תופעות לוואי של היוגה

שלום רב אני בת 23. התחלתי בתירגול היוגה (האטה יוגה) לפני כחודש - כאשר אחת המטרות העיקריות שלי בתירגול הוא נשימה נכונה (היות ואני סובלת מבעיות בנשימה כתוצאת מלחץ ונשימה לא נכונה). לפני יומיים הייתי בשיעור יוגה, והתירגול הנשימתי היה מאוד חזק - ופתאום באמצע השיעור חטפתי כאב ראש מאוד חזק. סיימתי את השיעור עד הסוף, חזרתי הבייתה , והכאב ראש התפתח למיגרנה חזקה (כאב נוראי בראש, חוסר יכולת לשהות באור, ברעש...) והקאות. ברצוני לציין שתירגול היוגה עד כה מרגיש לי טוב מאוד ונכון עבורי. האם יש קשר בין התופעה לתירגול? אשמח לתגובה

העלאת שאלה לדיון פתוח בפורום

שלום דנה לתרגול יוגה ופראניאמה במיוחד, יש השפעה חזקה על מערכת העצבים, מערכת הלימפה, מערכת העיכול, מערכת הדם. תופעות לוואי כמו כאבי ראש, בחילות, וכו' בהחלט יכולות להופיע בעקבות תרגול. הייתי רוצה לעשות הפרדה בין תופעות לוואי שלאחר תרגול שהן השפעות טובות, מבורכות, ובין תופעות לוואי לא רצויות, שמעידות על תרגול לא נכון או לא מתאים. לעיתים תופעות לוואי מופיעות אחרי תרגול מתון ואחראי של אסאנות מלוות בנשימה מלאה. מתרגלים יכולים בשנת התרגול הראשונה שלהם לחזור הבייתה אחרי תרגול נעים ומוכר ובכ"ז לחוות בחילה, סחרחורת, כאבי ראש, שהם סימנים של מערכת שמנקה את עצמה מרעלים, עודפים, חסימות. זה דבר טוב שצריך לאפשר לו לקרות ללא התנגדות. לעומת זאת, תרגול חזק של נשימות עבור מתרגל חדש, הוא לא תרגול מתאים. אם את מתרגלת רק חודש וחצי, ותרגלת פראנימה אינטנסיבית, אני מרשה לעצמי להניח שכנראה שהמורה שלך לא מספיק שם לב את מי הוא מלמד, ושמה שחווית הוא תוצאה של תרגול לא אחראי. הגוף כמו 'סגר את עצמו' כדי להתגונן מפני חשיפה לגירוי יתר של המערכת, ובעזרת המיגרנה ביקש ממך להפסיק את התרגול, לעצום עיניים, לנוח. יש שיטות הוראה שונות ביוגה, וישנם זרמים שנוטים יותר מאחרים למהר, לעשות קורס 'אינסטנסט' ולהזמין אנשים במצב לא מוכן ולא מאוזן, (כפי שנמצאים רוב האנשים באופן בסיסי,) להתחיל מיד עם אסנות מתקדמות כמו תנוחות הפוכות, ותרגול פראנימה אינטנסיבי לפני שבכלל למדו לנשום נשימה מלאה בסיסית או התחילו להשקיט את התודעה. אז איך יודעים אם מה שאת חווה אלה תופעות לוואי רגילות ובטוחות, או שמדובר בסימן לא טוב שצריך להדליק נורת אזהרה? אני מעלה את השאלה לדיון פתוח בפורום- מניסיונכם כמורים ומתרגלים בשיטות שונות, מה אתם אומרים?

לדנה

באופו ספציפי למקרה שאת מעלה יכולות להיות סיבות נוספות... כמה נקודות שאת יכולה לשים לב אליהן - האם את את סובלת ממיגרנות באופן רגיל? האם בזמן האחרון היית מתוחה יותר מאשר בד"כ? האם את יכולה לזהות קשר בין המיגרנות למחזור החודשי? (לדוג' תמיד מופיעה שבוע לפני קבלת הווסת וכיוב') אני מציעה לך להקדיש בכל יום כמה רגעים לשחרור מתח ממפרקי הירכיים, זה מצוין למיגרנות ובכל מקרה... שבוע טוב, דפני

האם היוגה יכול גם להזיק במידה ולא עושים אותו נכון?

קודם כל תודה על הפירוט ושיתוף הידע המעמיק - כפי שציינתי, אני חדשה בתחום ככה שאין באפשרותי לדעת מהו קצב ההתקדמות הנכון (רק דרך הרגשת הגוף) - וכפי שאמרת, ההתקדמות והעבודה נעשת בהתאם לתירגול אותו אנו עוברים בשיעור על ידי המדריכה (אישה מבוגרת שעושה רושם שמכירה את התחום בצורה מקצועית). בקשר למחזור החודשי, אצלי הוא לא סדיר (פעם בחודשיים שלושה) ככה שקשה לי להצביע על כך כסיבה למיגרנות. כן אפשר להצביע על הגברת מתח כגורם שמאיץ אצלי את תופעת המיגרנה שמופיע אצלי לעיתים ברמות שונות. בתקופה האחרונה תופעת המיגרנה הייתה "רדומה" אצלי ופתאום, ללא התרעה מוקדמת היא חזרה - לאחר תירגול היוגה- אבל לא בידיעה מוחלטת שיש קשר בין השניים - לכן יצרתי קשר כאן בפורום - לקבל דיעה מקצועית יותר.

בפירוש כן

אם התרגול לא מותאם או מבוצע בצורה לא נכונה הוא בפירוש עלול לגרום נזק. צריך באמת להקשיב למסרים של הגוף במהלך התרגול, ולדעת לנוח כשצריך, לוותר על מה שמרגיש לא נכון לך, ולבקש התאמות למצבים שונים מהמורה. אי הסדירות במחזור החודשי והמיגרנות הן משהו שכדאי לך לנסות לטפל בו, ולא להשלים עם זה כמשהו 'מקובל'. אלה שני סוגים של איתות של הגוף, שמשהו בהתנהלות הפיזית /הרגשית מצריך שינוי... כדאי להעמיד את הפחתת המתח כמטרה מרכזית בתרגול שלך, מאחר וזהו גורם מרכזי לשניהם. מאחלת לך להמשיך להנות מהתרגול בקצב המתאים... שבוע טוב!

תופעות לוואי של היוגה

שלום רב אני בת 23. התחלתי בתירגול היוגה (האטה יוגה) לפני כחודש - כאשר אחת המטרות העיקריות שלי בתירגול הוא נשימה נכונה (היות ואני סובלת מבעיות בנשימה כתוצאת מלחץ ונשימה לא נכונה). לפני יומיים הייתי בשיעור יוגה, והתירגול הנשימתי היה מאוד חזק - ופתאום באמצע השיעור חטפתי כאב ראש מאוד חזק. סיימתי את השיעור עד הסוף, חזרתי הבייתה , והכאב ראש התפתח למיגרנה חזקה (כאב נוראי בראש, חוסר יכולת לשהות באור, ברעש...) והקאות. ברצוני לציין שתירגול היוגה עד כה מרגיש לי טוב מאוד ונכון עבורי. האם יש קשר בין התופעה לתירגול? אשמח לתגובה

ככל הנראה עשית Hyper-Ventilation קורה שמכניסים יותר מדי חמצן. פשוט תנשמי פחות עמוק והכל יהיה בסדר

זה לא כל כך פשוט... לפראניאמה יש השפעה מעמיקה

גם כשאין היפרוונטילציה, הדברים לא מתסתכמים בכך. לכן עדיף שהתרגול יהיה מובנה בהדרגה, ומונחה ע"י מורה שמבין ורואה את התלמידים, ומוודא שהגוף והנפש יציבים מספיק, ויודע להתאים את רמת התרגול לכל תלמיד.

האם היוגה יכול גם להזיק במידה ולא עושים אותו נכון?

קודם כל תודה על הפירוט ושיתוף הידע המעמיק - כפי שציינתי, אני חדשה בתחום ככה שאין באפשרותי לדעת מהו קצב ההתקדמות הנכון (רק דרך הרגשת הגוף) - וכפי שאמרת, ההתקדמות והעבודה נעשת בהתאם לתירגול אותו אנו עוברים בשיעור על ידי המדריכה (אישה מבוגרת שעושה רושם שמכירה את התחום בצורה מקצועית). בקשר למחזור החודשי, אצלי הוא לא סדיר (פעם בחודשיים שלושה) ככה שקשה לי להצביע על כך כסיבה למיגרנות. כן אפשר להצביע על הגברת מתח כגורם שמאיץ אצלי את תופעת המיגרנה שמופיע אצלי לעיתים ברמות שונות. בתקופה האחרונה תופעת המיגרנה הייתה "רדומה" אצלי ופתאום, ללא התרעה מוקדמת היא חזרה - לאחר תירגול היוגה- אבל לא בידיעה מוחלטת שיש קשר בין השניים - לכן יצרתי קשר כאן בפורום - לקבל דיעה מקצועית יותר.

תגובה לדנה בנושא אי סדירות חודשית

אי הסדירות במחזור החודשי והמיגרנות הן משהו שהגוף שלך מאותת לך שכדאי לך להקשיב לו. אני ממליצה על על טיפול אוהשיאצו שאותו אני עושה פרטים באתר שלי http://www.awakeningctr.com או דיקור סיני. את מוזמנת לקרוא את המאמר שקשור לתזונה בנושא שיפור תזונה קיבה וטחול.כמו כן תרגילי דו-אין - מאמר. ערב טוב, דנה יקיר

תודה על העצה טוב לדעת .

 

ניקוי ספות

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יוגה
בחר
בחר