אוף ! אני |boom|

הי, אני רוצה לספר לכם שאני ממש מתפוצצת מכעס. נדמה לי שכתבתי באיזו שהיא הודעה שאני חושבת שלבתי יש הפרעת למידה - קריאה. בכל מקרה מתחילת השנה אני רודפת אחרי המורה שיש לי תחושה שמשהו לא בסדר אבל לא ידעתי בדיוק היכן לשים את היד. בכל מקרה באיזה שהוא שלב, לפני כחודשיים גילתי שאכן קיימת אצלה בעיית קריאה. לומדים אצלנו בבית הספר לפי שיטת מיקראות שהיא שיטה מטומטמת לחלוטין ומסתר שכמעט כל ילד שיש לו איזו שהיא בעיית קריאה כזו או אחרת נתקע עם השיטה הזו. בכל מקרה ביקשתי ולחצתי שיאבחנו ויראו משום שיש לי במשפחה כמה מקרים של דיסלקציה. בקיצור ממש בערב החג דיברתי עם הפסיכולוג של המועצה שלנו שהוא עושה כאן את האיבחונים הראשוניים והסברתי לו מה קורה ואז הוא אמר לי שמיד לאחר חופשת הפסח הוא ידאג להצמיד לילדה מורה טיפולית שכזו. עד כאן הכל בסדר. אחר הצהרים, פגשתי את המורה של דורון וסתם כך עמדנו וריכלנו לנו ובין היתר סיפרתי לה ששוחחתי עם הפסיכולוג ושהוא רוצה להצמיד לה מורה טיפולית ומה היא מספרת לי? שכבר בתחילת השנה! כשאותה מורה ביקרה בכיתה! היא התעכבה ליד דורון ואבחנה שהיא איטית מעט בקריאה!!!!! אז למה לכל השדים והרוחות הם לא הודיעו לי על כך קודם! ולמה הם לא עשו עם זה שום דבר! אני כל כך רותחת מכעס שזה פשוט לא יאומן. האם גם אתם מישהו מכם נתקל בכזו איוולת!!! שיהיה לכם המשך חג שמח ותסלחו לי ששיחררתי קצת קיטור אליה |love|
Anonymous

הי אליה, זה באמת מרגיז

אבל אני בטוחה שלא נגרם שום נזק לדורון והיא תשלים את החסר במהירות. מאד מחליץ אותי כל מה שאני שומעת על "הצלחת" מערכת החינוך שלנו בנושא קריאה. כמעט כל אמא שיש לה ילד בכיתה א' מספרת שחצי מהילדים לא לומדים לקרוא, לא משנה מה השיטה באותו בית הספר. מה אתם אומרים, כדאי לנצל את מעט הזמן עד שביתי מתחילה כתה א (בספטמבר הקרוב) וללמד אותה לקרוא בעצמי? או שבגלל שאינני מורה אעשה יותר נזק מתועלת? ואם כן באיזו שיטה? קנינו את הדיסק למחשב "יש לי סוד אני קורא" וגם כמה חוברות עבודה אבל היא לא התעניינה מספיק בעצמה כדי להתמיד, שחקה קצת ועזבה. איזה כיף להורים שהילד שלהם גילה מספיק עניין ומוטיבציה כדי ללמוד לקרוא בעצמו (שמעתי על כמה מקרים כאלה).
Anonymous

הי דיאנה

יש לנו בבית את יש לי סוד ודורון דווקא אוהבת לעיתים להכנס לתוכנה יש שם גם שיר חמוד שאותו היא אוהבת הכי. התחלתי איתה בגן קצת לקרוא אבל מאחר ולא ידעתי באיזו שיטת קריאה מלמדים אצלנו העדפתי לא להרבות בכך. הצרה היא שכל השיטות ה"חדשניות" האלו גורמות לדעתי וגם לדעת מחנכים שאני מכירה ליותר נזק. הם טוענים כנראה שהשיטות האלו מלמדות את הילדים ל"צלם" את המילה וכך הקריאה מהירה יותר. אך כמו שאמרתי כל אלו שיש להם דיסלקציה ולו הקלה ביותר ויש המונים שכאלו פשוט "נדפקים". לדעתי השיטה הישנה שבה למדו להכיר אות אות הרבה יותר טובה למרות שהיא אולי איטית יותר. עושה רושם שכל קיצור דרך מאריך אותה וחבל. אליה
Anonymous

גם אנחנו קיבלנו מתנה את התוכנה "יש לי סוד אני ק'"

ואני ממש התמוגגתי ממנה - תוכנה מקסימה. בתי בת 4, עד היום לא נמשכה מי יודע מה לתוכנות גורדי וכאלה שניסיתילהציג בפניה, אבל בזכות התוכנה הזאת, היא מתקרבת למחשב, וממש נהנית ללמוד את המילים. תני לה שוב לנסות, אולי פתאום היא תימשך לזה. לדעתי יש לשים לב אם רתיעתו של הילד אינה בגלל חשש מכשלון. אצל בתי התופעה הזאת כבר מתחילה להופיע בקשר להרבה דברים... חוץ מזה, יש משחקי קופסה מאוד נחמדים היום בנושא הקריאה: ממדפה של בתי: "אות מילה תמונה" של משחקי "יצירה" לגילאי 5-8, יש תמונות, מתחתיהן ריבועים ריקים לאותיות, וריבועיי אותיות שיש למקם נכון ו"לכתוב" את המילה.. "אותיות ומילים" של "צעדים ראשונים", עקרון דומה, אך במקום אותיות נפרדות, יש מילה עם הברה חסרה, מתחת לציור/תמונה, וכרטיסים עם ההברות.
Anonymous

אני ניסיתי לעודד את בני להתענין בקריאה מגיל 4

קניתי את "יש לי סוד" וכל מיני חוברת עבודה והוא פשוט לא התעניין (למרות שהוא מאד אוהב משחקי מחשב אחרים). לא לחצתי. השנה הוא בכיתה א' - ומחנוכה הוא כבר קורא (כמו ילד בכיתה א' - אבל קורא!) לדעתי - צריך לעבוד עם הילד רק אם זה בא ממנו, אחרת זה סתם ייצור אצלו "אנטי". אם לילד יש בעיה מיוחדת, כמו שתארה אליה, ממילא לא יעזור שתעבדו איתו בבית, כי יש שיטות מיוחדות לזה. מה שכן - להיות מאד ערניים למה שקורה בבית הספר, כדי לאתר בעיות כמה שיותר מוקדם! אני מסכימה - שיטות הלימוד מטופשות!!! הבן שלי נכנס לכתה א' עם ידע בחשבון ברמה של כתה ד' (והכל רק מתוך ההגיון הבריא שלו). אני יכולה לספר לכם שכל נושא שהם נגעו בו בכתה - הוא "ירד" בו לרמה של כתה א' (וגם עושה טעויות). פשוט הרסו לא את כל המחשבה היצירתית וההגיון הבריא. נורא חבל!!!
Anonymous

אוף ! אני |boom|

הי, אני רוצה לספר לכם שאני ממש מתפוצצת מכעס. נדמה לי שכתבתי באיזו שהיא הודעה שאני חושבת שלבתי יש הפרעת למידה - קריאה. בכל מקרה מתחילת השנה אני רודפת אחרי המורה שיש לי תחושה שמשהו לא בסדר אבל לא ידעתי בדיוק היכן לשים את היד. בכל מקרה באיזה שהוא שלב, לפני כחודשיים גילתי שאכן קיימת אצלה בעיית קריאה. לומדים אצלנו בבית הספר לפי שיטת מיקראות שהיא שיטה מטומטמת לחלוטין ומסתר שכמעט כל ילד שיש לו איזו שהיא בעיית קריאה כזו או אחרת נתקע עם השיטה הזו. בכל מקרה ביקשתי ולחצתי שיאבחנו ויראו משום שיש לי במשפחה כמה מקרים של דיסלקציה. בקיצור ממש בערב החג דיברתי עם הפסיכולוג של המועצה שלנו שהוא עושה כאן את האיבחונים הראשוניים והסברתי לו מה קורה ואז הוא אמר לי שמיד לאחר חופשת הפסח הוא ידאג להצמיד לילדה מורה טיפולית שכזו. עד כאן הכל בסדר. אחר הצהרים, פגשתי את המורה של דורון וסתם כך עמדנו וריכלנו לנו ובין היתר סיפרתי לה ששוחחתי עם הפסיכולוג ושהוא רוצה להצמיד לה מורה טיפולית ומה היא מספרת לי? שכבר בתחילת השנה! כשאותה מורה ביקרה בכיתה! היא התעכבה ליד דורון ואבחנה שהיא איטית מעט בקריאה!!!!! אז למה לכל השדים והרוחות הם לא הודיעו לי על כך קודם! ולמה הם לא עשו עם זה שום דבר! אני כל כך רותחת מכעס שזה פשוט לא יאומן. האם גם אתם מישהו מכם נתקל בכזו איוולת!!! שיהיה לכם המשך חג שמח ותסלחו לי ששיחררתי קצת קיטור אליה |love|

חן חן על התגובות, מחכה לתחילת הלימודים ונראה...

Anonymous
09:43 13-04-2001|%%posterlink.0%%

אני ניסיתי לעודד את בני להתענין בקריאה מגיל 4

קניתי את "יש לי סוד" וכל מיני חוברת עבודה והוא פשוט לא התעניין (למרות שהוא מאד אוהב משחקי מחשב אחרים). לא לחצתי. השנה הוא בכיתה א' - ומחנוכה הוא כבר קורא (כמו ילד בכיתה א' - אבל קורא!) לדעתי - צריך לעבוד עם הילד רק אם זה בא ממנו, אחרת זה סתם ייצור אצלו "אנטי". אם לילד יש בעיה מיוחדת, כמו שתארה אליה, ממילא לא יעזור שתעבדו איתו בבית, כי יש שיטות מיוחדות לזה. מה שכן - להיות מאד ערניים למה שקורה בבית הספר, כדי לאתר בעיות כמה שיותר מוקדם! אני מסכימה - שיטות הלימוד מטופשות!!! הבן שלי נכנס לכתה א' עם ידע בחשבון ברמה של כתה ד' (והכל רק מתוך ההגיון הבריא שלו). אני יכולה לספר לכם שכל נושא שהם נגעו בו בכתה - הוא "ירד" בו לרמה של כתה א' (וגם עושה טעויות). פשוט הרסו לא את כל המחשבה היצירתית וההגיון הבריא. נורא חבל!!!

