שכר ועונש ? לא תישא את שם ה' לשוא !

התורה עוסרתמ הזכרת שמו באיסור החמור ביותר שאפשר, דהיינו ע"י איסור כוללני של הזכרת שמו.

המתנחלים מצטיינים בעיקר בשניים: מתן שמות לילדיהם באופן הכולל את שמו של ה'. ( יחזקאל, אליעזר, שראל, וכד...) ו-2. הם לקחו

על עצמם משימה לשמש קיר מגן אנושי ליישוב, ונושאים בעול הזה בנחישות, תוך תשלום מחיר חיים יקר.

האם יש קשר בין השניים ? האם מדובר בשכר ועונש על הפרת הדיבר ?  

בס"ד

 

שלום עליכם אחי, שאלת טובה שאלת שנובעת מיראת שמים טהורה ואמיתית.

 

מאחר והידע שלי בנושא אינו מספיק רחב מצאתי לך התיחסות ראויה ומלאה בנושא מאת הרב שמואל אליהו:

 

להיזהר עם שם המכיל אותיות משמות הקדש
מותר לקרוא בשם המכיל אחד משמותיו של הקב"ה רק אם הוא מופיע בתנ"ך, כגון: צורישדי, עמנואל, מישאל וכדומה. אך אין לקרוא בשם כזה כשאינו מופיע בתנ"ך, לכן יש להימנע משמות חדשים כמו: נסיה, אוראל, בת-אל וכדומה. אע"פ שיש להם משמעות חיובית. לפעמים השמות הללו מפעילות כוחות של מעלה ולא תמיד בכיוון הנכון.
כתיבת שם המכיל אחד משמותיו של הקב"ה - מצד הדין אפשר לכתוב שמות המכילים אותיות משמות הקב"ה באופן רגיל בלא חשש, ואין צורך להפסיק ע"י מקף וכדומה בין אותיות י' וה' או א' ול', כגון נתנאל או בתיה. אבל ידוע שהרב יהודה צדקה עליו השלום היה כותב את שמו יהודא באלף כדי שלא יטעו וישמיטו את האות דלת ויהיה כתוב בטעות שם ה'.
מותר לקרוא בשם "שלום" ואין חשש בדבר. רק לא יקרא שם זה בבית מרחץ וכד'. מן הדין אפשר לכתוב את השם "שלום" באופן מלא ללא שום שינוי. אומנם, במה שכתב הרמ"א להקפיד בכתיבת השם שלום, לא להשלים את כתיבת המלה במלואה אלא רק בקיצור: שלו' – האשכנזים נהגו להקפיד, אבל הספרדים לא נהגו להקפיד על כך.

לא לקרוא ששמות של מלאכים, אלא אם כן זה שם ידוע
אין שום חשש לקרוא בשם של מלאכים אלא רק באותם שמות שהם מקובלים בעם ישראל כגון מיכאל רפאל אוריאל גבריאל וכד'. אבל אין לקרוא בשמות מלאכים שאין רגילים לקרוא בהם אע"פ שמצד הדין אין בזה איסור. כי יש בכך חשש שהוא קורא ומזמין את המלאכים בחינם.

 

לקוח מאתר ישיבה. מצב" קישור:

https://www.yeshiva.org.il/midrash/8178

 

ישר כח שהעלית את הנושא החשוב לדיון. עלה והצלח.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר