לחיות בעוה''ז במושגים של העוה''ב - האם זה אפשרי?

בס"ד

 

כל אדם יכול להגיע לרמת חיים חלומית, שמימית וקדושה עוד בעוה"ז כך שכל ימי השבוע שלו יהיו כמו שבת וחג.

 

איך אפשר להגיע לזה?

 

ע"פ ההלכה אסור לדבר דברי חול בשבת דכתיב: "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג לִקְדוֹשׁ ד' מְכֻבָּד וְכִבַּדְתּוֹ מֵעֲשׂוֹת דְּרָכֶיךָ מִמְּצוֹא חֶפְצְךָ וְדַבֵּר דָּבָר" (ישעיהו נח, יג), ודרשו: חפציך אסורים חפצי שמים מותרים (מ"ב סימן שו ס"ו סקכ"ה) ובס"ח פסק הש"ע שאע"פ שמעיקר הדין מותר לחשוב על עסקי חולין בשבת, אם יצליח להימנע ממחשבות בענייני חול יקיים בכך מצוה. כשהאדם לומד תורה הוא מקיים את המצוה החשובה ביותר ששקולה לכל המצוות, כדאיתא במשנה: "וְתַלְמוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כֻּלָּם" (פאה א, א) וגם כשהוא מזמר שירי קודש לכבוד ד' יתברך הוא מקיים בכך מצוה חשובה מאוד, אך עדיין במהלך השבת יש לשני הדברים האלה מעלה מיוחדת וחשיבות גבוהה הרבה יותר.

 

חג הפסח מסמל את האמונה, שהרי עם ישראל נדרשו לרמות גבוהות של אמונה בבורא עולם שידאג ויכלכל אותם בדרך לארץ המובטחת שנמשכה 40 שנים, כדכתיב: "כֹּה אָמַר ד' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה" (ירמיהו ב, ב), ומי שמקפיד על כל הפרטים במהלך ליל הסדר הרי זאת סגולה שאמונתו תהיה חזקה במהלך כל השנה.

 

חג השבועות הוא חג מתן תורה ובמהלך חג זה נקבע כמה תורה ובאיזו רמה ילמד במהלך השנה, ולאילו השגות וחידושים יזכה להגיע גם בהתאם לתיקון שהוא עושה בליל שבועות, כשהוא מתקן בכך את מה שעם ישראל היו ישנים בזמן שרצה ד' לתת להם את התורה.

 

חג הסוכות מסמל את החתונה בין הקב"ה שמסמל את החתן לעם ישראל שמסמלים את הכלה ואת האהבה ביניהם, ומצוה גדולה היא לשמוח בסוכות, כדכתיב: "וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ... וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ" (דברים טז, יד-טו), כשמובטח לו לאדם שמקפיד לשמוח בחג זה שיהיה שמח כל השנה.

 

השבת והחגים על כל מצוותיהם ומנהגיהם מלאים במושגים נשגבים ועקרונות עליונים ששיכים לעוה"ב וכל מי שאוחז בהם מצליח למעשה לחיות במושגים של העוה"ב ומקבל טעימה ממנו כבר בעוה"ז.

 

יוצא מכאן שכאשר האדם ממלא כל שעה אפשרית בחייו בלימוד התורה הקדושה שהיא חכמת ד' וחי בקדושה וטהרה, כפי שבא לידי ביטוי במעשיו, במוצא פיו, במחשבותיו, ברצונותיו ואף בתאוותיו שמוקדשים כל כולם לכך, ויש לו אמונה חזקה ובטחון גבוה בבורא עולם כפי שניכר מכל אורחות חייו, והוא דבק בבוראו, מקיים את מצוותיו ברמת ההידור המירבית שהוא יכול, כדכתיב: "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, ב), אוהב את ד' עד עמקי נשמתו יותר מכל דבר אחר בחייו ושואף להגדיל את אהבתו אליו יותר ויותר, שר שירי קודש ומהלל את מי שאמר והיה העולם, מאדיר את שמו יתברך ועובד אותו בשמחה אמיתית וטהורה, ובכך מגלה את דעתו עד כמה יקר, חשוב ואהוב הוא הקב"ה עבורו וכמו כן גם התורה הקדושה והמצוות, הוא מביא את עצמו בכך למקום הטוב, הגבוה, המוצלח והחשוב ביותר שרק אפשר להגיע אליו בעוה"ז, ואע"פ שהגיע בכך לשיא, בכל יום הוא זוכה להתעלות עוד ועוד, לשבור שיאים ולהגיע לגבהים חדשים ומקומות מדהימים שלא ידע כלל שקיימים, מאחר ואין גבול לעד כמה ניתן להתעלות בתורה, חכמה וקדושה, כשכל יום הוא בחינת עוה"ב ביחס לאתמול, שהרי כל דבר תורה שהאדם לומד, כל מצוה שהוא עושה וכל מידה שהוא מצליח לתקן מקרבים אותו יותר לבורא עולם, מה שמסב לו עונג עצום והנאה מעין עוה"ב, כשבנוסף כל התקרבות כזאת מגבירה בקרבו את רמות האור והרוחניות, האושר והשמחה, הקדושה והטהרה, האהבה והדבקות יותר מכל דבר אחר.

 

גם אתם יכולים להגיע לדרגה הזאת. זה מגיע לכם. אתם הבנים והבנות של מלך מלכי המלכים, הקב"ה, ואתם ראויים לזה.

 

בהצלחה לכולם!

דבריך בוודאי מתקבלים בהבנה וברצון בקרב ציבור המאמינים. מה מקום החינוך האמוני בפורום דתיים - חילוניים ? הסיסמה של פורום זה, גם אם לא כתוב או נאמר במפורש, היא: חייה, ותן לחיות כי, הצדיק באמונתו, או כפירתו, יחיה.

אחי היקר, כשם שמוכרים בחנויות רבות ספרים שעוסקים בגילוי עריות, שפיכות דמים, עבודה זרה או כל השלושה ביחד ועל אמונות זרות ותרבויות רחוקות אע"פ שאין לי ספק שחלק גדול מהקוראים הם אנשים מוסריים שלא אוחזים בכל העבירות החמורות האלה אלא מחפשים חומר "מעניין" לקריאה, קל וחומר שאין שום בעיה, חטא או עבירה שיהודים יקראו על יהדות ועל כל מה שהכי קשור אליהם ישירות.

 

אגב הפסוק המקורי הוא: "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק ב, ד) ומשמעותו היא שעל עצם האמונה של הצדיק בבורא עולם הוא יזכה לחיי העוה"ב בנוסף לכל התורה, מצוות והמעשים הטובים שהוא מגיע איתם, שהרי האמונה זה לא מובן מאליו כמו שהמציאות מלמדת.

וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה

הפירוש הנכון ל"צדיק באמונתו יחיה" הוא "חיה, ותן לחיות".

אבל חילוקי דעות בנושאי הלכה הוא עניין מובנה ביהדות, כך שגם לך מותר להמציא פירוש שגוי, ואנחנו לא נבוא אליך בטענות.

לס"ד

מה זה בעוה"ז ו-"עוה"ב" ?

בעולם הזה ובעולם הבא.

שבוע טוב ומבורך שיהיה לך ולכל בית ישראל.

לא כתוב איש באמונתו יחיה כי אם צדיק באמונתו יחיה, ומיהו הצדיק? האדם שעושה את רצון ד' יתברך ולכל הפחות מקיים מצוות ע"פ עיקר הדין. חסיד זה כבר אדם שהגיע לרמת בטחון, אהבה ודבקות בבורא ב"ה שהוא כבר רוצה מעצמו לעשות דברים לפנים משורת הדין וגם לזה יש מקום ביהדות.

 

האמונה היא הבסיס והיסוד של כל צדיק ובלעדיה אין כל אפשרות להיקרא צדיק ולזכות לחיים שהפסוק מדבר עליו שהם חיי נצח ואינסוף כפי שבאים לידי ביטוי לא רק בעוה"ב, זה ודאי, אלא כבר בעולם הזה בכל המובנים, הרבדים והתחומים.

 

אחי היקר, גם כשאצלי מתעוררת פרשנות אישית מכח סברה או תחושה פנימית אני משתדל לבדוק ב"נ אם זה מיושר עם דעת תורה ודעת חז"ל. אם אתה לא נצמד אליהן אתה יכול להיות האדם החכם ביותר ועם זאת לעשות את הטעויות הגדולות ביותר. לדוגמא, לאחרונה תיקנתי מאמר גם בפורום הזה שנבע מתוך סברה אישית שנראתה לי מאוד הגיונית וכשבדקתי את זה יותר לעומק גיליתי שמה שכתבתי לא היה מדויק ופרסמתי את זה מחדש בצורה מתוקנת בליווי הסבר והתנצלות כי השיקול של גילוי אור האמת ולמנוע מאנשים להגיע למסקנות שגויות ובכך להכשיל אותם היה יותר חשוב עבורי משיקולים אחרים כמו "מה יגידו" וכו':

http://forums.walla.co.il/viewtopic.php?f=1391&t=14739314

 

מאחל לך ברכה והצלחה בתוך כל עם ישראל.

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה:
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר