יוגה וכאבי ברכיים.

יוגה וכאבי ברכיים.

בכל פעם שאני חוזר לעשות יוגה (אשטנגה) אחרי תקופה מסוימת, מתחילים אצלי כאבי ברכיים---איך אני מבדיל בין כאבים "טובים" ללא ...? האם יש אסאנות אשר אותם אין לבצע בסידרה? האם יש אסאנות אשר כדי להתמקד בהם על מנת לפתור את הבעיה הנ"ל ? אשמח לשמוע דעות שונות בעניין. תודה.

יוגה תראפיה +אשטנגה יוגה

שלום NKAL2- טיפולי יוגה תראפיה פרטניים, והדרכה לתרגול נכון- אשטנגה יוגה- המרכז הישראלי, 03-6839293, שוקן 10 ת"א. התקשר/י לקביעת פגישה. בעקרון, בעיות ברכיים הן אפייניות לשחיקה או אימוץ יתר של חלק זה או אחר של מרכיבי מפרק הברך. צריך סבלנות וזהירות, אך אין סיבה לא לתרגל. נכון, שהרבה מורים או מדריכים לתרגול של "אשטנגה ויניאסה יוגה" לא יודעים לתת תשובה לכך. יש מתודה בהירה ופשוטה בעניין. להתראות, בידידות- גילי חרובי.

כאבי ברכיים

גם אצלי יש תופעה של כאבי ברכיים וההתייחסות שלי לכך היא: - תתייעץ עם המורה שלך כי הבעיות יכולות להיות שונות ממה שאני חש. אני לא מורה, אני מתרגל שסובל מהברך! - עבוד על סף הכאב! (לא צריך לכאוב במיוחד בברך) לדוגמא: במקום לוטוס אני יזיז את הרגל למקום יותר נוח אפילו אם זה יראה פחות "פוטוגני" (תתעלם "מדוגמני" יוגה או שתהנה מהנאתם). - שים גרב או חתיכת מגבת מגולגלת במפרק הברך בזמן עשיית אסאנות שמכאיבות בברך. פעולה זו נותנת לך אפשרות להפעיל יותר חזק את הברך ובלי כאב. נוסף על כך היא נותנת למפרק הברך אפשרות למצוא פיתרון לבעיה שנגרמת כנראה בגלל ברך עקומה מעט (כולנו קצת עקומים... וזה יפה :-) ) או עמוד שידרה (עצם זנב וכו'). כל זאת נעשה כדי לעבוד בצורה אינטנסיבית יותר על מרכז הגוף (חוט שידרה וכד'). מצאתי באינטרנט סיפור של רקדן++++ (ירון מרגולין) שקישר בעיה בברך לעצם הזנב, אז זה עוד הסבר לכך שהברך היא פונקציה פחות חשובה והפיתרון צריך להימצא בעבודה ממרכז הגוף החוצה תוך כדי שמירה על הברך שפתרונה ימצא עם הזמן. אז למעשה יש פה שני דגשים: - ריכוז בעבודה ממרכז הגוף החוצה. - חופש לברך לתקופה בדמות "מגבת" מגולגלת משום שגם הברך כמו אנשים צריכה חופש או הרפיה מועטת כאשר כואב. בברכת חברים לעיסוק כאוב ואהוב, יניב

לעבוד עם כאב

אין כאב טוב! אין צורך לעבוד עם כאב, לא על סף הכאב ואפילו לא כמעט כואב. לא אמורים להרגיש את המפרקים בתרגול, כמו בשאר הזמן. אם אינך יכול לבצץ אסאנה, נסה ורייציה אחרת, או וותר עליה בכלל. חשוב יותר להיות מסוגל לתרגל גם ביום שאחרי מאשר להצליח איזו אסאנה באופן חד פעמי. התיעץ עם המורה שלך והקשב לדקויות, אבל כך אחריות על עצמך. למד איך עובד הגוף, מהן מגבלותיך ופעל לפי שיקול דעתך. והחשוב ביותר, "בהתמדה ולאורך זמן": שיפור יכולת, מקורה בתרגול יום-יומי לאורך זמן. וזו כמובן דעתי האישית

יום יומי ?

אני חושב שדווקא תרגול יום יומי רק יכול להזיק לברכיים (ברכיים לצורך העניין - אך גם לבעיות אחרות) צריך לקחת את זה יותר באיזי: 3-4 פעמים בשבוע, אחרת זה מתיש מדי ובמקרה שלי, נגמרת לי המוטיבציה נורא מהר ואני מוצא את עצמי בהתפסקה של חודשיים.

בעניין היום-יומי

מה שאתה מתאר הוא מאמצים גדולים מדי בפרקי זמן רחוקים מדי. כדאי אולי לנסות לתרגל פחות, אבל כל-יום. ובעניין האשטנגה- אפשר לתרגל לא את כל הסדרה, אלא את החלקים הבסיסיים , ולשמור על הזרימה הימיומית והמבנה העיקרי. אז תוותר על הלוטוס או חצי הלוטוס, ולא תכופף את הברך עד הסוף. לא יקרה שום דבר רע, להיפך. אחרי תקופת היכרות משותפת מחודשת עם הגוף ןהברך, סביר להניח שתוכל לחזור לאסאנות הבעייתיות בפחות חשש וללא כאב. ברכות גילי חרובי אשטנגה יוגה - המרכז הישראלי

יום יום

תודה על התשובה. למה אתה מתכוון באסאנות הבסיסיות ? עמידה? ישיבה? אסאנות של סיום? פראנימה? או שמה רק תפילות שמש ? האם לדעתך קיים איזשהוא פרק זמן מינימלי לתרגול יום יומי (חצי שעה? שעה ?)

יום יומי ?

אני חושב שדווקא תרגול יום יומי רק יכול להזיק לברכיים (ברכיים לצורך העניין - אך גם לבעיות אחרות) צריך לקחת את זה יותר באיזי: 3-4 פעמים בשבוע, אחרת זה מתיש מדי ובמקרה שלי, נגמרת לי המוטיבציה נורא מהר ואני מוצא את עצמי בהתפסקה של חודשיים.

ציטוט

"...כך אחריות על עצמך ... ופעל לפי שיקול דעתך" כלומר... מישהו אלמוני אמר יום-יום, אבל 3-4 פעמים בשבוע זהו שיקול דעתך היום, אז 3-4 פעמים בשבוע!

היי ד״ר מה שלומך ? יש לי כאבי ברכיים כבר הרבה זמן . עשיתי צילומים ואני מצרף את הפיענוח : 1)ברכיים 2 צילומים *סיבת ההפניה: כאבים *ממצאים: שינויים אוסטאו-כונדרוטיים ב-patella וב-fossa intercondylaris דו"צ. היצרות קלה של המרווחים הפרקיים דו"צ. 2)להלן ממצאי סריקת אולטראסאונד: ברך ימין שמאל גיד קוואדריצפס – ב.מ.פ. RETINACULUM - LATERAL AND MEDIAL - ב.מ.פ. גיד פטלרי – ב.מ.פ. -LCL ב.מ.פ. MCL – ב.מ.פ. בורסה סופרה-פטלרית – אין עדות לנוזל. אינפרא-פטלר בורסה-הודגם נוזל בכמות קטנה דו"צ. בורסה פטלרי – אין עדות לנוזל . ANSERINUS PES - הדגמה תקינה, אין עדות לנוזל סביבו. אזור פופליטאלי – לא הודגמו שינויים פתולוגים ,אין עדות לציסטה ע"ש בייקר . לסיכום: כמתואר. טכנאי/ת: אריאל פיסר 3) להלן ממצאי בדיקת MRI של ברך שמאל הטכניקה: בוצעו סדרות סגיטלית PD בלי ועם דיכוי שומן, קורונליות 1T ו- PD עם דיכוי שומן ואקסיאלית PD עם דיכוי שומן. התוויה קלינית: חשד לנזק מניסקיאלי. ממצאים: הודגמו אותות תקינים ממח העצם, ללא עדות לשברים בצקות או אוסטיאונקרוזיס. הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות הודגמו תקינות. המניסקוסים בעלי מראה וגבולות שמורים. המנגנון המיישר מודגם תקין. סחוס הפיקה שמור. הודגם נוזל תוך פירקי בכמות פיזיולוגית , ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית . דר' נכבד/ה, הבדיקה בוצעה בתאריך: 01/08/2017 בברכה, ד"ר פרידמן יהודה מומחה לרדיולוגיה אבחנתית מ ר 21558 מ ר מ 18490 לסיכום: ללא ממצא חריג משמעותי. האורתופד שלי אומר שכל הבדיקות תקינות אבל אני סובל מכאבים זה לא עובר איך זה יכול להיות שהכל תקין ? בנוסף אציין שאני לובש מדרסים ועושה אימוני משקולות בחדר כושר ( משקלים מאוד נמוכים רק לחיזוק ) אירובי אני לא עושה כי אני מרגיש שהברך מתםרקת לי אחרי אימון אירובי אשמח לעזרה מה עליי לעשות תודה רבה

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יוגה
בחר
בחר