המשך שאלה

המשך שאלה

לדר' טראוב שלום! בתאריך 6/9/06 פניתי אליך בקשר לתרופה ניפדיפין טבע 30 LX אותה נטלה אמי דבר שגרם לתופעות לוואי כגון: סחרחורות ,עצירות ועוד. בעקבות תשובתך פניתי לרופאה עם המלצתך, הרופאה החליפה את התרופה לקלוריל ולא לדיזותיאזיד כפי שהמלצת בטענה שבעבר קבלה תרופה זו ואמי בקשה להחליפה. שלושה ימים שאמי לוקחת קלוריל לחץ הדם תקין.האם היית ממליץ להמשיך ולקחת תרופה זו? ( גילה 86 ) האם ישנן בדיקות אשר אמי צריכה לעשות במהלך לקיחת תרופה זו? תודה מראש לבנה

המשך תשובה

שוב שלום לך, לבנה! כאמור, ספק אם צריך בכלל טיפול תרופתי להורדת לחץ הדם בגיל זה. על כל פנים, אני המלצתי להתחיל עם 12.5 מ"ג דיזותיאזיד ואילו כדור קלוריל מכיל 50 מ"ג. לפיכך הייתי ממליץ לרדת לחצי כדור פעם ביומיים תוך מעקב אחרי לחץ הדם. אגב, הקלוריל לא משפיע כל כך מהר, כך שאין זה סביר שלחץ הדם תקין בהשפעתו. בהמשך יש לשים לב אם קיימות תופעות לוואי, כגון עייפות, ובעיקר שינויים בבדיקות האשלגן והסוכר בדם אותן רצוי לבצע עכשיו ולחזור כל 3 חודשים.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יתר לחץ דם
בחר
בחר