טיפול בלחץ דם לאחר דימום מוחי

שלום רב, אבי בן 59 סובל מעודף משקל ולחץ דם גבוה שלצערי הוזנח על ידו לאחרונה. עבר אירוע של דימום מוחי ולפני מספר ימים השתחרר מבית החולים לאחר שאושפז עם לחץ דם גבוה מאוד (כ- 190/100). הוא קיבל מספר רב של כדורים שאמורים לאזן את לחץ הדם שלו להלן רשימת הכדורים: 1. נורמופרסאן 0.15 מ"ג - 3 פעמים ביום 2. קדקס 2 מ"ג - 1 פעמים ביום 3. אנלדקס 20 מ"ג - 2 פעמים ביום 4. נורמיטן 25 מ"ג - 1 פעמים ביום 5. לרקפרס (וזודיפ) 10 מ"ג - 1 פעמים ביום 6. דיזותיאזיד 25 מ"ג - חצי כדור 1 פעמים ביום פרט לכך הוא קיבל גם אומפרדקס (לוסק) מאחר והוא סובל מאולקוס וברזל בשל ספירת דם נמוכה. להלן שאלותי: 1. האם לא מדובר במספר רב מידי של כדורים להורדת לחץ דם שעלולים בסופו של דבר גם להזיק פרט לפעילות המכוונת? יש לציין כי הוא סובל מתשישות קשה ולעיתים סחרחורות ואי יציבות, תופעות לוואי המופיעות בהתוויה של כל תרופה ותרופה בנפרד. האם ניתן לוותר על חלק מהתרופות? 2. למרות הכמות הגדולה של התרופות לחץ הדם שלו לא ממהר לרדם לרמה נורמלית והוא שומר על רמה ממוצעת של 150/85 (הוא נוטל את התרופות כעשרה ימים). יש לציין כי בבית החולים לא ביצעו כל בדיקה פרט לסיטי ראש ובדיקות דם. האם לדעתך יכולה להיות לכך סיבה שלחץ הדם לא יורד? האם היית ממליץ על בדיקות מסויימות כגון דופלר או כל בדיקה אחרת שעשויה לאתר את הסיבה שבעתיה לחץ הדם אינו יורד. כמובן שאנו נמצאים בטיפול ובמעקב של רופא משפחה אך מומחה ללחץ דם נוכל לפגוש רק בעוד מספר שבועות (בעקבות עומס על המכונים ללחץ דם) ולכן אשמח אם בכל זאת תענה על שאלותי. תודה רבה.

טיפול בלחץ דם לאחר דימום מוחי

לרון שלום! 1) כמות התרופות שאביך נוטל אינה מופרזת. סה"כ הוא מקבל מינון מינימלי מכל אחת מן התרופות בשילוב מוצלח, כיוון שכל אחת מן התרופות פועלת במנגנון שונה והן משלימות זו את זו. התרופה היחידה שלגביה יש לי קצת הסתייגות היא הנורמופרסן שעלולה לגרום לתופעות לוואי שונות, כגון יובש באף, נטיה להרדמות ביום והפרעות שינה בלילה, וכו', אבל אם אין לאביך תופעות כאלה אז אולי כדאי שימשיך בינתיים בטיפול הנוכחי. 2) לחץ הדם הוא סביר בהחלט, לאחר אירוע מוחי לא רצוי למהר ולהוריד אותו באופן אגרסיבי. 3) לא ציינת את משקלו וגובהו של אביך, אך בכל מקרה רצוי לעשות מאמץ לרדת במשקל באופן הדרגתי אך עקבי. אם יצליח בכך, יתכן שאפשר יהיה להפחית בכמות התרופות. שנה טובה!

טיפול בלחץ דם לאחר דימום מוחי

תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת. הוא אכן סובל מתופעות של הרדמות במהלך היום וכן סחרור ומעט בלבול שלפי מה שקראתי הינן ככל הנראה גם תופעות לוואי של הנורמופרסאן במינונים שהוא מקבל (מעל 0.4 מ"ג ליום). במה היית מחליף את הנורמופרסאן ובאיזה מינון? תודה רבה.

טיפול בלחץ דם לאחר דימום מוחי

שוב שלום לך! לדעתי לא צריך אף פעם למהר לשנות טיפול ובמיוחד במקרה של אביך אשר יצא מבית החולים רק לפני זמן קצר. כדאי לחכות 3-4 שבועות ואם התופעות לא נעלמות, אז יהיה נכון לשקול ירידה הדרגתית במינון הנורמופרסן ובמידת הצורך החלפתו במשהו אחר (יש היום מגוון עצום של תרופות לבחירה).
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יתר לחץ דם
בחר
בחר