מהי "עבודה זרה"

מה היא "עבודה זרה" ?

מאת : שלום הלוי .


עבודה זרה היא כל עבודה הנעשית בניגוד לכתוב בתורה ו/או נוספה על הכתוב בה. בין אם היא קשורה לעבודת אלילים או לאו . לדוגמא :
13 העיקרים ,תפילות וברכות , הנחת תפילין, התקנת מזוזות, קברות צדיקים , טבילה במקווה, חוקי טהרה וטומאה שלא מהתורה , ובעצם כמעט כל השולחן ערוך.

 

א .  13 העיקרים.

 

13 העיקרים ע"י הרמב"ם והמקובלים על כל הרבנים הם :

 

  1. שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

1   תגובה : אלוהים ברא את העולם, ויצר את כל אשר בו בצורה מושלמת          שתתקיים לעולם,  כולל את בני האדם. אך בני האדם הם אלו האחראים          לגורלם .

          כעיקרון, האדם אחראי לדברים הטובים שהוא מחולל בחייו, כשם שהוא        אחראי לדברים הקשים והגרועים בחייו. מסתבר, שהאדם אחראי גם על         בריאותו , מאחר וגופו יהיה בריא עם נפש בריאה , מזון בריא ותנאים   הגיינים

          טובים.

 

2. שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים, והוא לבדו אלוהינו, היה הווה ויהיה.

 

2 . תגובה : לכל עם בתקופת המקרא היו אלים שונים, לכל אל היה שם משלו.

שמו של הקב"ה הוא על פי תורת ישראל , הוא  "יהוה" . ואת שמו חייבים אנו לזכור לעולם. ככתוב בספר שמות ג,טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר. 

 

היהודים הרבניים החליפו את שמו של אלוהי ישראל  ל"אדוני" שהוא בעצם "אדון" האל הכנעני או אדוניס מקבילו היווני. ובזאת היהודים בעצם הם בחרו אל אחר שלא נודע מעולם בתורה בשם זה.

שמו של יהוה אלוהי ישראל מופיע בתנ"ך 5784 פעמים כאלוהי ישראל. ואסור לשכוח זאת.

היהודים עובדים את "אדוני" שאינו מוזכר אפילו פעם אחת בתנ"ך כאלוהי ישראל.

בספר דברים נכתב במפורש . 

דברים  ו,יב הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-יְהוָה, אֲשֶׁר הוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבֵּית עֲבָדִים.  ו,יג "אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ תִּירָא, וְאֹתוֹ תַעֲבֹד; וּבִשְׁמוֹ, תִּשָּׁבֵעַ". 

 

למרות האזהרה שבאה בעיקבות הפסוק ו,יד "לֹא תֵלְכוּן, אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים--מֵאֱלֹהֵי, הָעַמִּים, אֲשֶׁר, סְבִיבוֹתֵיכֶם.  ו,טו כִּי אֵל קַנָּא יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּקִרְבֶּךָ:  פֶּן-יֶחֱרֶה אַף-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בָּךְ, וְהִשְׁמִידְךָ, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה" . שינו היהודים את שם אלוהי ישראל ל"אדוני" ובעצם עובדים עד היום אל אחר שאינו נזכר בתנ"ך .

זו גם הסיבה שהאזהרה שהחל מפסוק יד "  "לֹא תֵלְכוּן, אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים...

בעצם מתקיימת עד היום הזה. בגלל שעם ישראל בחר באלוהים אחר ולא קורא לאלוהי ישראל בשמו .

 

3שהבורא יתברך שמו אינו גוף, ולא ישיגוהו משיגי הגוף, ואין לו שום דמיון כלל.

 

3 . תגובה : בבראשית נכתב ש"רוח אלוהים מרחפת על פני המים..." אך שם גם   נכתב,  

     שאלוהים ברא את האדם בצלמו ובדמותו. משמע , יש לאלוהים גוף , הוא לובש צורה

     ופושט צורה כרצונו. אין לו צורך לאדם המאמין , להתעסק בנושא דמותו של אלוהים.