זה נשמע נורא, מה שאת מתארת על נסיגה בגלל בי"ס

Anonymous

זה באמת נורא. הוא כנראה ילד מחונן, אבל אם אין מי

שיקדם אותו - הכל הולך לאיבוד, וחבל! זה הגיל שבו צריך לטפח את הדברים האלה. הייתי שולחת אותו לחוגים כדי שיתפתח, אבל הוא גם מאד יצירתי ואני מעדיפה שילך לחוגי יצירה וספורט ולא להמשיך ללמוד גם אחרי הצהריים. אנחנו מנסים קצת "לחוד לו חידות" לבד, כדי שהמוח ימשיך לעבוד. הוא עונה על חידות שדורשות כפל, חילוק וגם שברים, אבל 5+8 - הוא כבר מתבלבל. בחיי!
Anonymous

העשרה בחשבון- לאיריס

יש לי המון חומר בחשבון שעובד על פתרון בעיות וחשיבה (ולא פתרון תרגילים). הרבה מהחומר העלתי לארכיון עזרים שנמצא בקהילת מורים. את יכולה להוריד לו דפים ולאתגר אותו(וגם לשלוח לבית הספר) הנה קישור: http://www2.iol.co.il/communities/teachers/include/archive/331466.asp
Anonymous

עוד קישור למאמר העוסק בהוראת המתמטיקה

בדרך אחרת. http://www2.iol.co.il/communities/teachers/include/articles/333666.asp
Anonymous
Anonymous

אוף ! אני |boom|

הי, אני רוצה לספר לכם שאני ממש מתפוצצת מכעס. נדמה לי שכתבתי באיזו שהיא הודעה שאני חושבת שלבתי יש הפרעת למידה - קריאה. בכל מקרה מתחילת השנה אני רודפת אחרי המורה שיש לי תחושה שמשהו לא בסדר אבל לא ידעתי בדיוק היכן לשים את היד. בכל מקרה באיזה שהוא שלב, לפני כחודשיים גילתי שאכן קיימת אצלה בעיית קריאה. לומדים אצלנו בבית הספר לפי שיטת מיקראות שהיא שיטה מטומטמת לחלוטין ומסתר שכמעט כל ילד שיש לו איזו שהיא בעיית קריאה כזו או אחרת נתקע עם השיטה הזו. בכל מקרה ביקשתי ולחצתי שיאבחנו ויראו משום שיש לי במשפחה כמה מקרים של דיסלקציה. בקיצור ממש בערב החג דיברתי עם הפסיכולוג של המועצה שלנו שהוא עושה כאן את האיבחונים הראשוניים והסברתי לו מה קורה ואז הוא אמר לי שמיד לאחר חופשת הפסח הוא ידאג להצמיד לילדה מורה טיפולית שכזו. עד כאן הכל בסדר. אחר הצהרים, פגשתי את המורה של דורון וסתם כך עמדנו וריכלנו לנו ובין היתר סיפרתי לה ששוחחתי עם הפסיכולוג ושהוא רוצה להצמיד לה מורה טיפולית ומה היא מספרת לי? שכבר בתחילת השנה! כשאותה מורה ביקרה בכיתה! היא התעכבה ליד דורון ואבחנה שהיא איטית מעט בקריאה!!!!! אז למה לכל השדים והרוחות הם לא הודיעו לי על כך קודם! ולמה הם לא עשו עם זה שום דבר! אני כל כך רותחת מכעס שזה פשוט לא יאומן. האם גם אתם מישהו מכם נתקל בכזו איוולת!!! שיהיה לכם המשך חג שמח ותסלחו לי ששיחררתי קצת קיטור אליה |love|

כן! נתקלנו!!!

אמנם לא באופן ישיר, האחיין שלנו אובחן בסוף כיתה ט' כבעל הפרעת ADD וזאת רק לאחר שגיסי וגיסתי עשו באופן עצמאי את האבחונים וכו' ועלו על הבעיה של חוסר הריכוז וכד'. בכל אופן אחרי שהנושא אובחן וטופל כראוי (ואף אחד לא מאמין על הציונים שלו היום - מסיים כיתה יא') המרגיז בגל העניין הוא שהיועצת המפוצצת אמרה כי כבר בתחילת אותה שנה אבחנו כי משהו לא בסדר, לא טרחו לזמן את ההורים לשיחה ובסוף גם באו בטענות להורים כמו: "איפה הייתם"??? כל זה קרה בבית ספר תיכון מכובד ברחובות. אז אתם לא לבד אבל זה ממש מעצבן
Anonymous
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים לילדים
בחר
בחר