אוטיטה טריקונאסנה...תנוחת המשולש המתוח.

"האסנה יציבה ונינוחה " , איך אפשר להגיע למצב זה בתנוחה זו ? נוכל להתחיל בסריקה של הגוף לאורכו בכדי לברר מהם הדגשים שיש לשים לב ולעבוד עליהם, אז קדימה אל האסנה ...

למה חשוב לשים לב בתנוחת המשולש?

אתם מוזמנים לשתף, מה קשה לכם בתנוחה? למה למדתם שחשוב לשים לב? מה אתם אוהבים בתנוחה? אני למשל מאוד אוהבת את ההתארכות הצידית שהתנוחה יוצרת, את השחרור שנחווה בעקבותיה בתוך מפרקי האגן, והגב התחתון. זו תנוחה אהובה עלי במיוחד. במהלך השנים שמתי לב באמצעות טריקונאסנה לגלגולים שעברתי באופן התרגול שלי, מתרגול נוקשה, מאמץ, ומונע על ידי עודף מוטיבציה, לחווית תנוחה נפלאה ונינוחה שמאפשרת הרפיה והשקטת התודעה בעמידה.

משולשים, משפחה טובה לאוהבי הלוטוסים....

אני נזכר שזו הייתה התנוחה ה"פיזית" הראשונה שקיבלתי (בתור מי שמגיע מזרם שרוב התרגולים היו בישיבות ארכות) והיא בהחלט עזרה לפתוח ולשחרר את אזור האגן וליישר את עמוד השדרה (כן, כן, גם עמוד השדרה בענין)- מפרקי ירכיים, מפשעות... בעייני החשיבות היא: לשמור על מישור אחד בין פלג גוף תחתון ועליון ואז באמת מרגישים את ההתארכות הטובה גם בצידי הגוף וגם ברגליים. שמירה על העקרון הזה מאפשרת גם את פתיחת בית החזה, ואם כבר באזור הזה, חשוב לשים לב שהיד הפונה למעלה לא תימשך אחרוה - יענו, לשמור על הכתפיים בקו אחד, וגם כמובן - לשמור על הראש ישר עם עמוד השדרה, הרבה קורה שהראש צונח מטה. שורה תחתונה - תנוחה מעולה ליהודים חובבי הלוטוס. סוף שבוע נהדר. אבי.

בהמשך למשולשים...מכיוון גיאומטרי

אחד הדברים המיוחדים והמעניינים באסנה , שעם הזמן כאשר התנוחה מקבלת אופי יציב יותר ונינוח אפשר לשחק עם המודעות הפנימית , לדוגמא כאשר מכוונים אל שלושת הנקודות שבקצוות : רגל אחורית, יד ורגל קדמית וכף היד העליונה אפשר לחוות את צורת המשולש ממש ולאט לאט מהקצוות כאשר נכנסים פנימה מגיעים אל אזור מרכז הגוף (הבנדאות) ממש כמו שרטוט גיאומטרי של משולש עם נקודות מפגש חוצי הזוית... שבוע טוב בפתח ....

משהו מעניין על טריקונאסנה שמצאתי

חלק ממאמר שכתב אייל שפרוני על התנוחה ובכלל, בהקשר של היסודות שמשתקפים בתרגול. בסדנה בהראל בירג'ו הראה לנו שכאשר חסר אלמנט אדמה בטריקונאסאנה, לא יהיה שיווי-משקל טוב ויהיה קל להוציא את המתרגל מהאיזון שלו ולגרום לו לצאת מהתנוחה. כדי להשיג מוצקות ויציבות יש להשתמש בעצמות, העצמות מתוכננות לתת לגוף יציבות וחוזק בעוד שהשרירים מיועדים לספק תנועה. בביצוע של טריקונאסאנה לצד ימין יש ללחוץ תת עצם השוק של רגל ימין לכיוון הרצפה ולהעביר משקל לצד הפנימי של כף הרגל ולכריות כף הרגל. ברגל שמאל יש ללחוץ את העקב ואת הצד החיצוני של כף הרגל לרצפה. צריך לתת לכפות הרגליים להשתרש ברצפה ולהוות את האלמנט האדמה של התנוחה. כפות הרגליים צריכות להרגיש כבדות ויציבות, מוצקות וחסרות תנועה. רק אחרי שמשיגים יציבות כזו אפשר לעבור לשלב של סיבוב הבטן והמותניים לכיוון התקרה. זהו אלמנט המים של התנוחה, אבל מים צריכים לזרום על קרקע יציבה, לכן אי אפשר לעבוד על סיבוב המותניים ובית החזה ללא יציבות הרגליים. אזור הבטן והמותניים צריך לזרום כדי למצוא את האיזון הנכון שלו – ממש כמו שְמים עושים. המותן השמאלי צריכה לבוא בדיוק מעל למותן הימני ושתי המותניים צריכות להיות באותו האורך ומקבילות זו לזו. המים זורמים, אך שומרים על נפחם. כדי להרחיב את בית-החזה יש צורך באלמנט שמסוגל ליצור התרחבות – זהו אלמנט האוויר. אחרי שאלמנט המים במותניים מאזן את שני צידי בית-החזה לקו אנכי אחד ואפשר לסובב את הראש לכיוון התקרה, ללא מאמץ, מגיע תורו של אלמנט האוויר שמשמש להרחבת בית-החזה. הגזים אינם שומרים על נפח קבוע, הם יכולים להתפשט ולמלא את החלל שבו הם מצויים. לכן יש לשאוף אל בית החזה ולהרחיב אותו. האוויר מאפשר את האש ומלבה אותה. ללא אוויר אין אש, לכן ללא הרחבת בית החזה לא תהייה פוטנציה ומתיחה מלאה של הידיים. הידיים הם אלמנט האש של התנוחה – אחרי הרחבת בית-החזה הם נמתחות באופן טבעי לשני הכיוונים. כאשר כל ארבעת האלמנטים הללו מבוטאים באופן מלא בתנוחה, המוח יקבל באופן אוטומטי את האיכות של אלמנט האתר שהיא ריקות. המוח ייעשה ריק ממחשבות ותאי המוח יתמוססו לתוך הגוף – זוהי אסאנה מלאה וזוהי מדיטציה בפעולה. שילוב של יציבות, זרימה, התרחבות והתמתחות, להט וריקות. שבוע טוב לכולם .

תודה רבה

 

ניסיתי לחפש עוד פרטים על זה כי זה מזכיר לי את היעד שלי, שילוב בין שמאניזם ויוגה אך לא מצאתי כלום על האלמנטים ויוגה דרך אייל שפרוני

 

יש לך רעיון איך למצוא עוד חומרים בהושא?

 

תודה,

ניקול

 

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יוגה
בחר
בחר