ואם בנושאי בי"ס עסקינן: מישהו מבין למה בדידים???

אני לא מצליחה לקלוט את הבדידים האלו. בחודשיים הראשונים בכתה א' עידן "ספר" צבעים במקום מספרים. איזו אינפורמציה מיותרת! והבדידים הללו בכלל לא מחולקים ליחידות (כפי שהיה כשאני הייתי ילדה). אז לפחות חמש היה "חמש יחידות" ולא "ירוק" (או חום או אדום... עידן בטח יודע!) מישהו הצליח לקלוט את השיטה?
Anonymous

לא מזמן היתה כתבה בטלויזיה נדמה לי ב "עובדה"

על שיטת הבדידים ומגרעויתיה. בדיוק מה שכתבת פה הילדים לומדים צבעים ולא מתמטיקה. שמעתי פעם על ילד שידע לעשות תרגילים מצוין בעלפה אבל המורה הכריחה אותו לעשות את התרגילים עם הבדידים. אם את רוצה הסבר על השיטה בכדי להקל על בניך אשמח לעזור לך.
Anonymous

הי איריס

אלי הביתה הבדידים עדיין לא נכנסו! אולי הם מוסתרים בבית הספר. האם בכלל בכתה א' יש בדידים? בכל מקרה נושא הבדידים הוא טרום תקופתי שלי. אני משתייכת לעידן הקודם הפרהיסטורי. מקווה שלא אשתבץ לכשבתי תתחיל עם זה אליה
Anonymous

אם הם לא התחילו מהבדידים - הם כנראה גם לא ישתמשו

בהם, למזלך. בעזרתם הם "למדו" ממש את הבסיס. כאמור, עידן - בני, ידע חשבון ברמה הרבה יותר גבוהה מרמת כתה א'. הוא טרח הרבה על לימוד המיומנויות הקשורות בבדידים הללו (כל מיני ציורים של תבניות, שינון צבעים וכד'), ובשביל מה? הרי את החשבון הוא כבר ידע מקודם. לא היה שווה להשקיע את כל האנרגיה הזו במשהו שבאמת יפתח לו קצת את המוח? אבל לדעתי עכשיו הם כבר לא משתמשים בבדידים יותר. איריס
Anonymous

ועל זה נאמר איריס ברוך שפטרנו ושרק

יחזרו לשיטת לימוד הקריאה והכתיבה הישנה נושנה והטובה. חג שמח אליה
Anonymous

לצערנו הרב, הם ממשיכים להשתמש בבדידים גם

בכיתה ב' כשמתחילים ללמוד את לוח הכפל. את תמיד יכולה לדבר עם המורה ולבקש ממנה לפטור את הבן שלך מהשימוש בבדידים בהכנת שיעורי הבית. רוב המורות מספיק פתוחות ומקבלות בקשות סבירות של הורים, במיוחד אם המורה תראה שהוא פותר את התרגילים גם בלי הבדידים.
Anonymous

הבעיה היא שגם בלי להשתמש בהם בבית, הלימוד

בכתה בעזרת הבדידים מבלבל אותו לגמרי (למען האמת - גם אותי הרבה פעמים). אבל לא נורא - הילד מתחשל ולומד גם על חוסר ההגיון שקיים בחיים. לא בשביל זה אנחנו שולחים אותם לבית הספר?
Anonymous

כן, הרבה חוסר הגיון

במיוחד בבית-הספר. וזה מתווסף גם לשיטת לימוד הקריאה ה"נהדרת" שמשתמשים בה בשנים האחרונות. מה עושים ילדים שההורים שלהם לא יכולים ללמד אותם במקום המורים?
Anonymous

ואם בנושאי בי"ס עסקינן: מישהו מבין למה בדידים???

אני לא מצליחה לקלוט את הבדידים האלו. בחודשיים הראשונים בכתה א' עידן "ספר" צבעים במקום מספרים. איזו אינפורמציה מיותרת! והבדידים הללו בכלל לא מחולקים ליחידות (כפי שהיה כשאני הייתי ילדה). אז לפחות חמש היה "חמש יחידות" ולא "ירוק" (או חום או אדום... עידן בטח יודע!) מישהו הצליח לקלוט את השיטה?

תסלחו לי שאני מתפרצת. ראיתי דיון על בדידים

וכשאני רואה דיון על בדידים אני פשוט לא יכולה להתאפק. משרד החינוך הודיע השנה מתישהו שאכן היתה טעות (!) באופן לימוד המתמטיקה בחמישים שנה האחרונות. וכל זה לאור העובדה המאוד מאוד מצערת שילדי מדינה ישראל יצאו באחד מהמקומות האחרונים במבחן הבנת מתמטיקה עולמי שנעשה. הוחלט לשנות את השיטה ללימוד חשבון וזה בטח יצא לפועל תוך 50, 60 שנה. בדידים הורסים את צורת החשיבה המתמטית הטבעית שכל אחד מאיתנו נולד איתה. הם גורמים לילדים להפסיק לחשוב בכמויות (שעל זה מתבססת המתמטיקה), וגורם להם לחשוב בבדידים. באותה כתבה שהזכירה חוה, סיפרה מורה אחת שיש ילדים שסופרים כך: אחת, שתיים, שלוש, ארבע, צהוב... כמה שזה עצוב.
Anonymous

לנעה את מוזמנת להתפרץ כרצונך!

Anonymous
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים לילדים
בחר
בחר