יש לי קצת ניסיון בויכוחים בפורומים של דתיים חילונים.

הבעיה היא שגם אם תקבל את התשובות הנכונות אתה תמשיך להקשות ולהקשות ותיכנס לויכוח מעגלי,ואז הויכוח יכול להימשך שבועות ארוכים ואף חודשים.

בנוסף לכך,גם מי שלמד הרבה לא יודע את הכל ואז אתה תוכל לטעון:הנה,פה אין לך תשובה.

אבל גם זה לא נכון בגלל שהידע של הדתי המצוי בציבור הכללי הוא מוגבל והוא לא יתחיל להתרוצץ במיוחד בשבילך ולחפש בשבילך את כל התשובות(אלא אם כן הוא חסר ניסיון ומבחינתך הוא קליינט "מציאה" לויכוחים מעגליים).

לכן:חיפוש התשובות לקושיות מוטב שיעשה ע"י רב מומחה לקירוב רחוקים,שמכיר את הקושיות המצויות ויודע לענות עליהם היטב.

אין לי ספק שרב מומחה יפרק את הקושיות אחת לאחת ובלבד שתשב ברצינות אחד על אחד,ולא תחפש דתיים עם ידע חלקי שתוכל להתנצח איתם בויכוחים מעגליים אינסופיים.

ביקשו שנדון רק על שאלה אחת, וציינתי את השאלה של הכינים.

אפשר מיצידי לקחת רק שאלה אחת ולענות עליה.

21:26 02-10-2015| bendaan991 כתב:

המדענים היהודיים, ומקבלי פרס הנובל, היו אתאיסטים כולם.

החל מאיינשטיין, ועד מי שזה לא יהיה. 

ביקשת לדון על נושא אחד, הבאתי את השאלה על הכינים, שאינם נוצרות מזיעה.

יש לך תשובה על זה?

 

לגמרי לא נכון, לא כולם היו אתאיסטים, וזה גם לא משנה כלל, כי הגניוס היהודי עבר בתורשה גם אצל אלה האתאיסטיים, אבל בהמשך הדורות הבאים של אלה שבחרו להפנות עורף ליהדות וללימודי התורה והתלמוד שמחדדים את ההגיון והמחשבה יפסידו את התכונה הזאת.

 

הידע שלך "והידיעות" שלך על היהדות מתוך אותו אתר השולל את היהדות, דומה בדיוק לידע של מאות מליונים בעולם שמכירים את ישראל רק מתוך התעמולה השלילית הפלסטינית שמציגה אותנו את ישראל בצורה זוועתית, מאות מליוני אנשים בעולם בטוחים שישראל ותושביה היהודים היא מדינה מרושעת ואכזרית, בדיוק כך אתה מכיר את היהדות רק מתוך איזה אתר תעמולתי שלילי, זה כל הידע שלך ביהדות, תנסה להכיר את היהדות במקור תראה ותבין דברים אחרים לגמרי, ואם לא ההפסד יהיה כולו שלך, אז תשאר תקוע עם הכינים.

וכאן המקום להזכיר שהזכרים היהודיים - אבות, וחז"ל, הדירו בכוח ובאלימות את הבנות והנשים מפירוש התורה, רבנות, ולימודי התלמוד. פשע זה אסור לו שיישכח.

גם הזכרים הגויים מנעו לימודים מנשים. אולם היהודים טוענים שיש להם יתרון מוסרי על הגוי..... איפה הוא?

 


לתופף על פח - תענוג.

http://torathasheker.blogspot.co.il/

 

http://torathasheker.blogspot.co.il/2015/08/blog-post.html

 

 

ראשית אתה טועה ומטעה, בכותרת אתה כותב על 'סתירות' (כביכול) בין התורה למציאות, אבל אחר כך אתה בעצם מצביע על סתירות (כביכול) בין דברי חז"ל מסויימים לבין המציאות...

 

אז תחליט מה אתה בעצם טוען, כי זה לא אותו דבר...

 

כל אחד יודע שהיו פה ושם מחלוקות בין רבנים שונים מחז"ל, וברור שאם יש מחלוקת - אז אחד צודק יותר ואחד צודק קצת פחות, ואתה מתנפל כמוצא שלל רב רק כדי לנגח ולהכניס פילוג, בדיוק בזמן קצת קשה כשנדרשת אחדות.

 

אין שום סתירה עם התורה, התורה זה 'פשט', וצריך להבין נכון את הכתוב בתורה, כי זה מקודד ועמוק מאד, עמוק מדי לאדם הרגיל שיבין, אם לא למד את זה שנים רבות, וגם את הפירושים לא קל להבין, צריך בשביל שכל והרבה אמונה, ואם אתה מראש ומלכתחילה 'אנטי', אז בכלל אין מה לדבר.

 

אני עצמי שומעת עכשיו הרצאות במסגרת של להתקרב ליהדות ולדת, וזה חשוב מאד, כי ללא הדת אין לנו בכלל עתיד, ודי מהר נתבולל לגמרי בין כל הגויים.

 

אז לך תשמע כמה הרצאות, ואז תבין כמה אתה והבלוגים בקישורים שלך מדברים שטויות ומלאים כוונות רעות והרסניות.

http://torathasheker.blogspot.co.il/

 

http://torathasheker.blogspot.co.il/2015/08/blog-post.html

 

 

ראשית אתה טועה ומטעה, בכותרת אתה כותב על 'סתירות' (כביכול) בין התורה למציאות, אבל אחר כך אתה בעצם מצביע על סתירות (כביכול) בין דברי חז"ל מסויימים לבין המציאות...

 

אז תחליט מה אתה בעצם טוען, כי זה לא אותו דבר...

 

כל אחד יודע שהיו פה ושם מחלוקות בין רבנים שונים מחז"ל, וברור שאם יש מחלוקת - אז אחד צודק יותר ואחד צודק קצת פחות, ואתה מתנפל כמוצא שלל רב רק כדי לנגח ולהכניס פילוג, בדיוק בזמן קצת קשה כשנדרשת אחדות.

 

אין שום סתירה עם התורה, התורה זה 'פשט', וצריך להבין נכון את הכתוב בתורה, כי זה מקודד ועמוק מאד, עמוק מדי לאדם הרגיל שיבין, אם לא למד את זה שנים רבות, וגם את הפירושים לא קל להבין, צריך בשביל שכל והרבה אמונה, ואם אתה מראש ומלכתחילה 'אנטי', אז בכלל אין מה לדבר.

 

אני עצמי שומעת עכשיו הרצאות במסגרת של להתקרב ליהדות ולדת, וזה חשוב מאד, כי ללא הדת אין לנו בכלל עתיד, ודי מהר נתבולל לגמרי בין כל הגויים.

 

אז לך תשמע כמה הרצאות, ואז תבין כמה אתה והבלוגים בקישורים שלך מדברים שטויות ומלאים כוונות רעות והרסניות.

תיקון :  צריך בשביל שכל והרבה אמונה. =  צריך בשביל זה שכל והרבה אמונה.

 

אז כאמור אני ממליצה שתלך להרצאות שמסבירות דברים מהתורה ומהדת, והכל ברוח של אהבת ישראל ואהבת אחים, ואז תראה שאין שום סתירה. איך יכולה להיות סתירה, בדברים שניתנו משמים, מאלוהים ? אז אולי או כנראה שאתה גם לא מבין את המציאות ולא קולט אותה נכון.

 

חוץ מהרצאות יש הרבה אתרים באינטרנט, למרבה הצער בפורומים אחדים יש התנגחויות, אבל יש את הפורום הזה כאן, ויש פורומים נוספים, למשל תנסה את הפורום "דתיים חילונים" ב'נענע', יש שם אנשים שמבינים ויודעים להסביר.

 

http://torathasheker.blogspot.co.il/

 

http://torathasheker.blogspot.co.il/2015/08/blog-post.html

 

 

ראשית אתה טועה ומטעה, בכותרת אתה כותב על 'סתירות' (כביכול) בין התורה למציאות, אבל אחר כך אתה בעצם מצביע על סתירות (כביכול) בין דברי חז"ל מסויימים לבין המציאות...

 

אז תחליט מה אתה בעצם טוען, כי זה לא אותו דבר...

 

כל אחד יודע שהיו פה ושם מחלוקות בין רבנים שונים מחז"ל, וברור שאם יש מחלוקת - אז אחד צודק יותר ואחד צודק קצת פחות, ואתה מתנפל כמוצא שלל רב רק כדי לנגח ולהכניס פילוג, בדיוק בזמן קצת קשה כשנדרשת אחדות.

