לבקש מהמטיילים להשתדל להימנע משימוש בו ואם כן רק להשתנה)  , WiFi  , חיבור חשמל לטעינת סלולאריים, רדיודיסק תיקני שמאפשר שמיעת מוסיקה בדרכים הארוכות, חיבור USB  , חיבור AUX  , מיזוג/חימום תקין.
מה כול כך מסובך? בכול אוטובוס זה קיים היום. הנהג שלנו החליט מה פועל ומה לא תקין. אם יש תקן כזה יש לוודא שהמדריך מקפיד שיקויים? (גם אם הוא Freelancer).בדנמרק היה לנו אוטובוס שעונה לכול הדרישות הנ"ל.


בזיון צוק הדרשן.
אין בנורבגיה, גם באוגוסט, הרבה ימי שמש. הצילומים מנורבגיה, המפרסמים אותה בעולם התיירות – כולם בוצעו באחד משלושים ימי השמש בשנה. תמונות מדהימות. בשבילם שווה להגיע לנורבגיה.
ציטוט ממסמך נווה אקדמיה: "את מראות הנוף שתראו מראש המצוק אין סיכוי שתשכחו".
התכוונתם ברצינות?
מדריכנו רמז לנו כבר בתחילת הטיול שהסיכוי לעלות לצוק הדרשן קלוש. נראה בעליל שחברת נווה אקדמיה, הסוכן המקומי (לא נראה לי) ובעיקר המדריך המקצועי החליטו שלא לסכן את הקבוצה והטיול ולעשות כול מאמץ לא לטפס לצוק. אפשר להבין. בקלות אפשר להרוס טיול אם מישהו נופל ונוקע רגל או חמור מכך שובר אותה.   זה שבעונת הקיץ הקצרה עולים לצוק מעל 100,000 מטיילים (בהנחה שרק % 50 מהימים אין גשם זה אומר בערך 50 ימי טיול ובין 2000 – 3000 מטפסים ביום – תלוי במזג האוויר) לא בהכרח אומר שמטיילים של חברת נווה אקדמיה יעלו לשם ביום מזג אוויר טוב.
אז בכול הזדמנות קיבלנו תזכורת שיורד שם גשם, האתר סגור, קל להחליק אם יורד גשם, יש בוץ, בוצע פינוי בהליקופטר ועוד הפחדות. אכן, רוב המטיילים אכן היו מוכנים לוותר אחרי כול ההפחדות. לא היה אמור להיות הפוך? לשדר שייעשה כול מאמץ לעלות לצוק השטן?
בערב הטיול הודיע (שיקר) המדריך שהאתר סגור בגלל גשמים. הסיכוי לטפס למחרת שואף לאפס.
לאורך כול הטיול השתמשתי בתוכנת מזג אוויר נורווגית yr.no.  גם העברתי לידיעתו של רוני. עקבתי אחרי מזג האוויר כול יום. התוכנה מדויקת ביותר. הראתה שאכן ביום ראשון היה גשם חזק באזור צוק הדרשן שהלך ונחלש בשני ושלישי וביום רביעי צפוי יום שמש לאורך כול היום. רוני היה אמור לראות זאת כמוני.
מאחר ותחושתי הייתה שחברת נווה אקדמיה מנחה את מדריכיה להשתדל לא לטפס לצוק הדרשן, והמדריך מחויב לחברה, החלטתי לבדוק את הנושא בעצמי.
בערב שלפני הטיול פניתי לפקידת הקבלה במלון בו התאכסנו ובקשתי לבדוק באינטרנט מה התחזית. למחר.  בדיקתה העלתה שהאתר היה סגור ביום ראשון אך נפתח בשני ושלישי ולמחרת, יום רביעי, צפוי מזג אוויר נאה. ביקשתי אותה לבדוק עם גורם מוסמך. הרימה טלפון, דיברה עם משהו וחזרה ואמרה שהאתר פתוח כבר יומיים ומחר צפוי מזג אוויר, אני מצטט:  "נפלא, אידיאלי".
שמח וטוב לב הלכתי לישון. מקווה שמדריכנו שישנה דעתו עד לבוקר. נמנעתי מלשוחח אתו במהלך ההתארגנות בבוקר.
עולים על האוטובוס ואחרי 5 דקות נסיעה מדריכנו המנוסה והמקצועי,  פותח ואומר ש"לצערו האתר סגור, יורד (או ירד) גשם, יש סכנת החלקה ואנו לא עולים. זאת לא החלטה שלי (כמובן!), כך הודיעו לי ממשרד הסוכן המקומי.  הם לא שולחים מדריך שילווה אותנו ואנו לא מטפסים".
מאד, מאד לא מדויק. לא סביר שדבר כזה נאמר ע"י סוכן מקומי המכבד את עצמו.
התפרצתי עליו בזעם ואמרתי לו שאני דורש להביא אותי למקום ולאפשר לי לעלות.
היה וויכוח ובסופו הודעתי לו שאם אני לא מטפס לצוק הדרשן אני אתבע אותו באופן אישי ואת חברת נווה אקדמיה. הוא היה מופתע מדוע אני מפנה זעמי כלפיו באופן פרטי. הרי "זו החלטה של נווה אקדמיה להישמע לסוכן המקומי שלא לסכן את המטיילים .הוא רק מבצע את מה שהם דורשים". לאחר 10 דקות של נסיעה חזר המדריך והודיע שקיבל אישור מהסוכן המקומי לעלות לצוק הדרשן. "המדריכה" שנשלחה הייתה מחליפה של המחליף של מי שהיה צריך ללוות אותנו במקור (בררתי אתה).
ברור. למה להכין מדריך אם ידוע מראש שלא מטפסים!!!
בחורה נחמדה. נראה בעליל שלא ידעה כלל מה לעשות עם הקבוצה. ירדנו מהאוטובוס, לא נתנה כול הנחייה מה לעשות עד לסיום הטיול והחזרה לאוטובוס. רק לחשוב אם באמת היה קורה משהו. "המדריכה" לא הייתה יכולה להושיע. אה. כן. יש לה טלפון נורווגי. כבוד לאחריות שהפגינה במקרה זה נווה אקדמיה.
יום שטוף שמש. 25 מתוך 29 מטיילים טיפסו, נהנו מאד, חזרו בריאים.
משהו יכול להסביר מה היה כאן? מי מקבל בונוסים על אי סיכון מטיילים וחיסכון במדריכים מקומיים?
באחד הימים הטובים יותר לטיפוס לצוק הדרשן המדריך שלנו טוען שהתנאים אינם מאפשרים טיפוס!!!
זאת חוצפה בלתי רגילה, להביא מטיילים עד לאבוס ולטעון שהוא ריקואני שואל את עצמי כמה טיולים של נווה אקדמיה לא עלו לצוק הדרשן בשנים  האחרונות בנימוק של מזג אוויר לא מתאים למרות שאפשר היה לעלות.                                                       יהיה מעניין לבדוק אם זו תופעה של חברות טיולים בארץ או מדריכים מסוימים.

היו שמחים.

רון שרצר

 

עבור לעמוד
, , , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
טיולים בחו"ל
בחר
בחר