     זאת מהסיבה שהאדם המאמין באמת, מכניס את יהוה אלוהי ישראל לליבו. אז מי שיש

     אלוהים בליבו, אינו זקוק לדמות כלשהי , מאחר ולגביו כל אדם    נברא בצלם אלוהים

     ובדמותו, הרי כל אדם כ"אלוהים" הוא. מה עוד, שקיים הפסוק האומר "ואהבת לרעך

    כמוך, אני יהוה" .  והמשמעות שכל אדם חייב לאהוב כל אדם אחר עלי אדמות ללא כל

     אפליה דתית, לאומית, גזעית, או מינית, כי כל אדם כאלוהים הוא, עולם ומלואו .

 

 

4. שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון.

 

4 . תגובה : הבורא יתברך שמו לעד, הוא ראשון ואין שני לו לעולם ! אך היהודים

      החליפו אותו באל פיקטיבי כנעני בשם "אדוני" שיש לוו גם כינויים שונים

      נוספים.

 

5. שהבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו.

 

5 . תגובה: אין חוק או מצווה בתורה האומרת שצריך להתפלל ולו פעם אחת ביום.

          גם לברך על כל ביס ועל כל דבר הוא מיותר.

 

          כל שאלוהים רוצה מאיתנו "בני ישראל" הוא שנהיה תמימים עם אלוהים

          ואדם. כל מצוות התורה שנעשות בתמימות, נעשות לצורך המשך קיום          הבריאה. כי משמעותה האהבה הוא "אהבת חינם" את בני האדם כולם,

          שלא יגרמו רע זה לזה , שלא יגזלו זה את זה ולא יהרגו זה את זה. אלא         עליהם לקיים אהבה תמימה, אהבה של לתת ולעזור לזולת , אהבה שאין בה אינטרסים ואין בה אגו . כך שאלוהים לא זקוק לא לתפילותינו ולא לקורבנות .

כי הכל שלו .

 

          על פי ההלכה היהודים צריכים להתפלל מספר פעמים ביום . "על פי דת

זרטוסטרא", הדת שהיהודים אימצו את חוקיה, צריך להתפלל 5 פעמים ביום.

ואילו היהודים, מגדילים ומברכים על כל ביס ולפניו ואחרי הארוחות במשך היום.

 

6. שכל דברי נביאים אמת.

 

6 . תגובה: נכון. כל דברי הנביאים אמת, אך עם ישראל ממשיך לעבוד עבודה זרה           ולהחטיא את עצמו עד היום בעבודה זרה . בניגוד לדברי הנביאים.

 

7. שנבואת משה רבנו עליו השלום היתה אמיתית, ושהוא היה אב לנביאים, לקודמים לפניו ולבאים אחריו.

 

7 . תגובה : משה רבינו עליו השלום כתב את החומש וסיכם אותה בספר דברים ככתוב .  לא,כד וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה, לִכְתֹּב אֶת-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה-הַזֹּאת--עַל-סֵפֶר:  עַד, תֻּמָּם.  לא,כה וַיְצַו מֹשֶׁה אֶת-הַלְוִיִּם, נֹשְׂאֵי אֲרוֹן בְּרִית-יְהוָה לֵאמֹר.  לא,כו לָקֹחַ, אֵת סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה, וְשַׂמְתֶּם אֹתוֹ, מִצַּד אֲרוֹן בְּרִית-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם; וְהָיָה-שָׁם בְּךָ, לְעֵד. 

 

לד,י וְלֹא-קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, כְּמֹשֶׁה, אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה, פָּנִים אֶל-פָּנִים.  לד,יא לְכָל-הָאֹתֹת וְהַמּוֹפְתִים, אֲשֶׁר שְׁלָחוֹ יְהוָה, לַעֲשׂוֹת, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם--לְפַרְעֹה וּלְכָל-עֲבָדָיו, וּלְכָל-אַרְצוֹ.  לד,יב וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה, וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל, אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה, לְעֵינֵי כָּל-יִשְׂרָאֵל. 

 

למרות כל אלה, "בהגדה של פסח" הנקראת בכל בית בישראל ב"ליל הסדר",

נפקד שמו של יהוה אלוהינו , משה רבינו,  ואהרון הכהן מההגדה לפסח. פרט לפסוק מקרי אחד "ויאמינו ביי ובמשה עבדו.

כלומר, אף על פי ולמרות הכל, אין עם ישראל מזכיר את משה ואהרון ופועלם בחגו הגדול.  אלא מזכיר את רבני ההלכה ואיך הם חגגו את חג הפסח.