 

אין שום סתירה עם התורה, התורה זה 'פשט', וצריך להבין נכון את הכתוב בתורה, כי זה מקודד ועמוק מאד, עמוק מדי לאדם הרגיל שיבין, אם לא למד את זה שנים רבות, וגם את הפירושים לא קל להבין, צריך בשביל שכל והרבה אמונה, ואם אתה מראש ומלכתחילה 'אנטי', אז בכלל אין מה לדבר.

 

אני עצמי שומעת עכשיו הרצאות במסגרת של להתקרב ליהדות ולדת, וזה חשוב מאד, כי ללא הדת אין לנו בכלל עתיד, ודי מהר נתבולל לגמרי בין כל הגויים.

 

אז לך תשמע כמה הרצאות, ואז תבין כמה אתה והבלוגים בקישורים שלך מדברים שטויות ומלאים כוונות רעות והרסניות.

תיקון :  צריך בשביל שכל והרבה אמונה. =  צריך בשביל זה שכל והרבה אמונה.

 

אז כאמור אני ממליצה שתלך להרצאות שמסבירות דברים מהתורה ומהדת, והכל ברוח של אהבת ישראל ואהבת אחים, ואז תראה שאין שום סתירה. איך יכולה להיות סתירה, בדברים שניתנו משמים, מאלוהים ? אז אולי או כנראה שאתה גם לא מבין את המציאות ולא קולט אותה נכון.

 

חוץ מהרצאות יש הרבה אתרים באינטרנט, למרבה הצער בפורומים אחדים יש התנגחויות, אבל יש את הפורום הזה כאן, ויש פורומים נוספים, למשל תנסה את הפורום "דתיים חילונים" ב'נענע', יש שם אנשים שמבינים ויודעים להסביר.

 

חז״ל אמרו בירושלמי (פאה ב׳ ד׳). "מקרא, משנה, תלמוד ואגדה, אפילו מה שתלמיד ותיק עתיד להורות לפני רבו, כבר אמר [ה'] למשה בסיני".   

 

זאת אומרת שכל הגמרא והמשנה, זה תורה שבעל פה, שירדה מסיני.

http://torathasheker.blogspot.co.il/

 

http://torathasheker.blogspot.co.il/2015/08/blog-post.html

 

 

ראשית אתה טועה ומטעה, בכותרת אתה כותב על 'סתירות' (כביכול) בין התורה למציאות, אבל אחר כך אתה בעצם מצביע על סתירות (כביכול) בין דברי חז"ל מסויימים לבין המציאות...

 

אז תחליט מה אתה בעצם טוען, כי זה לא אותו דבר...

 

כל אחד יודע שהיו פה ושם מחלוקות בין רבנים שונים מחז"ל, וברור שאם יש מחלוקת - אז אחד צודק יותר ואחד צודק קצת פחות, ואתה מתנפל כמוצא שלל רב רק כדי לנגח ולהכניס פילוג, בדיוק בזמן קצת קשה כשנדרשת אחדות.

 

אין שום סתירה עם התורה, התורה זה 'פשט', וצריך להבין נכון את הכתוב בתורה, כי זה מקודד ועמוק מאד, עמוק מדי לאדם הרגיל שיבין, אם לא למד את זה שנים רבות, וגם את הפירושים לא קל להבין, צריך בשביל שכל והרבה אמונה, ואם אתה מראש ומלכתחילה 'אנטי', אז בכלל אין מה לדבר.

 

אני עצמי שומעת עכשיו הרצאות במסגרת של להתקרב ליהדות ולדת, וזה חשוב מאד, כי ללא הדת אין לנו בכלל עתיד, ודי מהר נתבולל לגמרי בין כל הגויים.

 

אז לך תשמע כמה הרצאות, ואז תבין כמה אתה והבלוגים בקישורים שלך מדברים שטויות ומלאים כוונות רעות והרסניות.

חז״ל אמרו בירושלמי (פאה ב׳ ד׳). "מקרא, משנה, תלמוד ואגדה, אפילו מה שתלמיד ותיק עתיד להורות לפני רבו, כבר אמר [ה'] למשה בסיני".   

זאת אומרת שכל הגמרא והמשנה, זה תורה שבעל פה, שירדה מסיני.

