קבלה לפסיכולוגיה ארגונית

כמתבונן מבחוץ על נסיונות הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה אין ספק כי הביקוש ותנאי הקבלה עברו כל פרופורציה. כאחד מהתחום מספר שאלות לי: 1. האם ומהי החשיבות שניתנת ע"י האונברסיטאות לגבי נסיון בעבודה 2. האם נסיון בעבודה רלונטי לכל סוגי ההתמחויות. 3. מהי החשיבות של עוזר מחקר " " " . 4. כיצד מאזנת האונ' בין נתוני קבלת הסטודנטים על פי מקום האונ'? כלומר, ידוע שממוצע אונ' א' גבוהה משל ב' בצורה משמעותית או שאונ' א' ביצעה קורסים קשים מדי של סטטיסטיקה הרבה יותר מאונ' ב. 5. ניתן להצביע על חוסר אחידות בקבלה לתואר שני, המתא"ם הוסיף מרכיב נוסף, מה חשיבות שאר המרכיבים בכל אונ'? שאלות רבות דבר אשר מוכיח לדעתי כי התחום זקוק לסדר דחוף! תודה מראש על התשובות.

פסיכולוגיה ארגונית

אכן דרישות הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה ארגונית הן גבוהות מאד, והליך מיון המועמדים שונה מאוניברסיטה לאוניברסיטה. ישנן (העברית) שהקבלה אליהן היא רק על פי קריטריונים אוביקטיביים (יחסית) כמו ממוצע תואר ראשון, מבחן מתא"ם. באחרות ישנו שימוש גם בכלים פחות אוביקטיביים- ראיון אישי, המלצות. מוסדות המקיימים ראיון אישי או מבקשים המלצות עשויים להיות מושפעים יותר מנסיון מעשי בעבודה, בעוד מוסדות אחרים-לא. האוניברסיטאות אינן מפרסמות מידע מדויק על משקל גורמים שונים. פרוט יש לנו רק לגבי אוניברסיטת חיפה והוא מופיע במאמרים כאן. לנסיון כעוזר מחקר יכולה להיות השפעה - במקום שיש משקל לנסיון עבודה והמלצה, הרי שהמלצה של פרופסור שיש לו נפח במחלקה יכולה מאד להועיל. ככל הידוע לנו, אין התיחסות דיפרנציאלית לפי מוסד הלימודים או המחזור, ונכון קיימים הבדלים בממוצעים בין אוניברסיטאות ו/או מחזורים באותו מוסד.

הליך הקבלה באוניברסיטת חיפה

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יעוץ ללימודים וקריירה
בחר
בחר