 

8. שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבנו עליו השלום.

 

8 . תגובה. ספר התורה שנמצא עתה בידינו, הינו בעצם כתוב בכתב האשורי בניגוד         לספר התורה שכתב משה שנכתב בכתב העברי העתיק הנקרא "כתב דעץ"         ורק העדה השומרונית משתמשת בו עד היום.

 

            שבתקופת בית שני, נוספו דברים וקטעי דברים ושונו דברים אחרים        בתורה, כך שאין הספר הנמצא בידינו מקורי כלל .

בתקופת בית שני, למדו רבני וחכמי ההלכה את התורה מספר שתורגם מתרגום היווני הנקרא "תרגום השבעים" שתורגם לארמית בידי "אונקלוס" השפה שהייתה שפת          העם באותה תקופה. ויתכן שהוא הספר הנמצא היום בידינו. איך נדע ?

            אם לא נתעמק בלימוד החומש כפשוטו, הרי לא נדע לעולם.

            אך מי שמתעמק בלימוד החומש, קרי "תורת ישראל", יבחין בקטעים רבים        שאינם מתאימים ללשון המקורית של הספר. או להלך הרוח שבספר התורה או בסיפורים השתולים וזרים לעניין הכתוב ומעוררים שאלות .

 

9. שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו.

 

9 . תגובה : ומה היא ההמצאה של ה"תורה שבעל פה" ? התורה היא תורה אחרת .

            "תורת ישראל" מורכבת מ-17 תורות, חוקים מצוות ומשפטים. אך אף אחד        מהם אינו "התורה שבע"פ" .

            עם ישראל עבד עבודה זרה מאז תקופת "השופטים" ולאחר מכן בנה שלמה

המלך במות לאלילים בירושלים. בנוסף לבית המקדש. בעיקבות זאת, התפצלה המלוכה לשניים , אבל כל עם ישראל המשיך בעבודה הזרה והאלילית כ-250 שנים ומלכות יהודה  כ-250 שנים נוספות  עד לגלות בבל.

בינתיים, מלכו הפרסים כ-250 שנים בישראל והמקדונים (יוונים) עוד כ-180 שנים עד מלכות בית חשמונאי. שאז בעצם התחילה להתגבש הלכה מסויימת שלא התקבלה ע"י הכהנים הצדוקים שבבית המקדש.  לכן, בתקופת המלך ינאי החשמונאי, גיסו של המלך שמעון בן שטח שהיה ראש הסנהדרין ועמד בראש           מפלגת הפרושים הרבניים, כבשו את בית המקדש , רצחו את 800 הכהנים  שהיו במקום ועוד 50.000 מהיהודים שלא סרו למרותם , היתר ברחו למצריים ולמדבר יהודה.

אז יכלו כבר הפרושים הרבנים לגבש איזה תורה ומסורת חדשה משלהם , מהעבודה הזרה שהורגלו בה .שלא מן התורה .

 

            לאחר כ-100-150 שנים לערך, הובא אונקלוס הגר שידע יוונית וארמית על           בוריין, ותרגם את התורה מיוונית לארמית , זאת עבור "חכמי ההלכה"          שישבו בסנהדרין ודנו ו'או המציאו חוקים חדשים על החוקים של "תורת          ישראל" .

            מאז , בכדי לשמור על ההגמוניה הרבנית, נקבע "מי שעובר על חוקי התורה         שבכתב, חייב במלקות, ומי שעובר על דברי (פרשנות) חכמים, חייב מיתה.

            בזאת חייבו החכמים לקבל את פרשנותם על התורה כעובדה מוגמרת למרות      שלא הבינו כלל עברית. אלא ארמית בלבד.

            מאז נאסר על בני ישראל לקבל את התורה ככתבה ופשטוטה .

 

            האם לזה התכוון הרמב"ם כשקבע שתורת ישראל לא תהיה מוחלפת שוב ?

 

10. שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותיהם.

 

10 . תגובה:  לבורא יתברך שמו יש כנראה יותר מדי מה לעשות מכדי להאזין     למחשבותיהם ומעשיהם של בני האדם עלי אדמות .