אז איך אלוהים יכול לטעות?

אם יש לך איך להסביר אני אשמח לשמוע. ראיתי כבר את כל ההרצאות, הכול בולשיט.

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

 

חזק, בכלל התלמוד אינו ספר מדע, וחז"ל לא עסקו במדע כללי אלא כבדרך אגב ולא כעיסוק עיקרי, היידע שלהם היה אותו הידע של שאר אומות העולם באותו הזמן, כאשר אנו רואים את הידע המדעי של ימינו, זה לא בגלל שאנו חכמים יותר, אלא זו תוצאה של ידע מצטבר במהלך הדורות, כמו אדם שנמצא על גגו של גורד שחקים, אינו גבוה בזכות עצמו אלא בזכות שהוא עומד על גג הבניין, ולקומות הראשונות בגורד השחקים יש חלק שוה בגובה הבניין בדיוק כמו הקומות העליונות, בדיוק כך למידע המדעי הפחות מתוחכם שהיה בזמנים ההם, יש חלק שווה במידע של המדע המודרני של ימינו שנבנה נדבך על נדבך מאז עד היום במהלך אלפי שנים, מעניין שאף אחד מהלעגנים שלועגים לחז"ל ולתלמוד אינם לועגים למשל לאיטלקים מפני שאבות אבותיהם הרומאים האמינו שהעולם שטוח.

 

מה שכן יש בתלמוד, זו חכמה ולוגיקה ותירגול מחשבתי אדיר, ברמות שאינן קיימות בשום לימוד אחר בתבל, מלבד מה שאנו מאמינים שלימוד תורה הוא מצווה חשובה, מי שרוצה לפתח את שכלו את האינטיליגנציה ו-IQ שילמד גמרא, עם ישראל לדורותיו שעסק בלימוד התלמוד הניב גאונים ברמות ללא השוואה לעומת עמים אחרים, זה כבר נכנס לגנים של העם, ההגניוס היהודי הידוע, אחוז היהודים מקבלי פרס הנובל בהשוואה לכמות היחסית של היהודים בעולם, הם פי מאה ויותר! לעומת בני עמים אחרים, כיום כשהלימוד הזה מוזנח ומזולזל בעיני חלקים רבים בעם,  אותן קבוצות המזלזלות בתלמוד תפסדנה את תכונת הגניוס היהודי בהמשך הדורות שלהם וחבל. 

מנהל הפורום
1000+

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

1- חז"ל כתבו שכל הגמרא והמשנה, ניתנו למשה בסיני, והם ניקראים תורה שבעל פה. 

אז איך יכול להיות שאלוהים טועה?

2- שבעים פנים לתורה, לא יכול להסביר איך לגמל יש פרסות, או איך כינה נולדת ולא נוצרת. אי אפשר להסביר ככה כל דבר. 

3- חז"ל קבעו המון איסורים לפי ההבנה שלהם בטבע, והדוגמא הכי טובה זה האיסור בשימוש בחשמל בשבת. 

יש עוד המון איסורים שנובעים מחוסר ידע בביולוגיה או בפיזיקה. ואין שום סיבה שכל האיסורים של חז"ל יחולו עלינו. בפרט שרוב האיסור ים הם רק סייג לתורה, ולא איסורים אמיתיים.

4- עדיין יש מלא סתירות בין התורה ומציאות, ולא רק בין חז"ל למציאות. 

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

 

חזק, בכלל התלמוד אינו ספר מדע, וחז"ל לא עסקו במדע כללי אלא כבדרך אגב ולא כעיסוק עיקרי, היידע שלהם היה אותו הידע של שאר אומות העולם באותו הזמן, כאשר אנו רואים את הידע המדעי של ימינו, זה לא בגלל שאנו חכמים יותר, אלא זו תוצאה של ידע מצטבר במהלך הדורות, כמו אדם שנמצא על גגו של גורד שחקים, אינו גבוה בזכות עצמו אלא בזכות שהוא עומד על גג הבניין, ולקומות הראשונות בגורד השחקים יש חלק שוה בגובה הבניין בדיוק כמו הקומות העליונות, בדיוק כך למידע המדעי הפחות מתוחכם שהיה בזמנים ההם, יש חלק שווה במידע של המדע המודרני של ימינו שנבנה נדבך על נדבך מאז עד היום במהלך אלפי שנים, מעניין שאף אחד מהלעגנים שלועגים לחז"ל ולתלמוד אינם לועגים למשל לאיטלקים מפני שאבות אבותיהם הרומאים האמינו שהעולם שטוח.

 

מה שכן יש בתלמוד, זו חכמה ולוגיקה ותירגול מחשבתי אדיר, ברמות שאינן קיימות בשום לימוד אחר בתבל, מלבד מה שאנו מאמינים שלימוד תורה הוא מצווה חשובה, מי שרוצה לפתח את שכלו את האינטיליגנציה ו-IQ שילמד גמרא, עם ישראל לדורותיו שעסק בלימוד התלמוד הניב גאונים ברמות ללא השוואה לעומת עמים אחרים, זה כבר נכנס לגנים של העם, ההגניוס היהודי הידוע, אחוז היהודים מקבלי פרס הנובל בהשוואה לכמות היחסית של היהודים בעולם, הם פי מאה ויותר! לעומת בני עמים אחרים, כיום כשהלימוד הזה מוזנח ומזולזל בעיני חלקים רבים בעם,  אותן קבוצות המזלזלות בתלמוד תפסדנה את תכונת הגניוס היהודי בהמשך הדורות שלהם וחבל. 

אף איטלקי לא אומר היום, שהמדענים שחיו לפני אלפי שנים "כל דיבריהם אמת" "ושהמסקנות שלהם הם מאלוהים". 

גם אף אחד מהם לא אומר לי להתנהג כמו שהם ביקשו. 

כל הבעיה ביהדות, זה שהם מספרים לילדים קטנים שהתורה אמת, מפחידים אותם עם גן עדן וגהינום, ולא מאפשרים להם גישה לידע בסיסי בטבע או אבולוציה. 

ילד כזה מבזבז את כל החיים שלו בשמירת מצוות, כשבכלל אין אלוהים...

בנוסף יש רצון (שלא כ"כ מצליח) לכפות גם על החילונים את התורה והמצוות. 

 

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

1- חז"ל כתבו שכל הגמרא והמשנה, ניתנו למשה בסיני, והם ניקראים תורה שבעל פה. 

אז איך יכול להיות שאלוהים טועה?

2- שבעים פנים לתורה, לא יכול להסביר איך לגמל יש פרסות, או איך כינה נולדת ולא נוצרת. אי אפשר להסביר ככה כל דבר. 

3- חז"ל קבעו המון איסורים לפי ההבנה שלהם בטבע, והדוגמא הכי טובה זה האיסור בשימוש בחשמל בשבת. 

יש עוד המון איסורים שנובעים מחוסר ידע בביולוגיה או בפיזיקה. ואין שום סיבה שכל האיסורים של חז"ל יחולו עלינו. בפרט שרוב האיסור ים הם רק סייג לתורה, ולא איסורים אמיתיים.

4- עדיין יש מלא סתירות בין התורה ומציאות, ולא רק בין חז"ל למציאות. 

לגבי הכינים, אתה ודאי מאמין שיש אבולוציה. אם כך, אז אתה בטוח במאה אחוז שלא היו פעם לפני מאות שנים כינים מסוג אחר מאשר הכינים של היום, או שונות מהן ?

 

עניין האיסור של שימוש בחשמל זה הרי לא ישירות מחז"ל, זה עניין מסוף המאה ה - 19 שהוקמו אז תחנות כח המספקות חשמל לבתים, והיתה מחלוקת (ניסיתי אבל לא הצלחתי לברר בדיוק את הפרטים) ולבסוף נקבע ששימוש בחשמל בשבת הוא אסור. אני מניחה שזה גם משיקולים של באופן כללי איך צריכים פני השבת להראות. ואם יום שבת נראה כמו יום חול רגיל, אז איפה פה השבת ?

 

היום יש הרבה יהודים שלא יתניעו את הרכב שלהם בשבת, כי זה עובד עם מנוע בעירה פנימית, ואם יתירו או היו מתירים שימוש בחשמל בשבת, בעוד כמה עשרות שנים או 100 שנים רוב או כל כלי הרכב יפעלו על חשמל, אז כולם יתניעו ויסעו כמו ביום חול רגיל, כי 'פורמלית' שימוש בחשמל יהיה מותר בשבת - אז הלכה פייפן השבת. 

 

אתה שואל וטוען למה אוסרים ומחמירים, ואתה טוען שזה מחוסר ידע - אז מה אתה מעדיף, שנשנה דברים לפי מה שרוצה כאן אחד שלא יודע להבדיל בין ראדיאטור לקרבורטור (ובאחריות אני אומרת את זה) ודיסטריביוטור (מפלג, מפלג ולא פלג) הוא בטח שלא יודע מה זה, אז הוא שאין לו שום ידע מינימלי ישנה לנו את כל פני היהדות ? ו'יצנזר' ו'יבטל' ספרים, ספרי קודש, זה נראה לך אחראי ?

 

סתירות תוכל למצוא בכל דבר, וגם אם יתנו לך נניח לעצב את פני היהדות בדיוק כרצונך - אתה חושב שיהיה מצב חדש ושאי אפשר יהיה למצוא אז שום סתירה בשום דבר ? 

לעומת מספר הסטירות שהבאת כנגד התורה מספר האמיתות של התורה גדולה ומכופלת

אני לא מתיימרת לדעת להסביר, כי לא למדתי מספיק, ואני רק בתחילת הדרך. הדברים עמוקים מאד ורק גדולי הדור וגדולי הרבנים רק מתחילים להבין קצה קצהו של מקצת הדברים שבתורה.

 

ועל זה נאמר : שבעים פנים לתורה - כלאמר, יש הרבה דרכים לפרש דברים שבתורה, אבל אתה בחרת לראות בזה 'סתירה' ואתה הולך 'לצוד' את הסתירות האלה מתוך כוונה של ניגוח, בשביל מה לך ?

 

דבר אחד אני אגיד\אסביר לך : חז"ל עסקו גם כמובן בדברים של 'אמונה'\הלכה, ועסקו ודיברו גם בדברים של 'ידע כללי', 'ידע חילוני'. בדברים של 'ידע כללי' הם היו לא פעם ככל האדם, ולא 'סופרמן'ים, וברור שבזמנם לא היה את הידע הכללי של היום. אז למה אתה הולך דווקא לנקודות האלה, איך התנהלה השמש בשעות היום ואיך בשעות הלילה - מה זה בכלל קשור ל'אמונה', אלה דברים טכניים שחז"ל נגעו בהם לפעמים כמו בשיחת חולין, וזה לא מחייב אף אחד, ואם היו בתחום הזה פעם פעמיים שלש איזה אי דיוקים, אין מה 'להשליך' את זה על אלוהים, זה בכלל לא קשור, חז"ל גם היו אנשים רגילים ולא כל מילה שיצאה מפיהם קשורה להר סיני.

 

אבל אם אתה מראש רוצה רק לנגח, אז אין טעם לדיבורים.

1- חז"ל כתבו שכל הגמרא והמשנה, ניתנו למשה בסיני, והם ניקראים תורה שבעל פה. 

אז איך יכול להיות שאלוהים טועה?

2- שבעים פנים לתורה, לא יכול להסביר איך לגמל יש פרסות, או איך כינה נולדת ולא נוצרת. אי אפשר להסביר ככה כל דבר. 

3- חז"ל קבעו המון איסורים לפי ההבנה שלהם בטבע, והדוגמא הכי טובה זה האיסור בשימוש בחשמל בשבת. 

יש עוד המון איסורים שנובעים מחוסר ידע בביולוגיה או בפיזיקה. ואין שום סיבה שכל האיסורים של חז"ל יחולו עלינו. בפרט שרוב האיסור ים הם רק סייג לתורה, ולא איסורים אמיתיים.

4- עדיין יש מלא סתירות בין התורה ומציאות, ולא רק בין חז"ל למציאות. 

לגבי הכינים, אתה ודאי מאמין שיש אבולוציה. אם כך, אז אתה בטוח במאה אחוז שלא היו פעם לפני מאות שנים כינים מסוג אחר מאשר הכינים של היום, או שונות מהן ?

 

עניין האיסור של שימוש בחשמל זה הרי לא ישירות מחז"ל, זה עניין מסוף המאה ה - 19 שהוקמו אז תחנות כח המספקות חשמל לבתים, והיתה מחלוקת (ניסיתי אבל לא הצלחתי לברר בדיוק את הפרטים) ולבסוף נקבע ששימוש בחשמל בשבת הוא אסור. אני מניחה שזה גם משיקולים של באופן כללי איך צריכים פני השבת להראות. ואם יום שבת נראה כמו יום חול רגיל, אז איפה פה השבת ?

 

היום יש הרבה יהודים שלא יתניעו את הרכב שלהם בשבת, כי זה עובד עם מנוע בעירה פנימית, ואם יתירו או היו מתירים שימוש בחשמל בשבת, בעוד כמה עשרות שנים או 100 שנים רוב או כל כלי הרכב יפעלו על חשמל, אז כולם יתניעו ויסעו כמו ביום חול רגיל, כי 'פורמלית' שימוש בחשמל יהיה מותר בשבת - אז הלכה פייפן השבת. 

 

אתה שואל וטוען למה אוסרים ומחמירים, ואתה טוען שזה מחוסר ידע - אז מה אתה מעדיף, שנשנה דברים לפי מה שרוצה כאן אחד שלא יודע להבדיל בין ראדיאטור לקרבורטור (ובאחריות אני אומרת את זה) ודיסטריביוטור (מפלג, מפלג ולא פלג) הוא בטח שלא יודע מה זה, אז הוא שאין לו שום ידע מינימלי ישנה לנו את כל פני היהדות ? ו'יצנזר' ו'יבטל' ספרים, ספרי קודש, זה נראה לך אחראי ?

 

סתירות תוכל למצוא בכל דבר, וגם אם יתנו לך נניח לעצב את פני היהדות בדיוק כרצונך - אתה חושב שיהיה מצב חדש ושאי אפשר יהיה למצוא אז שום סתירה בשום דבר ? 

אין שום אפשרות, שדבר מתוכנן כמו כינה, יווצר כל פעם שיהיה קצת זיעה.
לוקח לדבר כזה מאות אלפי שנים להתפתח, וזה רק אם הם מתרבים.
אז אין סיכוי, שפעם היה זן כזה, שאם יש קצת זיעה, נוצרת כינה.


לגבי השבת, זה השקפה רפורמית. כשאלוהים נתן תורה ומצוות, הוא נתן כללים, ולא תחושות או סגנון חיים.
אין דבר כזה ביהדות, להתיר ולאסור דברים, רק בגלל שזה ׳נותן תחושה של יום חול׳ או בגלל ׳שלא מרגישים שבת, אם נוסעים לבית הכנסת עם רכב חשמלי׳.
ביהדות יש כללים שהולכים על פיהם, ולא משנים אותם בכלל.
אני יכול גם לאסור פלטה בשבת, כי מה ההבדל בין פלטה לכירה חשמלית?
אפשר גם לאסור שעון שבת, כי מה ההבדל בין שבת ליום חול? בשניהם יש חשמל, תאורה, ומזגן!


לגבי הסתירות-
איך יכול להיות, שבתורה שבכתב והתורה שבעל פה, שירדו מהשמים, יהיה טעויות?
אם אלוהים ברא את העולם, הוא גם צריך לדעת מה הוא בורא או מה הוא כותב.
זה מוכיח שהתורה לא מאלוהים!

אם מוצאים סתירות במשהו, זה כנראה לא נכון! לא הגיוני להמשיך להאמין בצורה עיוורת, גם כשכלום לא מסתדר.

ובכל מקרה, אם רבנים טעו, (בעיקר לגבי החשמל), צריך להתיר את זה.
ולא להמשיך לאסור אלפי דברים, רק בגלל שלא רוצים לדבר נגד רבנים.

לעומת מספר הסטירות שהבאת כנגד התורה מספר האמיתות של התורה גדולה ומכופלת

זה לא קשה לומר דברים שמסתדרים עם הטבע, הם יכלו לבדוק את הכל.
אבל אם בוחנים דברים שלא היתה אפשרות בזמנם לדעת, אז רוב הדברים לא מסתדרים בכלל עם המציאות.

לעומת מספר הסטירות שהבאת כנגד התורה מספר האמיתות של התורה גדולה ומכופלת

אפילו סתירה אחת בתורה

מוכיחה שהכל שקר

איך אלוהים יכול לטעות???

עבור לעמוד
, , , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: jony_sh
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר