שאלה: באיזה גיל, או טווח-גילאים, ילד מבין את

הקונספט של עבודה וכסף, והיחס ביניהם, כלומר: שאמא ו/או אבא עובדים, כדי להרוויח כסף, כדי לשלם עבור כל מה שאנחנו משתמשים בו, כולל הדירה, האוכל, ערוץ הילדים והבמבה? הייתי מעוניינת לשמוע מהורים לילדים שכבר מבינים זאת באמת, ולשמוע בערך באילו גילאים ההבנה הזאת התאפשרה לילד מבחינה תפישתית.
Anonymous

מגיל צעיר (:

בננו עידו בן שנתיים ו-7 חודשים כבר מבין את המשמעות שאמא ואבא עובדים כדי להרוויח כסף שבאמצעותו נוכל לקנות דברים. הוא עדיין אינו מבין את המשמעויות העמוקות כמו אחזקת דירה, אך יודע היטב שכשקונים בחנות צריך לשלם, שהוא אינו יכול לקחת כלום בחנות מבלי שנעבור בקופה לשלם והוא יודע היטב שאת הכסף אנו מרוויחים מעבודה. כקוריוז, לפני כחודשיים בחוג ג'ימבורי, הוא רצה שאקנה לו איזה צעצוע, אז הוא הוריד אותו מהמדף ואמר לי: אמא, לך לשלם! אז הם כבר מבינים.... (: מקווה שהתלחתי לענות לשאלה, לאה
Anonymous

מגיל צעיר (:

בננו עידו בן שנתיים ו-7 חודשים כבר מבין את המשמעות שאמא ואבא עובדים כדי להרוויח כסף שבאמצעותו נוכל לקנות דברים. הוא עדיין אינו מבין את המשמעויות העמוקות כמו אחזקת דירה, אך יודע היטב שכשקונים בחנות צריך לשלם, שהוא אינו יכול לקחת כלום בחנות מבלי שנעבור בקופה לשלם והוא יודע היטב שאת הכסף אנו מרוויחים מעבודה. כקוריוז, לפני כחודשיים בחוג ג'ימבורי, הוא רצה שאקנה לו איזה צעצוע, אז הוא הוריד אותו מהמדף ואמר לי: אמא, לך לשלם! אז הם כבר מבינים.... (: מקווה שהתלחתי לענות לשאלה, לאה
Anonymous

משמעות כסף?

הי טופי ילדים מקשרים פחות או יותר בגיל צעיר אומנם בין המושגים עבודה וכסף אך כמובן שלא בהבנות שלנו אלא בהבנות שלהם שהן פשטניות ונפלאות. למשל, אם אתייחס לבתי שבחודש הבא ימלאו לה 7 הרי שאם היא רוצה שאקנה לה משהו ואני אומרת שאין לי כסף אז היא אומרת טוב אז תתני צ'ק!. או כשתעבדי ויהיה לך הרבה כסף אז תוכלי לקנות את זה ואת זה. היא אוספת את כל המטבעות הקטנים שאני נוהגת לפזר ברחבי הבית ומידי פעם אנחנו בודקות כמה כסף יש לה ומה אפשר לקנות בזה. מבחינתה 7 שקלים זה המון כסף. היא למשל רצתה למכור את החתולה שלה ב-7 שקלים כדי שתוכל לתת לי הרבה כסף. כך שהדברים הם מאוד יחסיים בנושא של עבודה = כסף - הוצאות הבית וכו' לדעתי בסביבות כתה ב' לערך או ג' מתקיימת התאמה ברורה יותר בין המושגים שלנו לבין המושגים שלהם בנושא. אליה
Anonymous
23:05 15-04-2001|%%posterlink.0%%

מגיל צעיר (:

בננו עידו בן שנתיים ו-7 חודשים כבר מבין את המשמעות שאמא ואבא עובדים כדי להרוויח כסף שבאמצעותו נוכל לקנות דברים. הוא עדיין אינו מבין את המשמעויות העמוקות כמו אחזקת דירה, אך יודע היטב שכשקונים בחנות צריך לשלם, שהוא אינו יכול לקחת כלום בחנות מבלי שנעבור בקופה לשלם והוא יודע היטב שאת הכסף אנו מרוויחים מעבודה. כקוריוז, לפני כחודשיים בחוג ג'ימבורי, הוא רצה שאקנה לו איזה צעצוע, אז הוא הוריד אותו מהמדף ואמר לי: אמא, לך לשלם! אז הם כבר מבינים.... (: מקווה שהתלחתי לענות לשאלה, לאה

ממש ממש להפנים את העניין ו"להרגיש" אותו

הם מבינים לאחר שהם עצמם מתחילים לעבוד ולהרוויח כסף (גם אז נראה לי שההזדהות מוגבלת ;-) זה לא מפריע לבת בץת ה-15.5 לדבר שעות ארוכות בטלפון בזמן תעריפי השיא או לטלפון סלולרי ...)
Anonymous

שאלה: באיזה גיל, או טווח-גילאים, ילד מבין את

הקונספט של עבודה וכסף, והיחס ביניהם, כלומר: שאמא ו/או אבא עובדים, כדי להרוויח כסף, כדי לשלם עבור כל מה שאנחנו משתמשים בו, כולל הדירה, האוכל, ערוץ הילדים והבמבה? הייתי מעוניינת לשמוע מהורים לילדים שכבר מבינים זאת באמת, ולשמוע בערך באילו גילאים ההבנה הזאת התאפשרה לילד מבחינה תפישתית.

את המשמעות הבסיסית כבר בגיל די צעיר

אלמוג בת 7 מקבלת כבר כמעט שנה דמי כיס ויודעת יפה מאוד למה בדיוק זה יכול להספיק ולמה לא אבל כל ההערכות שלה הם על סכומים קטנים של שקלים בודדים - עד עשרות שקלים מהרבע שמדובר על סכומים יותר גדולים בעצם כל סכום שהוא מעל 50 או 100 שקל הוא כבר לא נתפס בשבילה וגם עדיין אין לה את ההבנה שגם כשאני משלמת בכרטיס אשראי זה כסף אמיתי, הכרטיס עדיין נראה לה כפתרון קסם של אמא לקנות דברים בלי כסף
Anonymous
00:14 16-04-2001|%%posterlink.0%%

משמעות כסף?

הי טופי ילדים מקשרים פחות או יותר בגיל צעיר אומנם בין המושגים עבודה וכסף אך כמובן שלא בהבנות שלנו אלא בהבנות שלהם שהן פשטניות ונפלאות. למשל, אם אתייחס לבתי שבחודש הבא ימלאו לה 7 הרי שאם היא רוצה שאקנה לה משהו ואני אומרת שאין לי כסף אז היא אומרת טוב אז תתני צ'ק!. או כשתעבדי ויהיה לך הרבה כסף אז תוכלי לקנות את זה ואת זה. היא אוספת את כל המטבעות הקטנים שאני נוהגת לפזר ברחבי הבית ומידי פעם אנחנו בודקות כמה כסף יש לה ומה אפשר לקנות בזה. מבחינתה 7 שקלים זה המון כסף. היא למשל רצתה למכור את החתולה שלה ב-7 שקלים כדי שתוכל לתת לי הרבה כסף. כך שהדברים הם מאוד יחסיים בנושא של עבודה = כסף - הוצאות הבית וכו' לדעתי בסביבות כתה ב' לערך או ג' מתקיימת התאמה ברורה יותר בין המושגים שלנו לבין המושגים שלהם בנושא. אליה

גם כיתה ג' זה עוד מוקדם מדי בשביל להבין

ממש את המשמעות. הבת שלי, בת 8, מאד מתענינת עכשיו בכסף, ואוספת מטבעות, אבל עוד לא מבינה כמה זה יקר, או זול וכו'. אני חושבת שרק ברגע שעובדים בשביל להרויח את הכסף, מתחילים להבין יותר טוב את המשמעות.
Anonymous
08:35 16-04-2001|%%posterlink.0%%

את המשמעות הבסיסית כבר בגיל די צעיר

אלמוג בת 7 מקבלת כבר כמעט שנה דמי כיס ויודעת יפה מאוד למה בדיוק זה יכול להספיק ולמה לא אבל כל ההערכות שלה הם על סכומים קטנים של שקלים בודדים - עד עשרות שקלים מהרבע שמדובר על סכומים יותר גדולים בעצם כל סכום שהוא מעל 50 או 100 שקל הוא כבר לא נתפס בשבילה וגם עדיין אין לה את ההבנה שגם כשאני משלמת בכרטיס אשראי זה כסף אמיתי, הכרטיס עדיין נראה לה כפתרון קסם של אמא לקנות דברים בלי כסף

כרטיס אשראי

השבוע שאל אותי בני בן העשר האם אוכל לקנות את כל העולם עם הויזה. הוא בהחלט יודע שאנחנו עובדים קשה עבור הכסף שאנחנו מוציאים אותו בצורה מאוד שקולה, ושלא לכל גחמה אנחנו נענה. ובכל זאת צצה ועלתה השאלה שמצביעה לדעתי, על הבנת התפקיד של הכסף, אבל לא על דרך יצורו. ובכל זאת, הוא וגם אחיו הצעירים לא מבקשים דבר מבלי לשאול אם יש לנו מספיק כסף לזה.
Anonymous

גם לי נראה שבססיסות גיל 8-9 מתחילים להבין

יש לי בבית ספר נהדר שמתעסק בנושא "נילי תקני לי"
Anonymous

כן, גם אצלי הילדים תמיד שואלים אם זה יקר מדי

כשהם מבקשים ממני לקנות להם משהו, ועל כל דבר שקונים הם מבקשים שאגיד אם זה יקר או זול. גם כשאנחנו שואלים ספרים בספריה, הם מבקשים שאני "אקנה" להם את הספר.
Anonymous

|10x| רבה על התשובות. רציתי לספר לכם.. |lev|

מה היה ה"טריגר" של השאלה שלי. בתי בת 4. לפני כמה ימים היא שאלה אותי למה אני עובדת כל הזמן. (זה העציב אותי, כי כחד-הורית, אני אכן עובדת גם בערבים, ובחלק מן הזמן גם אחה"צ, על חשבון הזמן "שלה", אני עובדת מהבית). לעניננו: אמרתי לה, כמו תמיד, שאני עובדת כדי שיהיה לנו כסף לקנות דברים, ונתתי את הדוגמאות, החל מהבמבה, השמלה שהיא רוצה, או קבלה וכדומה, והוספתי הפעם גם שצריך לשלם גם על ערוץ הופ, ועל הבית שאנחנו גרים בו, שהוא לא שלנו. ואז היא אמרה: "אז תקחי מהכספומט". הסברתי לה, שהכספומט רק שומר לי את הכסף, ושאם לא יהיה לי כסף, הכספומט 'לא יתן לי'. עניין אותי, אם יש סיכוי שהיא תבין את זה. מסקנתי מהתשובות המגוונות היא, שככל הנראה יש שלושה שלבים של "קפיצת מדרגה" בהבנה. האחד, בגיל 2-4, כאשר הילד מבין שמשלמים בחנות, משחק ב"חנות" עם חברים (לבתי יש כזו חנות, עם כסף משחק), ואף מבקש לשלם בעצמו, וכו'. השלב הבא, הוא ככל הנראה בגילאים 7-10, גיל בו הילד מבין את היחידה "שקל", ומסוגל לתפוס את השימוש בו ("זול", "יקר", "מספיק בשביל...") עד לסכום לא גדול של כסף. שלב זה מתאפיין גם, כך נראה לי לפי דבריכן, בקישור יותר ברור בין ה"עבודה" שעושים ההורים, לבין הכסף שיש (מבינים יותר מה זה "אין מספיק כסף", אך פה מתקיל אותם הפלא של הכספומט, או הוויזה :-) חמודים שכמותם...). השלב המתקדם ביותר, הוא גיל ההתבגרות, כאשר מתחילים להרוויח כסף לבד. (מה, צריך לחכות עד אז?) ואז לאט לאט, נעלמת לה הילדות חסרת הדאגות, ומתחילים חיי חמור העבודה... ;-) וזה היה סתם, בשביל לסיים בהומור (וסליחה שהוא שחור)
Anonymous

שאלה: באיזה גיל, או טווח-גילאים, ילד מבין את

הקונספט של עבודה וכסף, והיחס ביניהם, כלומר: שאמא ו/או אבא עובדים, כדי להרוויח כסף, כדי לשלם עבור כל מה שאנחנו משתמשים בו, כולל הדירה, האוכל, ערוץ הילדים והבמבה? הייתי מעוניינת לשמוע מהורים לילדים שכבר מבינים זאת באמת, ולשמוע בערך באילו גילאים ההבנה הזאת התאפשרה לילד מבחינה תפישתית.

את האמת לי עד היום קשה עם הנושא [-:

Anonymous
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים לילדים
בחר
בחר