            כאמור לעיל, אלוהים ברא את העולם כדבר מוגמר ומושלם. כך שכל אדם           אחראי להתנהגותו ולמחשבותיו הטובות והרעות כאחד.  ומביא על עצמו את הטוב ו/או הרע שבעולם על עצמו. 

 

11. שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו.

 

11 . תגובה:    מי שחי בתמימות ובאהבה לאלוהים ואדם, יכול להיות בטוח בחייו         ובמעשיו.  אולם, הקונפליקט התמידי בתנ"ך של רשע וטוב לו וצדיק ורע לו,            הוא קונפליקט זמני בהחלט עד שהדברים מתהפכים. ואז נדון הרשע     כרשעתו והצדיק כצדיקותו ולאלוהים כנראה אין יד מכוונת בדבר. אלא             הדבר נתון לביצוע חוקי התורה ומצוותיה ככתבן ולשונן או לחוסר קיום תורה ומצוות אלא חוקי ההלכה היהודית שהינם "עבודה זרה" בלבד . 

 

12. בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.

 

12 . תגובה: משיח הוא אדם שנמשך בשמן המשחה ע"י כהן גדול. ככהן או כמלך.

            מאחר ואין בית מקדש, ומאחר ואין כהן גדול, אין איש יכול למשוך אדם             למלך או לכהן גדול. פרט לפרושים הרבניים שמכרו את תפקיד הכהן הגדול      בכסף ומשחו גר אדומי .

            גם כיום עם הסמכויות של הרבנות, הרבנים יכולים למשוך כל עובד אלילים        למלך או כהן גדול או למשיח מת כדוגמת חב"ד .

 

            כל עוד עם ישראל ובעיקר רבניו והחרדים והדתיים לא יחזור בתשובה מלאה      על פי ספר התורה, הוא תורת ישראל, אין כל סיכוי  לגאולה. ראו פרשת          "בחוקותי" .

            כל עוד העם היהודי ימשיך לתמוך ברבנים ולקבל את דבריהם על פי ההלכה

            היהודית, גם אז אין סיכוי לגאולה כלשהי .

 

בכל מקרה, בכל "תורת ישראל" לא מוזכר "משיח" שיבוא לגאול את עם ישראל באחרית הימים, אלא העם יגאל את עצמו מעכשיו ויחזור בתשובה על פי חוקי תורת ישראל ומצוותיה ככתבן ולשונן.

           

 

13. שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים.

 

13 . תגובה : מה לאלוהינו ולתחיית המתים ? מה הבדיחה הרבנית הזו המייצגת את 

             "דת זרטוסטרא"?

            האם אין לאלוהינו מספיק אפשרויות ליצור בני אדם חדשים וטהורים    ובמקום זאת לקחת מתים טמאים ולהפוך אותם ל"זומבי" .

            הרי בתורה נכתב "מעפר באת ולעפר תשוב" ולא נכתב "מעפר תשוב".

 

האמונה בתחיית המתים מקורה במצרים הקדומה, בתקופה שבנו פירמידות למלכי מצרים שנחשבו כאלים. ו"בדת זרטוסטרא"

אופן בניית הפירמידות ופולחן המתים המצרי , היה כזה שהם חשבו שאלים לא מתים, אלא נחים זמנית. גופם נמצא על הקרקע ונשמתם עולה אל האל אוזיריס ובבוא היום  הם ישובו לחייהם ולגדולתם.

לכן, בקצה הפירמידות היה פתח שבו אמורה הייתה הנשמה לחזור. והמת נקבר עם בגדיו ותכשיטיו ובדרך כלל גם עם עבדיו ומשרתיו שהביאו מזון לרוב ,עבור הדרך.

 

גם לפולחן "קברי צדיקים"  יש מגמות דומות הרי צדיק נח על משכבו ונשמתו בגן עדן מהלכת לפני האלוהים. ממש כמו האמונה המצרית. רבים משתחוים = משתתחים לקבר ה"קדוש" וסוגדים לו כאל אל. תוך עריכת תפילות שונות ומשונות החל מפולסא דנורא וכלה בתפילות לנישואין או להולדת בן זכר, תפילות להחלמה ממחלה וכו'. מה שבטוח הוא , שמה שיקרה, זה שיקרה, ומה שלא יקרה לא יקרה.

זה עובד בשיטת ה-% 50  או בשיטת האורקול היוונית שבדלפי שביוון העתיקה.

 

אין כל זכר למושג "תחיית המתים בתורת ישראל ואפילו ברמז. ומקורה כאמור בעבודה זרה.

 

5 תפיסות של האלוהות במקרא

1.         לכל עם יש אל משלו ואין עדיפות של אל אחד על השני.

2.         לכל עם יש אל משלו אך האל של ישראל טוב יותר מאלים אחרים.

3.         רפורמה כושלת יש רק "יהוה אחד" שמושבו בירושלים אסור ליהודאים לעבוד אלוהים אחרים. אסור לייצגם באמצעות פסלים.

4.         סינכרוניזם התלכדות של אלים רבים בדמות של אל אחד.

5.         בהשפעה פרסית, האל של ישראל, חולש על שטחים מחוץ לממלכתו, הופך לבורא שמיים וארץ, אך אינו שולל קיומם של אלים אחרים.

 

האם יהווה היה פסל ומהיכן בא?

שופטים פרק ה' ד: יהווה בצאתך משעיר בצעדך משדה אדום...

חבקוק פרק ג, ג: אלוה מתימן יבוא וקדוש מהר פארן סלה תחת און ראיתי אהלי כושן ירגזון יריעות ארץ מדין..

דברים פרק לג, ג יהוה מסיני בא וזרח מהר שעיר

שמות כד, ט,י ויעל משה ואהרון נדב ואביהוא ושבעים מזקני ישראל: ויראו את אלוהי ישראל....ויחזו את האלוהים ויאכלו וישתו:

ישעיהו א, יב, כי תבואו לראות פני מי ביקש זאת מידיכם רמוס חצרי.

שמות פרק יח, יא: כי עתה ידעתי כי גדול יהוה מכל האלוהים.

שמות פרק טו, יא: מי כמוך באלים יהוה.

שמואל א22-28 ...עד ייגמל הנער והבאתיו ונראה את פני יהוה...וישתחו שם ליהוה.

דברים פרק לא,11, בבוא כל ישראל לראות את פני יהוה אלוהיך במקום אשר אבחר...

שמות פרק כג יז שלש פעמים בשנה יראה כל זכורך אל פני  האדון יהוה.

 מלכים א כב, יט, ...ראיתי את יהוה ישב על כסאו וכל צבא השמים עמד עליו מימינו ומשמאלו.

ישעיהו ו, א, ו, "ואראה את אדני יהוה ישב על כסא רם" ..."כי את המלך יהוה צבאות ראו עיני"

יחזקאל א, כח, "מראה דמות כבוד יהוה ואראה ואפל על פני"

דברים ז, 5 מזבחותם תתצו ומצבותם תשברו ואשריהם תגדעון ופסיליהם תשרפון באש"

מלכים ב כג, ו,ויצא את האשרה מבית יהוה מחוץ לירושלים ...וישרוף אותה בנחל קדרון וידק לעפר'

בהשפעת המזדאיזם הפרסי הפכה האלוהות לאוניברסאלית האל אינו עוד אל לאומי אלא אל עליון מופשט ששולט בכל היקום. אל טרנסצנדנטלי, כל יכול ויודע כל.

הפוליתאיזם של תקופת המלכים עבר שינויים במפגש עם הדת הפרסית והתקרב לתפיסת אלוהות אחת אוניברסלית.

יחזקאל מעיד עדות ראייה על העברת פסלו של יהוה על גבי כרובים כשלל מלחמה לבבל יחזקאל י, ד,יח; יא, כב- כד

וַיָּרָם כְּבוֹד-יְהוָה מֵעַל הַכְּרוּב, עַל מִפְתַּן הַבָּיִת; וַיִּמָּלֵא הַבַּיִת, אֶת-הֶעָנָן, וְהֶחָצֵר מָלְאָה, אֶת-נֹגַהּ כְּבוֹד יְהוָה.

יח וַיֵּצֵא כְּבוֹד יְהוָה, מֵעַל מִפְתַּן הַבָּיִת; וַיַּעֲמֹד, עַל-הַכְּרוּבִים. יט וַיִּשְׂאוּ הַכְּרוּבִים אֶת-כַּנְפֵיהֶם וַיֵּרוֹמּוּ מִן-הָאָרֶץ לְעֵינַי, בְּצֵאתָם, וְהָאוֹפַנִּים, לְעֻמָּתָם; וַיַּעֲמֹד, פֶּתַח שַׁעַר בֵּית-יְהוָה הַקַּדְמוֹנִי, וּכְבוֹד אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל עֲלֵיהֶם, מִלְמָעְלָה.

כב וַיִּשְׂאוּ הַכְּרוּבִים אֶת-כַּנְפֵיהֶם, וְהָאוֹפַנִּים לְעֻמָּתָם; וּכְבוֹד אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל עֲלֵיהֶם, מִלְמָעְלָה.  כג וַיַּעַל כְּבוֹד יְהוָה, מֵעַל תּוֹךְ הָעִיר; וַיַּעֲמֹד, עַל-הָהָר, אֲשֶׁר, מִקֶּדֶם לָעִיר.  כד וְרוּחַ נְשָׂאַתְנִי, וַתְּבִאֵנִי כַשְׂדִּימָה אֶל-הַגּוֹלָה,

הפעלים המודגשים בצהוב מעידים כי אין מדובר באלגוריה אלא בפסל של ממש.

ערב טוב

יוסי...

רוב אוכלוסיית העולם מאמינה באל אחד. הנוצרים המוסלמים והיהודים.

עובדי פסלים היו כגון תרח אבי אברהם אבינו. ועד היום יש עובדי אלילים.

אנשים פרימיטיביים שלא למדו בחרו להם כל מיני עושה ניסים וכשפים לאל.

אלוהים שברא את העולם פנה אליהם והציע להם את התורה וסירבו לקבל.

לבסוף נבחר עם ישראל.

הרי אין ספק שהיקום לא צמח מאליו סתם ככה.

המדענים טוענים 14 מיליארד שנים..

אוקיי מה היה קודם לכן? אין להם תשובה.

אם העולם היה קיים 14 מיליארד שנים. ללא אמצעי מניעה. אנשים חיו מאות שנים..אז היום כדור הארץ היה צריך להיות צפוף באוכלוסיה.

ראה את קצב גידול האוכלוסיה בשנים האחרונות...

ערב טוב

יוסי...

רוב אוכלוסיית העולם מאמינה באל אחד. הנוצרים המוסלמים והיהודים.

עובדי פסלים היו כגון תרח אבי אברהם אבינו. ועד היום יש עובדי אלילים.

אנשים פרימיטיביים שלא למדו בחרו להם כל מיני עושה ניסים וכשפים לאל.

אלוהים שברא את העולם פנה אליהם והציע להם את התורה וסירבו לקבל.

לבסוף נבחר עם ישראל.

הרי אין ספק שהיקום לא צמח מאליו סתם ככה.

המדענים טוענים 14 מיליארד שנים..

אוקיי מה היה קודם לכן? אין להם תשובה.

אם העולם היה קיים 14 מיליארד שנים. ללא אמצעי מניעה. אנשים חיו מאות שנים..אז היום כדור הארץ היה צריך להיות צפוף באוכלוסיה.

ראה את קצב גידול האוכלוסיה בשנים האחרונות...

"לבסוף נבחר עם ישראל" ???

...על פי מעשיות המיתולוגיה היהודית.

 

"המדענים טוענים 14 מיליארד שנים" ???

כן, על פי מספר שיטות תיארוך אשר כולן מספקות אותה הערכה, בתחום טווח הטעות האפייני לכל שיטה.

 

"אוקיי מה היה קודם לכן? אין להם תשובה" ???

למד לשונך לומר איני יודע שמא תתבדה ותאחז (ברכות ד א).

אישית - אינני יודעת.

גם מדענים "לא סגורים" על אפן התהוות היקום.

זה אינו מפנה הדרך למשהו שהוא בחזקת נעלם עוד יותר גדול - אלהיך , פרי דמיונך.

האנושות, מדרך הטבע, מאמצת רק השערות המוסיפות תובנות ודוחה השערות המציעות להחליף נעלם בנעלם גדול ממנו, אלהיך, אשר אינו מוסיף דבר לתובנותינו ואינו בר-בחינה כלל.

נסה לקרא משהו על ZPE (ר"ת Zero-Point Energy) ו- QVF (ר"ת Quantum Vacuum Fluctuations) אשר מתממשים בתופעות ניצפות כגון Casimir Effect או Lamb Shift.

 

"אם העולם היה קיים 14 מיליארד שנים. ללא אמצעי מניעה. אנשים חיו מאות שנים..אז היום כדור הארץ היה צריך להיות צפוף באוכלוסיה" ???

 גמגום מחפיר בבורותו.

אתה מבלבל אינפנטילית בין העולם (Earth) לבין היקום (Universe).

היקום קיים לדעת אסטרופיסיקאים כ- 13.7 מליארד שנים.

כדה"א נתהווה לפני כ- 4.5 מליארד שנים.

הצורה הקדומה ביותר של אורגניזם פשוט ופרימיטיבי הופיעה רק לפני כ- 3.7 מליארד שנים, וחשוב להדגיש כי אורגניזם זה לא בהכרח דמה לאורגניזם הפרימיטיבי ביותר בן זמננו.

אשר לגודל אוכלוסיית אנוש - ובכן כל עוד היה האדם צייד-לקט החי בחבורות קטנות, היתה אוכלוסית העולם קטנה ו"קפואה" בגדלה. ברגע שנוצרו ישובי קבע והתפתחה חקלאות, יצור מזון, אגירת עודפי מזון כדי לספקו ביציבות לאורך כל עונות השנה וסחר חליפין עם מגדלים שהתמחו בגידולים שאינך מגדל או אינך יודע לגדל או שאינך מצליח לגדל עקב אי התאמת האקלים במושבך - החלה האוכלוסיה לגדול. עיין בטבלה המכילה אומדני אוכלוסיה של חוקרים אחדים.

 

מה יוצא לך מהפגנה חוזרת ונשנית של בערות מזעזעת?!

כאשר אתה רוצה אתה יודע לנתח לענות.

מדוע לגבי רצח רבין אינך נוהג כך?

תעבור על הראיות שהצגתי לך.. תאשר או תשלול..

לפטור בהבלים וכו...מעיד על כי אינך מבין דבר וחצי דבר

להפך.

דווקא את טענות הקונספירציה בענין רצח רבין בדקתי היטב ומצאתי כי המצדדים בהן חלקם אימבצילים ויתרם חלאות.

הישאר בשלך. טוב לראותך מאוכל בחרון ובמשטמה...

מצויין

אז סוף סוף גם אתה שוכנעת מהראיות. שאכן עמיר לא רצח את רבין

כן, אני שמחה שהשתכנעתך, כמוני, כי יגאל עמיר רצח את רבין בשליחות הכלבים השוטים של הימין, וכי ידיכם אדומות מדמו...

הנה הסבר פשוט, כיצד "בורא" הוא משהו מיותר, וכי כיצד עשוי היה היקום להתהוות בלא להזדקק ל"בורא":

בגדול, למען מאותגרי שפת אלביון, נאמר שם משהו מעין זה:

חומר יכול להיווצר מאנרגיה בצורה ספונטנית. זה הוכח באלפי ניסויים. לכן לשאלה "איך נוצר חומר" יש תשובה - הוא נוצר ספונטנית מאנרגיה.
נשאלת שאלה חדשה - ומאיפה באה האנרגיה? וגם על כך יש תשובה - אנרגיה יכולה להיות חיובית אך גם שלילית. אנרגיה חיובית יכולה להפוך לחומר. אנרגיה שלילית נמצאת בשדה הגרויטציה של אותו חומר(*). כך יכול היקום להיווצר בצורה ספונטנית, מבלי כל צורך ב"בורא"...וכמובן, עיקר שכחתי - יגאל עמיר רצח את רבין בשליחות הכלבים השוטים של הימין, וכי ידיכם אדומות מדמו.

 

 

 

(*) אנרגיה פוטנציאלית של מסת מבחן המצויה במרחק אינסופי ממסת יחוס היא אפס.

ככל שמניחים למסת המבחן לנוע לעבר מסת היחוס - ניתן לעשות עבודה (חשוב על משקולת תלויה בשרשרת, של שעון קוקיה, המניעה את המנגנון, כאשר המטוטלת היא הקוצב). כאשר מגיעה מסת המבחן בתנועתה אל פני מסת היחוס - האנרגיה שלה שלילית, שהרי היתה אפס באינסוף.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר