לחיות עד גיל 150- האמנם לצפות לכך

שלום חברה

 

אז היום 10.9.2019 יצאה כתבה  ב-YNET   על גלולת פלא שמפתחים אשר תוציא מהגוף תאים מזדקנים ותביא לחיים עד 150 שנה באיכות טובה.

 

מסתבר שיש שלל כתבות בנושא עם טכנולוגיות רבות, כולל הדפסת מפרקים  ועוד במדפסות תלת מימד.

 

הנה קצת

 

https://www.motke.co.il/%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%93-150-%D7%A9%D7%A0%D7%94--%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90-

 

חלק שני

 

https://www.motke.co.il/%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%93-150-%D7%A9%D7%A0%D7%94--%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-

 

 

--------------------------------------------------------

 

אין ספק שהעולם ילך לכיוון זה וצפויה אפילו תוחלת חיים טובה. אז מה כאן הדילמות.

 

הרי הנשמה נעשיית צעירה ואף בן 60 70 לא מרגיש הגיל.  ההיפך. יורד עול. פחות לחץ ואילוצים.

 

מצד שני הרבה פנסיונרים בקו העוני.

 

אז יש כאן שאלות:

 

1. האם החברה והעולם ערוכים לחיים כאלה.

2. האם זה יהיה טכנולוגיה לעשירים.

3. האם יש תועלת לאדם מעל גיל 70?

4. האם זה יגרום לעול חברתי, או שבגלל ניסיון וידע יהיה להם תרומה לאנושות

5. הכי חשוב. האם החברה יכולה להערך להפיק תולעת מאלה שהם בני מאה ומעבר?

6. האם חברה עם ערכים יותר רוחניים תהיה יותר ערוכה.

7. כל שאלה נוספת שנית לענות כאן.

 

מה דעתכם

 

נא לענות לעניין ולא לסטות מהנושא.  

 

בברכה

 

גילה

 

 


גילה בויום


אסטרולוגית, נומרולוגית, מתקשרת ופותחת בטארוט.


www.oryada.com/kartis.htm

וואו...איזו תחזית קודרת emo_05.png

אי אפשר לדעת כיצד האוכלוסיה תגיב להתפתחויות הטכנולוגיות, לכן הכל יכול לקרות.

היי עדי

 

יש כאן משהו מטריד.

 

הרי משחר האנושות היה החיפוש אחר חיי הנצח.

 

והנה כאשר יש כבר פריצת דרך לכך פתאום אין אנו ערוכים לכך?

 

רק בגלל נורמות חברתיות שכאלה?

 

הרי אדם מגיע עתיר ניסיון וידע ויכול לתרום רוחנית. אולי גם החברה תשנה ערכיה, אולי יהיה מה שנקרא מעמד חדש של "זקני השבט", אנשים עתירי ידע וניסיון חיים.

 

הרי אנו מעבידים עצמנו למוות וכאשר אנו יוצאים לפנסיה אז כבר יותר איכות חיים אז מה נשאר לנו.

 

חשוב על זה.

 

בברכה

 

 


גילה בויום


אסטרולוגית, נומרולוגית, מתקשרת ופותחת בטארוט.


www.oryada.com/kartis.htm

הי גילה יקרה.

אני חושב שחיי נצח וריבוי אוכלוסיה (כפי שגם מדובר בכתבה) הם שני דברים שונים.

חיי נצח, או יותר נכון חיים ארוכים יותר יכולים אולי להתקיים וזאת בתנאי שהאוכלוסיה תגביל את קצב התרבותה, אחרת באמת לא תהיה אפשרות להתקיים לאורך זמן משום שהמשאבים של כדור הארץ לא יספיקו (גם אם נשמיט את נושא הקשישים).

התגברות על מחלות לא תגיע באמצעות הרפואה, משום שהרפואה לא מרפאה אלא מכבה שריפות ולכן גם אם יפצחו את הגנים וישנו אותם הנושא הבלתי פתיר (לכאורה) של נושא המחלות ישאר כפי שהוא במצבו כיום.

אם כבר רוצים להאריך חיים, צריך ללכת לפי הוראות היצרן ולא לחפש פתרונות קסם שאין אחריהם באמת יכולת לפתור את בעיות החולי מהשורש ולהיטיב עם האוכלוסיה.

רק חיי קהילה משותפים יכולה להביא לפתרון.

החפוש אחר "חיי נצח" ולפחות "עכוב הזדקנות" מקורו בפחד מן המוות והחדלון, שהם הבסיס לאמונה הדתית.

המאמין הוא אדם שאינו מסכים לאשר רואות עיניו פעם אחר פעם, כי מי שנפטר - ממוחזר עד הרמה המולקולרית, כמו חתול סמטאות שמתפגר.

התצפית אומרת לנו כי המוות הוא הסוף המטריאלי.

האמונה טוענת כי אמנם הסוף המטריאלי אינו ניתן להפרכה, אולם קיימת הישרדות והמשך קיום לחלק האימטריאלי - "השארות נפש" ולך הוכח שלא. הענין הוא שבוכוח בין הטוען טענת "יש" (יש השארות נפש) לבין הטוען "אין" (אין השארות נפש) נטל הוכחה הוא על הטוען טענת "יש" - משהו ששגרירי אמונה ושדלניה לא למדו מחמת הזנחת למודי לבה והתעסקות מיותרת בעיול פילא בקופא דמחטא תוך נבירה בגוילים, במקום לצפות בטבע.

 

אמנם האמונה מציעה נחמה לצייתנים - חיי נצח אימטריאליים, השארות נפש, שלאחריה "תחיית מתים" מטריאלית לראויים לכך, אולם חרף הראיה לכאורה להתקיימות ההבטחות (שהרי איש לא חזר משם לקבול כי הונו אותו), אני נותר ספקן...

אתר מעולה לטפוח חשיבה בקורתית.


הממצא היחידי של פאראפסיכולוגיה הוא Unrepeatability ("כל ידעוני יתנבא בעמימות שונה"). 


אתר מעולה הדן בשרלטנות מטפלים.


לא-ימצא בך...קסם קסמים, מעונן ומנחש ומכשף. וחבר, חבר; ושאל אוב וידעני, ודרש אל-המתים... (דברים יח ט-יא)

הי גילה יקרה.

אני חושב שחיי נצח וריבוי אוכלוסיה (כפי שגם מדובר בכתבה) הם שני דברים שונים.

חיי נצח, או יותר נכון חיים ארוכים יותר יכולים אולי להתקיים וזאת בתנאי שהאוכלוסיה תגביל את קצב התרבותה, אחרת באמת לא תהיה אפשרות להתקיים לאורך זמן משום שהמשאבים של כדור הארץ לא יספיקו (גם אם נשמיט את נושא הקשישים).

התגברות על מחלות לא תגיע באמצעות הרפואה, משום שהרפואה לא מרפאה אלא מכבה שריפות ולכן גם אם יפצחו את הגנים וישנו אותם הנושא הבלתי פתיר (לכאורה) של נושא המחלות ישאר כפי שהוא במצבו כיום.

אם כבר רוצים להאריך חיים, צריך ללכת לפי הוראות היצרן ולא לחפש פתרונות קסם שאין אחריהם באמת יכולת לפתור את בעיות החולי מהשורש ולהיטיב עם האוכלוסיה.

רק חיי קהילה משותפים יכולה להביא לפתרון.

בס"ד

 

עדי על בסיס מה אתה קובע שהוראות היצרן הם להגביל את קצב ההתרבות? הברכה הראשונה בתורה זה "פרו ורבו ומלאו את הארץ", אתה חושב שהקב"ה לא יודע מה שהוא מברך את האנושות? זה מצווה בסיסית שחייבים לקיים אותה בלי שום הגבלה. רק הקב"ה קובע את כמות האנושות וכמות ילדים שיהיה לאדם לא אף אחד אחר, וכל אלו שאומרים שצריך להגביל ילודה זה ביגוד מפורש לתורה וכפירה בה'. 

 

ולגבי אריכות הימים יש נבואה בישעיהו לגבי הזמן הזה זמן הגאולה:

 

לֹא יִהְיֶה מִשָּׁם עוֹד עוּל יָמִים וְזָקֵן אֲשֶׁר לֹא יְמַלֵּא אֶת יָמָיו כִּי הַנַּעַר בֶּן מֵאָה שָׁנָה יָמוּת וְהַחוֹטֶא בֶּן מֵאָה שָׁנָה יְקֻלָּל. (ישעיהו סה' כ')

 

 

כך שזה לא קשור לכמות האנושות אלא לרצון הקב"ה, אשר ציווה לנו "פרו ורבו". ידוע שאם היו מכנסים את כל האנושות כולה למקום אחד זה לא היה תופס יותר משטח של מדינת ניו יורק, כך שיש העוד הרב מאוד מקום בכדור הארץ ואם צריך הקב"ה גם יכול להגדיל. כך שאל תתפס לכופרים שמנסים ללכת נגד דברי ה', אין שום צורך בהגבלת הילודה אלא להיפך צריך להגביר את הילדוה כי זה רצון ה'.

ברגע שאתה מאריך חיי אנשים בדרכים שאינם טבעיים לאדם או במילים אחרות: "לא לפי הוראות היצרן", בודאי שאז עוברים על רצון ה'...כל פגיעה ביצירתו (האדם) הינה פגיעה ברצונותיו של הבורא.

הרי אם תנסה להאריך את חיי מכונת הכביסה עם חלקים אחרים ותעשה הבה נתחכמה לו...המכונה אולי תפעל זמן מה אבל תתקלקל אחרי זמן קצר ואז הפעם גם אם תביא את החלקים המקוריים זה לא יעזור משום שהמכונה שבקה חיים.

לכן במצב שכזה אין מנוס אלא מלצמצם את אוכלוסיית העולם.

במצב פרו ורבו ומלאו את הארץ, בודאי שזה יצא במצב הטוב והנכון...אבל כאשר אתה הולך נגד תוכנית ההפעלה של היצרן (הקב"ה), אז למה אפשר לצפות בדיוק?

בס"ד

 

עדי אני לא מסכים איתך שהארכת החיים זה נגד רצונו של ה' יתברך. הבאתי לך נבוא אחת על כך שבזמן הגאולה כן יאריכו ימים עד כדי כך שמי שימות בגיל מאה יחשב שמת בנערותו. לפני המבול בני אדם חיו מאות שנים, רק לאחר המבול זה קוצר בגלל חטאי דור המבול. אבל זה היה גזרה שעתידית להתבטל לקראת הגאולה הסופית שזה הזמן בוא אנו נמצאים כעת. אז ברור שבתקופה כזו הקב"ה נותן בינה בידי הרופאים למיניהם איך להאריך חיים ומלמד אותם שיטות וחומרים שעוזרים בכך. זה רצונו של ה' כי הוא כך אמר לנו בנבואות ששלח לעם ישראל. כך שאין כאן הליכה נגד רצון ה' אלא נהפוך הוא, כי הברכה של "פרו ורבו" ניתנה לאדם עוד לפני חטא עץ הדעת טוב ורע. כך שזו מצווה לכל הדורות גם כאשר יאריכון ימי האדם במאות שנים כפי שהיה לפני הגאולה הסופית.

היי אריאל

התכוונתי הארכת חיים נגד רצונו של הקב"ה זה בכך שפועלים נגד יצירתו.

הרי הקב"ה נתן הוראות יצרן לאדם כיצד עליו לפעול כדי שהגוף יוכל לתפקד בעבודת השם (דרך הגוף אנחנו בעצם מביאים את הנפש האלוקית לידי עשיה), וכשבאים מדענים ומבצעים מניפולציות על הגוף...ברור שהגוף יגיב בהתאם, וזה נגד רצונו של הקב"ה.

בתקופות העתיקות שאנשים חיו כמה מאות שנים זה באמת היה רצון השם, וכך יהיה גם בעתיד לבוא...

אבל בכתבה מדובר על התערבות מעשה ידי אדם, ולא מעשה ידי הקב"ה.

בס"ד

 

עדי כל עוד יש רשות לרופא לרפא, זה אומר שהקב"ה נותן בינה לרופאים לרפא את האדם, והארכת חיים זה חלק מהרפואה, כי בעבר מכל מחלה אדם היה מת גם הפשוטות ביותר, כיום עקב טיפולים טובים יותר ותרופות טובות יותר שהרפואה נותנת, האדם חי יותר, אז בפועל הרפואה מאריכה את חיי האדם. כאשר בעתיד לא יהיה עוד צורך ברופאים אחרי הקמת הבית השלישי אז כבר לא ישתמשו בדכים האלו, אבל כיום כאשר זה הצינור שבו הקב"ה קבע לרפואת האדם, אז זה הדרך ללכת בה. קרא את המאמר הבא לדעתי זה די מסכם את הנושא:

 

http://www.kby.org.il/hebrew/torat-yavneh/view.asp?id=2510

 

כן אני מבין, אבל הרפואה לא מרפאה...אלא מונעת.

הגמרא שהבאת לי מדברת על רפואה טבעית (כגון הקזת דם) ולא על הרפואה המודרנית שהיא לא מרפאה אלא מונעת, רופא לא מרפא אדם אלא גופו של אדם מרפא את עצמו כאשר ישנם התנאים מתאימים והנכונים (לפי הוראות היצרן).

חוץ מזה שבמאמרים שגילה הביאה מדובר על כך שנותנים את כל המשקל על הרפואה, ומה עם האמונה? מה עם עבודה רוחנית?

עבודה רוחנית לא מוזכרת בכתבה.

אי אפשר לרפא ללא עבודה רוחנית.

אם יש לי חוסר בויטמין B12, האם אסתמך רק על קפסולה שיתן לי הרופא? הרי רופא שיתן לי תוספת B12 לא יתן לי תוכנית תזונה כדי לפתור את סיבת החוסר ואז החוסר יחזור שוב לאחר תקופה שיכולה להיות קצרה.

או שאסתמך על עצמי ואלך לפי הוראות היצרן, אשנה את התזונה והשינוי יהיה לאורך זמן?

הרופא לא מרפא ולכן הוא לא יתן לך פתרון שורשי.

כן...מצווה אלוקית...פרו ורבו...יש די מקום לכווווולם.

לפני המבול בני אדם חיו מאות שנים, רק לאחר המבול זה קוצר בגלל חטאי דור המבול. אבל זה היה גזרה שעתידית להתבטל לקראת הגאולה הסופית שזה הזמן בוא אנו נמצאים כעת...

אתר מעולה לטפוח חשיבה בקורתית.


הממצא היחידי של פאראפסיכולוגיה הוא Unrepeatability ("כל ידעוני יתנבא בעמימות שונה"). 


אתר מעולה הדן בשרלטנות מטפלים.


לא-ימצא בך...קסם קסמים, מעונן ומנחש ומכשף. וחבר, חבר; ושאל אוב וידעני, ודרש אל-המתים... (דברים יח ט-יא)

כן אני מבין, אבל הרפואה לא מרפאה...אלא מונעת.

הגמרא שהבאת לי מדברת על רפואה טבעית (כגון הקזת דם) ולא על הרפואה המודרנית שהיא לא מרפאה אלא מונעת, רופא לא מרפא אדם אלא גופו של אדם מרפא את עצמו כאשר ישנם התנאים מתאימים והנכונים (לפי הוראות היצרן).

חוץ מזה שבמאמרים שגילה הביאה מדובר על כך שנותנים את כל המשקל על הרפואה, ומה עם האמונה? מה עם עבודה רוחנית?

עבודה רוחנית לא מוזכרת בכתבה.

אי אפשר לרפא ללא עבודה רוחנית.

אם יש לי חוסר בויטמין B12, האם אסתמך רק על קפסולה שיתן לי הרופא? הרי רופא שיתן לי תוספת B12 לא יתן לי תוכנית תזונה כדי לפתור את סיבת החוסר ואז החוסר יחזור שוב לאחר תקופה שיכולה להיות קצרה.

או שאסתמך על עצמי ואלך לפי הוראות היצרן, אשנה את התזונה והשינוי יהיה לאורך זמן?

הרופא לא מרפא ולכן הוא לא יתן לך פתרון שורשי.

בס"ד

 

הרפואה המודרנית לא מבינה דבר ברוחניות ועוסקת בעיקה בסימפטום ולא בבעיה עצמה, זה נכון. אבל היא חלק מהעיניין, מה שצריך לעשות זה לפעול על פי שתי הערוצים במקביל. לקבל מצד אחד את הוראות הרופאים ולבצע אותם ככל האפשר, ומצד שני לסמוך רק על הקב"ה ולעשות עבודה רוחנית לתקן את הבעיה הפיזית כי הכל מתחיל ברוחני. העולם שלנו בנוי על שתי הצדדים חומר ורוח וצריך לפעול על שתיהם בו זמנית. בעבר באמת לא היה צריך את הרופא בזמן שבית המקדש היה קיים היו הולכים לכהן והוא היה נותן פיתרון רוחני איך לפתור את הבעייה. אבל בימינו כאשר אין מקדש חייבים לפעול בשתי הדרכים, בחומר ללכת לרופא וברוח להתפלל ולומר תהילים ולבקש את הברכה והדרכה של הרבי שליט"א איך להתרפות. כך גם הרבי היה נוהג לעשות, הוא תמיד אמר שיש צורך גם הלתחשב בדעתו שת הרופא, והיו מקרים שהיה שלוח את האדם לרופא המתאים שיש לו את הידע הפיזי איך לרפאות את הגוף שלו בהתאם.

כן אני מבין, אבל הרפואה לא מרפאה...אלא מונעת.

הגמרא שהבאת לי מדברת על רפואה טבעית (כגון הקזת דם) ולא על הרפואה המודרנית שהיא לא מרפאה אלא מונעת, רופא לא מרפא אדם אלא גופו של אדם מרפא את עצמו כאשר ישנם התנאים מתאימים והנכונים (לפי הוראות היצרן).

חוץ מזה שבמאמרים שגילה הביאה מדובר על כך שנותנים את כל המשקל על הרפואה, ומה עם האמונה? מה עם עבודה רוחנית?

עבודה רוחנית לא מוזכרת בכתבה.

אי אפשר לרפא ללא עבודה רוחנית.

אם יש לי חוסר בויטמין B12, האם אסתמך רק על קפסולה שיתן לי הרופא? הרי רופא שיתן לי תוספת B12 לא יתן לי תוכנית תזונה כדי לפתור את סיבת החוסר ואז החוסר יחזור שוב לאחר תקופה שיכולה להיות קצרה.

או שאסתמך על עצמי ואלך לפי הוראות היצרן, אשנה את התזונה והשינוי יהיה לאורך זמן?

הרופא לא מרפא ולכן הוא לא יתן לך פתרון שורשי.

בס"ד

 

הרפואה המודרנית לא מבינה דבר ברוחניות ועוסקת בעיקה בסימפטום ולא בבעיה עצמה, זה נכון. אבל היא חלק מהעיניין, מה שצריך לעשות זה לפעול על פי שתי הערוצים במקביל. לקבל מצד אחד את הוראות הרופאים ולבצע אותם ככל האפשר, ומצד שני לסמוך רק על הקב"ה ולעשות עבודה רוחנית לתקן את הבעיה הפיזית כי הכל מתחיל ברוחני. העולם שלנו בנוי על שתי הצדדים חומר ורוח וצריך לפעול על שתיהם בו זמנית. בעבר באמת לא היה צריך את הרופא בזמן שבית המקדש היה קיים היו הולכים לכהן והוא היה נותן פיתרון רוחני איך לפתור את הבעייה. אבל בימינו כאשר אין מקדש חייבים לפעול בשתי הדרכים, בחומר ללכת לרופא וברוח להתפלל ולומר תהילים ולבקש את הברכה והדרכה של הרבי שליט"א איך להתרפות. כך גם הרבי היה נוהג לעשות, הוא תמיד אמר שיש צורך גם הלתחשב בדעתו שת הרופא, והיו מקרים שהיה שלוח את האדם לרופא המתאים שיש לו את הידע הפיזי איך לרפאות את הגוף שלו בהתאם.

אני חושב שבזמנם היו טיפולי הקזת דם טיפול עיקרי (היום הוא פחות מפורסם מבעבר), זה טיפול מצויין!!!

בדרך כלל מרפאים סיניים מבצעים אותו.

אני חושב שאם כבר רופא...זה רק במצבים קיצוניים שאין ברירה אחרת, ולאחר שמאזנים צריך לעובר לתזונה ורפואה טבעית.

משום שהרפואה רק מכבה שריפות.

אם למשל אדם מקבל שפעת קיצונית בודאי שהוא יצטרך רופא ואף ימי מיון שבו קיבל אנטיביוטיקה ומשככי כאבים ואז המצב מתאזן.

אבל לאחר שהאדם משתחרר הוא חייב לשנות את אורח חיו, זה אומר לבצע שינוי יסודי שזה אומר לנקות את המערכת מכל החומר התרופתי שהצטבר במערכת יחד עם שינוי תזונתי תמידי.

בעבר שמעתי על מקרה של אדם עם חוסר חריף בויטמין B12 עד שלא היה מנוס מהפניית רופא לקבל זריקות ויטמינים לוריד,

לאחר שאותו אדם רצה למצוא פתרון טבעי הוא פנה לנטורופת כחלק מהייעוץ, אלא שהתזונאי היה בעד הזריקות יחד עם שינוי תזונתי יסודי כך שיכלול ויטמין B12 ולא יהיה מצב שיחזור למצב הקריטי אליו הגיע.

המצבים שתיארתי מחייבים העזרות זמנית ברופא משום שרופא רק מכבה שריפות, ואם לא מקשיבים לאיתותים (הכאב) מהגוף, לא יאוחר הזמן שבו יתפתחו מחלות.

בס"ד

 

גם רפואה קונבציונלית עוסקת במניעת מחלות, זה תפקיד החיסון, כך שאדם יכול לקבל חיסון נגד שפעת ואז הסיכוי הרבה יותר קטן שיקבל שפעת. הרבה מאוד חיסונים זה התפקיד שלהם. גם לא תמיד ניתן לעשות שינויים בתזונה, כל המזונות ה"טבעונים" הם לרוב יקרים יותר וזה גורם לכך שאנשים לא רוצים לקנות אותם. יש גם מצבים תורשתיים שם שינוי בתזונה לא יעזור, וגם בחברה המודרנית המהירה שבו אין זמן לכלום קשה מאוד לאדם לשמור על תזונה בריאה, הרבה יותר קל לאכול איזה שווארמה וזהו. כך שצריך לחשוב על פתרונות שמתאמים למצב החברה בימינו, ולא למצב של איזה חברה איזוטרית שקיימת בהרי ההימליאה.

עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מיסטיקה ואסטרולוגיה
בחר
בחר